Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Haha, nou ik ben binnenkort nog wel eens in de buurt, dan zal ik wel even langskomen. Gepoetst is die al.Bofkont zei:Moeten we binnenkort nog maar een dagje poetsen![]()
Bofkont zei:Vanmiddag was het zover wederom gereden in de giulietta van Thomas, de wagen is nu helemaal goed en heb nu eindelijk de Dynamic stand kunnen ervaren, mijn hemel wat een wagen, ongehoord hard trekt deze wagen eraan, zo explosief op het gas, gecombineerd met een geniale wegligging.
Dit is zo niet vergelijkbaar met een standaard multiair 170pk!!
Elke versnelling heb je trekkracht.
Trouwens toen je wegreed vanmiddag Thomas was echt een traktatie voor het oor van een autoliefhebber, mijn hemel wat een geluid
Was echt supergaaf!
Moderator
Moderator
Dat is daar in het centrum toch, die baai? Daar zaten wij één straat naast, we zaten echt midden in het centrum. Auto stond daar in een parkeergarage, ideaal.Sestri Levante is prachtig! Echt een hele leuke plaats, met de heerlijke Baia del Silenzio.
Barri zei:Dat is daar in het centrum toch, die baai? Daar zaten wij één straat naast, we zaten echt midden in het centrum. Auto stond daar in een parkeergarage, ideaal.Sestri Levante is prachtig! Echt een hele leuke plaats, met de heerlijke Baia del Silenzio.
Savali is top. Bizar wat zo'n 1.3 multijet kan en dat ie dat niet standaard doet!
En rijdt hier in de buurt (Hilversum, Amersfoort) ook een zwarte Giulietta met grote donkere wielen en twee uitlaatpijpen. Ook een 1.4MA denk ik (geen QV iig). Zou wel eens dezelfde kunnen zijn als Joël heeft gespot.
Bofkont zei:Oei dat is minder nieuws Thomas, die roest sporen vielen mij idd ook al op.
Dat is echt jammer voor zo'n jonge wagen en zou eigenlijk niet mogen.
Inderdaad twee verschillende landen! Ik hou ook van Europa. De grote verschillen op kleine afstanden maakt het zo'n leuk continent. De sfeer, mensen, cultuur en eten en drinken zijn in Noorwegen en Italië compleet anders. Heerlijk.DS345 zei:Fantastische reis! Leuk ook twee totaal andere landen. Zelf ben ik vorig jaar ook naar Noorwegen geweest met de Punto. Inderdaad een zeer mooi land om te rijden. Ook de vele overtochten met de boot zijn erg leuk (maar maken het wel prijzig). Wij reden veel langs de gebieden in de kust, waar het vaak onvermijdelijk is. Welke route hebben jullie gevolgd? Wij gingen met de boot van Hirtshals naar Kristiansand. Vervolgens naar Preikestolen, Stavanger, Bergen, Geiranger en Oslo. Onderweg de mooiste routes genomen die op het internet werden genoemd en indien nodig daarvoor wat opgereden.Had je je van tevoren ook aangemeld voor tol? Wij niet, dat gaat daar automatisch, dus wij kregen een paar maanden later nog een rekening voor alle tolwegen door de natuurgebieden.
Dat deel hebben wij dan denk ik juist overgeslagen, aangezien we meet de boot aankwamen. Een aanrader om dan nog eens langs de kust omhoog te rijden richting Geiranger. Onderweg daarnaartoe kom je over de hoogste toppen en door veel fjorden. Vooral de Rv55 via Galdhopiggen (hoogste berg van Noorwegen en met auto bereikbaar) is erg indrukwekkend. Vanaf de camping in het Geirangerfjord kijk je ook zo tegen de cruiseschepen aan die regelmatig aanleggen. De temperatuur was toen ook erg wisselend, maar redelijk warm. De grote verschillen binnen Europa zijn inderdaad erg leuk, dit jaar doe ik dan ook een trip met de auto door de Balkan. Veel wat kleinere landen met veel diversiteit.Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Inderdaad twee verschillende landen! Ik hou ook van Europa. De grote verschillen op kleine afstanden maakt het zo'n leuk continent. De sfeer, mensen, cultuur en eten en drinken zijn in Noorwegen en Italië compleet anders. Heerlijk.DS345 zei:Fantastische reis! Leuk ook twee totaal andere landen. Zelf ben ik vorig jaar ook naar Noorwegen geweest met de Punto. Inderdaad een zeer mooi land om te rijden. Ook de vele overtochten met de boot zijn erg leuk (maar maken het wel prijzig). Wij reden veel langs de gebieden in de kust, waar het vaak onvermijdelijk is. Welke route hebben jullie gevolgd? Wij gingen met de boot van Hirtshals naar Kristiansand. Vervolgens naar Preikestolen, Stavanger, Bergen, Geiranger en Oslo. Onderweg de mooiste routes genomen die op het internet werden genoemd en indien nodig daarvoor wat opgereden.Had je je van tevoren ook aangemeld voor tol? Wij niet, dat gaat daar automatisch, dus wij kregen een paar maanden later nog een rekening voor alle tolwegen door de natuurgebieden.
Zelf zaten wij tussen Frederikstad (aanrader) en Moss (geen aanrader). We hebben vervolgens een route over Dróbak, Drammen, Notodden, Sauland en Rjukan gereden, over de Gaustastoppen. Dit was echt verschrikkelijk mooi, maar helaas was het weer minder. 5 graden, midden in de zomer.
Tevens zijn mijn vriendin en ik naar Oslo geweest en hebben op de terugweg een secundaire weg gereden over Svinndal. Ook erg mooi.
Ik begreep inderdaad dat wij nog een afrekening krijgen. Wel vreemd, want privacy technisch vind ik het maar een vreemd systeem. Ik ben benieuwd wat de kosten zullen zijn.
FiatBravo zei:Mag ik vragen waar je dit stuur destijds zo prachtig hebt laten bekleden?
@PM zei:Ik heb onder mijn GT (zelfde merk, verder totaal andere auto natuurlijk) geen middendemper, maar wel een Ragazzon einddemper. Bij optrekken klinkt-ie leuk, op constante snelheid hoor je hem amper (of het wordt gewoon overstemd door het windgeruis, i.v.m. ontbreken van raamstijlen) en dat is op de lange afstand best prettig. Toen er nog wel een middendemper onder zat, was het zelfs zo dat ik er pas achter kwam dat de middendemper lek was, toen ik ergens met open raam naast stond en het gesputter tegen dat 'ergens' weerkaatste. In de auto hoorde ik het niet en daarom dus dat er nu een pijp zonder demper onder zit (was nog goedkoper ook dan een pijp-met-demper
)
Wat ik dus wil zeggen: gebaseerd op mijn ervaring met de GT zou ik i.p.v. wel een middendemper en geen einddemper, het eens proberen met geen middendemper en wel een einddemper. En de kat terugzetten voor de benodigde tegendruk. Ik ben geen techneut, maar als ik het allemaal zo lees denk ik toch dat je tegen de technische beperkingen aan loopt van teveel vermogen uit een te klein motortje. 220pk uit een éénpuntviertje is toch best bizar veel.
Bofkont zei:Gelijk voor een QV gaan Thomas.
En dan weer lekker los gaan met je upgrades :T
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:FiatBravo zei:Mag ik vragen waar je dit stuur destijds zo prachtig hebt laten bekleden?
Autostoffeerder Vredegoor!
Tsja, zeg het maar. Die pijpdiameter word ik helemaal niet wijs van. Nergens kun je een rekenformule vinden, dus het blijft gissen.lex1976 zei:lijkt mij geen overbodige luxe nee met zo'n opgefokt turbo blok.
60mm lijkt mij idd het minimum wat er onder zou moeten komen,al is nog groter ook geen probleem.(tot op zekere hoogte)
rijd zelf met 2 liter blok en daar zat standaard 59mm onder gok ik en ben ook naar 63,5mm gegaan al was 70mm nog beter geweest.
maar dat zal het verschil zijn tussen 1.4 en 2.0 denk ik ook?70mm onder een 1.4..geen idee of dat juist weer iets negatiefs kan worden.
Nee hoor, dat is niet nodig. Ik vermoed dat de turbo in het begin door een verkeerde afstelling teveel backfires te voorduren heeft gehad. Toen knalde de uitlaat ook heel erg. Dat is tegenwoordig niet meer. Enkel opschakelen bij 6000 toeren geeft nog een knal, maar alles daaronder is verdwenen.Bofkont zei:Bijzondere ontwikkeling weer, zou wel goed vinger aan de pols houden kwa niveau's van je koelvloeistof en olie.
Betekend dit ook weer dat je naar savali moet voor fijn afstemming ?
Nico GTR zei:Formule?
Massa brandstof en lucht die de cilinder ingaat omrekenen naar mol/liter die dan verbrand word waarbij je die massa hebt.
En daarna met bernoulli je druk uitrekenen.
Nico GTR zei:Mol betekent molaire massa dus hoeveel moleculen simpel gezegd. Maar das sowieso lastig hoor.
Bernoulli is dat ding wat ook bij ons met gezucht en gesteund word gedaan en het is frans![]()
Nee joh. Dat is scheikunde van de middelbare school. Makkie. Een mol is gewoon een aantal deeltjes en wordt gebruikt om het rekenen te vereenvoudigen.Nico GTR zei:Mol betekent molaire massa dus hoeveel moleculen simpel gezegd. Maar das sowieso lastig hoor.
Joël D. zei:Volgens mij kan er inmiddels niets meer stuk.![]()