Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita

Interlaken daar zijn wij toen ook in 1 keer heen gereden met de elise. Mooie omgeving om rond te rijden.(y)

Dank heren!

@Enzo
Dat beviel heel erg goed! Er gaat toch nog meer mee dan je in eerste aanleg denkt. Daarbij hadden we oordoppen gekocht, wat echt een hele goede beslissing is geweest. Dat geeft zoveel rust en comfort!
Op de autobahn is de 4C echt geniaal. Als je bijvoorbeeld 140 rijdt in de 6 en je geeft half has lijkt het net alsof je op een surfplank in de branding ligt en een golf neemt je mee. Dat koppel vloeit erin en neemt je zo heerlijk mee. Waanzinnig.
Schakel je terug naar de 4 en ga je vol gas, tja... Dan verbaas ik me iedere keer met wat voor idiote snelheid je wordt weggeschoten en maar blijft gaan. Ongekend!

Mooie rit naar mooie locaties, en dat levert natuurlijk mooie plaatjes op (y).
Rijdt het niet vermoeiend op dergelijke lange ritten? Met oordoppen scheelt het natuurlijk wel een stuk qua geluid, en zo heb je elkaar in elk geval weer wat te melden na aankomst :).
Het zal een beetje zo zijn als met motorrijden zo stel ik mij voor.

@springbok
Ja, geweldig. Van over de gehele wereld kwam men. Zelfs lui uit Dubai!

@michel
Jazeker! Er waren zelfs 4C's met opgeboorde motoren naar 2.0 liter en 480pk. Erg extreem! Alfa Romeo Zwitserland was ook aanwezig met beide nieuwe special editions. Die verkopers waren daar letterlijk auto's aan het verkopen. Gaat goed in Zwitserland volgens mij. Die mat grijze is wel erg gaaf!
Iedereen was erg geïnteresseerd in elkaars 4C en de combinatie van Italianen, Zwitsers en Duitsers was erg leuk. Goede sfeer!

@BENZine
Het is hier echt prachtig. Grindelwald kende ik tot op heden alleen van de foto's, terwijl ik zo vaak dichtbij ben geweest. Echt aan iedereen: ga-er-heen!
Het rijden hier naar toe is mwuah, mwuah. Voor de bestuurder is het best ok. De 4C is stijf, maar niet plank hard. Qua geluid is het heftig, maar heb je dus oordoppen. De bestuurdersstoel is prima. Als passagier kun je echter de stoel niet verstellen. Die zit wat rechtop. Als passagier is het dus wel meer behelpen. Probeer zoveel mogelijk af te wisselen met mijn vrouw.
Verder heb je cruise control en prima infotainment. Het is dus erg hardcore, maar wel nog met enige mate van comfort. Motorrijden is absoluut van andere orde.

Oh oh oh wat herkenbaar. En vanmorgen in mijn Facebook-herinnering:

DXt6uzm.jpg

De komende dagen gaan er dus foto's langskomen van vijf dagen 4C waarvan drie dagen Sauerland als motortoertocht met het team.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
@michel
Jazeker! Er waren zelfs 4C's met opgeboorde motoren naar 2.0 liter en 480pk. Erg extreem! Alfa Romeo Zwitserland was ook aanwezig met beide nieuwe special editions. Die verkopers waren daar letterlijk auto's aan het verkopen. Gaat goed in Zwitserland volgens mij. Die mat grijze is wel erg gaaf!
Iedereen was erg geïnteresseerd in elkaars 4C en de combinatie van Italianen, Zwitsers en Duitsers was erg leuk. Goede sfeer!
Sodeknetter!! 480 pk. Dan is het echt een kanon. Eigenlijk gewoon een circuitauto als ik hoor hoe spartaans de jouwe al is. Die internationale treffen zijn altijd erg goed qua sfeer.

Reis in Google maps: https://goo.gl/maps/2QZzGCzTw692

Terug uit Italie! Ga er geen lang verhaal of verslag van maken: hebben gewoon weer een enorm toffe tijd gehad. Hoogtepuntje was een toevallig samenzijn samen met een BMW M4 en Jaguar XK-RS tussen Milaan en Genua. Iedereen die die snelweg wel eens heeft gereden weet dat het meer een circuit dan een snelweg is. Een circuit met veel tunnels. Man, wat hebben we genoten! Op de bochtige delen laat de 4C echt de andere zijn kont zien. In de tunnels is de Jag ongelooflijk bruut en de M4 is een totale hooligan. Die ging gewoon paar keer scheef in de bochten (op de snelweg!). Wauw wat gaaf. En wat klinkt de 4C dan toch goed (minstens even hard als de anderen) en wat gaat die ook in de rechte lijn toch goed vooruit. Tijd voor wat fotootjes. En filmpjes:

Op de eerste dag (na 's nachts te hebben gereden) aangekomen op de 4C meeting in Interlaken. 500 4C's bij elkaar!
w3ziaqp1hgru.jpg

Waanzinnig gezicht om er zoveel bij elkaar te zien!
pg1p047.jpg

Ja hoor, helemaal prima. Zet maar voor de deur!
ly625f.jpg

Leuk voor erbij:
vwylkh74bz6.jpg

It's all about the setting!
udmt2aopyaod.jpg

De nieuwe limited edition:
s2h1u0fet63.jpg

Het team met echt snel spul was ook present:
ecdd77i37tvj.jpg

Een leuk metalen schild als aandenken. Kregen alle aanwezigen!
hsso4z.jpg

Met 20 4C's de pas naar Grindelwald omhoog knallen:
2tyu386qv3w.jpg

Helaas niet echt foto's van de complete colonne:
xs4fczqj9nb.jpg

En wat is het daar mooi in de bergen. Maar even een plaatje tussendoor. Tjonge, als ik de aarde zelf had mogen ontwerpen had ik het niet beter kunnen doen...
4o164t3.jpg

Vanaf ons terrasje van ons huisje bekeken naar het oude centrum van Interlaken met in Zwitserland altijd interessant blik om je heen.
gssoomwkp877x.jpg

Inpakken voor de volgende bestemming. We hadden nog meer dan genoeg ruimte over. Er gaat echt altijd meer mee dan dat je in eerste instantie denkt. Zolang je maar niet gaat kamperen oid is het prima te doen.
pn6ypg93eyute.jpg

In Kandersteg wachten voor de trein die ons door de hoofdkam van de Alpen zou brengen. Dit moest helaas omdat de Grimselpas nog dicht was.
7k8n7w4lj6i.jpg

Op de trein. Erg bijzondere ervaring omdat je in de auto blijft. De trein veert veel in en uit en dat voelt heel raar in een sportief afgeveerde wagen. Lastig uit te leggen...
ey0m56.jpg

Op de trouwlocatie:
7tsvjyep4s.jpg

mc4v2z8am.jpg

ji83ob1dg7r.jpg

Nu een klein stukje film met de Jaguar en BMW. Helaas staat de BMW er niet bij op. Mijn vrouw wou niet filmen want die was echt te misselijk van het scheuren. Het ging echt serieus hard. Daarom maar met mijn telefoon die tegelijkertijd als Navi fungeerde, gefilmd. Toch 2 takes. Hier is ook goed het geluid van de nieuwe BMC air intake te horen. Vooral dan aanzuiggeluid is zo verslavend haha:

https://www.youtube.com/watch?v=Ioi8aDVMNTQ

https://www.youtube.com/watch?v=E-5_6tAY9s8

Rijdend richting Porto Venere:
mzlwv09wwxax.jpg

Steenslag krijgt in Italie een compleet nieuwe betekenis... Niet tof, zitten echt muurvast.
nxk4hfl6j.jpg

Tank leeg is 30 liter tanken... 10 keer getankt dus op vakantie. Ondertussen ook 2 liter voor een liter peut betaald. Dit was toch een veel geziene blik deze vakantie:
2q5q562wai.jpg

Met 1 op 11.4 was het trouwens wel redelijk goed te doen.

Dat was hem dan :)

@Bofkont
Het enige stuk waar ik mij ECHT uitgeleefd heb. De rest van de vakantie echt niet lopen pushen. Probleem is dat het ding zoveel kan, dat je überhaupt niet samen in de buurt van de grens wil komen. Op de bijrijdersstoel ga je dan echt alle kanten op. Als je samen een week onderweg bent is dat niet aan te raden haha.

Heel erg gaaf om te doen en ongelooflijk zoveel 4C's bij elkaar, dat zal zeker een surrealistische aanblik zijn geweest.

Ik kan me wel voorstellen dat op de lange ritten het geluid en wellicht het gebrek aan comfort wat irritaties ook hebben gegeven. Met mijn Clio RS was ik er na 400 kilometer op de snelweg in ieder geval wel aardig klaar mee. ;)

Ga e trip Thomas (y)

Hier over 2 weken naar de Luxemburgse Ardennen en Trier. Klein konvooi dit keer. Ik ben met de Sl de langzaamste. De anderen zijn een Maser Gran Turismo, Boxster en een 325 cabrio.

Mooi verslagje Thomas, mooie ervaring met je 4C naar de 4C meeting en dan ook nog eens door naar Italia (y)

Ook een prachtige trip! Het lijkt me echt een ideale auto voor de bergpassen, maar op de lange baan toch net wat minder. Respect dat je 't toch doet, zelfs samen :).

Toen ik afgelopen zaterdag terugreed vanuit Frankrijk naar Nederland reed er ook korte tijd een 4C een paar auto's voor me. Ik dacht nog even dat jij dat zou kunnen zijn, maar nu ik de routes zo zie heb ik een andere weg terug gevolgd.

@Alberts
Ja, zoveel 4C's bij elkaar geeft je ineens het idee dat je wagen helemaal niet meer zo bijzonder is haha.
Wat betreft de lange afstand: tja. Het is niet comfortabel nee. Maar we hadden oordoppen in en de auto is niet snoeihard afgeveerd. Mijn vrouw sliep met 240km/ph nog op de autobahn. Dus wat dat betreft zal het echt nog wel meevallen. Zolang je maar geen 124-138km/ph rijdt. Daartussen zit de uitlaatdrone. Die is knap irritant.

@Bofkont
Dat is die zeker. Ongekend hoeveel gevoel een wagen kan bieden. Je voelt alles wat je in het stuur doet.

@Kadett
Ik ook haha! Prijs mezelf gelukkig haha! Ze heeft zelf ook hele stukken gereden. Vind ze prachtig.

@michel
Wauw, wat een gave colonne! Het gaat niet om de snelheid he, maar om het rijplezier! Dat moet de SL meer dan voldoende bieden. Weinig auto's waar ik met zo'n smile achter het stuur heb gezeten. Was dan wel de 500 versie, maar alsnog.

@Springbok
Thanks!

@Phaeton
Dank! Was niet toevallig hoor :p

@Damian
Ja, de 4C klinkt zo ongelooflijk bruut. Niet normaal. Voor een 4 cilinder kan die zo prachtig janken. En tegelijkertijd ook heerlijk dat "slurp" geluid bij lage toeren maken. Alsof er een stuk meer brandstof doorheen gaat dan dat er feitelijk gaat.

@Elco
Thanks! Het is voor de bergpassen inderdaad geweldig, maar ook om de recht uit stukken is die niet al te onplezierig hoor. Enkel wat luid. En na uren zitten is de stoel wat hard.
Wij reden echt in de nacht van zaterdag naar zondag dus ik zal het waarschijnlijk niet zijn geweest. Jouw roadtrip zag er ook prachtig uit btw!

Prachtige foto's. (y) goed ook hoe je de auto gebruikt. Volgens mij is er al best wel wat kilometer bij gekomen sinds je hem hebt gekocht. ;)

Prachtige foto's, nu is dat vaak natuurlijk niet heel moeilijk als er een dikke 4C op staat, maar wat een toffe ervaring moet dat geweest zijn om met die auto door Italië te knallen. Hoe viel de auto in de smaak in Italië? En dan doel ik natuurlijk op het vaak zeer enthousiaste Italiaanse volk. :p

Leuk dat er meer mensen met de auto naar Italië gaan. Zelf ben ik met mijn oude Panda eind april er ook geweest. Op 1 dag 1300km gereden en wat een geweldige ervaring was dat. Het beviel zo goed, dat we dit jaar nog een keer gaan.
Gelukkig stook ik wel gas, overal waar ik kwam €0,60 p/l afrekenen :) . Die benzineprijzen zijn echt hoog, diesel trouwens ook.......

Gisteren mijn eerste rondje op de ring gedaan. Was samen met 2 vrienden met een M4 Competition en Giulietta QV. Hebben na het rondje nog even heerlijk in de Eifel getoured. Wat een fantastisch mooie omgeving zeg. Echt super wegen gereden, mooie haarspeltbochten, dwars door de natuur.
De ring viel me niets tegen. Het was mijn eerste rondje en het scheelt dat je door talloze YouTube filmpjes in ieder geval weet welke kant je op moet, ook bij blinde bochten. Wat wel echt opvalt is hoeveel g-krachten dit circuit genereert. Soms voelt het als een achtbaanrit. Heerlijk kunnen stoeien met een 718 GTS en GT3. Die GT3's klinken trouwens magnifiek. Hier nog 2 foto's:

4874625-26d388ab49764a86a1f66bf8cf1b2f93

4874624-28d07143f52558b9fd6a52abed372278

Naderhand ook even geruild om in de M4 competition te rijden en mijn maat in de 4C. Dat is wel een bizarre overstap. De M4 is dan ineens zo groot, hoog en comfortabel. Wel enorm bruut power bovenin, maar minder koppelgevoel dan in de 4C. Zijn auto maakt 504pk, waar het er 450 zou moeten zijn (niet getuned). Van 0-100 ben ik een flink stuk sneller, maar vanaf 180 loopt hij net iets op mij uit. Erg vermakelijk dus! Wat ons het meest verbaasde was dat toen we echt aan het trappen waren over de bergweggetjes in de Eifel, ik na 3 minuten ineens zie dat achter de M4 nog altijd de Giulietta QV aansluiting had gehouden. Want het ging op sommige stukken serieus hard. Super dagje gehad dus.

@uwbuurman
Cool! Ga je de ring op? Met eigen auto? Of gewoon in de omgeving bivakkeren?

Ga al jaren met een clubje vrienden met wat klassieke en oudere maar potente BMW's naar de Eifel, maar ook Ardennen en Alpen zijn al meerdere malen aangedaan. Ik neem dit jaar de 325iA cabrio mee, want de e21 323i is niet klaar. Die cabrio is niet geschikt voor de Ring. Te slappe cas en automaat. Maar er gaat vast wel een e21 323i of een m5 op. Daarnaast hebben we twee dagen een toerrit van een kleine 300 km. Veel haarspeldjes en leuke snelle stukken.

Supergaaf Thomas :cool:
Dit zijn de trips die je altijd zullen bijblijven.
Maar dat die QV Guilietta jullie kan bijbenen in die dikke kanonnen doet me wel wat twijfelen aan jullie stuurkwaliteiten :p
Of die QV eigenaar is een bijzonder goede rijder.
Zet mij bijvoorbeeld in een GT3 maar de eerste de beste GTI rijdt mij het snot voor de ogen, ik ben niet zo'n bochten ridder.

Gaaf man!! Dit is waar zo'n auto voor bedoeld is, dus mooi om te zien dat je hem gebruikt om (serieus) te rijden!!

Je durft wel - met je 4C de ring op.

Fantastisch! En in bijzonder goed gezelschap, je laat de tractiecontrole aan op de ring? 1 ronde gereden? Geen vergelijk natuurlijk maar zou zelf ook graag zo'n trip ondernemen :cool: Durf alleen echt niet met mijn auto de ring op, niet eens dat ik zelf een fout maak, maar stel er ligt ineens een oliespoor of iemand anders betrekt je in een crash, je bent onverzekerd.

Gaaf Thomas, die foto's zijn ook erg vet om te zien! :T Leuke groep auto's om mee te gaan touren, prachtige omgeving en zo te zien goed weer! Wat wil een mens nog meer?

Eifel is supergaaf om te rijden. Zwarte Woud ook. Jaren met de motor gedaan. Daar maakt type auto of motor minder uit. Eerder de skills of ballen in je broek :D

Dus aan ene kant verbaasd het me niet zoveel dat de QV aansluiting hield.

@uwbuurman
Klinkt als een heerlijk rit. Logisch met betrekking tot de ring en de cabrio. Het weer zal ongetwijfeld nog wel even aanhouden. Nu met de droogte lijkt op sommige stukken net Italie. Grote gele velden met kronkelweggetjes er tussendoor. Ik vond het echt schitterend!
Veel plezier alvast!

@Nico GTR
Dat klopt. Ik heb vrij risicoloos gereden, zover dat kan op de ring.

@Bofkont
Zeker, dit was echt een hele gave dag! Dat de Giulietta kan bijbenen vond ik ook opvallend. Je moet wel weten, het waren wegen waar 100km/u echt de max was. Harder gaat daar echt niet. Het is dus hele tijd snel optrekken uit een bocht. Daar zul je met FWD wel voordeel hebben. Plus dat de bestuurder inderdaad zeer goed kan rijden.

@Springbok
Ding komt op de ring helemaal tot leven. Echt geweldig. Op de parkeerplaats, tussen de enorme hoeveelheid Porsche's, BMW's en Renault's trekt die ook veel aandacht. Erg vermakelijk.

@Damian
Ik laat de TC inderdaad aan, maar wel op de meest ruime stand. Dan is een drift tot een bepaald aantal graden mogelijk. Maar eerlijk gezegd bieden die Yokohama's, zeker in de breedte/gewichtsverhouding zoveel grip dat het mij niet is gelukt ook maar ergens de kont te laten uitbreken. Ding lijkt wel oneindig grip te hebben. Ongelooflijk. In sommige bochten (waar het zonder al te veel risico kan) ook echt heel hard ingedoken. Er rijdt over de ring een paarse GT3RS (zie je in talloze video's langskomen zoals hier: https://www.youtube.com/watch?v=6gswbqMvLTY) en daar ben ik even achteraan gereden. Het enige wat je tegenhoudt is je eigen durf, want op het langzame stuk van de baan waar we toen reden kan je hem in de bochten en rechtuit prima volgen. Maar dat durf ik slechts 3 a 4 bochten. Ik ken het circuit niet en wil de wagen niet in de vangrail parkeren. Want het meest gevaarlijke is niet de snelheid, maar de plotselinge hoogteverschillen en verkantingen van de baan.

@Brent
Weinig tot niets :D

@kadett
Dat klopt inderdaad. Het is tevens geen omgeving voor zeer hoge snelheden. Het gaat allemaal om grip bij bocht uit. Dan is FWD wel ideaal. Je kunt zeer vroeg op het gas.

de auto gebruikt op de ring en eifel waarvoor hij bedoelt is.(y)

Zelf heb ik dit jaar er alweer 13 rondes opzitten en binnenkort ben ik een week daar op vakantie in de buurt.

In mijn Ogen is de ring echt niet gevaarlijker dan de openbare weg.
Alle verkeer dezelfde richting en als je zelf een beetje met verstand rijd kan er weinig gebeuren.
Wel op die hele drukke zondagen wegblijven of het 's morgens je rondjes doen.
Op doordeweekse avonden is het goed rijden daar, al woon ik er ook maar 1.5 uur rijden vanaf dus ben zo daar.
Vooral de Engelsen kunnen geen fatsoenlijke lijnen daar maar wel trappen als een idioot.

En idd de GT3's klinken echt geweldig, vooral in de hoogste toerengebied.

Lange tijd alweer niets geplaatst. Klein nieuwtje, de Ypsilon staat te koop. Ik wil toch voor iets groters gaan. De oplettende forummer heeft al kunnen zien wat er gaat komen: iets Duits.

Eerst maar eens de Yps verkopen. Fantastisch wagentje voor zijn formaat. Stil, comfortabel, ruim en volwassen. Maar mis een automaat en grotere stoelen.
Dat gaat er nu dus ook komen :)

De 4c gaat nu rustig richting winterslaap. Die heeft mij bij tijd en wijlen het mooiste jaar ooit bezorgd. Wat een ge-wel-di-ge wagen! Blijft iedere keer weer bijzonder.

Ah, ik vroeg me al af hoe het in huize Thomas ging ;)

Ben benieuwd wat er in de plaats van de Yps gaat komen! En begrijpelijk dat de 4C in winterslaap gaat ja. Niet bepaald een wagen waar je op met zout bestrooide wegen mee wil gaan rondcrossen. Wel frustrerend ergens lijkt me, dat je zo'n geweldige wagen dan maandenlang moet laten staan...
Anderzijds heb je dan wel iets om enorm naar uit te kijken als het lente wordt :)

Mercedes C-Klasse? Goede keus, uiteindelijk is comfort toch de belangrijkste eigenschap van een auto.

@omniradius
Ik vind dat niet zo moeilijk hoor. Sinds oktober staat die soms al 2 weken stil en moet ik mijzelf er aan herinneren dat ik hem nog heb haha. Maar vanavond nog even blokje om gedaan: waanzinnig. Wat een geweld haha. Wat een super ding. Hoe is het bij jou?

@benzine
Het ligt er natuurlijk aan waar die voor wordt ingezet. De 4c hoeft geen comfort te hebben.
Maar voor de zakelijke en vakantieritten wil ik simpelweg comfort. Dat doet een benz heel erg goed.

@Abarth
Thanks! Ervaring mee? Valt mij op dat de coupe nauwelijks verkocht is...

Nico GTR zei:
Toch de vakanties ook maar in de nieuwe aanwinst? ;)

Alvast gefeliciteerd. Ben benieuwd wat het is.

Wintersport is niet iets waar de 4C veel praktische inzetbaarheid toont :p

Skibox erop is ondertussen toch algemeen geaccepteerd en dikke tuning? :T ;)

Ik had ook wel verwacht dat je snel wat anders zou willen voor de dagelijkse kilometers dan de Yp. Zo'n Benz is wel gaaf hoor! Ben benieuwd waar je tegen aan loopt!

Terug
Bovenaan