Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita

Leuk om weer over je wagenpark te kunnen lezen. Spreekt mij nog elke keer aan als ik het teruglees. Mooie toevoeging, de Jaguar. Heb zelf naast de Italianen ook wel wat met Jaguar en Aston Martin. Veel plezier ermee!

Wat betreft de Maserati Grecale kan ik je ook begrijpen. Daarbij voel ik vanaf het begin eigenlijk hetzelfde. Wat vind je van de Levante? Daar heb ik persoonlijk meer mee als het geen GranTurismo/Cabrio, QP of Ghibli zou worden…

Wat leuk om te lezen @Jay DoubleYou
Dat is is een mooi compliment. Ik heb exact hetzelfde: Jag & AM zijn prachtige merken met veel heritage. Wat meer gericht op luxe en comfort dan Italianen, maar daarom juist een heerlijke toevoeging/afwisseling.

De Levante heb ik ook gereden. Dat is echt een ultieme reismobiel. Zo ongekend comfortabel, rustig en fijn. Echter, het is ook weer wat gedateerd. De auto voelt ouder aan in het interieur dan de Stelvio... Het is wel een heerlijke cruiser, waar mijn vrouw direct op verliefd werd. Maar goed, we hebben nu de Jag en raadt eens: die voelt eigenlijk exact hetzelfde als de Levante. De rijbeleving komt echt enorm overeen. Prachtig motorgeluid, maar op de achtergrond, etc. De Levante voelde wel veel meer Maserati dan de Grecale. Die laatste voelt gewoon als een Alfa aan. Ik heb ook gereden met de Quattroporte Trofeo, maar die is simpelweg te groot + geen AWD. En dat vind ik voor wintersport wel fijn.
Ik merk dat ik de Stelvio nog niet zat ben, dus wellicht houden...? Of wachten op de nieuwe Stelvio dit jaar?

@BofkontZ4
Gaan we doen. Ik waarschuw je wel: dit vind jij heel erg fijn haha! Comfort en sportiviteit ineen!

Ondertussen is de auto in Nederland aangekomen:

20250129-120723.jpg

Dat is een mooie auto "voor erbij"! Jou kennende zal je er met het verstrijken van de tijd ook nog wel wat aan wijzigen, dus ik ben benieuwd :) Veel plezier met de Jaaaaagggggg!

Lekker doorrijden met de Stelvio toch? Zonder de boomer uit te willen hangen staat niet elke vernieuwing nog automatisch voor verbetering. En zo'n Levante vind ik eerlijk gezegd maar lelijk, een dure Hyundai ix35 om te zien.

Verder, mooi om te zien dat je nog meer werk hebt gemaakt van je hobby en dat het je de mogelijkheid geeft om nog meer leuks aan te schaffen. Zo'n XKR is een machtige machine die ontzag inboezemt, in mijn beleving kan hij zelfs uitgesproken gevaarlijk zijn. Ik kan me nog wel een momentje herinneren op een natte A7...

Ontzettend gave aanvulling op het wagenpark en leuk om je Italiaanse avonturen te zien!
ik heb een voorliefde voor dat land en ik zou er dit jaar graag weer op vakantie gaan.
Nog even uitvechten met vrouwlief ;)

Le Marche of Piemont heeft dan mijn voorkeur; als we richting Piemont gaan, dan wordt 't waarschijnlijk met de SLK :cool:

Ik vind een Stelvio Q toch echt wel een stukje gaver dan een Maserati Levante of Grecale, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. De Maserati's hebben niet echt een "eigen" design naar mijn idee, daar had wel meer in gezeten. De Alfa heeft meer karakter, maar als je zegt dat je in een Maserati rijdt, maak je waarschijnlijk meer indruk.

@Nico GTR
Dank je wel Nico! Het is veelal hard werken, maar doordat passie en hobby worden gecombineerd voelt het vaak als een feestje.

@PauseBreak
Alleen Android Auto en de facelift (led) achterlichten. Verder blijft die waarschijnlijk zoals die is. Meer dan snel genoeg en volledig naar wens.

@Elco
Ik denk dat de Stelvio inderdaad nog wel even blijft. Volgens mij zijn we nu op het omslagpunt dat nieuwe auto's veelal minder goed zijn dan de voorgangers. De Levante vind ik overigens zelf wel erg knap, al is de juiste uitvoering wel van belang. Het interieur is alleen wel echt een teleurstelling.
De Jag moet ik echt nog gaan ervaren. Ik heb alleen een proefrit gemaakt, in vochtig nat weer zonder hem echt flink op de staart te trappen. Ben dus benieuwd naar hoe die dag-tot-dag gaat bevallen. Maar met 4.2 SC V8, fijne ZF bak, goede stoelen en zitpositie en dakje open denk ik dat dat weinig tot de verbeelding overlaat :p

@Sanoma
Wat gaaf! Hoe mooi de Marken ook op veel plekken is, het haalt het wat mij betreft nooit aan Piemonte. Piemonte heeft de oude rijkdom, geweldige keuken, zoveel historie en veel verschillende landschappen. Met de SLK door Piemonte is zalig!
Als je wat tips nodig hebt t.z.t. dan moet je het maar laten weten. Gezien ik er door het huis en werk heel veel ben ken ik ondertussen erg veel fijne plekken. We organiseren dit jaar ook nog een auto tour, die 2 dagen door Piemonte heen gaat.

@BofkontZ4
Absoluut. Nu nog even geduld voordat die voor de deur staat.

@Quadrifoglio Verde
Het gaat mij niet om wat anderen denken, of hoe imposant de auto is. Het gaat mij om rijplezier en affectie met de auto. Dat biedt de Stelvio voor mij simpelweg veel meer dan de Grecale. De Levante komt dan gek genoeg, terwijl het een heel andere auto is, veel dichterbij. Alleen dat interieur....

Terug
Bovenaan