Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita

De eco stand maakte qua verbruik bij onze 500's geen verschil. Het knijpt het koppel iets. Ze schijnen ook wat zuiniger te worden van een chipkuurtje bij Squadra. ;)

Leuk ding zo een Alfa 4C! Complimenten voor deze auto van een mede autoliefhebber!

Goh wat een leuke Yp is er gekomen. Ik blijf het een leuke verschijning vinden, zeker met deze mooie wielen eronder.
Ik heb erg genoten van het verhaal van je 4C avontuur op Assen. Man wat moet dat gaaf zijn geweest! Een beetje jaloers ben ik dan ook wel...

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
@Brent
Thanks! Ik zou in de 500 ook de twin air willen hebben. In de huidige Yps hebben wij de 1.2 8v 60pk. Heerlijk zuinig (1 op 19 gemiddeld), maar niet vooruit te branden. En wat bokkig onderin de toeren. Wel smeuïg en met de aanhanger net zo snel als zonder :p
De Yps heeft ook de Eco stand. Benieuwd wat dat gaat uithalen.

Biermagnaat zei:
De eco stand maakte qua verbruik bij onze 500's geen verschil. Het knijpt het koppel iets. Ze schijnen ook wat zuiniger te worden van een chipkuurtje bij Squadra. ;)

Zoals Biermagnaat al zegt heb ik mijn twijfels of het echt veel uitmaakt, maar standaard gaat wel het Start&Stop systeem aan wat voor mij echt geen enkel probleem is aangezien ik toch altijd voor het stoplicht mijn voet van de koppeling laat. Maar het blok voelt in ieder geval levendiger aan en je hoeft een stuk minder aan te halen bij het invoegen, haha.

Die Squadra tuning schijnt inderdaad wel een goede te zijn, nog nooit verder achteraan gegaan maar de bazin lijkt het iig wel wat. :p

@T Ge
Dank! Ik ben er ook heel blij mee. Doordeweeks staat die stil, maar in het weekend bezorgt die veel plezier!

@Gewoon Dirk
Dank je wel! Ik vind het ook een gave verschijning en deze wielen kloppen inderdaad wel perfect.
Assen was geniaal. Echt ongelooflijk, wat een wagen. Je bent zo verschrikkelijk snel, dat gaat echt nergens over. Je ziet in dat filmpje ook hoe snel ik op de rechte stukken ben. Op meerdere plekken 200+ km/ph.

@Brent
Start Stop gaat veel bijdragen in het stadsverkeer inderdaad. De huidige Yps rijdt 1 op 19, dus ik heb geen illusies dat we er op vooruit zouden gaan. 1 op 15 zou ik prima vinden.
Getuned zal die denk ik niet worden.

Ik zie mezelf niet op de camera voorbij komen hoor! :D ik reed mee in de sessie van 13:30 en daar zat jij volgens mij niet bij. Ik had trouwens verwacht dat de parade langzaam rijden zou zijn maar dat was totaal niet het geval. Wel apart dat wij dan geen briefing hoeven bij te wonen en geen helm hoeven te dragen. Maar ja, mij hoor je niet klagen.

Was verder een mooi dagje inderdaad!

Mooiroodisnietlelijk zei:
Ik zie mezelf niet op de camera voorbij komen hoor! :D ik reed mee in de sessie van 13:30 en daar zat jij volgens mij niet bij. Ik had trouwens verwacht dat de parade langzaam rijden zou zijn maar dat was totaal niet het geval. Wel apart dat wij dan geen briefing hoeven bij te wonen en geen helm hoeven te dragen. Maar ja, mij hoor je niet klagen.

Was verder een mooi dagje inderdaad!
Ik heb nog een andere video (van de gehele rit, alleen zonder geluid dus maar niet geupload), waar ik een prachtige Giulietta 116 inhaal. Maar dat was in de sessie van 11.00 uur. Was jij dat niet dan?
Reed jij dan trouwens niet in de parade mee? Dat is wat anders dan Time Attack.

Nee dat is een andere Giulietta (er reed een zilveren mee met de ronde van 11:00). Als je die van dichtbij bekijkt is hij iets minder ''prachtig'' helaas!
Ik reed inderdaad mee met de parade en niet met time attack. ''Iets met een langzame auto die net klaar is en heel veel snelle auto's bij time attack'' durfde het dus niet aan. Vandaar de parade waar we ook al redelijk door konden rijden.

Mooiroodisnietlelijk zei:
Nee dat is een andere Giulietta (er reed een zilveren mee met de ronde van 11:00). Als je die van dichtbij bekijkt is hij iets minder ''prachtig'' helaas!
Ik reed inderdaad mee met de parade en niet met time attack. ''Iets met een langzame auto die net klaar is en heel veel snelle auto's bij time attack'' durfde het dus niet aan. Vandaar de parade waar we ook al redelijk door konden rijden.
En ik maar denken dat jij dat was! Qua kleur was zat die er dan ook heel dicht in de buurt.

Ik had nog niet eerder gereageerd.
Leuke uitvoering en dito kleur. Je ziet ze niet alledaags. Bijna net zo zeldzaam als je 4c:cool:

En verbruik, tsja. Ik ben al blij als ik een auto heb die boven de 1 op 10 zit. Het is maar net wat je referentiekader is. Met een RaRo die 1 op 4 deed en Helmut 1 op 5/6 is mijn wereldbeeld sowieso al verknipt.:)

Gefeliciteerd met de Yp! Mooi wagentje vind ik. Stond ook op mijn shortlist maar toen kwam de oranje Panda Trekking in beeld; verkocht! Ik wens je er net zoveel lol mee als met de FourSee maar dat kan haast niet :).
Enneh... als je de volgende keer weer door mijn dorpje komt rijden laat je die rode "Starfighter" dan even zien? ;)

Morgen een fotoshoot met een autofotograaf. Dus maar even dat ding weer laten glimmen als een diamantje:

do3cekfh.jpg

fhv47suz.jpg

Hier zie je ook direct hoe dynamisch Rosso Alfa is. In het indirecte licht best donker en in het volle licht knalt het rood je tegemoet.

@Bofkont
Thanks! Mede dankzij jouw hulp!

@Omni
Zeker! Staat er echt top bij nu. De 4C is een hele lastige auto om netjes te houden (steenslag en makkelijk te beschadigen onderdelen/kunststoffen) dus ik ben er momenteel best trots op hoe hij er bij staat.

@Zadelsnuiver
Onderste foto, linker wielkast kun je nog net een stukje zien hoe de kleur verspringt. (y)
Thanks!

Zag er gisteren een in België. Het blijft wijs. Er zit een veel grotere sex factor in dan wat voor RS, AMG of M- klasse ook. Gewoon de eenvoud die het ding uitstraalt.

Heel erg gaaf ja. Locatie en kadrering van de 1e en 2e foto is absoluut perfect. (y)
Derde foto is gewoon een mooi vooraanzicht, 4e foto vind ik iets minder spectaculair... iets te veraf genomen en de omgeving vind ik ook niet heel erg tot de verbeelding spreken.
De close up foto’s zijn verder ook gewoon strak en netjes. Leuk hoor! Wordt het ook nog ergens gepubliceerd?

@Zadelsnuiver
Thanks!

@Omniradius
We hadden helaas wat beperkt tijd, dus qua locaties en variatie was niet heel veel tijd. De foto's zijn bedoeld als portfolio materiaal voor de fotograaf zelf. Heb zelf de bestanden in groot formaat, dus ga er 1 laten maken (tweede foto) in groot formaat en in een lijst doen. PS. stuur jij binnenkort nog een privébericht wanneer het jouw uitkomt?

@Nico
Thanks! Erg blijk mee inderdaad

@Bofkont
Dat is het zeker. Wat een ding haha. Blijf er onwijs blij mee. Afgelopen week bijna iedere dag in gereden. Nu maar weer een weekje Ypsen om bij te komen haha.

Prachtige foto's!

Het enige waar ik me aan zou storen is het stof op de motorafdekplaat, dat had ik "voor de foto" denk ik wel even weggeveegd. Al kan ik me goed voorstellen dat je dat op het moment zelf gewoon glad vergeet.

Gewoon Dirk zei:
Prachtige foto's!

Het enige waar ik me aan zou storen is het stof op de motorafdekplaat, dat had ik "voor de foto" denk ik wel even weggeveegd. Al kan ik me goed voorstellen dat je dat op het moment zelf gewoon glad vergeet.

'S ochtends nog schoongemaakt. Maar ja, woestijnwindje he?
Sterker nog, hels auto zat eronder. Zie je op de foto's niet zo terug gelukkig. Wassen en drogen was simpelweg geen tijd meer voor vlak voor de foto's. Motorruimte wordt zeer snel vies/stoffig.

@haarr
Thanks!

Heel gaaf, en ja die woestijnwind is ontzettend irritant. Zondagmiddag na een flinke onweersbui met regen met de droogdoeken naar buiten om de net gewassen auto droog te maken en meteen van het stuifmeel/zand weer af te zijn.

Overigens, er komt binnenkort nog een rode 4C in je omgeving op de weg. Bij de dealer in Zwolle stond er een op de brug die afleveringsklaar werd gemaakt en binnenkort een kenteken kreeg.

Echt hele mooie foto's wel jammer van die stoffige afdekplaat:T

Wat wel echt ongekend lelijk is zijn die zij reflectoren op deze auto:confused:

@joel
Thanks

@schumi
Helaas, verplicht in Amerika en te duur voor Alfa om 2 verschillende bumpers te leveren waarschijnlijk (wegens productieproces en gebruikte materialen).

Verder is afgelopen weekend de oude Yps verkocht aan een liefhebber (voor zijn vriendin). Rijdt zelf in een 147 GTA.
De nieuwe Yps staat op kenteken en is echt een onwijs leuk bakje. De kleur, Bianco Nuvola is echt onwijs mooi. Werd ook geleverd op de 8C trouwens.

Terug
Bovenaan