Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Lijkt me een mooi voornemenEenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Er moet dit jaar vast wel ergens een mogelijkheid zijn elkaar te meeten en een stuk te rijden.michel1975 zei:Was ook meer eigen belang![]()
![]()
FH218374 zei:Auto was open van boven dus op hoogte heb ik onvoldoende gelet. Gaat mij vooral om in-en uitstappen over die enorm brede dorpel icm beperkte deurlengte en voorruit die erg schuin loopt. In mijn F355 had ik ook brede dorpel maar wel veel meer ruimte.
Klopt, even tankenBMW M3 CSL zei:Kan het zijn dat ik je gisteren aan het einde van de middag tegen kwam in Gronau, ter hoogte van de Mercedes garage? Kan haast niet anders..
Hij zag er top uit.![]()
Bofkont zei:De YPS is ook een bijzonder leuke wagen in deze klasse, is het een A of B segmenter??
Vooral het onderscheidende design vind ik geweldig en alle luxe die ze hebben.
Niets wat er op lijkt.
ach met 190K mag er ook een keertje een slijtage deel stuk gaan.
Niets schokkends.
Exact. Want hier in de straat krijg je nauwelijks grote auto's kwijt (buren met een 3-serie klagen altijd), voor mijn vrouw is het leuk onderscheidend wagentje en ik heb veel luxe en comfort voor de snelwegkilometers zonder dat ik veel geld kwijt ben. Ideaal dus.haarr zei:Ideale opvolger en auto naast de 4C dus.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:En nee, het is niet die van Kien. Dat is nog een redelijk uitgekleed exemplaar. Die ik op het oog heb is paar jaartjes ouder, maar wel veel completer.
Mijn vrouw ook, maar die wagen heeft echt veel minder luxe en opties dan de Lancia.michel1975 zei:Ik kan de 500 ook wel waarderen overigens.
Bofkont zei:Zo dan vol wagentje, en gelijk heb je, zakelijk zeer verstandig rijden.
En voor de fun die supersporter van je, geweldig!
Zo jammer dat Lancia alleen nog maar in Italië actief is.
Nou de prijs voor een lease Delta is wel enigszins te rechtvaardigen. De afschrijving is enorm. En helaas kan ik uit eerste hand zeggen dat er toch wel wat schortte aan de Delta. Los van het ongemak waren de onderdelen en het vervangen er van behoorlijk aan de prijs. Dit zal alles te maken hebben gehad met de aantallen. Onderdelen waren extreem duur en de constructie was dusdanig dat de arbeidsuren altijd behoorlijk waren. Ik heb wat keren in de Lancia/Fiat werkplaats gestaan.Majortom zei:Bofkont zei:Zo dan vol wagentje, en gelijk heb je, zakelijk zeer verstandig rijden.
Inderdaad...prachtige onderscheidende auto's die veel beter waren dan hun reputatie....
Zelf eerst privé een Kappa 3.0 liter gehad...Wat een heerlijke auto om mee te rijden en wat een prachtig interieur met Poltrona Frau stoelen (waarvan de eerste eigenaar in 2,5 jaar 80% van de nieuwprijs had afgeschreven) en daarna zakelijk een Lybra station met vijfcilinder 2.4JTD. Zo'n JTD was in die tijd het summum van diesel rijden t.o.v. bijna alle concurrenten. Einde leasecontract ging ik proefrijden met een Saab 9-3 diesel, toen nog met de 2.2 van GM; na 20 minuten ben ik omgedraaid en heb de dealer verteld dat hij nog eens kon bellen als er een diesel in kwam waarvan de vullingen niet uit je gebit trilden.....(twee jaar later legde Saab de 1.9jdt van Fiat/Alfa/Lancia in de 9-3....zal toch niet door mij gekomen zijn zeker....
In die ongeveer 300K die ik met die twee Lancia's gereden heb nooit iets noemenswaardigs gehad (alleen vrat die Lybra lampjes, die je met de beste wil van de wereld zelf niet vervangen kreeg....), maar toch moest ik altijd horen dat zo'n Italiaans "rommelhok" toch wel voortdurend kapot zou gaan.....
Toen ik uiteindelijk vanwege de leaseprijzen van Italianen uiteindelijk toch maar Duits ging rijden heb ik na verloop van tijd ondervonden waarop de term rommelhok beter van toepassing was....![]()
michel1975 zei:Nou de prijs voor een lease Delta is wel enigszins te rechtvaardigen. De afschrijving is enorm. En helaas kan ik uit eerste hand zeggen dat er toch wel wat schortte aan de Delta. Los van het ongemak waren de onderdelen en het vervangen er van behoorlijk aan de prijs. Dit zal alles te maken hebben gehad met de aantallen. Onderdelen waren extreem duur en de constructie was dusdanig dat de arbeidsuren altijd behoorlijk waren. Ik heb wat keren in de Lancia/Fiat werkplaats gestaan.Majortom zei:Bofkont zei:Zo dan vol wagentje, en gelijk heb je, zakelijk zeer verstandig rijden.
Inderdaad...prachtige onderscheidende auto's die veel beter waren dan hun reputatie....
Zelf eerst privé een Kappa 3.0 liter gehad...Wat een heerlijke auto om mee te rijden en wat een prachtig interieur met Poltrona Frau stoelen (waarvan de eerste eigenaar in 2,5 jaar 80% van de nieuwprijs had afgeschreven) en daarna zakelijk een Lybra station met vijfcilinder 2.4JTD. Zo'n JTD was in die tijd het summum van diesel rijden t.o.v. bijna alle concurrenten. Einde leasecontract ging ik proefrijden met een Saab 9-3 diesel, toen nog met de 2.2 van GM; na 20 minuten ben ik omgedraaid en heb de dealer verteld dat hij nog eens kon bellen als er een diesel in kwam waarvan de vullingen niet uit je gebit trilden.....(twee jaar later legde Saab de 1.9jdt van Fiat/Alfa/Lancia in de 9-3....zal toch niet door mij gekomen zijn zeker....
In die ongeveer 300K die ik met die twee Lancia's gereden heb nooit iets noemenswaardigs gehad (alleen vrat die Lybra lampjes, die je met de beste wil van de wereld zelf niet vervangen kreeg....), maar toch moest ik altijd horen dat zo'n Italiaans "rommelhok" toch wel voortdurend kapot zou gaan.....
Toen ik uiteindelijk vanwege de leaseprijzen van Italianen uiteindelijk toch maar Duits ging rijden heb ik na verloop van tijd ondervonden waarop de term rommelhok beter van toepassing was....![]()
Dat had ik met de Polo dan weer niet. Daar heb ik op een afgereden bumperlip (eigen schuld te hoog stoeprandje) nooit in de garage gestaan anders dan de beurtjes.. Maar ja als de keus Polo of Delta was geweest was ik toch weer voor de Delta gegaan. Italiaanse charme. Maar privé zou ik het niet aandurven en voor de Polo zijn gegaan.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:...standaard is voor 205/40/18....
Daarom gegaan voor 215/40/19.
s velthuis zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:...standaard is voor 205/40/18....
huh?En dan erop purren?
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:s velthuis zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:...standaard is voor 205/40/18....
huh?En dan erop purren?
Typo... 215/40/18.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Het is voor de 4C heel lastig om banden te vinden. Dit wegens de lastige maat voor. Voor de achterwielen is veel te krijgen, maar standaard is voor 205/40/18.
Enzo Ferrari zei:Succes met de (bijna) semi-slicks! Mijn ervaring is dat het er leuk uit ziet, maar in de praktijk eerst goed moet warmrijden voordat je de optimale grip hebt. Daarnaast -wat de fabrikant ook beweert- heb je op vochtig/nat wegdek absoluut weinig tot geen grip meer over. Leuk voor op het circuit, maar waardeloos voor op de openbare weg.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Het is voor de 4C heel lastig om banden te vinden. Dit wegens de lastige maat voor. Voor de achterwielen is veel te krijgen, maar standaard is voor 205/40/18.
Op een beetje banden vergelijkingsite kom ik voor de bandenmaat op de voorzijde op ongeveer 20 á 25 keuzes uit. Variërend van 45 tot 260 EUR per band.
Overall - Yokohma took a gamble when it nominated the AD08 instead of the V105, but it paid off. Sensational in the dry, surprisingly "ok" in the wet, and performing well on the road too, the AD08 is a trackday tyre you can drive every day
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Zoek vooral reviews op van deze banden.
Enzo Ferrari zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Zoek vooral reviews op van deze banden.
Heb ik gedaan! Ik kom hele positieve beoordelingen tegen, maar ook wel wat mindere. De waarheid zal in dit geval dus wel ergens in het midddn liggen.
When cold the tire slides along quite heavily and it takes longer than others to warm up on my light car. This can be totally different on heavier cars.
Tyres have great grip, but completely ruined turn in to corners. Car has lost that go-cart feel, much heavier to turn, very vague in the front end.
In the wet for the race track the tire is really bad in my impression as a driver, even though others were surprised how fast the car still goes given the little negative profile of the tire. But the car was definitely no fun anymore in the wet, constantly managing understeer and oversteer it was quite hectic.
My biggest concern over the tire is that they eventually start overheating in the afternoon sessions if a high pace is keeped up for the day. This leaves the car sliding around, however this is still progressive and very manageable but leaves the impression that best laptimes are lost because the peak performance of the tire already left when the peak performance of the driver arrives.
Bron: https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Yokohama/ADVAN-Neova-AD08R.htm
Dat durf ik te betwijfelen maar je gaat het vanzelf meemaken@R-W
Voor nat koop ik ze ook niet. Sterker nog, dan rij ik nauwelijks (alleen noodzakelijk) met de wagen.
De huidige P-Zero's (met weinig profiel) vliegen ook letterlijk alle kanten op met nat weer. Af en toe wielspin bij 140 km/pu. Nou, dat zullen de Yoko's dan nog niet eens zo heel veel minder doen
Mooiroodisnietlelijk zei:Ik ben ook zeer benieuwd naar de Yokohama! K heb ze net binnen gekregen voor mijn Alfa aangezien deze ook bijna nooit regen ziet, en ik het toch wel leuk vind om een sportieve band eronder te hebben. Ik ga ze komende week monteren en dan kan ik ze mooi uitproberen bij Viva Italia. Als ik het zo lees moeten ze het voor dit type band meer dan prima doen in de regen. Ik had eerst mijn zinnen gezet op de Federal 595 RSR maar hier las ik heel veel mindere verhalen over (iets met scheurvorming in het loopvlak).
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Mooiroodisnietlelijk zei:Ik ben ook zeer benieuwd naar de Yokohama! K heb ze net binnen gekregen voor mijn Alfa aangezien deze ook bijna nooit regen ziet, en ik het toch wel leuk vind om een sportieve band eronder te hebben. Ik ga ze komende week monteren en dan kan ik ze mooi uitproberen bij Viva Italia. Als ik het zo lees moeten ze het voor dit type band meer dan prima doen in de regen. Ik had eerst mijn zinnen gezet op de Federal 595 RSR maar hier las ik heel veel mindere verhalen over (iets met scheurvorming in het loopvlak).
Cool! Onder wat voor Alfa komen ze en wat voor maatvoering gebruik je? Ik zit bij Viva Italia in de sessie van 11.00 uur trouwens. Jij ook?
Adinsx zei:Bofkont, Thomas, mochten jullie een route zoeken om te toeren, kom gerust richting Veluwe / Liemers
Misschien als ik terug rij, dat Bofkont stukje mee kan rijden en we dan daar ergens nog 's middags kunnen meeten.Kristian zei:Adinsx zei:Bofkont, Thomas, mochten jullie een route zoeken om te toeren, kom gerust richting Veluwe / Liemers
En anders is het in Salland / Vechtdal ook prima toeren. Dan kom ik de SLK en 4C graag even bekijken natuurlijk.