Design_Driven (Sketcher's) Disco Fever - Discovery 2 Td5 - Discovery 3 V8 - Greenlane plaatjes

Oktober 2014

Na bijgekomen te zijn van mijn diepzee duik avontuur was het tijd de headlinging (Nederlands woord?) weer op te pakken. Helaas geen foto's van maar het oude stof er af gehaald. Dan met spuitlijm en nieuwe zwarte stof weer bekleed. Zoals ik eerder al schreef kon ik stof met de originele kleur niet meer vinden dus besloten om zwarte stof te kopen. Alleen al het plastic is beige en dit wilde ik niet:

(Niet die van mij, denk dat het een Disco 1 is)
17423388831_c5b04f4e7f_c.jpg


Dus besloten om ook alle plastic delen zwart te spuiten. Afhankelijk van het onderdeel 4 verschillende soorten verf gebruikt. Hier mijn A-Pillars net gespoten. (een is nog nat).
15542505715_3d562ac7ed_c.jpg


Onderdelen weer terug op de headlinging.
15357182308_39b65de3bc_z.jpg


En eind resultaat. De B- en C-pillars moeten (nu nog steeds) nog gespoten worden
15505978269_79523642ba_c.jpg
 
Blijft een geweldig topic om te volgen. (y) Waarom heb je er trouwens geen snorkel opzitten? Dat lijkt me een redelijk eenvoudige upgrade. Schrok wel even van de hoeveelheid modder/water die in het interieur gekomen is. Heb je dat fatsoenlijk eruit gekregen?

Vind je laatste update helemaal top. Zwarte hemelbekleding staat altijd lekker luxe, vind ik.
 
TYN zei:
Blijft een geweldig topic om te volgen. (y) Waarom heb je er trouwens geen snorkel opzitten? Dat lijkt me een redelijk eenvoudige upgrade. Schrok wel even van de hoeveelheid modder/water die in het interieur gekomen is. Heb je dat fatsoenlijk eruit gekregen?

Vind je laatste update helemaal top. Zwarte hemelbekleding staat altijd lekker luxe, vind ik.

Dank je.
Je bent helderziend denk ik. Ik wilde een OEM snorkel gemaakt door Mantec maar die zijn vrij prijzig dus het is voornamelijk een kwestie van geld. Ik wilde er al een van het begin maar geduld wordt beloond.......:p

Ja ik schrok ook van de hoeveelheid modder in het interieur maar het is er uiteindelijk allemaal uit gekomen. De ECU van de automaat (onder mijn stoel) stond ook onderwater maar kon er kennelijk tegen en werkt nog altijd goed. De CD wisselaar onder de passagiersstoel werd net op een maar mm na gespaard dus dat was een geluk bij een ongeluk. Zoals gezegd kosten het we heel veel tijd om het weer schoon en droog te krijgen.
 
Oktober / November 2014

De flatblades bij mijn Focus vond ik altijd een enorme verbetering en van de relatief nieuwe Focus II naar de oudere Discovery moest ik die missen. Op internet kwam ik een flatblade tegen die wel op mijn arm past dus besloten die eens uit te proberen. Mijn oude arm bleek te zwak (door ouderdom waarschijnlijk) dus een nieuwe besteld en die deed het een stik beter. Het ziet er een stuk moderner uit maar echt beter wissen doen ze niet.
15668131986_3d76c752ae_c.jpg



Het leuke van in ander landen wonen is dat je relatief vaak en makkelijk de toerist kan uithangen. In het najaar van 2014 besloten we eens The Lake District te bezoeken. Een prachtig gebied. Een beetje te vergelijken met de Ardennen maar dan XXL.

map-uk.gif


Zoals gezegd een prachtig gebied en genoten van de herfst kleuren. Helaas was ik daar met vrienden zonder 4x4 dus niet off road geweest. (ik ben hem nog aan het bewerken, die Disco komt er)
15637758991_7ce8b7f5b1_z.jpg


Enjoyed the views near our rented cottage:
15637760421_c25569690b_z.jpg


15454298128_a933c68ac6_z.jpg


Flinke wandeling langs de rivier Brathay. Met twee 2jarige (die van ons en van onze vrienden) waren we beperkt tot het pad. Een beetje te toeristisch voor mijn smaak maar toch erg mooi.
15454314078_41fb3504b7_z.jpg


15640440935_1f8980623d_z.jpg


Ondanks al het moois om ons heen blijft mijn zoontje zich toch het liefts bezig houden met auto's en in het bijzondermet de Disco. Vooral takjes en steentjes tussen de bumper duwen is een groot succes. Leuk dat iedereen op zijn eigen manier van de Disco geniet. D
https://farm6.staticflickr.com/5606/15020275623_9ca660f493_z.jpg

Op zondag gingen we iets verder het gebied in en namen we een pond. Mijn zoontje en stiekem ik ook vonden het geweldig.
15640422125_a261b6d6ef_z.jpg


15454297198_e4e2b50be8_z.jpg


Tarn Haws
15020288303_95ef6f042e_z.jpg


15637775361_57b167e02d_z.jpg


15637765681_ac730a4d35_z.jpg


Terug van een dag in het natuurpark reden we over dit fantastische weggetje midden in de bossen.
15641277992_e42a60438f_z.jpg


pf03.jpg


Uiteraard geen piep van de Disco en bewees hij weer eens een heerlijke reis auto te zijn.
 
Dakbekleding komt denk ik het dichtste in de buurt...

We zijn er bijna maar wat nu als we bij het heden zijn.....blijft toch een leuk topic dit (y)
 
We zitten al in oktober 2014...
Eens nieuwsgierig of er in de nog bij te werken 6 maanden intussen al een snorkel op gekomen is.

Leuk om zien dat elke verandering ook een (optische) verbetering meebrengt... (y)
 
Nissan GT-R zei:
Dakbekleding komt denk ik het dichtste in de buurt...

We zijn er bijna maar wat nu als we bij het heden zijn.....blijft toch een leuk topic dit (y)

Ja of hemelbekleding misschien en dank je.

Als we bij het heden zijn dan blijf ik gewoon doorgaan, de Disco is nog lang niet af. Heb er dit weekend ook weer onder gelegen.


British Racing Green zei:
We zitten al in oktober 2014...
Eens nieuwsgierig of er in de nog bij te werken 6 maanden intussen al een snorkel op gekomen is.

Leuk om zien dat elke verandering ook een (optische) verbetering meebrengt... (y)

Nog ff ;)
 
Sketcher zei:
Nissan GT-R zei:
Dakbekleding komt denk ik het dichtste in de buurt...

We zijn er bijna maar wat nu als we bij het heden zijn.....blijft toch een leuk topic dit (y)

Ja of hemelbekleding misschien en dank je.

Als we bij het heden zijn dan blijf ik gewoon doorgaan, de Disco is nog lang niet af. Heb er dit weekend ook weer onder gelegen.

Mooi zo, nog veel verhalen die gaan komen dus.
 
November 2014

Over een upgrade was ik altijd zeker. Al van het moment dat ik voor het eerst de sleutels in mijn hand had wist ik dat er ooit een snorkel moest komen.

Het hele punt van een 4x4 (voor mij) is dat je overal kan komen, dus alles wat daarbij helpt is meegenomen. Ook probeer ik de Disco subtiel een beetje te onderscheiden van de Disco's die gevangen zitten in de 'School run' zoals ze dat hier zo mooi zeggen.

Er zijn grofweg 4 opties mogelijk. Een eigen creatie heb ik even overwogen. ik heb immers toegang tot CAD software en 3D printers en andere mogelijkheden voor een kleine serie. Een plastic snorkel die aan de buitenkant zit (Safari Snorkel), en 2 die langs de A-Pillar omhoog komt en verder verstopt onder het voorscherm.
DiscoII005.jpg


Er is er enkel maar eentje die Land Rover zelf ook gebruikt bij de Camel Trophy (Discovery I) en G4 Challlange (Discovery II en 3) de Mantec. Die is ook het subtielst.
G4Challenge11.jpg


Die moest het worden maar is ook de duurste. Gelukkig ben ik geduldig en heb ik rustig afgewacht tot ik een goede deal tegen kwam. Op de Land Rover beurs in September heb ik een gekocht en in November had ik eindelijk de tijd en moed verzamelt om het te doen. Best wel even slikken als je de slijptol in je mooi gespoten voorscherm moet zetten om een raar hoekje er uit te scheiden.

Grill en koplampen er uit (ook om schoon te maken) en template er op en aftekenen.
15867500335_ddd1c4e49f_c.jpg


15867500515_37e13f8269_c.jpg


Voorscherm er af
15245234484_dc1c7e3056_c.jpg


Nu het scherm er toch af is gelijk de lasnaden nakijken en waar nodig van extra laagje bescherming voorzien.
15245233694_d7b5126433_c.jpg


(Foto geleend) Hier zie je hoe de buis loopt. Uiteraard de zaak goed afdichten waar de snorkel het luchtfilter huis ingaat.
17548152012_9fd500ed69_c.jpg


Eind resultaat (met mijn vader aan het stuur)
17056958692_a1227955e3_c.jpg
 
Heel subtiel inderdaad en erg netjes...Ik denk dat ik het op de engineering manier had gedaan met CAD en 3d printen.

Misschien niet het slimste om te doen, noch het mooiste maar wel het leukste.
 
Nissan GT-R zei:
Heel subtiel inderdaad en erg netjes...Ik denk dat ik het op de engineering manier had gedaan met CAD en 3d printen.

Misschien niet het slimste om te doen, noch het mooiste maar wel het leukste.

Ja mee eens maar met drukke baan en een kleine thuis blijft er niet veel tijd over. Helaas dus vooral een kwestie van prioriteiten.

Ik ben al ooit eens begonnen de Disco in 3D te zetten voor eventuele eigen creaties
17365599579_94c0a53786_c.jpg


Zoals een tank guard:
16929507814_aa17921b00_o.jpg
 
Eventjes niet gekeken, en meteen weer een hoop updates. Die snorkel staat 'm best goed en erg stoer. Ook de zwarte dakhemel mag er echt wezen en staat heel chique, ondanks het ietwat goedkope uiterlijk van de witte(?) netjes. Ik zou geen zwart dakhemel willen omdat het het interieur nog krapper doet lijken, maar in een auto als een Discovery moet je het wel heel bont maken om dat krap te doen lijken. Nu nog die raamstijlen even zwart maken. ;)

Het water verhaal dan. Bizar verhaal, hoewel ik me voor verbaas over het gemak waarmee je praat. "Auto deed blub blub, sleepte 'm eruit, water en visjes eruit, interieur er eventjes uithalen, nieuw dingetje erin en gaan met die banaan", om maar even een samenvatting naar eigen inzicht te geven. Ik was vorig jaar al fier op mezelf toen ik de pookknop van de Honda rechtzette!!! :eek:
 
Rob0032 zei:
Eventjes niet gekeken, en meteen weer een hoop updates. Die snorkel staat 'm best goed en erg stoer. Ook de zwarte dakhemel mag er echt wezen en staat heel chique, ondanks het ietwat goedkope uiterlijk van de witte(?) netjes. Ik zou geen zwart dakhemel willen omdat het het interieur nog krapper doet lijken, maar in een auto als een Discovery moet je het wel heel bont maken om dat krap te doen lijken. Nu nog die raamstijlen even zwart maken. ;)

Het water verhaal dan. Bizar verhaal, hoewel ik me voor verbaas over het gemak waarmee je praat. "Auto deed blub blub, sleepte 'm eruit, water en visjes eruit, interieur er eventjes uithalen, nieuw dingetje erin en gaan met die banaan", om maar even een samenvatting naar eigen inzicht te geven. Ik was vorig jaar al fier op mezelf toen ik de pookknop van de Honda rechtzette!!! :eek:

Idd het dak is zo hoog en de ramen zijn zo groot dat ik de zwarte hemel wel aandurfde. Die netjes irriteren mij ook maar vond toen geen goede vervanger en verven lukte niet. Inmiddels zwarte gezien op ebay maar ik zou dan de hele hemel er weer uit moeten halen. Dat gaat ook wat ver. Als ik er ooit achter moet zijn doe ik het alsnog.

Het klinkt idd alsof het me allemaal niets deed maar hoewel ik wel zoiets heb van: het hoort er een beetje bij kneep ik hem wel. Zeker toen het nog allekanten op kon. Ook leek het er echt even op dat de automaat overleden was. Ik kreeg de foutmelding dat de solenoids in de bak niet reageerde. Ik was behoorlijk opgelucht toen ik er achterkwam dat het een simpel stekkertje was. Ook baalde ik behoorlijk van de hoeveelheid werk aangezien mijn vrouw en kind weg waren en ik al mijn kostbare vrije tijd die ik daardoor had hierin moest steken.

Ik heb een paar jaar geleden bewust gekozen voor een Disco II over een Disco 3 omdat de techniek in de II begrijpbaar is voor mij. Bovendien heb ik me al voor ik de auto kocht al ingelezen in de techniek. Ik den deze auto inmiddels door en door. (wat niet betekend dat ik alles zelf zou kunnen)
Wat ook hielp is dat mijn vriend die met me mee was diesel motoren ontwikkeld voor Jaguar / Land Rover. Dus al ik iets niet weet dan weet hij het meestal wel.

Ik schrijf het nu natuurlijk nu na enige tijd en in de wetenschap dat het allemaal goed gekomen al blijf ik meestal wel rustig tijdens dit soort dingen, helemaal relaxed was ik zeker niet. :D
 
December 2014

Begin december wat andere velgen voor de winterbanden kunnen scoren. Ik ga ze alleen eerst verven. Het zijn zogenaamde style 3 velgen. Erg populair, normaal gaan die niet weg voor onder de £200 maar ik vond een set van 5 voor £75. Kon ik niet laten. Gelukkig was het erg warm dus winterbanden had ik er toch nog niet onder gezet

Even voor de zomer velgen gezet voor een eerste indruk.
cdb77ec086f2e7e69eb62e900d74560e.jpg


Ook achterdeur een beetje georganiseerd en een proefballonetje gemaakt: een paraplu houder. Handig, nu even een nettere versie maken.
dc40b4b7cd8301ee66d3cae98ff506e5.jpg
 
Kerst 2014

Elke keer als mijn schoon-ouders in de buurt zijn dan gaat de Discovery kapot. Het beging bijna grappig te worden........bijna. Gelukkig hebben ze zelf een Lada waar mijn schoonvader maar niet wil verkopen dus ze snappen wel het een en ander van autopech.

Plots ging het sturen zwaar en gepaard met geluid en lichtje op dashboard natuurlijk. Snel gestopt en gekeken. Vloeistof onder de auto, grrr.

De terugvloei leiding van de stuurpomp naar het reservoir had op de rand van de caterpan geschuurd en er was een gaatje ontstaan. Met speciale tape tijdelijk gerepareerd en nieuwe slang besteld (die ik er nog altijd in moet zetten). Ik kan die take van harte aanbevelen,. Het heeft me al vaker geholpen. Rescue Tape

Beeld van onder af, als je goed kijkt zie je hoe ver hij door de rand van de cater geschuurd heeft. Het komt vaker voor, had het eigenlijk moeten controleren maar had dat al een tijdje niet gedaan.
d647a164280ec9686924a2c30d95ac99.jpg


Klemmetjes van de kapotte slang zaten natuurlijk precies zo dat je er net niet bij kunt dus heeft een goede 2 uren geduurd voor de slang los was.

Eenmaal los en schoon kun je het kleine gaatje zien.
f6417d51e7510511a7d68c55fc4b18f6.jpg


Nu moest ik de speciale Land Rover vloeistof hebben dus op de fiets naar een kleine LR specialist die open was op de zaterdag, 20km verder. Wel een mooie rit. Je leert pas waarderen hoe lekker plat NL is als je ergens anders gaat fietsen, al valt het hierin het midden van de Uk wel mee. (Op deze foto is het idd sowieso plat)
774cda5000cdbb6921b5f5d19358bc06.jpg


Tijdens het repareren brak ik ook nog het de een plastic slangetje van de radiator. Die was door 14 jaar hitte erg broos geworden. Gelukkig had ik nog een silicone slang liggen die daar prima vervanging voor is. Kleur ook mooi bij de ander silicone slangen. Om het concequent te houden heb ik ook het overflow slangetje vervangen.

cada98fe88a816ea8c110be578e88441.jpg


fba83980b817add086e8c1c365f2ec56.jpg


Plus een vacuüm slangetje die zijn beste tijd gehad had.
913fcc2a6e38135d7cff1689ac323a06.jpg


Idd op de bovense foto is een tennis bal te zien. Die heeft de vorige eigenaar er in gedaan. Ik denk omdat steenmarters (auto komt uit Limburt) er een gaatje in geknabbeld hadden. Ik vind het wel grappig dus ik laat het lekker zitten.
 
Ik zag dit weekend een Disco II aan de kaai staan, ook met allerhande accessoires opgetuigd. Ik moest meteen aan jou denken! Zag er erg leuk uit. Als ik 'm nog eens zie dan maak ik even een fotootje.

Overigens zou het briljant zijn als dit topic eindigt, in het heden, met een Polo Bluemotion. :D
 
Rob0032 zei:
Ik zag dit weekend een Disco II aan de kaai staan, ook met allerhande accessoires opgetuigd. Ik moest meteen aan jou denken! Zag er erg leuk uit. Als ik 'm nog eens zie dan maak ik even een fotootje.

Overigens zou het briljant zijn als dit topic eindigt, in het heden, met een Polo Bluemotion. :D

Ah ja leuk, ik ben benieuwd. Ik heb zelf in Antwerpen (en later Brasschaat) gewoond dus wie weet ken ik hem wel van de Belgische clubs. Er komt misschien wel een 3de auto, maar een transformatie naar een Polo zie ik (nog) niet gebeuren.

Het lijkt me wel leuk om deze auto in 20 jaar als Diesel overal VERBOTEN! is om te bouwen naar elektrisch :) Kan ik als ik op bezoek kom Utrecht en Rotterdam ook weer in :p

Januari 2015

2 upgrades gekocht.

Het diesel filter zit op een beetje vreemde en kwetsbare plek, namelijk op de buitenkant van het chassis achter het achterwiel in de wielkuip. Hoewel ik nooit van problemen heb gehoord vind ik het persoonlijk geen fijn idee. Ik rij toch regelmatig door het bos over takken en rotsen die dan om hoog komen. De Defender heeft de diesel filter op de zelfde plaats maar beschermt door een metaal huisje.

Hier te zien, net achter de luchtvering:
Fuel_filter.jpg


Ik heb er een op de kop kunnen tikken en een beetje aangepast en opgeknapt. (op de foto nog niet opgeknapt)

16051551978_94c72e7ed5_c.jpg


En een kennis heeft voor mij een 1inch spacer gemaakt om de auto een klein beetje te verhogen. 2" vind ik persoonlijk te veel.
IMG_0456_zps903b7bd3.jpg


Beide in Mei 2015 nog altijd niet gemonteerd :cool: Ik wou dat ik wat meer tijd had.

Ook met mijn zoon naar het lokale vliegtuig museum geweest.

e610d35147f706aa5f488a738f26487c.jpg


5ad1ce5d808fc205c51bbcee3fb8df61.jpg


7b96f5d5edbe57cf1d80bbdb1671be6c.jpg


Lekker knopjes drukken

e43e14b2dc7517e4da4604baa650aca6.jpg
 
Januari 2015

Ondanks de monologen :rolleyes: gaan we maar weer verder.

Zoals ik eerder schreef vond ik de standaard 16" velgen niet echt mooi. Eenmaal zwart gespoten met plastidip was het een stuk beter maar echt mooi heb ik ze nooit gevonden. Toen ik nog in Belgie woonden had ik al een 18" set gekocht met zomerbanden. Dus de 16" werd een winterset. Die banden heb ik nog steeds al hebben ze niet echt veel nut meer in het VK, zeker niet nu ik All Terrain banden heb op de 18"....Maar ja Ik heb ze dus gebruik ze maar. Beter worden ze ook niet met de tijd.

Voor nog geen £75 vond ik een set 16" 'style 3's. Een erg populaire velg dus daar kon ik niet op verliezen. Ze hadden wel een beetje tlc nodig. Aangezien de bijnaam van de Disco The Dark Knight is moesten deze wel zwart worden.

c5acd343a262968d3e8d972e1ac59ca7.jpg


f09896fae6df489a2df881855ad1a368.jpg


1fa18e12a9934c3102c695da3c0dcc7e.jpg


Helaas waren ze niet klaar voor dat de sneeuw kwam dus maar met de General Grabbers AT banden op de 18" in de sneeuw gespeeld en om eerlijk te zijn doen die het meer dan prima. Foto gemaakt in The Peak Discrict op een uur van mijn huis.

40e586e9833b26c18064bb0cef562929.jpg


Eenmaal terug van het weekend in de heuvels was het tijd om de winterbanden er onder te zetten. Werd wel tijd, het was inmiddels al bijna februari

18" Met General Grabbers gaan de schuur in
16200867178_00dcd28199_c.jpg


Nieuwe 16" Velgen met winterbanden:
16387578642_151ec54974_c.jpg


16269462887_b674c5c799_c.jpg


Ter vergelijking de oude originele 16" velgen:
16071644094_781780a665_c.jpg
 
Super dat je een update plaatst! Jammer dat we bijna weer in het heden zijn ;)

Ik had de laatste paar gemist, dus ik ga even terug lezen! :)
 
Sketcher zei:
Januari 2014

Ondanks de monologen :rolleyes: gaan we maar weer verder.

Hoezo 2014?
De voorgaande post zaten we al in 2015 ;)

En monoloog?
We kunnen toch niet na elke nieuwe update herhalen hoe bruut dat beest wel geworden is :p
 
British Racing Green zei:
Sketcher zei:
Januari 2014

Ondanks de monologen :rolleyes: gaan we maar weer verder.

Hoezo 2014?
De voorgaande post zaten we al in 2015 ;)

En monoloog?
We kunnen toch niet na elke nieuwe update herhalen hoe bruut dat beest wel geworden is :p

Oeps, 2015 idd, ik zal het aanpassen.

Monoloog was maar een grapje al is het wel een beetje ongemakkelijk om een update te plaatsen onder de vorige. Maar zelf kijk ik ook veel topics zonder te reageren dus verwacht ik ook niet een hele reeks comments.

Nee geen grote updates meer, al heb ik er wel heel wat in de planning staan als tijd en geld het toestaan.
 
Zo ik ben weer helemaal blij, uhm bij!

Goede updates heb je gedaan!! (y) Ik schrik wel een beetje van de storingen die je hebt, had ik niet echt verwacht, maar toevallig hadden Rob & ik het er dit weekend nog over, en misschien was/is mijn beeld dat een LandRover onverwoestbaar is, toch niet helemaal juist (zei hij ook al).

Supergaaf wat je allemaal hebt gedaan, de snorkel en de hemelbedekking vind ik echt super tof... Ik vind het contrasterende bagagenetjes juist wel erg leuk!
Ook kan ik al je aanpassingen waarderen, ook vind ik zelf origineel mooier, wat je allemaal gedaan hebt EN je enthousiasme zijn dus danig aanstekelijk dat ik het stiekem erg leuk vind! :)

De zwarte velgen vind ik persoonlijk niet super mooi, de velgen wel, maar het zwart niet zo, MAAR het past wel bij de auto!

Komt het roesten door het veelvuldig terrein-gebruik? (want dat valt me ook wel een beetje tegen)

Maar eerlijk is eerlijk, kom maar snel weer met een update, ik kan er echt van genieten!! (y)
 
Pjötr zei:
Zo ik ben weer helemaal blij, uhm bij!

Goede updates heb je gedaan!! (y) Ik schrik wel een beetje van de storingen die je hebt, had ik niet echt verwacht, maar toevallig hadden Rob & ik het er dit weekend nog over, en misschien was/is mijn beeld dat een LandRover onverwoestbaar is, toch niet helemaal juist (zei hij ook al).

Supergaaf wat je allemaal hebt gedaan, de snorkel en de hemelbedekking vind ik echt super tof... Ik vind het contrasterende bagagenetjes juist wel erg leuk!
Ook kan ik al je aanpassingen waarderen, ook vind ik zelf origineel mooier, wat je allemaal gedaan hebt EN je enthousiasme zijn dus danig aanstekelijk dat ik het stiekem erg leuk vind! :)

De zwarte velgen vind ik persoonlijk niet super mooi, de velgen wel, maar het zwart niet zo, MAAR het past wel bij de auto!

Komt het roesten door het veelvuldig terrein-gebruik? (want dat valt me ook wel een beetje tegen)

Maar eerlijk is eerlijk, kom maar snel weer met een update, ik kan er echt van genieten!! (y)

Dank je, ja de kleur op de velgen is natuurlijk niet voor iedereen. Ik ben er erg blij mee voorlopig en zet hem net even af tegen de schoolrit Disco's die ik hier toch nog veel tegenkom.

Welke storing bedoel je? De storing na het zwemmen? Dat is de Disco niet echt aan te merken, ik zat echt heel erg diep en had veel erger kunnen zijn. Het is eigenlijk een wonder dat het alleen de ECU en injector de kop koste.
De stuurbekrachtiging leiding is wel stom maar ja bedenk wel dat hij dit jaar 15 wordt. Eigenlijk is hij erg heel betrouwbaar gebleken. Ik heb hem nu bijna 4 jaar in het bezit en bijna 90k er mee gereden en eigenlijk heeft hij me op de compressor na nooit in de steek gelaten.
De compressor storing is ook de enige die ik hem echt aan kan rekenen. Ik vermoed dat de compressor kapot ging door een kapotte sensor, maar toch mag je daar van verwachten dat er een beveiliging op zit. De zelfde compressor wordt overigens ook door bv Audi gebruikt voor de Audi Allroad

Het roesten van het chassis is gewoon een flink - punt. Dat is gewoon slechte keus in kost cutting van LR. Af fabriek heeft de leverancier maar een verf laag op het chasssis gespoten. Dat is natuurlijk niet afdoende. Ook blijft er achteraan water in zitten dus roest het daar van binnenuit maar ik kom daar nog wel eens op terug als ik het deel achter vervang (staat in de planning) Dat is gewoon slecht en niet goed te praten. Later zijn ze nog van leverancier gegaan maar die gebruikte slechter staal en was dus nog erger. Ze zijn toen weer naar de originele leverancier teruggegaan. Als LR het echt goed had willen doen dan hadden ze de leverancier gewoon meer betaald voor meer bescherming maar ja. Het liefst zou ik het hele chassis vervangen voor een verzinkt (galvanized) exemplaar maar dan heb je het toch al gauw over £3000

Voorlopig loop ik hem elk jaar na en verf ik hem met Hammenrite. Ik zou er ook een andere coating op kunnen doen maar dan loop je de kans dat je roest onder die laag niet meer detecteert dus doe ik liever elk jaar een verse laag.

PS: Het uitlaatspuitstuk dat vervormd is eigenlijk ook wel een misser. Dat is een ontwerp fout die ze gek genoeg nooit gecorrigeerd hebben.
 
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik moet zeggen dat ik dat met plezier doe.
Geweldig hoe je zelf jouw disco eigen maakt en ook daadwerkelijk zoveel mogelijk zelf probeert te doen.
Ik ben nu alweer benieuwd naar de volgende update.
 
Is de 3000 zonder werkloon of met? En ik voel me heel schuldig dat ik dat vraag want ik had dat moeten weten maar ik kan er niet opkomen.

Want bepaalde onderdelen van LaRo zijn heel duur en andere weer lachwekkend goedkoop.
Maar ja jammer dat we bijna in het heden zijn.....
 
Nissan GT-R zei:
Is de 3000 zonder werkloon of met? En ik voel me heel schuldig dat ik dat vraag want ik had dat moeten weten maar ik kan er niet opkomen.

Want bepaalde onderdelen van LaRo zijn heel duur en andere weer lachwekkend goedkoop.
Maar ja jammer dat we bijna in het heden zijn.....

Dat is met werkloon, ik heb geen brug of lift dus zou dat moeten laten doen. Dit is overigens niet bij LR maar een specialist Richards Chassis. In principe lift je de body er 'gewoon' af en rol je het chassis er onder uit. Dan alles overzetten en het nieuwe chassis er terug onder zetten. Maar zo slecht is mijn chassis gelukkig niet het is bij mij enkel het achterste deel en die is los te vervangen.

Bijna alle onderdelen zijn goedkoop te krijgen zeker omdat ik nu in het VK woon. De prijzen zij grofweg de helft vergeleken met de onderdelen voor de Focus. Dat is buiten de dealer via een van de vele webshop. Als je daar heen moet is het kassa. Compressor bij dealer was bv 900euro....... In Budapest. Had in Nederland / België waarschijnlijk nog duurder geweest. (al had ik die dan voor een fractie van de prijs ergens anders gekocht)
 
JW01 (vanaf een Appel) zei:
£ 3000,- dus? Ouch... als mijn berekening klopt (via internet haha) is dat laten we zeggen € 4213,- o_O

Ja dat is pittig en dat is voorlopig de goedkoopste (met goede reputatie) die ik heb kunnen vinden. De prijs voor alleen het chassis is al £2,599.99 Inc. VAT. Een stuk duurder dan voor een Defender of Series Landy's (£1500-£1900) dus ik denk dat naar maten er meer vraag is ook meer aangeboden gaat worden. Dan gaan de prijzen naar beneden. Ik hoop de Disco lang te houden en als het nodig is zal ik het overwegen. Het bezit van de Landy heeft sowieso weinig met rationaliteit te maken :p

Maar op het achterste deel na is mijn chassis helemaal niet slecht en zoals ik al schreef is daar een prima vervang chassis deel voor te krijgen. Als ik eenmaal de achterkant vervangen heb behandel ik hem helemaal van binnen en buiten en kan hij nog (tientallen) jaren mee. Ik vermoed dat de oude diesels eerder verboden worden dan dat het chassis helemaal rot is maar we zullen zien.

Met het in zetten van de grijskenteken ramen voor de inverkeerstelling is er wat schade gemaakt die nu beginnen te roesten. Daar moet ik binnekort maar eens werk van maken en wellicht dan gelijk de originele achterruiten in zetten. Verder op de bagageruimte na (door lekkage, zie eerdere post) roesten ze eigenlijk niet.
 
Sketcher zei:
Dank je, ja de kleur op de velgen is natuurlijk niet voor iedereen. Ik ben er erg blij mee voorlopig en zet hem net even af tegen de schoolrit Disco's die ik hier toch nog veel tegenkom.

En die hebben allemaal een snorkel?!
Sorry, ik zal ophouden met zeuren over de velgen. Als jij er maar blij mee bent! :)

Het is een andere dan de Discovery die ik vorige week zag, maar wellicht is dit ook een bekende van je...

17932397366_4541f06ecc_c.jpg

17338329853_5c6a410104_c.jpg
 
Ik vind de wintervelgen fraai zo in het zwart. Het model is sowieso een stuk mooier dan dat van die (ou)bollige originele wielen.
 
Rob0032 zei:
En die hebben allemaal een snorkel?!
Sorry, ik zal ophouden met zeuren over de velgen. Als jij er maar blij mee bent! :)

Nee hoor niet doen, discussie en andere meningen vind ik alleen maar leuk. Zeker hier in het beleefde VK mis ik de ongezouten meningen een beetje. (y) Het gaat allemaal om smaken en er is niet zo leuk als daarover te discussiëren (ondanks dat dit waak nutteloos is) Alles wat ik mooi vind en kan doen om hem uniek te maken doe ik. Ik ben er idd blij mee. Het staat hem goed. Ik hoop volgend jaar op Boxel ook eens lang te komen en hem in het echt te laten zien.

Rob0032 zei:
Het is een andere dan de Discovery die ik vorige week zag, maar wellicht is dit ook een bekende van je...

Tof, nee die ken ik niet maar wel tof ding. Veel is niet mijn smaak (achterbumper WTF) maar leuk te zien. Dit zijn trouwens de zelfde velgen maar in zilver.

Elco zei:
Ik vind de wintervelgen fraai zo in het zwart. Het model is sowieso een stuk mooier dan dat van die (ou)bollige originele wielen.

Thanks, eens! :p(y)
 
Maart 2015

Het grootste deel van Maart zat ik ver weg in China (zie p2 voor wat foto's) Daar heb ik een grote nieuwe klant binnengehaald dus eenmaal terug kon ik even relaxen. En hoe gaat dat beter dan met mijn kleine buddy.

c872bc63cb439b36d41234832a797f4d.jpg


Voor hem een stuurtje gekocht zodat hij mee kan sturen.

4b23c97006a89d029a9be039f5b6f1dd.jpg


Wel bijna gelijk passend gemaakt natuurlijk:

34b8fbae4ac6e022104d75a3cd9e637d.jpg
 
JW01 (vanaf een Appel) zei:
Leuke update! (y) Was nog leuker als je het stuur zwart gespoten had. :D

Ja grijs en zwart, ik denk dat ik dat nog wel ga doen. Ik wil er eigenlijk ook nog licht en een knipper licht in bouwen :)
 
Sketcher zei:
Rob0032 zei:
En die hebben allemaal een snorkel?!
Sorry, ik zal ophouden met zeuren over de velgen. Als jij er maar blij mee bent! :)

Nee hoor niet doen, discussie en andere meningen vind ik alleen maar leuk. Zeker hier in het beleefde VK mis ik de ongezouten meningen een beetje. (y) Het gaat allemaal om smaken en er is niet zo leuk als daarover te discussiëren (ondanks dat dit waak nutteloos is) Alles wat ik mooi vind en kan doen om hem uniek te maken doe ik. Ik ben er idd blij mee. Het staat hem goed. Ik hoop volgend jaar op Boxel ook eens lang te komen en hem in het echt te laten zien.

Zijn er daarom zo nu en dan zoveel klachten vanwege Top Gear?
 
Maart 2015

Mijn vrouw kreeg het voor elkaar om de voorbumper over een hoge stoep te schrapen. o_O Moet een flinke stoep geweest zijn. Bumper gelukkig niet beschadigd, beide mistlampen wel kapot. Bumper weer recht gehangen en rustig op zoek naar nieuwe mist lampen. Als ik ze eenmaal gevonden heb ga ik de bumper er helemaal afhalen en wat dingen van mijn (want)to do lijstje schrappen.

Even bumper weer recht hangen en kapotte mistlampen verwijderen.
108b8ea6cb91fbd642b0559ca5da726a.jpg


April 2015

Mijn ouders kwamen over met Pasen en het leek me een goede gelegenheid om mijn vader eens mee te nemen voor een dagje off-raoden. Dus zomer All-Terrain banden er weer onder.

Gezien de grijns had hij er wel lol in.
17056958692_c417222c4f_c.jpg


Ik heb het heel rustig gedaan aangezien ik geen zin had in een lift op een gele vrachtwagen terug. Ondanks dat we niets spannend gedaan hebben heb ik me toch vermaakt.
17056978682_cf02805e3d_c.jpg


16870618738_bdf498f0b9_c.jpg


Ik had waarschijnlijk beter even de deur dicht kunnen doen. Ging gelukkig goed. :T
16438288643_3bbdd7dc87_c.jpg

17058434935_7b68c24580_c.jpg
 
Wat een inderdaad toffe foto van de zwemmende neus van de Disco! (y)(y)

Oh ja, ik zag trouwens gisteren een hele toffe rijden, het viel me op dat die ook dichte achterramen had, heb het kenteken niet gezien... EN hier in het Assense staat ook erge leuke, ik zal eens een foto maken! (EN nu ik toch aan het opscheppen ben, ik zoek dan de vroege driedeurs versie, die ik op de foto heb gezet, ook eens op voor je ) :D
 
Sketcher zei:
Rob0032 zei:
En die hebben allemaal een snorkel?!
Sorry, ik zal ophouden met zeuren over de velgen. Als jij er maar blij mee bent! :)

Nee hoor niet doen, discussie en andere meningen vind ik alleen maar leuk. Zeker hier in het beleefde VK mis ik de ongezouten meningen een beetje. (y) Het gaat allemaal om smaken en er is niet zo leuk als daarover te discussiëren (ondanks dat dit waak nutteloos is) Alles wat ik mooi vind en kan doen om hem uniek te maken doe ik. Ik ben er idd blij mee. Het staat hem goed. Ik hoop volgend jaar op Boxel ook eens lang te komen en hem in het echt te laten zien.

Oké, je vraagt erom! Zwarte velgen is een trend van de laatste jaren. Nog buiten of het mooi of lelijk is, vind ik het erg goedkoop ogen op auto's waarbij het niet origineel is of waarbij het achteraf als mode-dingetje is gemonteerd (zoals op nieuwe Clio's, 500's of Fiesta's). Vergelijk het met angle-eyes of Lexus-lights. Plots zag je die ook op oude BMW's en Golfjes, dat ging nergens over. Zo zie ik, en het spijt me dit te moeten zeggen, ook een beetje zwarte velgen op oudere auto's.
Persoonlijk vind ik het ook maar zelden mooi, helemaal niet op grote/terreinauto's. Je krijgt dan van die loze ruimtes in de wielkasten. Ik vind het ook altijd heel curieus dat magazines klagen dat sommige velgmaten te klein zijn omdat ze de wielkasten niet vullen, maar tegelijkertijd zwarte velgen heel dik vinden ogen. Ik vind het vooral pauper ogen, voeding voor de nouveau riche. Een club die nauwelijks bekend staat om goede smaak, in mijn ogen.
Maar nogmaals, goed dat jij er heel blij mee bent! (y)
En inderdaad BRG, die bovenste foto is erg gaaf!
 
British Racing Green zei:
Achterop een andere velg?
Dat staat wel slordig hé :p
Dan toch maar een hoesje erover?

Ben het wel met je eens, en ja ik heb er een hoes voor maar die heb ik er even afgehaald omdat die zo strak is dat ik bij het wisselen van de nieuwe wintervelgen bijna een uur bezig ben geweest om die stomme hoes te verwijderen, dat kan ook niet de bedoeling zijn. Plan is nu de onderkant open te knippen, af te stikken, ringen in te slaan en er een touw tussen te rijgen om het er op- en af-halen te vergemakkelijken. Als ik het gedaan heb zal ik uiteraard foto's uploaden.

Hier foto van auto met cover. Het is een officiële accessoire die ik in NL op de kop heb getikt. Wel heb ik het LR logo vervangen door een Britse vlag. Ik heb er een hekel aan als het logo 100x herhaald wordt en het zit al op de auto.
16734050795_149b207b7c_c.jpg


Eigenlijk vind ik het zonder cover stoerder maar idd het wiel moet wel het zelfde zijn als de rest dus ik zoek nog een 18" Mondial die ik dan ook verf. De reserve band heb ik al klaar liggen.
 
Terug
Bovenaan