Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Na '12-cilinder' verwacht ik niet 'Toyota' te lezen... :)

Exclusief bussie: een Alphard II
6Xnc9hO.jpg

FwjG1vZ.jpg

Budget-EV, Leapmotor T03
DiL3cay.jpg

vombnWj.jpg

tzjTgu4.jpg

pEzFhrz.jpg

Deze generatie Civic zie ik eigenlijk meestal als einde-leven rondrijden. Deze zag er vrij fris uit
VAiKHop.jpg

5Yx9H4N.jpg

Apart toegetakelde Méhari
Gdfvb6r.jpg

hK1A4wl.jpg

ybAfMws.jpg

Subaru WRX STi
RCdepwK.jpg

JKwx9Px.jpg

WlyVkHE.jpg

QXs2g9U.jpg

sjdfKND.jpg

VZakKG2.jpg

whjVpaD.jpg

Supernette Land-Cruiser
GdTBz5m.jpg

Die had ik ook nog nooit gezien, leuke spot! De Chrysler is hier wel verkocht maar is hier in de regio onderhand ook behoorlijk zeldzaam, denk dat ik daar ook voor zou stoppen.

Dan vraag ik me wel af hoeveel Sport quattro replica's er wel niet zijn als dat een reden is voor de zeldzaamheid van de tweedeurs.

Er waren er al niet zoveel, en voor de overlevers is de replicabouw de voornaamste factor in het verdwijnen. Er zijn misschien enkele tientallen replica's, maar als er ook niet veel 80's meer zijn dan tikt het wel aan.

Leuke Audi 80 inderdaad! Ik zag hem ruim vijf jaar geleden en had toen ergens gehoord of gevonden dat er in NL nog vier in deze uitvoering waren. Geen idee meer waar ik dat toen gelezen heb, vermoedelijk zei iemand het hier.

Die Volvo is jeugdsentiment. Mijn oma had er 1. Exact dezelfde kleur. Die zou in nog wel eens willen bezitten. Maar ja roest.
Hier een roestvrije Volvo 164E https://gerardkramerklassiekers.nl/occasions/4705375-volvo-164-e-overdrive-1975

De auto verkeert in onverputste en originele staat, en is voorzien van een handgeschakelde versnellingsbak – een zeldzaamheid, niet alleen in de VS maar ook in Zweden.

De auto had drie eerdere eigenaren in de VS, allen woonachtig in het gebied tussen Santa Barbara en Ventura. De 164 werd in 2019 naar Zweden geïmporteerd en in januari 2020 geregistreerd. De Volvo is goed onderhouden en voorzien van nieuwe remmen. Ook zijn de stoelen opnieuw bekleed met de originele stof. In 2022 is de lak voorzien van een blanke laklaag en een volledige dinitrol behandeling.

Tof die ONK Blazer en Crown!
DE-50-05 by CitroenAZU, on Flickr
BD-71-LH by CitroenAZU, on Flickr
41-YB-11 by CitroenAZU, on Flickr
DZ-88-84 by CitroenAZU, on Flickr
64-58-UZ by CitroenAZU, on Flickr
NS-92-HX by CitroenAZU, on Flickr
18-VLN-6 by CitroenAZU, on Flickr
PV-FS-33 by CitroenAZU, on Flickr
JH-XZ-86 by CitroenAZU, on Flickr
75-PF-XF by CitroenAZU, on Flickr
DSC_3750 by CitroenAZU, on Flickr
PM-30-95 by CitroenAZU, on Flickr
28-YE-04 by CitroenAZU, on Flickr
DE-45-37 by CitroenAZU, on Flickr
DR-10-75 by CitroenAZU, on Flickr
39-JJZ-6 by CitroenAZU, on Flickr
35-YA-18 by CitroenAZU, on Flickr
DE-97-44 by CitroenAZU, on Flickr

Laatst bewerkt:
Hier een roestvrije Volvo 164E https://gerardkramerklassiekers.nl/occasions/4705375-volvo-164-e-overdrive-1975

De auto verkeert in onverputste en originele staat, en is voorzien van een handgeschakelde versnellingsbak – een zeldzaamheid, niet alleen in de VS maar ook in Zweden.

De auto had drie eerdere eigenaren in de VS, allen woonachtig in het gebied tussen Santa Barbara en Ventura. De 164 werd in 2019 naar Zweden geïmporteerd en in januari 2020 geregistreerd. De Volvo is goed onderhouden en voorzien van nieuwe remmen. Ook zijn de stoelen opnieuw bekleed met de originele stof. In 2022 is de lak voorzien van een blanke laklaag en een volledige dinitrol behandeling.
Dan wel een blauwe zoals op de foto

Er gaat iets niet goed met de embed CitroënAZu

Afgelopen periode heel veel gespot maar niet op de foto kunnen vastleggen. Van een Axel tot een Ferrari 488 Aperta Speciale tot een Stutz Victoria.

Maar een aantal wel kunnen fotograferen.

BMW 6 E24:
54626012028_499b503f43_h.jpg

Daihatsu Copen:
54625999284_a1ba7f23c0_h.jpg

Polo Steilheck (ding liep een partij olie te stoken, ik kreeg er koppijn van)
54640074045_29d83eb5ba_h.jpg

BMW 3 E30 met ONK:
54642734420_a62dba3bd8_h.jpg

Een knappe DS:
54646270462_6e6df14ed7_h.jpg

Mercedes W123:
54648571394_c5a54882c4_h.jpg

En om af te sluiten iets wat ik niet kende, volgens Finnik is het een Great Wall Wey Coffee 01. Een snelle blik in de opendata van de RDW leert dat er maar 7 great walls op kenteken staan en dit de enige Wey/coffee/01 is.
54648571479_693ed6758a_h.jpg

54647496812_0924d19c02_h.jpg

Ik zag vandaag 2 auto's die ik zo lang als ik spot (sinds 2019) niet eerder had gezien:

Een Triumph Vitesse Estate (een shooting break) uit 1969. Uit betrouwbare bron verneem ik dat die niet zo uit de fabriek is gerold, maar omgebouwd is: dat lijkt dan zeer netjes te zijn gedaan. Hoe dan ook is het dus niet zo gek dat ik dit model niet eerder ben tegengekomen:

En een nette Peugeot 604 uit 1982, waarvan ik me altijd heb afgevraagd hoe het kan dat ik die nooit meer tegenkwam (ze waren destijds behoorlijk gangbaar, en het is een fraai model waarvoor veel liefhebbers zouden moeten zijn die ze netjes willen houden):

Laatst bewerkt:
Je zou denken dat ‘ie staat te pronken bij een plaatselijke bijeenkomst…

H7FgNqJ.jpeg

… maar even later reed een stel met boodschappen weer weg in deze ‘55 Pontiac Big Chief. Je moet er van houden, en de kleur zal de authenticiteit wel benadrukken, maar voor mij is dit te oud.

f0G3lYv.jpeg

Nog een Amerikaan; iedereen herkent ‘m, ook al is ‘ie voorzien van beschermhoes:

mB3ck4d.jpeg

Als tegenhanger van dat Amerikaanse geweld een heerlijke R5 Super Campus, origineel NL 1990:

Wjx7DIX.jpeg

En speciaal voor @MCW 84 … hier fiets ik vaker langs, er móet een M3-liefhebber wonen; soms staat er nog een derde exemplaar bij. Het pre-facelift exemplaar lijkt afgezien van de striping een MPS te zijn, gezien de originele velgen; ik kan het kenteken niet achterhalen, dus geen bevestiging helaas.

rGHdfj5.jpeg

Die Integra is inderdaad top!

2006 Ferrari 599
Deze Ferrari is volgend jaar twintig jaar oud. Ontwerp blijft mooi.

1979 Audi 80
Een keurige Audi, meestal als ik deze generatie 80 nog zie hebben ze meer gebruikssporen.

1972 Volvo 142
In het late-middagzonnetje deze Volvo, ik verwacht dat hij in de lokale fietsvierdaagse mocht figureren.

1969 Cadillac De Ville
Een aardige oprit zo, met die Dodge erbij. Voornaamste onderwerp is de stralende Cadillac.

1985 Saab 99
Een late Saab 99 in prachtige staat.

1986 Daihatsu Cuore
De foto is in de haast gemaakt maar ik vind hem het delen wel waard, had al vijf jaar geen Cuore uit de jaren '80 meer gezien. Een opvallend fris ding, het zijn toch geen doorsnee liefhebbersauto's.

Bij de het oude douanekantoor bij de grensovergang bij Reusel stond een landing oude Japanners te vergaan.

Oude post van MWH uit 2015 eerder in dit topic

Situatie is 10jaar later min of meer onveranderd.
Er staan er nog een paar extra EN er ligt meer mos en groen op de Japannertjes ;-(
Foto hieronder is van Google Maps, maar ik zou een recente kunnen maken want ik woon dichtbij...
Zal dat eens doen als ik erlangs rijd.....

Zoals beloofd de update met recente foto's (van gisteren 13JUL2025)

Toyota, Daihatsu en Peugeot.
2 cabrio's: een 205 en een Charade

Beiden zijn pijnlijk om naar te kijken. Die deuk in de rode TA40 lijkt wel alsof er een fietser ofzo op de zijkant is geklapt en de blauwe TA60 is duidelijk al lange tijd niet meer in gebruik. Ik mis mijn witte Carina af een toe en ik zou er bij deze bijna een kaartje onder de ruitenwisser gaan plaatsen. Maar dat moet ik toch echt niet doen... :cry:
Wel grappig met dat kenteken dat de TA60 een GL uitvoering is ;)

Gespot door mijn broer
2D39baZ.jpg

Vrij jonge Polo 2F
DP2ToJq.jpg

Herspot, maar nu van dichtbij
bI1xpdT.jpg

Een Honda Stream
zIMp4uI.jpg

Nette Accord
qhPGhsU.jpg

Recent geïmporteerde Carry
79Yom9c.jpg

Idem onberispelijke ZX
QkTOJxW.jpg

k2l0hu3.jpg

Deze Civics zijn blijkbaar aan het verdwijnen, lang geleden dat ik er een op straat ben tegengekomen
QoXeQHt.jpg

Fraaie XJ Exec
EGLMIzP.jpg

Deze Giotti Victoria Gladiator had ik van afstand versleten voor een Chinese EV (DFSK?). Aparte import, inclusief originele bestickering
F1k1qHg.jpg

2ciMZ2T.jpg

Nissan 200SX
c4mPv41.jpg

vXMhjzf.jpg

Nissan Sunny
Q08RyDc.jpg

Opel Commodore Six uit '68
eJfZHqF.jpg

Zeer strakke E30
2Rb0v5c.jpg

gGlbQwM.jpg