Astrawez zei:
afentoe zei:
Astrawez zei:
afentoe zei:
https://i66.tinypic.com/s4v2m9.jpg
https://i67.tinypic.com/2gtp7pu.jpg
Eerste inzending in de categorie ‘niet origineel, wel smaakvol’ is deze Opel Ascona van 1983. De velgen zijn op het randje (voor puristen misschien erover), maar de two-tone lak vind ik leuk.
Die two-tone lak is origineel. Dit is namelijk niet zomaar de eerste de beste Ascona, maar dit is een SR, een SR/E nog wel!
Ik heb hem zelf ook eens gespot. Toen was hij nog volledig origineel (behalve dan die afgetrapte spiegel) >
(klik)
Daar heb ik toch even hulp nodig, ben niet echt een Opel-kenner

. Ik begrijp uit je reactie dat het iets bijzonders is, had ik eigenlijk ook kunnen zien aan het typeplaatje wat haast de halve kofferbak in beslag neemt

. Snelle/luxe/o.i.d. versie?
Deze SR/E heeft hetzelfde blok (1.8E) als de Kadett D GT/E. Voor toen dus een snel blok. Daarnaast had de SR sportstoelen, sportstuur, lichtmetale velgen, een spoilertje vooronder en op de kofferklep, en dus ook de zwarte onderrand. Vandaag de dag een erg zeldzame uitvoering.
Ah zo, de GT/E komt me inderdaad wel bekend voor. 187km/u was niet niks voor een gezinsauto uit 1983, leuk om te weten dat 'ie zo zeldzaam is. Thanks!
Leuk om alle leuke reacties op mijn spots te lezen, dank daarvoor! Ik hou voortaan mijn ogen open voor oude Mazda’s hier in de wijk

.
Zoals beloofd weer een lijstje favorieten, vanaf 16 mei.
Charger: serie 1: is dat een toertocht van een club? Of komt er daar heel veel bijzonders langs? De kitcars zijn stuk voor stuk gaaf, net als de Chevrolets, Opel Manta en Mercedes-Benz 300SE. Serie 2: Ford Granada is mijn favoriet, mooi ding! Serie 3: Chevrolet Cheyenne en Sportvan, Volkswagen Karmann Ghia, Opel Ascona zijn toppers.
Spekky: heerlijk foute Fiat

, gave Hilux, Austin Allegro, Volvo 164.
D-C: nette Mercedes-Benzen, Citroën GS, Mercury, Chevrolet Bel Air, Ford Sierra, Volvo 240 (in goede staat), Nissan Cherry, Dodge 3500, Mitsubishi Colt, Citroën GSA. Favoriet is de origineel Nederlandse Chevrolet Chevelle Malibu.
PedigreePaul: serie 1: gave Opel Blitz! Ook de Ford Consul vind ik geweldig, en de Dyane combi een mooie match. Serie 2: geweldige Mazda 929!
Gewoon Dirk: serie 1: Opel Ascona, Barkas D500 (nog nooit van gehoord), Buick Regal (NYPD i.c.m. een kenteken uit Idaho is niet heel geloofwaardig), Volvo 244, Citroën C4 Elysee, Mazda 323. Serie 2: Porsche Targa, Mitsubishi Lancer Evo 6, Saab 900, Toyota Corona, Hanomag-Henschel, Opel Manta en Honda Jazz.
XBXG: serie 1: Opel Kadett, ik zie ze bijna nooit op LPG. Serie 2: allebei leuke spots! Serie 3: mooie 504. Serie 4: hele nette DS.
Astrawez: serie 1: Corvette C3, Opel GT, Austin Healey en MG Midget, Triumph Herald, Opel Kadett sedan

, Donkervoort. Serie 2: geweldige Detomaso! Ook de Buick Terazza, Peugeot 504 Familiale

, rijtje Volvo’s, Opel Speedster Turbo, Fords Taunus, Rover 3500S, Volvo P1800.
MWH: Saab 96, TVR, origineel Nederlandse Volvo PV544, Simca 1301, Ford P100, Ford Taunus, Ford F5.
Sarcast: voor mij telt ‘ie! Dapper, om met zo’n klassieke MG door de regen over de snelweg te knallen.
Phoenixrood74: mooi rijtje Morgans.
CarphotographyNL: stuk voor stuk gave Ferrari’s! Ook de Alfa Romeo GTV6 en 75, Porsche 918 en Lamborghini LM002 zijn toppers.
Barri: lijkt mij inderdaad een nette, die Renault 9.
BMW auto: Volkswagen Polo van, Hyundai i30 (is die in NL überhaupt wel verkocht?), supernette/gave groene resp. rode Kadett, Chevrolet (al is het volgens de RDW een GMC).
Dan mijn eigen materiaal van vandaag.
Een origineel Nederlandse Suzuki Swift uit 1990 (van voor de facelift dus). Het kleurverschil ligt niet aan de camera, maar zat op de auto zelf. In combinatie met de ducktape op de buitenspiegel gaf de auto geen verzorgde indruk.
Ik krijg soms het idee dat Eindhoven Volvo 340-hoofdstad van het land is. Voor sedans in nette staat stop ik inmiddels. Deze origineel Nederlandse sedan van 1988 zag er redelijk uit, al zat er met name onder de ruiten wat roest.
Dan mijn favoriet van de dag: deze supernette Mercedes-Benz 300SE van 1987. Vlak nadat ik de foto’s had gemaakt kwam de eigenaar aanlopen, nog even kort mee gesproken. Hij is duidelijk trots op de auto (vond het absoluut niet erg dat ik een paar foto's had gemaakt), en dat is eraan te zien!