Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

zombies zei:
afentoe zei:

Goede staat is hij zeker maar of het ook de mooiste is dat weet ik niet, daar ontbreken er teveel foto's voor. Er staan er nog 2 te koop in dezelfde soort opvallende kleuren die ze toen hadden, allebei oranje eentje met 26k km en een met 55k en automaat alleen die zijn minder vriendelijk geprijst.

Ik ben eens gaan zoeken, en heb de advertenties gevonden: automaat, handbak. In de eerste lijkt een aftermarket speakersetje te zitten, maar over het algemeen is de staat vergelijkbaar (dus beiden gewoon geweldig) met de groene.

C70 zei:
@afentoe
Ik mompelde ook een "wauw"! In 1991 kocht ik mijn eerste auto, een '78er 323 1.4 SP. Jawel, de originele sportuitvoering met dubbele carburateur, dikkere bumpers en 5-bak. Heb je een linkje naar die facebookpagina?

Nee, helaas niet. Misschien Phoenixrood74 nog, die begon erover...
Toch even een zoektocht gestart, uiteindelijk ook de naam van de eigenaar gevonden. Hij (behoorlijk jonge man) schijnt een hele vloot oude Mazda's te hebben, maar een advertentie kon ik op het openbare deel van zijn facebookprofiel niet vinden. Er staan wel meerdere foto's die bij mij in de wijk zijn gemaakt, dus misschien zie ik 'm nog eens voorbij komen.

Vandaag gezien:

Chevrolet Cheyenne 10 van 1972:

v349raxlvhtpf.jpg

oh3irdq48x0ov.jpg

Fisker Karma van 2013:

mhto3rkpq0x29.jpg

Chevrolet Sportvan van 1983:

3rvsdgqdrh9rm.jpg

Amerikaanse Honda Accord van 2002:

zll2ctfdxknrd.jpg

VW Karmann Ghia van 1970:

6hd1jf6dwxw5l.jpg

Volvo 740 van 1989:

nqsk7jorzqpf8.jpg

Opel Ascona van 1982:

hfszrnftpkgv9.jpg

Hallo. Ik ben de eigenaar van de groene 323. Wat levert hij leuke reacties op! Hij is weer van het net omdat dit meer een interessepeiling was. Na een uur lag de telefoon al plat. De 323 blijft en zal tussen de andere Mazda's blijven.

Op dit moment heb ik de volgende in bezit.
Mazda 818 sedan 1973 (heeft in de Autoweek gestaan)
Mazda rx-3 sedan 1975
Mazda 323 ES 3-A 1977
Mazda 929 stationwagen 1986
Mazda 626 coupe 1984
Mazda Mx-5 1992
Mazda 626 2.5 v6i 1992

Een hele waslijst. De rx-3 gaat de weg dit jaar nog op. De 626 coupe zal binnenkort te koop komen. De 929 estate staat te koop maar hoeft niet weg.

Die VW Karmann Ghia vindt ik wel bijzonder maar de rest zijn het geen in het oog springende bijzondere voertuigen.

mazda 818 zei:
Hallo. Ik ben de eigenaar van de groene 323. Wat levert hij leuke reacties op! Hij is weer van het net omdat dit meer een interessepeiling was. Na een uur lag de telefoon al plat. De 323 blijft en zal tussen de andere Mazda's blijven.

Mazda rx-3 sedan 1975
Mazda 323 ES 3-A 1977
Mazda 626 coupe 1984
Mazda Mx-5 1992
Mazda 626 2.5 v6i 1992

Een hele waslijst. De rx-3 gaat de weg dit jaar nog op. De 626 coupe zal binnenkort te koop komen. De 929 estate staat te koop maar hoeft niet weg.

Wat leuk dat je van je laat horen. Als je hem ooit echt voor €2950 te koop zet ben je 'm in een oogwenk kwijt, dat kan ik je wel voorspellen ;). Complimenten met je wagenpark (y), wie weet zie ik je nog eens rijden rond Eindhoven/Son.

the old alfster zei:
Die VW Karmann Ghia vindt ik wel bijzonder maar de rest zijn het geen in het oog springende bijzondere voertuigen.

Met alle respect, maar ik snap echt niet waar u dat nu weer op baseert. Of het alleen de post van Charger (waar overigens genoeg bijzonders bij zit) betreft, of het hele topic, maakt daarbij voor mij geen verschil.

Het betreffen de laatste foto's en het is een persoonlijke mening, ik hoop toch niet dat alleen oh's en ah's gewenst zijn. Er zijn net als Speedtouch ook nog genoeg andere personen die een andere mening hebben, onze neuzen kunnen natuurlijk niet allemaal dezelfde kant op wijzen, toch? ;)

the old alfster zei:
Het betreffen de laatste foto's en het is een persoonlijke mening, ik hoop toch niet dat alleen oh's en ah's gewenst zijn. Er zijn net als Speedtouch ook nog genoeg andere personen die een andere mening hebben, onze neuzen kunnen natuurlijk niet allemaal dezelfde kant op wijzen, toch? ;)

Natuurlijk kan dat niet, iedereen heeft spots die ze wel en minder bijzonder vinden. Eens in de zoveel tijd is daar hier ook een al dan niet pittige discussie over, volgens mij op de vorige pagina nog. Wat betreft mijn commentaar op spots: ik beperk me in mijn wekelijkse lijst feedback (voor de spotters: die komt maandag weer) over het algemeen wel degelijk tot de oh's en ah's. Dat is namelijk, in elk geval voor mij persoonlijk, een reden om eens in de zoveel tijd weer wat tijd vrij te maken om mijn foto's hier te delen. Op het gebied van foto's geef ik soms wel tips, een mens moet immers wat kunnen met feedback.
Ik denk/hoop dat spotters hier het met mij eens zijn als ik zeg dat (bij gespotte auto's x, y, en z) een commentaar als "mooie spot, die auto x" meer gewaardeerd zal worden dan "auto x is wel leuk, maar auto's y en z vind ik maar niks".

Voor de rest heb ik niets meer te melden in deze discussie.

Ik geniet zeker van de foto's van andere forummers,en zal dat ook blijven doen,maar volgens mij was of waren er nog andere forummers die hier ook niet meer postten,ook naar aanleiding van een discussie over wat wel of niet bijzonder was of is.

Charger zei:
the old alfster zei:

Dan weet ik genoeg,ik zal hier wel niets meer posten!
Waarom niet, het zijn toch goede foto's van bijzondere auto's, ik heb ook niks met de Ascona en de Accord, maar de Karmann Ghia vind ik dan wel weer een prachtige auto.

afentoe zei:
https://i67.tinypic.com/zivt37.jpg
https://i65.tinypic.com/15wyl4z.jpg
Heel soms mompel ik bij een spot een hardop ‘wauw’ uit, zoals in dit geval. Het is een van de dertien (!) overgebleven Mazda’s 323 van zijn generatie, en het zou me niets verbazen als het de mooiste is. Hij is origineel Nederlands uit 1977, heerlijk opvallend appeltjesgroen, en voor zover ik kon zien letterlijk in concoursstaat. In een regio waar Japanse klassiekers met een lampje moeten worden gezocht, is dit automatisch mijn favoriet van de maand.

Heel erg mooie Mazda! (y) Ik moest echter meteen hier aan denken... :)

Ik heb vandaag 300 km gereden met de Twingo. In het weekend kom je dan toch redelijk wat leuks tegen op 's lands wegen.
Helaas is de oogst van vandaag enkel deze leuke en recent geïmporteerde Volvo 340 GL uit 1986.

the old alfster zei:

Hoe vaak gaat het nou nog gebeuren dat er 'ineens' een post van een voorheen onbekend account verschijnt in dit topic en wat dan meteen begint met het zeuren op een post... Dit gebeurd zo langzamerhand zo vaak. Dit keer is het niet naar mij gericht maar ik ben er ondertussen helemaal klaar mee dat iedere pagina in beslag wordt genomen door al dit gezeur over spots, want nee, zeggen dat spots niet boeiend zijn is geen feedback. Ik ben het zat... Mensen die m'n foto's willen zien kijken maar op mijn Flickr want hier stop ik per direct met spots plaatsen. Al het gezeur in dit topic lezen kost me de laatste maanden meer tijd als de spots bekijken

CarphotographyNL zei:
... 'ineens' een post van een voorheen onbekend account verschijnt in dit topic ...
Als ik het goed begrijp mag iemand die niet eerder in dit topic gepost heeft, niet in dit topic posten? En dat kritiek niet welkom was had ik al eerder begrepen. Hm, blijft niet veel over dan... :-(

Lees anders de topictitel nog eens: "Wat zag jij voor bijzonders vandaag". In dat licht gezien is kritiek op vele foto's mogelijk, gewoon omdat ze niet bijzonder zijn. Maar dat mag ik niet zeggen. Tja, helaas...

Als men nu eens kapt met zeveren. Het lijkt soms wel een oude wijven-topic. Spotters doen hun best om dingen vast te leggen die ze zelf interessant of bijzonder vinden, dan zal er best eens wat tussen zitten wat niet bij iedereen in de smaak valt. Ik kan de afwisseling wel waarderen. En Charger, gewoon lekker doorgaan. Alle spots uit het rijtje had ik denk ik zelf ook vastgelegd, vooral die Ascona, Karmann-Ghia en Amerikaanse Accord vind ik leuk.

Alvast bedankt @ Phoenixrood74 & Gewoon Dirk!
Ik zal na woensdag weer wat pagina's terug bladeren.

Dus van iemand die nieuw op het forum is is het niet gewenst om kritisch te reageren "quote; 'ineens' een post van een voorheen onbekend account verschijnt in dit topic en wat dan meteen begint met het zeuren op een post...".
Een mening geven is ook niet gewenst want het past niet helemaal in het straatje, dit riekt toch wel naar dictatoriaal gedrag wat nog minder wenselijk is, mits het een mening is die wel in een bepaald straatje past.
Als je op een open forum topics opent of reageert (in welke vorm dan ook) dan is dat ieders goed recht, dan maakt het niet uit of je nieuw bent op niet. Als een topic als dit telkens verzand in het aangenomen "gezever" en strijd, ligt dat dan per definitie aan diegene die kritiek uit en een mening geeft die niet past in het straatje van.....?
Op een open forum post ik mijn mening en als dat niet geaccepteerd wordt dan is dat niet mijn probleem, maar van diegene die geen kritiek of een andere mening wenst te accepteren.
En als daardoor mensen niet meer posten voel ik mij daar in ieder geval niet schuldig door, ik gaf louter een mening, niet meer dan dat.

Je kan ook bij jezelf denken, smaken en meningen verschillen ;)

the old alfster zei:
Dus van iemand die nieuw op het forum is is het niet gewenst om kritisch te reageren "quote; 'ineens' een post van een voorheen onbekend account verschijnt in dit topic en wat dan meteen begint met het zeuren op een post...".
Een mening geven is ook niet gewenst want het past niet helemaal in het straatje, dit riekt toch wel naar dictatoriaal gedrag wat nog minder wenselijk is, mits het een mening is die wel in een bepaald straatje past.
Als je op een open forum topics opent of reageert (in welke vorm dan ook) dan is dat ieders goed recht, dan maakt het niet uit of je nieuw bent op niet. Als een topic als dit telkens verzand in het aangenomen "gezever" en strijd, ligt dat dan per definitie aan diegene die kritiek uit en een mening geeft die niet past in het straatje van.....?
Op een open forum post ik mijn mening en als dat niet geaccepteerd wordt dan is dat niet mijn probleem, maar van diegene die geen kritiek of een andere mening wenst te accepteren.
En als daardoor mensen niet meer posten voel ik mij daar in ieder geval niet schuldig door, ik gaf louter een mening, niet meer dan dat.

Je kan ook bij jezelf denken, smaken en meningen verschillen ;)

Dat iemand die nieuw is niet mag reageren lijkt me niet de kern van CPNL zijn boodschap, dit zal eerder uit frustratie voortgekomen zijn. Geheel begrijpelijke frustratie overigens.
Ik begrijp je relaas over verschillende meningen en het willen geven van de jouwe maar er is ook een reden dat er zo fel op gereageerd wordt.
Dit topic wordt levend gehouden door fanatieke autospotters die veel tijd en moeite steken in het maken van foto's, deze vervolgens te bewerken en hier te plaatsen. De auto's die ze hier delen zijn auto's die ze gefotografeerd hebben omdat ze die zelf bijzonder genoeg achten voor dit topic. Het kan heel goed dat iemand anders hier anders over denkt maar om puur dat te melden draagt bepaald niet bij aan dit mooie topic, sterker nog, het werkt demotiverend. Opbouwende kritiek daarentegen (over gebruikte filters, de manier van foto's maken enz.) is meer dan welkom, hier kan je immers iets mee.

Bovendien is het geven en krijgen van positieve energie veel fijner dan negatieve energie.

On topic: Er komt weer aardig wat leuks voorbij, binnenkort weer een rondje feedback van mijn kant. Ik kijk nu al uit naar jouw feedbackronde afentoe. Toch altijd een mooi momentje op de maandag.

Ik vindt persoonlijk een mening of iets bijzonder is of niet ook onder opbouwende kritiek vallen, ik zal het ook gelijk onderbouwen wat betreft mijn aandeel.
Die Karmann is echt een bijzondere auto temeer ze zeldzaam zijn en altijd al bijzonder is bevonden door autoliefhebbers een Ascona van het getoonde type is nooit bijzonder geweest en geliefd geweest bij autoliefhebbers. Misschien tegenwoordig het A type Ascona wel maar dat zal dan meer uit klassieker oogpunt worden gezien.

Is een Volvo 340 of Peugeot 309 bijzonder? Neen, dat zijn ze nooit geweest en zullen ze denk ik ook nooit worden, liefhebbers zullen er wel van zijn maar dat maakt die auto niet bijzonder.

Voor mij is het bijzonder als ik het over een grote geheel bekijkt dan als alleen uit mijn oogpunt ;)

Hoeveel C-Ascona's heb je de afgelopen maand zien rijden dan? Bij mij ben ik heel snel klaar: de laatste was minimaal een half jaar geleden. Dan kun je ze niet bijzonder vinden, maar als je ze niet meer ziet zijn er bijzonder weinig over. En er lopen hier wel wat Opel-fans rond die het een bijzondere spot vinden.

Je kunt ook je ego aan de kant zetten en denken 'wat kan het iemand anders schelen wat IK niet interessant vind, er zijn vast anderen (waaronder de plaatser) die de spots wel interessant vinden'. Om dan toch iets positiefs te melden kun je de spots kiezen die je zelf leuk en bijzonder vindt. Komt niet zo azijnpisserig over op degene die net veel moeite heeft gedaan én je beseft dat jijzelf en je interesses niet de maatstaf vormen in dit topic. Lijkt me een nuttig inzicht. En voor een generatie jonger en zonder vooroordelen, die de Volvo 340 en Peugeot 309 niet als nieuwe auto's heeft gekend, zijn dit bijzondere auto's. Ik heb ze wel meegemaakt en vind inmiddels nette exemplaren wel weer leuk om te zien.

CarphotographyNL zei:
the old alfster zei:

Hoe vaak gaat het nou nog gebeuren dat er 'ineens' een post van een voorheen onbekend account verschijnt in dit topic en wat dan meteen begint met het zeuren op een post... Dit gebeurd zo langzamerhand zo vaak. Dit keer is het niet naar mij gericht maar ik ben er ondertussen helemaal klaar mee dat iedere pagina in beslag wordt genomen door al dit gezeur over spots, want nee, zeggen dat spots niet boeiend zijn is geen feedback. Ik ben het zat... Mensen die m'n foto's willen zien kijken maar op mijn Flickr want hier stop ik per direct met spots plaatsen. Al het gezeur in dit topic lezen kost me de laatste maanden meer tijd als de spots bekijken

Precies,ik heb het ook een aantal keren nu meegemaakt van het commentaar,en dit was de spreekwoordelijke druppel,vandaar misschien mijn felle reactie.

Klassiekerrijder zei:
Je kunt ook je ego aan de kant zetten en denken 'wat kan het iemand anders schelen wat IK niet interessant vind, er zijn vast anderen (waaronder de plaatser) die de spots wel interessant vinden'.

Zo moet je het gewoon zien en als er dan een keer iemand 'minder enthousiast' reageert, gewoon overheen lezen!

Charger zei:
CarphotographyNL zei:
the old alfster zei:

Precies,ik heb het ook een aantal keren nu meegemaakt van het commentaar,en dit was de spreekwoordelijke druppel,vandaar misschien mijn felle reactie.
Maar voor wie maak je de foto's? Ik mag hopen toch voor jezelf en niet voor anderen? Ik zie een hoop auto's langskomen die ik nog gewoon met duizenden heb zien rijden dus ik zal ze nooit bijzonder vinden, maar jij maakt er foto's van en vind ze dus blijkbaar bijzonder genoeg en daar gaat het toch uiteindelijk om. Ik zou mij niks aantrekken van commentaar over wel of niet bijzonder.
Zag gister ook een Ferrari 458 staan, heb er geen foto van gemaakt want ik vind het niks.

Dat is waar, ieder heeft zo zijn eigen voorkeur, en dat is goed ook, anders zou het misschien wel erg saai worden. :)

Leuk die ascona, het is er ook eentje van de eerste.
Ik weet van vroeger nog een b-ascona met beginnend met een H.

Charger zei:
Vandaag gezien:

Chevrolet Cheyenne 10 van 1972:

v349raxlvhtpf.jpg

oh3irdq48x0ov.jpg

Fisker Karma van 2013:

mhto3rkpq0x29.jpg

Chevrolet Sportvan van 1983:

3rvsdgqdrh9rm.jpg

Amerikaanse Honda Accord van 2002:

zll2ctfdxknrd.jpg

VW Karmann Ghia van 1970:

6hd1jf6dwxw5l.jpg

Volvo 740 van 1989:

nqsk7jorzqpf8.jpg

Opel Ascona van 1982:

hfszrnftpkgv9.jpg

Ga zo door Charger ik zie dat jij in de buurt van Sneek woont?. Ik woon zelf in Bolsward je hebt mijn auto ook eens gespot. Erg leuk en leuk om te zien wat er bij in en omstreken nog rondrijd kwa oude auto's :)

Klopt,ik woon in Rien,een klein dorpje tussen Wommels en Scharnegoutum in,en werk in Bolsward,inderdaad gaaf om te zien dat er hier in de buurt leuke oudere auto's rondrijden.:)

Spots van afgelopen week:

Volkswagen polo van
22-05-16%2B-%2B3

Hyundai i30 coupe
16-05-16%2B-%2B1

fantastische Opel kadett
22-05-16%2B-%2B8

22-05-16%2B-%2B6

22-05-16%2B-%2B4

nog een kadett
22-05-16%2B-%2B7

Mercedes AMG GT S
22-05-16%2B-%2B2

Chevrolet pickup
22-05-16%2B-%2B1

afentoe zei:
Astrawez zei:
afentoe zei:
https://i66.tinypic.com/s4v2m9.jpg
https://i67.tinypic.com/2gtp7pu.jpg
Eerste inzending in de categorie ‘niet origineel, wel smaakvol’ is deze Opel Ascona van 1983. De velgen zijn op het randje (voor puristen misschien erover), maar de two-tone lak vind ik leuk.

Die two-tone lak is origineel. Dit is namelijk niet zomaar de eerste de beste Ascona, maar dit is een SR, een SR/E nog wel!
Ik heb hem zelf ook eens gespot. Toen was hij nog volledig origineel (behalve dan die afgetrapte spiegel) > (klik)

Daar heb ik toch even hulp nodig, ben niet echt een Opel-kenner :confused:. Ik begrijp uit je reactie dat het iets bijzonders is, had ik eigenlijk ook kunnen zien aan het typeplaatje wat haast de halve kofferbak in beslag neemt :D. Snelle/luxe/o.i.d. versie?

Deze SR/E heeft hetzelfde blok (1.8E) als de Kadett D GT/E. Voor toen dus een snel blok. Daarnaast had de SR sportstoelen, sportstuur, lichtmetale velgen, een spoilertje vooronder en op de kofferklep, en dus ook de zwarte onderrand. Vandaag de dag een erg zeldzame uitvoering.

Astrawez zei:
afentoe zei:
Astrawez zei:
afentoe zei:
https://i66.tinypic.com/s4v2m9.jpg
https://i67.tinypic.com/2gtp7pu.jpg
Eerste inzending in de categorie ‘niet origineel, wel smaakvol’ is deze Opel Ascona van 1983. De velgen zijn op het randje (voor puristen misschien erover), maar de two-tone lak vind ik leuk.

Die two-tone lak is origineel. Dit is namelijk niet zomaar de eerste de beste Ascona, maar dit is een SR, een SR/E nog wel!
Ik heb hem zelf ook eens gespot. Toen was hij nog volledig origineel (behalve dan die afgetrapte spiegel) > (klik)

Daar heb ik toch even hulp nodig, ben niet echt een Opel-kenner :confused:. Ik begrijp uit je reactie dat het iets bijzonders is, had ik eigenlijk ook kunnen zien aan het typeplaatje wat haast de halve kofferbak in beslag neemt :D. Snelle/luxe/o.i.d. versie?

Deze SR/E heeft hetzelfde blok (1.8E) als de Kadett D GT/E. Voor toen dus een snel blok. Daarnaast had de SR sportstoelen, sportstuur, lichtmetale velgen, een spoilertje vooronder en op de kofferklep, en dus ook de zwarte onderrand. Vandaag de dag een erg zeldzame uitvoering.

Ah zo, de GT/E komt me inderdaad wel bekend voor. 187km/u was niet niks voor een gezinsauto uit 1983, leuk om te weten dat 'ie zo zeldzaam is. Thanks!

Leuk om alle leuke reacties op mijn spots te lezen, dank daarvoor! Ik hou voortaan mijn ogen open voor oude Mazda’s hier in de wijk ;).

Zoals beloofd weer een lijstje favorieten, vanaf 16 mei.
Charger: serie 1: is dat een toertocht van een club? Of komt er daar heel veel bijzonders langs? De kitcars zijn stuk voor stuk gaaf, net als de Chevrolets, Opel Manta en Mercedes-Benz 300SE. Serie 2: Ford Granada is mijn favoriet, mooi ding! Serie 3: Chevrolet Cheyenne en Sportvan, Volkswagen Karmann Ghia, Opel Ascona zijn toppers.
Spekky: heerlijk foute Fiat :LOL:, gave Hilux, Austin Allegro, Volvo 164.
D-C: nette Mercedes-Benzen, Citroën GS, Mercury, Chevrolet Bel Air, Ford Sierra, Volvo 240 (in goede staat), Nissan Cherry, Dodge 3500, Mitsubishi Colt, Citroën GSA. Favoriet is de origineel Nederlandse Chevrolet Chevelle Malibu.
PedigreePaul: serie 1: gave Opel Blitz! Ook de Ford Consul vind ik geweldig, en de Dyane combi een mooie match. Serie 2: geweldige Mazda 929!
Gewoon Dirk: serie 1: Opel Ascona, Barkas D500 (nog nooit van gehoord), Buick Regal (NYPD i.c.m. een kenteken uit Idaho is niet heel geloofwaardig), Volvo 244, Citroën C4 Elysee, Mazda 323. Serie 2: Porsche Targa, Mitsubishi Lancer Evo 6, Saab 900, Toyota Corona, Hanomag-Henschel, Opel Manta en Honda Jazz.
XBXG: serie 1: Opel Kadett, ik zie ze bijna nooit op LPG. Serie 2: allebei leuke spots! Serie 3: mooie 504. Serie 4: hele nette DS.
Astrawez: serie 1: Corvette C3, Opel GT, Austin Healey en MG Midget, Triumph Herald, Opel Kadett sedan :D, Donkervoort. Serie 2: geweldige Detomaso! Ook de Buick Terazza, Peugeot 504 Familiale :D, rijtje Volvo’s, Opel Speedster Turbo, Fords Taunus, Rover 3500S, Volvo P1800.
MWH: Saab 96, TVR, origineel Nederlandse Volvo PV544, Simca 1301, Ford P100, Ford Taunus, Ford F5.
Sarcast: voor mij telt ‘ie! Dapper, om met zo’n klassieke MG door de regen over de snelweg te knallen. :)
Phoenixrood74: mooi rijtje Morgans.
CarphotographyNL: stuk voor stuk gave Ferrari’s! Ook de Alfa Romeo GTV6 en 75, Porsche 918 en Lamborghini LM002 zijn toppers.
Barri: lijkt mij inderdaad een nette, die Renault 9.
BMW auto: Volkswagen Polo van, Hyundai i30 (is die in NL überhaupt wel verkocht?), supernette/gave groene resp. rode Kadett, Chevrolet (al is het volgens de RDW een GMC).

Dan mijn eigen materiaal van vandaag.
2dc728z.jpg

Een origineel Nederlandse Suzuki Swift uit 1990 (van voor de facelift dus). Het kleurverschil ligt niet aan de camera, maar zat op de auto zelf. In combinatie met de ducktape op de buitenspiegel gaf de auto geen verzorgde indruk.

33eoqok.jpg

wmfsdc.jpg

Ik krijg soms het idee dat Eindhoven Volvo 340-hoofdstad van het land is. Voor sedans in nette staat stop ik inmiddels. Deze origineel Nederlandse sedan van 1988 zag er redelijk uit, al zat er met name onder de ruiten wat roest.

33ljoyc.jpg

4qfspy.jpg

Dan mijn favoriet van de dag: deze supernette Mercedes-Benz 300SE van 1987. Vlak nadat ik de foto’s had gemaakt kwam de eigenaar aanlopen, nog even kort mee gesproken. Hij is duidelijk trots op de auto (vond het absoluut niet erg dat ik een paar foto's had gemaakt), en dat is eraan te zien! :)

Zo, even 3,5 pagina bijlezen. Eerst even de eigen spots plaatsen:

Een Citroën XM uit 1991 met al enige tijd een verlopen APK in Maarsbergen:

ZT-93-RY by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Citroën CX 25 Prestige uit 1986 in Apeldoorn:

PT-TG-55 by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Citroën CX 25 GTI uit 1984 op de A2 bij Utrecht:

01-KJN-5 by Timo van Vuurde, on Flickr

En nóg een Citroën CX 25 GTI, maar dan uit 1986, nog bij de eerste eigenaar, in Zoetermeer:

PK-24-YB by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Toyota Carina uit 1990 in Rijswijk:

YH-98-NK by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Peugeot J7 uit 1972 in Voorburg:

48-XN-92 by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Mitsubishi Galant uit 1983 langs de A4:

33-JJX-7 by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Volkswagen Polo uit 1983 op de A12 bij Gouda:

KF-40-HX by Timo van Vuurde, on Flickr

Een hele nette Fiat Florino uit 1997 op de A12 bij Maarsbergen:

VS-BN-14 by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Matra Talbot Murena uit 1982 op de A12 bij Driebergen:

YG-68-VS by Timo van Vuurde, on Flickr

cirKel zei:
fz87l5.jpg

Citroën E-Mehari in Amsterdam. Uit Parijs (75 staat er op de kentekenplaat). Zou hij het in één dag gehaald hebben?

Is misschien dezelfde als die 8 en 9 mei op Citromobile stond in Vijfhuizen.

DSC_7512 (Kopie) by azu250, on Flickr

EDIT: Na even doorgelezen te hebben zie ik dat ik onwijs aan het spuit 11-en ben.

).

Zoals beloofd weer een lijstje favorieten, vanaf 16 mei.
Charger: serie 1: is dat een toertocht van een club? Of komt er daar heel veel bijzonders langs? De kitcars zijn stuk voor stuk gaaf, net als de Chevrolets, Opel Manta en Mercedes-Benz 300SE. Serie 2: Ford Granada is mijn favoriet, mooi ding! Serie 3: Chevrolet Cheyenne en Sportvan, Volkswagen Karmann Ghia, Opel Ascona zijn toppers.

Dit waren deelnemers aan de motorelfstedentocht,veel motors,maar er deden ook wat auto's mee.

Een weekje Italie en Zwitserland levert mooie plaatjes op..... Vooral Lugano was een geweldige plek om prachtige auto's te zien.
Maar na een paar dagen heb je t wel gezien :) De 911's, de Ferrari's en de Lambo's waren zeker gaaf om te zien, maar dan zie je iets wat je weinig tot, wie weet, nooit meer in het echt ziet. Moet eerlijk zeggen dat ik erg onder de indruk was !!

MJP44 zei:
Een weekje Italie en Zwitserland levert mooie plaatjes op..... Vooral Lugano was een geweldige plek om prachtige auto's te zien.
Maar na een paar dagen heb je t wel gezien :) De 911's, de Ferrari's en de Lambo's waren zeker gaaf om te zien, maar dan zie je iets wat je weinig tot, wie weet, nooit meer in het echt ziet. Moet eerlijk zeggen dat ik erg onder de indruk was !!

Hopelijk zit hij er in het echt beter uit dan op de foto.

mazda 818 zei:

Mazda rx-3 sedan 1975
Mazda 323 ES 3-A 1977
Mazda 626 coupe 1984
Mazda Mx-5 1992
Mazda 626 2.5 v6i 1992

Nou, interesse is er! Zoals ik al zei, van mijn 323 SP heb ik geen foto's meer, maar nog wel wat bewegende beelden uit 1992...:
https://www.youtube.com/watch?v=NCVczsTczl0 (vanaf 0:20)

MJP44 zei:

Als er leuke/bijzondere old-/youngtimers tussen zitten is het misschien leuk als je die in het vakantie-auto's-topic plaatst.

Stif zei:
Doet me in de verte een beetje aan een lagonda (uit de jaren '80)denken

Het is volgens mij ook een (Aston Martin) Lagonda, maar dan anno 2016 ;)

Nu ik toch bezig ben gelijk mijn eigen spot van vanmiddag.
o06rev.jpg

Soms zit het mee, en kan je vanuit een optrekkende bus precies een foto maken van een origineel Nederlandse Mitsubishi Pajero uit 1993, die zeker voor een grijskenteken versie in behoorlijk goede staat verkeert.

afentoe zei:
MJP44 zei:

Als er leuke/bijzondere old-/youngtimers tussen zitten is het misschien leuk als je die in het vakantie-auto's-topic plaatst.

Stif zei:
Doet me in de verte een beetje aan een lagonda (uit de jaren '80)denken

Het is volgens mij ook een (Aston Martin) Lagonda, maar dan anno 2016 ;)

Nu ik toch bezig ben gelijk mijn eigen spot van vanmiddag.

Soms zit het mee, en kan je vanuit een optrekkende bus precies een foto maken van een origineel Nederlandse Mitsubishi Pajero uit 1993, die zeker voor een grijskenteken versie in behoorlijk goede staat verkeert.
Het is een Aston Martin, maar volgens mij een speciale versie.

BMW auto, wat een prachtige B kadett
Timo1990 een leuk rijtje cxen heb je gepost,mooie wagens zijn dat.
een bouwvakker waar ik vroeger mee heb samengewerkt had een cx, die noemde we '"de limo" wat hebben we daar wat mee afgereden zeg :)

Wat een ding, zo'n Lagonda. Vind het niet het meest verfijnde stukje design uit GB. Maar indrukwekkend, dat wel.

Ik zag vandaag trouwens een zwarte Chrysler 200 rijden van het nieuwe type. Van een afstand lijkt-ie erg veel op de A5, maar best een mooi ding om te zien! Helaas geen foto kunnen maken...

Zonde dat zo'n XM daar staat te verpieteren...

Aston Martin Lagonda taraf. Erg speciaal om die in Italie tegen te komen.

Zijn er een handjevol van gemaakt voor enkele rijke sjeiks in het middenoosten. 7 cijfers. :eek:

Volvo Amazon, 1966
RezCIMG1558_zpsm0tipam6.jpg

D.K.W. 1000 S, 1960
RezCIMG1560_zpsvhnsaeoa.jpg

Mitsubishi Colt 1200 GL, 1987
RezCIMG1568_zps7wvfkm12.jpg

Nissan Sunny 1.4 HB, 1990, met afwijkende koplampen
RezCIMG1572_zps3jufolkr.jpg

Citroën Tracrion Avant 11 B, 1956
RezCIMG1579_zpsypjpaxgl.jpg

Mercedes Benz 190, 1964
RezCIMG1583_zpsdldch5hc.jpg