Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Escher zei:
Ik snap deze discussie nog steeds niet goed: iedereen post in dit topic toch wat hij/zij persoonlijk bijzonder vindt? Of dat nu een Amerikaanse slee uit de jaren '50, een kleine Japanner uit de jaren '80 of een gloednieuwe supercar is? Dat niet alle spots iedereen evenveel aanspreken, is uiteraard logisch, maar om 'dat nwe spul' te bannen naar een topic dat al maanden dood is, louter en alleen omdat je op die manier twaalf foto's minder zou moeten doorscrollen, lijkt me toch een brug te ver. Te meer omdat mijn post waarop je doelt toch behoorlijk gevarieerd is.

Daar proost ik op :D.

Bofkont zei:
Beste CarphotographyNL ,

Zeer gave spots (y)
Maar waar maak jij op uit dat dit een BMW M3 E93 Cabriolet Limited Edition is??
Velgen zijn idd van de limited maar voor de rest twijfel ik nog.

Er was een typeplaatje te zien op het dashbord, zie je hier niet maar ik zag het wel:D En... Autogespot zegt het ook

Wat komen er weer allemaal mooie spots voorbij. Hieronder mijn waarnemingen van de eerste twee weken van mei.

Fiat 127, 1985
RezCIMG1478_zpsbyixapvf.jpg

Toyota Hi-Lux RN 75L Kampeerauto, 1986
RezCIMG1487_zpsfkepkbxc.jpg

Volkswagen bus, 1964
RezCIMG1492_zpsgyp4gh9i.jpg

Austin Allegro 3 1.3L Estate, 1981
RezCIMG1495_zpsr3di9fyr.jpg

Volvo 164, 1969
RezCIMG1509_zpswqx4fa82.jpg

Renault 5, 1986
RezCIMG1511_zpsyfbelm4t.jpg

Citroën Visa, 1984
RezCIMG1523_zpslpp4txsz.jpg

Mercedes-Benz 409, 1979
RezCIMG1526_90Rx_zpsu1q4xiis.jpg

Een zwerm eendjes
RezCIMG1528_zpsf7jfzv1c.jpg

Citroën BX TZD Turbo Break Service, 1991
RezCIMG1538_zpsuirqqndo.jpg

Mooie serie Spekky! Ik vind de 127, de Dolphin (zo wordt zo'n HiLux ook genoemd volgens mij), de Allegro, de kale Visa en de BX Service allemaal briljant!!

Ik ga verder met waar ik gebleven was: 18 maart. Uh, oeps... Ik zal ook mijn best doen om de afgelopen pagina's terug te bekijken, ik loop nu wel heel ver achter.

Alle foto's zijn gemaakt in Den Haag:

Een GS 1200 Club uit 1978:

Een origineel Nederlandse Chevrolet Chevelle Malibu uit 1974:

Deze Niva klonk niet bepaald lekker toen 'ie hortend en stotend de garage in reed:

Een Chevrolet Bel Air Station Wagon uit 1966:

Die kende ik nog niet:

Een luxe XM Break 3.0 V6 VSX uit 1995:

Een Dodge Ram is in Nederland niet zeldzaam, maar dit was toch wel een opvallend bakbeest: de 3500-uitvoering met oplegger.

Deze heerlijke Mitsubishi Colt 1400 GLX uit 1981 is al sinds 1985 van dezelfde eigenaar en staat volgens diezelfde eigenaar te koop.

Escher zei:
- Quatrelle - zei:
Als dat nwe spul in het speciale topic wat daarvoor bestemd is geplaatst word, zou ik dat wel fijner scrollen vinden. (y)

Ik snap deze discussie nog steeds niet goed: iedereen post in dit topic toch wat hij/zij persoonlijk bijzonder vindt? Of dat nu een Amerikaanse slee uit de jaren '50, een kleine Japanner uit de jaren '80 of een gloednieuwe supercar is? Dat niet alle spots iedereen evenveel aanspreken, is uiteraard logisch, maar om 'dat nwe spul' te bannen naar een topic dat al maanden dood is, louter en alleen omdat je op die manier twaalf foto's minder zou moeten doorscrollen, lijkt me toch een brug te ver. Te meer omdat mijn post waarop je doelt toch behoorlijk gevarieerd is.
Er valt ook niks te discusseren er staat nergens een leeftijdsgrens aangegeven hoe oud een auto maximaal zou mogen zijn, het zou misschien niet in autoliefderoestniet thuis horen. Maar is een Lamborghini Reventon waar er maar een paar van gemaakt zijn en je zou er 1 zien rijden, is dat dan niet bijzonder?.
Ik persoonlijk vind een hoop van de gewone auto's die je hier tegenkomt niet bijzonder, moet je die dan ook maar een eigen topic geven?

Bijzonder is een rekbaar begrip. In Nederland is een Hyundai Stellar of Morris Marina een behoorlijke zeldzaamheid terwijl je er op Malta haast over struikelt. Wat een spotter bijzonder vindt fotografeert hij/zij en plaatst hij/zij hier. Komt dat niet overeen met jouw smaak dan scroll je er toch voorbij? Altijd weer diezelfde discussie...

Omdat het hiet uiteindelijk gaat om spots zal ik ook nog een duit in het zakje doen.
Helaas heb ik zelf de laatste tijd weinig tijd gehad om favorieten te benoemen, ik hoop vanavond met een lijstje te kunnen komen.

Vooor nu trap ik af met een Opel Ascona uit 1976 die al sinds 1981 bij de huidige eigenaar is.

Bij de lokale Karwei staan opvallend vaak bijzondere voertuigen geparkeerd. Zo stond er nu een Barkas D500 met origineel Oost-Duits kenteken.

Ook deze Buick Regal in wannabee politie-uitvoering stond er.

Af en toe komt er een voorbij in dit topic, voor mij was het de eerste Opel Campo die ik spot.

Net niet origineel Nederlands, deze verder prachtige Volvo 244 DL

Ik kon nog net op tijd mijn camera er bij pakken, de foto is helaas niet helemaal scherp. Deze Suzuki Alto uit 1990 staat zelfs op kenteken geregistreerd als Pick Up.

Golfje Cabriolet uit 1985.

Deze Hijet Picp Up is sinds 2000 bij zijn huidige eigenaar.

Totaal niet hier geleverd, leuk dat iemand toch de moeite heeft genomen om een C4 sedan te importeren.

Bij een oude auto in slechte styaat vrees ik altijd dat het de oefenauto van een beginnend bestuurder is, toch is deze 323 al sinds 2000 bij dezelfde eigenaar.

Dat wazs voor nu mijn bijdrage, binnenkort meer!

Vandaag gezien:

Ford Granada van 1983:

nlew4eng8h68p.jpg

Toyota Carina van 1997:

cadv34tyvkrov.jpg

VW Transporter van 1983:

4zftzqg8cgp6s.jpg

Inderdaad een mooie Granada,een automaat en volgens een kentekencheck sinds 1998 in het bezit van de huidige eigenaar,dus waarschijnlijk ook van een liefhebber.:)

Belofte maakt schuld, een favorietenlijstje van de laatste tijd...

Pagina 166

Cabriorob - Leuke Opels, de Kapitän springt er uit voor mij
nkroon - Geweldige Rolls en Renault
BMW auto - Mooie Mustang
CitroënAZU - Leuke Z1 en Cadillac
Timo1990 - Die witte Kadett sport met bijzondere striping maakt me bijzonder vrolijk.
Afentoe - Pontiac GTO, helemaal goed
MWH - Buick Century Wagon is erg leuk, zo ook de DS Cabriolet, Vanden Plas en Bugatti.

Pagina 167

CPNL - Leuk, die Renault Sport Spider in actie, ook de Subaru SVX is erg leuk.
D'oh - Wow, die Lancia Dilambda. Ook de Taunus en Ascona zijn erg leuk.
Afentoe - Leuke Giulia, Triumph Herald en Camaro
the Fox - Mooie Civic
XBXG - MAN, wat een camper. Ook de Fuego, GTV6, 316, MG A, GMC Camper, Aston Martin V12 Vantage, 4CV, M3, Senator, Simca 1000 Rallye Jaguars E-type, Flavia Coupe, A310 en Volvos 240 (3x240=720?) zijn erg leuk.
Charger - Mooie Consul Coupé, Alfa 75, 1602 en Saab 900.
Quatrelle - Mooie Kadett Coupé ik vraag me echter nog steeds af waarom de horizon zo vaak schuin loopt bij jouw foto's.
CPNL - Mooie E-type en Skodas, geweldige Lamborghini ook.
AlbertsH - Toffe Uno en 504.
Niels. - Wat gaaf, die Fiesta XR2. Ook de Alfa 75, Lada, Isuzu, Saab 99 en Cougar vind ik erg leuk.
BMWAuto - Leuk trabantje
Remsworth - Wow wat een geweldige spots die Alpine C1 en Alfa Romeo 1900 Super
Pjötr - Tof ding zo'n Toppola
Dohuro - Mooie Supra Celica

Pagina 168

Astrawez - Leuke Ducato, Metro en horde Minis. De Rancho en Manta zijn ook geweldig
Cirkel - Leuk om de E Mehari in het straatbeeld te zien
CPNL - Nette Corvette en DS Cabriolet, ook de Tatra, bijzondere BMW Cabriolet Bentley en Beta coupe zijn erg leuk.
D'oh - Leuke Audi, Alfa 75 en Civic.
XBXG - Mooie Peugeot 204, Morris Minor, Imperial Crown en Studebaker Champion Starliner. De DMW 323E is ok erg gaaf evenals de foto van de twee Citroëns met vliegtuig erbij.
MWH - Nette Yugo, ook de Mehari, Isuzu, R9 en Impala vind ik erg leuk.
Radar - Wat tof, een Tico.
Quatrelle - Mooie Ascona en leuke Eagle Quest
BMW Auto - Jeep Commanche, nog nooit van gehoord
Escher - Mooie Citroën ID19, ook de Chevelle SS, Corolla en Z8 vind ik erg leuk.

Pagina 169

Charger - Leuke toertocht en Terra
Spekky - Die Fiat 127 past goed bij jouw avatar. ;) De Hilux, Allegro en eendjes zijn ook erg leuk.
D-C - Mooie lijst, mijn favorieten in vogelvlucht: Mercedes SL, GS Club, Buick, Chevelle Malibu, Bel Air, Sierra, Taurus, Scoupé, Blazer, Cherry en Colt.
PedigreePaul - Leuke Blitz en Consul
Charger - Mooie Granada

Goede vraag Dirk, dat doe ik vaak uit automatisme. Geen idee waarom, wellicht om er een bepaalde snelheid in te brengen? :p
Ik zie het wel vaker en soms maakt het de foto net iets....eh....spannender ofzo...ik weet het echt niet...

ja wacht...dynamischer! Zeker een stilstaand voertuig.

B-ascona(y)
Consul(y) deze heb ik volgens mij ooit eens in Heerhugowaard gezien.
Topspot ook voor de allegro(y)

Bedankt weer allemaal voor de vele topspots die voorbij komen! (y)

Zet je schrap, hier komt mijn lading van afgelopen week (in 2 delen):

Verbouwde Corvette C3 Cabrio uit 1973

Kadett D uit 1984 (in de achtervolging)

BMW 518i uit 1986

Nissan Micra uit 1988, welke sinds 2002 bij de huidige eigenaar is

Opel GT uit 2008

Nogal roestige LT uit 2001

Volvo 740 GLE Overdrive uit 1986

Austin Healey MK III uit 1967, welke sinds 1998 bij de huidige eigenaar is.

MG Midget uit 1970, welke sinds 1999 bij de huidige eigenaar is.

Mercedes-Benz 207 Diesel uit 1984, welke sinds 1996 bij de huidige eigenaar is

Een niet zo snelle Combo

Audi GT US-spec. met jammer genoeg een paal ervoor.

Morris Minor uit 1970

Triumph Herald uit 1965

VW Golf I uit 1983, welke sinds 1994 bij de huidige eigenaar is

Peugeot 205 Accent uit 1991

Opel Kadett E2 sedan uit 1989

Ook altijd leuk, zo'n Donkervoort

Chevrolet Blazer Diesel uit 1986

...

Deel 2:

Detomaso Pantera uit 1972!! :eek:

Hard rijdende (en klevende) Volvo 144 op Lpg uit 1970

Maserati BiTurbo op trailer

Toyota Corolla Special uit 1987

Origineel Nederlandse Buick Terazza uit 2007

Eend uit 1984

Op de sloop ligt het er vol mee, dus voordat ook deze weg is:

Kever 1303 Cabrio uit 1979, welke sinds 1998 bij de huidige eigenaar is.

Peugeot 104 uit 1975 achter slot en grendel

Kever 1303 uit 1973

VW Golf II uit 1990

Superstrakke Peugeot 504 Familiale uit 1973

Mini uit 1972

Ik vond het wel een apart gezicht, 4 Volvo's voor 1 stoplicht.

Flic-flac Tigra uit 1996

Opel Speedster Turbo uit 2005

Ford Taunus Coupé uit 1975

BMW 328i AC-Schnitzer

Rover 3500 S uit 1975

Helaas was ik net te laat voor deze cqp

Opel Kadett E1 uit 1986, welke sinds 1988 in Nederland verblijft, en sinds 2004 bij de huidige eigenaar is.

Winnebago Camper met importplaten

Volvo P1800 uit 1966

Ford Taunus Kombi uit 1981, welke sinds 1986 in Nederland verblijft, en sinds 2004 van de huidige eigenaar is

De beste heb ik voor het laatst bewaard, namelijk deze snaarstrakke Opel Kadett E1 "Lustrum" uit 1988

Heel ver ingezoomd: een Amsterdams Fiatje uit 1970.

En een Audi 4000 S uit 1985, die sinds de import uit Noord-Amerika in 1999 bij dezelfde eigenaar is.

Astrawez zei:
Superstrakke Peugeot 504 Familiale uit 1973

In Eindhoven geweest? Gezien de huizen zou het zomaar in dezelfde straat kunnen zijn als mijn foto van 14 januari.
of4sqc.jpg

Leuk om 'm nog eens te zien in elk geval, er wordt duidelijk goed voor gezorgd :)

De Tomaso Pantera...die had ik als klein kind als rc autootje in zilver grijs. Vanaf dat moment mijn droom auto geworden......wow....mooie spot!

Mooie serie Wesley! De Audi 4000 van XBXG is ook gaaf.

Volgens mij was ik hier gebleven, aardig wat rijdende spots dit keer.

Saab 96 V4 1975 (60-ET-16) by MilanWH, on Flickr

Flink project...

Citroën HY by MilanWH, on Flickr

TVR S 1989 (HF-TX-46) by MilanWH, on Flickr

Deze Volvo stond op hemelvaartsdag als uithangbord voor een garage in het bos waar een expositie was.

Volvo PV544 1964 (JF-08-74) by MilanWH, on Flickr

Bijzondere auto met een invalidenkaart.

Citroën Ami8 Break 1978 (72-UR-65) by MilanWH, on Flickr

Verborgen achter een restaurant zag ik een hoekje oude auto. Wellicht mijn spot van het jaar, wat een heerlijke bak! Een oude Franse auto is in deze staat precies goed, ondanks dat hij al jaren zonder apk gaat... :( Dat ik in Boekelo een ruim 40 jaar oude auto tegen kom met een dealersticker uit mijn geboortedorp maakt het extra speciaal. :D

Simca 1301 Special 1971 (23-75-SU) by MilanWH, on Flickr

Vrijdag 6 mei ging ik van Enschede naar Haarlem in voorbereiding op CitroMobile dat weekend. Ik kwam/kom niet vaak rond Amsterdam, maar deze Passat had ik toevallig twee jaar geleden daar in de buurt al eens gespot. Ondanks dat het een diesel is leeft hij nog (hoewel, na deze foto...), dat is al bijzonder genoeg lijkt me.

Volkswagen Passat B2 1.6D CL 3d 1984 (72-NXG-1) by MilanWH, on Flickr

Ford P100 2.0 1990 (VG-16-ST) by MilanWH, on Flickr

Ford Taurus Wagon 1998 (TV-GJ-37) by MilanWH, on Flickr

Ik was niet de enige die alvast naar de regio ging, de magazijnmeester van de BX Club had hetzelfde idee met een vriend. Natuurlijk werd er heen en weer getoeterd en gezwaaid tussen de BX'en. (en ik was eens een keer niet degene die ingehaald werd, ook een unicum :) )

Citroën BX 1.4i 1990 (YP-17-DT) by MilanWH, on Flickr

Citroën BX 19 TZI Break 1992 (DX-DR-57) by MilanWH, on Flickr

Citroën HY 1978 (28-BL-ZK) by MilanWH, on Flickr

Wat een enorme bak is dit zeg. Erachter staat een jaren '80 Ford F350 geloof ik. Die valt volledig weg...

Ford F-5 1,5ton V8 1951 (BE-84-09) by MilanWH, on Flickr

Weer een paar spotjes van mijn kant.

Deze Porsche 911 Targa uit Antwerpen had ik nog liggen, de velgen vind ik persoonlijk veel leuker dan de fughs die je meestal ziet.

Volvo 240 uit 1984.

Een Kia Retona, ik vrees dat hij als mmbs minder lang houdbaar zal zijn dan op gewoon kenteken.

Tweemaal een Belgische Maserati op de snelweg.

Een Lancer Evo 6.

Nog een snelle Mitsubishi, een Colt CZ3 QS.

Rare zijspiegel op dit getunede golfje.

Dit model Pajero zie ik ook opvallend weinig.

Een Mercedes truck in de bosjes.

Saab 900 GT uit 1994.

Een Franse Jetta 4-deurs.

Origineel Nederlandse kever met ratlook.

Gewoon bij Albert Heijn, een Toyota Corona Liftback uit 1980.

Een beetje een Frankensteinmobiel als je het mij vraagt, deze Hanomag-Henschel uit 1972.

Lada Niva uit 2006.

Opel Manta GSI uit 1989.

Als afsluiter nog zo'n topper bij Albert Heijn op de parkeerplaats, een Honda Jazz uit 1984 die sinds 1992 bij de huidige eigenaar is.

Mooie serie Milan en Dirk!

@ afentoe: hij kwam me al bekend voor. Al kon ik hem niet vinden op Flickr en dus ook niet plaatsen wie hem nou gespot had. Mijn vrouw moest even naar de Babydump, dus ben ik even snel die wijk door gereden. Erg leuk spul daar allemaal.

Astrawez zei:
@afentoe: hij kwam me al bekend voor. Al kon ik hem niet vinden op Flickr en dus ook niet plaatsen wie hem nou gespot had. Mijn vrouw moest even naar de Babydump, dus ben ik even snel die wijk door gereden. Erg leuk spul daar allemaal.

Je hebt het wel getroffen hoor, veel wijken waar vaker bijzonder spul (voornamelijk toen-heel-gewone jaren '70 auto's) staat kan ik hier in de stad niet bedenken. En ik zit inderdaad niet op flickr :rolleyes:.

Dan mijn eigen spots. Vanavond ben ik een rijtje auto’s afgegaan die ik vanuit de bus of vanuit de auto met passagiers al talloze keren heb zien staan. Het blijft wat langer licht, vanavond zat ik alleen in de auto, dus heb ik ze toch maar eens op de foto gezet. Plus een paar ‘onverwachte’ spots.

mv13sl.jpg

Allereerst een Ford F-150 FlareSide van 1992-1996, op Belgische platen. De auto zag eruit alsof hij dagelijks gebruikt wordt, en niet altijd op de verharde wegen blijft.

2ic1rg5.jpg

De foto is niet super, maar deze origineel Nederlandse Audi 100 van 1991 zag er te mooi uit om hier niet te plaatsen. Hij is al sinds 1995 bij de huidige eigenaar, die er duidelijk goed voor zorgt. Tot de NL-sticker aan toe in nieuwstaat.

2dt8wol.jpg

Deze origineel Nederlandse Volvo 360 van 1983 had ik al vaak op een ventweg zien staan, maar nooit tijd voor een foto gehad. De staat was iets minder dan die van de Audi, maar nog steeds boven gemiddeld voor een ‘gewone’ auto uit die tijd.

2jcaslt.jpg

Na wat stuurmanskunsten en een beetje mazzel kon ik deze supernette origineel Nederlandse Opel Kadett sedan van 1989 net op de foto krijgen. Ik heb ‘m eigenlijk alleen vanuit deze hoek kunnen bekijken, maar er lijkt niets aan te mankeren.

28vvakh.jpg

21csgnl.jpg

Vandaag heb ik eigenlijk drie favorieten, waaruit ik niet wil kiezen. Favoriet 1 had ik ook al een paar keer vanuit een rijdende auto gezien: deze prachtige Cadillac Eldorado convertible uit 1976, mét enorme 8.2 liter V8 (grootste serieproductie-V8 tot op heden).

Favoriet 2: toen ik bij de bovenstaande Eldorado een zijstraat insloeg om even te parkeren...
2w6ufsp.jpg

2ljrnnd.jpg

Stond er daar ineens nog een! Deze coupé stamt uit 1974, met dezelfde heerlijke motor, en afgezien van een missend stukje chroom op de achterbumper dezelfde heerlijke staat als de convertible. Dat kan toch haast geen toeval zijn, mocht er iemand het geld hebben om twee van dit soort sleeën rijdend te houden…

2u3ur78.jpg

156zc50.jpg

Dan favoriet nummer 3, deze Renault 6 uit 1975 (die ik van een afstandje steeds als Peugeot 104 dacht te herkennen). De staat is helaas niet super, ik vrees dat de bruine vlekken bij de achterbumper niet alleen maar vies zijn…

afentoe zei:
2jcaslt.jpg

Na wat stuurmanskunsten en een beetje mazzel kon ik deze supernette origineel Nederlandse Opel Kadett sedan van 1989 net op de foto krijgen. Ik heb ‘m eigenlijk alleen vanuit deze hoek kunnen bekijken, maar er lijkt niets aan te mankeren.

Dat is ook toevallig. Die zag ik zaterdag ook in Eindhoven. :)

Hij is ook al eens bij de Autotron vastgelegd. Zo te zien inderdaad een erg strakke Kadett. (klik)

@Dirk: Mooie serie. Retona, Jetta en natuurlijk de Corona, super!
@XBXG: Goed shot!
@Paul: Wauw! Topspot!
@afentoe: Terechte favorieten, hoewel de 360 ook erg leuk is. De staat van de 6 vind ik nogal meevallen eigenlijk.

Astrawez zei:
afentoe zei:
https://i64.tinypic.com/2jcaslt.jpg

Dat is ook toevallig. Die zag ik zaterdag ook in Eindhoven. :)
[url]https://farm8.staticflickr.com/7058/27072027135_5c274c07c8_c.jpg[/url]

Hij is ook al eens bij de Autotron vastgelegd. Zo te zien inderdaad een erg strakke Kadett. (klik)

Zeker toevallig, kleine wereld soms :). Inderdaad een strakke Kadett, al denk ik gezien de andere foto's dat ik bij toeval de mooiste hoek gevonden heb.

MWH zei:
De staat van de 6 vind ik nogal meevallen eigenlijk.

Kan erger, maar van een afstandje (hij staat op de ventweg van een hoofdweg waar ik, ter hoogte van een kruising tegenover de auto, op kom te rijden. Zie hem dus steeds vanaf een afstandje) leek hij stukken strakker. Vandaar dat de staat mij wat tegenviel.

Vandaag heb ik redelijk last-minute weer een rondje kunnen maken. Op de eerste spot na zijn alle foto’s bij mij in de wijk gemaakt, nooit gedacht dat hier zoveel bijzonders zo vlakbij zou zijn.

s4v2m9.jpg

2gtp7pu.jpg

Eerste inzending in de categorie ‘niet origineel, wel smaakvol’ is deze Opel Ascona van 1983. De velgen zijn op het randje (voor puristen misschien erover), maar de two-tone lak vind ik leuk.

2jd1dzr.jpg

Inzending nummer twee in de categorie ‘niet origineel, wel smaakvol’ is deze origineel Nederlandse Opel Commodore A van 1971. Weer de velgen die misschien op het randje zijn, maar ze kleuren wel met de rest van de auto. De staat was uitstekend, de foto is wat bewogen omdat ik, stilstaand voor een kruising om voorrang te verlenen, de Opel maar net op tijd zeg om mijn camera te kunnen pakken.

27yz576.jpg

Volvo’s uit de 240-serie zie ik vaker, maar in zulke goede staat als deze 245 uit 1978 zijn ze zelden.

2n6ssvp.jpg

Ik heb het gevoel dat ik deze origineel Nederlandse Volkswagen Polo sedan uit 1986 hier eerder heb geplaatst, maar hij stond niet in mijn register. Hierbij dus alsnog. De staat valt tegen, de auto kan wel wat liefde gebruiken.

10ygdcm.jpg

De Volvo S90 was eigenlijk gewoon een gerebadgede 960, maar wel stukken zeldzamer. Deze is origineel Nederlands, en is van 1997.

zivt37.jpg

15wyl4z.jpg

Heel soms mompel ik bij een spot een hardop ‘wauw’ uit, zoals in dit geval. Het is een van de dertien (!) overgebleven Mazda’s 323 van zijn generatie, en het zou me niets verbazen als het de mooiste is. Hij is origineel Nederlands uit 1977, heerlijk opvallend appeltjesgroen, en voor zover ik kon zien letterlijk in concoursstaat. In een regio waar Japanse klassiekers met een lampje moeten worden gezocht, is dit automatisch mijn favoriet van de maand.

Prachtige 323 inderdaad!(y) Zo te zien op RX7-velgen? Verder veel mooie spots; ga zo door dames en heren!

Edit: ik zie zojuist op Facebook dat de Mazda te koop is voor € 2.950,-.

afentoe zei:
https://i66.tinypic.com/s4v2m9.jpg
https://i67.tinypic.com/2gtp7pu.jpg
Eerste inzending in de categorie ‘niet origineel, wel smaakvol’ is deze Opel Ascona van 1983. De velgen zijn op het randje (voor puristen misschien erover), maar de two-tone lak vind ik leuk.

Die two-tone lak is origineel. Dit is namelijk niet zomaar de eerste de beste Ascona, maar dit is een SR, een SR/E nog wel!
Ik heb hem zelf ook eens gespot. Toen was hij nog volledig origineel (behalve dan die afgetrapte spiegel) > (klik)

Deze Snoek uit 1972 haalde mij vanavond in op de A9. Voor de eerste foto hield ik mijn hand + camera ver uit het raam.
De blonde dame achter het stuur had dat blijkbaar gezien, want ze zwaaide zeer vriendelijk terug.
De DS was pas 2 uur daarvoor op kenteken gezet. En nu al gespot! :p

Phoenixrood74 zei:
Prachtige 323 inderdaad!(y) Zo te zien op RX7-velgen? Verder veel mooie spots; ga zo door dames en heren!

Edit: ik zie zojuist op Facebook dat de Mazda te koop is voor € 2.950,-.

Lijken inderdaad op die van de RX-7 uit dat tijdperk. Het staat 'm goed vind ik. Linkje naar de facebookpagina? €2950 klinkt als geen geld voor zo'n auto in zo'n staat, binnen een jaar is 'ie nog belastingvrij ook. Als ik er toch de centen voor had...

Astrawez zei:
afentoe zei:
https://i66.tinypic.com/s4v2m9.jpg
https://i67.tinypic.com/2gtp7pu.jpg

Die two-tone lak is origineel. Dit is namelijk niet zomaar de eerste de beste Ascona, maar dit is een SR, een SR/E nog wel!
Ik heb hem zelf ook eens gespot. Toen was hij nog volledig origineel (behalve dan die afgetrapte spiegel) > (klik)

Daar heb ik toch even hulp nodig, ben niet echt een Opel-kenner :confused:. Ik begrijp uit je reactie dat het iets bijzonders is, had ik eigenlijk ook kunnen zien aan het typeplaatje wat haast de halve kofferbak in beslag neemt :D. Snelle/luxe/o.i.d. versie?

@afentoe
Ik mompelde ook een "wauw"! In 1991 kocht ik mijn eerste auto, een '78er 323 1.4 SP. Jawel, de originele sportuitvoering met dubbele carburateur, dikkere bumpers en 5-bak. Heb je een linkje naar die facebookpagina?

afentoe zei:
zivt37.jpg

15wyl4z.jpg

Heel soms mompel ik bij een spot een hardop ‘wauw’ uit, zoals in dit geval. Het is een van de dertien (!) overgebleven Mazda’s 323 van zijn generatie, en het zou me niets verbazen als het de mooiste is. Hij is origineel Nederlands uit 1977, heerlijk opvallend appeltjesgroen, en voor zover ik kon zien letterlijk in concoursstaat. In een regio waar Japanse klassiekers met een lampje moeten worden gezocht, is dit automatisch mijn favoriet van de maand.
Goede staat is hij zeker maar of het ook de mooiste is dat weet ik niet, daar ontbreken er teveel foto's voor. Er staan er nog 2 te koop in dezelfde soort opvallende kleuren die ze toen hadden, allebei oranje eentje met 26k km en een met 55k en automaat alleen die zijn minder vriendelijk geprijst.

zombies zei:
afentoe zei:

Goede staat is hij zeker maar of het ook de mooiste is dat weet ik niet, daar ontbreken er teveel foto's voor. Er staan er nog 2 te koop in dezelfde soort opvallende kleuren die ze toen hadden, allebei oranje eentje met 26k km en een met 55k en automaat alleen die zijn minder vriendelijk geprijst.

Ik ben eens gaan zoeken, en heb de advertenties gevonden: automaat, handbak. In de eerste lijkt een aftermarket speakersetje te zitten, maar over het algemeen is de staat vergelijkbaar (dus beiden gewoon geweldig) met de groene.

C70 zei:
@afentoe
Ik mompelde ook een "wauw"! In 1991 kocht ik mijn eerste auto, een '78er 323 1.4 SP. Jawel, de originele sportuitvoering met dubbele carburateur, dikkere bumpers en 5-bak. Heb je een linkje naar die facebookpagina?

Nee, helaas niet. Misschien Phoenixrood74 nog, die begon erover...
Toch even een zoektocht gestart, uiteindelijk ook de naam van de eigenaar gevonden. Hij (behoorlijk jonge man) schijnt een hele vloot oude Mazda's te hebben, maar een advertentie kon ik op het openbare deel van zijn facebookprofiel niet vinden. Er staan wel meerdere foto's die bij mij in de wijk zijn gemaakt, dus misschien zie ik 'm nog eens voorbij komen.

Terug
Bovenaan