Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Erik Baas zei:
Dank je voor deze aanvullende informatie! En dat nog wel terwijl niemand er om gevraagd had... :-p
Toen ik het tikte, wist ik dat je hier een sneer bij ging zetten. Je stelt niet teleur, lekker voorspelbaar.
Nu is het wat mij betreft mooi geweest. Je snapt ook wel dat de irritaties over jouw gedrag niet gingen over het corrigeren van een bouwjaar, maar je opmerking over dat JIJ niet elke spot beangrijk vindt (en we weten allemaal dat jij de maatstaf bent!) en dat het een kwestie van kwantiteit over kwaliteit is. Maar goed, het is veel leuker om op een kinderachtige manier mensen onderuit te halen dan aan zelfreflectie te doen.

Anders dan jij hoef ik niet altijd het laatste woord te hebben en deze discussie gaat irriteren en afleiden. Spuugwedstrijd met een lama en zo. Ik ben er klaar mee.

Kunnen we geen referendum houden of we Erik Baas binnen de muren houden? Of hem eruit gooien? Of mag dat niet?

Klassiekerrijder zei:
Espero's worden inderdaad zeldzaam, voor mij ook even geleden dat ik er een zag. Overigens is de Triumph Stag een TR6 en de Porsche 964 een 3.2 Carrera, het model ervoor. De 964 had de 'gladde' bumpers.

Bedankt voor de info over de Porsche, dacht dat dit model gewoon onder 964 viel. Heeft deze ook een apart nummer zoals de 991, 997, 996, 993, 964 enzo? Over de Triumph... Had ik kunnen weten maar bedankt dat je even verbeterdB)

Nissan GT-R zei:
Kunnen we geen referendum houden of we Erik Baas binnen de muren houden? Of hem eruit gooien? Of mag dat niet?

Goed idee(tu) Even overleggen met moderatoren over zijn zo langzaam aan irriterende gedrag, hen zelf de reacties laten lezen, dan zullen zij wel oordelen.

De 3.2 heeft geen eigen code, voorzover ik weet. Het eerste model met de harmonicabumpers wordt wel de 'G' genoemd en daarna is wat doorgenummerd (geletterd), toch wordt de hele impact bumper-reeks vaak aangeduid met 'G-modell'.
Daarna kwamen de nummers met de 930 (= turbo), de 964, 993, 996, 997, 991.
Hopelijk kan iemand hier nog wat zinvols aan toevoegen, hier houdt mijn kennis op.

Klassiekerrijder zei:
De 3.2 heeft geen eigen code, voorzover ik weet. Het eerste model met de harmonicabumpers wordt wel de 'G' genoemd en daarna is wat doorgenummerd (geletterd), toch wordt de hele impact bumper-reeks vaak aangeduid met 'G-modell'.
Daarna kwamen de nummers met de 930 (= turbo), de 964, 993, 996, 997, 991.
Hopelijk kan iemand hier nog wat zinvols aan toevoegen, hier houdt mijn kennis op.

Dacht ik dat ik iets van Porsche's wist...:,( Dacht ook dat de Turbo-versie die blijkbaar alleen op een 964 leek gewoon 964 Turbo heette. Maar die heet dus 930 Turbo als ik het goed begrijp?:S

Nee, de 930 is de turbo van het model ervoor.

original.jpg

De turbo-versie van de 964 wordt meestal aangeduid met 965

P965-12.jpg

Klassiekerrijder zei:
Nee, de 930 is de turbo van het model ervoor.

En de Carrera versie daarvan was dan die 3.6? Sorry voor al die vragen, ik wil het nu ook allemaal weten

CarphotographyNL zei:
Nissan GT-R zei:

Goed idee(tu) Even overleggen met moderatoren over zijn zo langzaam aan irriterende gedrag, hen zelf de reacties laten lezen, dan zullen zij wel oordelen.

Goed idee! Maar de laatste (en eerste) keer dat ik iets over meneer Baas zei moest ik van de moderator mijn reactie verwijderen.. :S

Dan tot de orde van de dag.. Weer wat spots van afgelopen week:

Bentley S2

Nissan Skyline RHD uit 1993

2CV6 uit 1983

Mercedes Camper uit 1971

Zo'n zelfde Mercedes, maar dan als Brandweerwagen omgekeurd tot camper uit 1986

VW LT Camper uit 1985, welke sinds 1995 bij de huidige eigenaar is.

Volvo 164 uit 1971

Mercedes-Benz 220 S uit 1959

Citroën DS uit 1974

Honda Prelude 2.2 VTI uit 1997

Studebaker President uit 1956

VW Golf I Cabrio uit 1993, welke sinds de import in 1996 bij de huidige eigenaar is

Vandaag werd ik aangenaam verrast toen ik uit het raam keek. Daar stond een Opel Vivaro VPC 2.5 CDTI uit 2010 in Ardenblue!
Ooit heeft Opel Nederland voor de Bedrijfsauto-Rai één OPC-Blauwe Vivaro VPC laten maken en tentoon gesteld. Opel Duitsland was daar echter niet blij mee, want de kleur moest exclusief zijn voor de OPC modellen. En een VPC is nog geen OPC. Er bestaat dus eigenlijk maar één VPC die deze kleur draagt. De officiële is een tijdje terug voor 30.000 euro verkocht, echter zijn er inmiddels ook een aantal replica's in omloop.

CarphotographyNL zei:
Wie kan me vertellen wat dit is?

Ik kan het proberen. Gewoon Dirk had het goed, het is overduidelijk Amerikaans, dat weet ik zeker. Het is ofwel een Dodge Special van omstreeks 1940, ofwel iets wat er heel erg op lijkt. Ter vergelijking:
dodge-special-1940-7.jpg

Het design is typerend voor de periode dat de New Deal (door F.D. Roosevelt) haar werk begon te doen, toen steeds meer Amerikanen weer wat te besteden kregen. Als het geen 1940'er is, schat ik het bouwjaar tussen 1938 en 1948. Voor die periode zat je qua design richting Ford Model A en Chrysler Airflow, na die periode gaat het design richting Chevy Bel Air, die Gewoon Dirk een tijdje terug een paar spotte.
In elk geval een prachtige auto, en mooie spot (tu)

Ik gok op een Chevrolet Master de luxe inderdaad uit de periode 1940 tot 1948. Daarna werd het spatbord geintegreerd in de lijn van de deur en had alleen de achterkant nog de bobbel zeg maar.

De sports sedan dan denk ik. :D

In Heteren nogmaals deze niet echt oude, maar wel zeldzame Thesis...

2006 Lancia Thesis by Eelco v Manen, on Flickr

Ook nog een leuk Fiatje

1977 Fiat 126 Personal 4 by Eelco v Manen, on Flickr

En een oude Benz kampeerbus die door de kleur wel lekker opviel

1981 Mercedes Benz L406 camper by Eelco v Manen, on Flickr

In Veenendaal deze OPC

Opel Astra OPC by Eelco v Manen, on Flickr

en een leuke R19

1992 Renault 19 by Eelco v Manen, on Flickr

En in Veenendaal door mijn vader gespot een werk in uitvoering Toyota 1000 uit 1973.

PicsArt_04-06-09.28.14 by Eelco v Manen, on Flickr

PicsArt_04-06-09.27.58 by Eelco v Manen, on Flickr

PicsArt_04-06-09.27.44 by Eelco v Manen, on Flickr

Nissan GT-R zei:
Ik gok op een Chevrolet Master de luxe inderdaad uit de periode 1940 tot 1948. Daarna werd het spatbord geintegreerd in de lijn van de deur en had alleen de achterkant nog de bobbel zeg maar.

Dat had gekund, als het een tweedeurs was geweest. De vierdeurs, zoals het gespotte exemplaar, die ik op Google kon vinden hadden allemaal een kortere kofferbak. Nu ik eens beter kijk heeft die Dodge Special dat ook.
Wat mij nog steeds doet denken dat het een Dodge is, is echt de voorkant met de koplampen op de hoeken. Die vind ik nog steeds sprekend op elkaar lijken. De Chevrolet lijkt ze wat meer naar het midden te hebben, waardoor die zo van de zijkant wat minder prominent op de foto hadden gestaan... Ik weet het even niet *-)

Hier ook nog wat leuks van de laatste dagen:
20160304_180208_zpswtdpmdpp.jpg

20160304_182519_zpsebmqywbu.jpg

20160304_182638_zpsmlmqzl9f.jpg

P1110231_zpsv1hsnunk.jpg

Opvallend hoe laag zo'n oude Civic eigenlijk is, valt vanuit deze hoek extra op:
20160402_155127_zpsvhj3ikup.jpg

En nog dit driewielig voertuigje...
20160327_154520_zpsm9gxoowb.jpg

afentoe zei:
Nissan GT-R zei:

Dat had gekund, als het een tweedeurs was geweest. De vierdeurs, zoals het gespotte exemplaar, die ik op Google kon vinden hadden allemaal een kortere kofferbak. Nu ik eens beter kijk heeft die Dodge Special dat ook.
Wat mij nog steeds doet denken dat het een Dodge is, is echt de voorkant met de koplampen op de hoeken. Die vind ik nog steeds sprekend op elkaar lijken. De Chevrolet lijkt ze wat meer naar het midden te hebben, waardoor die zo van de zijkant wat minder prominent op de foto hadden gestaan... Ik weet het even niet *-)

Ik vind de lijn van het spatbord niet kloppen met de Dodge. Dus ik blijf bij de Chevy :p

Maar goed, Amerikaanse auto's uit de jaren 50 is net als Europa en China, het lijkt allemaal op elkaar

Quadrifoglio Verde zei:
Hier ook nog wat leuks van de laatste dagen:
20160304_180208_zpswtdpmdpp.jpg

Leuke Renault, maar de RDW kent het kenteken niet (meer) :S

Nissan GT-R zei:
afentoe zei:
Nissan GT-R zei:

Ik vind de lijn van het spatbord niet kloppen met de Dodge. Dus ik blijf bij de Chevy :p

Maar goed, Amerikaanse auto's uit de jaren 50 is net als Europa en China, het lijkt allemaal op elkaar

En in de jaren '40 was het nog erger :-D

Gewoon Dirk zei:
...prachtige foto van de Saab 900...

Hoho, het is een veel zeldzamere 90. ;) 900's zie ik dagelijks. Daar neem ik niet eens meer foto's van.

Astrawez zei:

Mooie foto van een fraaie auto! (tu)

Quadrifoglio Verde zei:

Eén van de toppers van het jaar tot nu toe! :O (tu)

afentoe zei:
Leuke Renault, maar de RDW kent het kenteken niet (meer) :S

Status kenteken: gedemonteerd... :,( (per 31 maart jl.)

Klassiekerrijder zei:
Erik Baas zei:
Dank je voor deze aanvullende informatie! En dat nog wel terwijl niemand er om gevraagd had... :-p
Toen ik het tikte, wist ik dat je hier een sneer bij ging zetten. Je stelt niet teleur, lekker voorspelbaar.
Tja, inkoppertje...

Klassiekerrijder zei:
Nu is het wat mij betreft mooi geweest.
Ik ben het ook al even zat hoor, maar als ik hier telkens weer (mi. ten onrechte) bekritiseerd word moet ik me wel verweren.

Klassiekerrijder zei:
je opmerking over dat JIJ niet elke spot beangrijk vindt
Dit is een leugen, ik heb dat nooit zo geschreven.

Klassiekerrijder zei:
(en we weten allemaal dat jij de maatstaf bent!)
En dit is alleen maar hatelijk. Je kunt niet verwachten dat ik dat over m'n kant laat gaan. Zo dom ben je toch niet? PS.: Merk op dat ik, ondanks een paar van zulke opmerkingen, toch beschaafd blijf. Daar kun je nog een voorbeed aan nemen.

Klassiekerrijder zei:
Ik ben er klaar mee.
Mooi, ik ook.

@XBXG: Leuk, zo’n op meerdere manieren exotische 33. En gefeliciteerd met de Twingo! Ik ben benieuwd of je over een tijdje enorm terugverlangt naar de BX. Maar die komt ook terug, begreep ik, dus dat hoeft niet erg te zijn. Des te fijner het weerzien. Lief Dafje ook.
@Niels: Oude touringcars zijn altijd een bijzonderheid omdat ze volledig op worden gereden (in het buitenland), leuk dat sommige exemplaren zoals deze nog als camper in leven worden gehouden. De Combi Coupé vind ik een erg mooi model en een panel van is ook altijd gaaf.
@CarPhotography: Het is weer weer voor Britse roadsters, zie ze genieten!
@Joël: Wat dik, zo’n Impala.
@PR74: De Accord, XK, Dodge en 16 zijn al mooie spots, maar die Sunbeam... :O
@Astrawez: Dit keer vind ik de oude luxebakken uit je post het leukst, de Bentley, Mercedes 220 en Studebaker dus. (tu) De Vivaro VPC kende ik wel vaag, heb ook wel eens een replica gezien, maar nu weer ik voortaan hoe het verhaal precies zit, altijd leuk.
@Quatrelle: Leuk dat je vader meedoet, bijzondere Toyota.
@QV: Bizar dat die extreem zeldzame 14 gesloopt is, hij leek zo mooi. :,( Leuke 128 ook.

En weer even een rijtje.

Fleurige flower-power Daf in Bosch en Duin.

Daf 46 1977 (27-NZ-57) by Milan, on Flickr

Doodnormale Kever in De Bilt, dit sla ik normaal over maar blijkbaar was ik in een fotomaakbui.

Volkswagen Kever 1200 1982 (54-GD-NB) by Milan, on Flickr

Ik had geen idee wat ik zag toen ik dit in een zijstraat ontwaarde. Gelukkig staat het er groot op. Bremach is een Italiaanse bouwer van terreintrucks op basis van Iveco-techniek. Lijkt me een bijzonderheid in Nederland.

Bremach TGR 35.3 camper 1994 (2-XRS-02) by Milan, on Flickr

Terug naar Enschede, een Oldsmobile.

Oldsmobile Delta 88 1973 (44-YA-30) by Milan, on Flickr

En een stel 144's van een Volvo-liefhebber. De 240 sedan ervoor heb ik niet op de foto gezet.

Volvo 144 S Aut. 1967 (DM-90-42) by Milan, on Flickr

Volvo 144 1973 (RR-GX-90) by Milan, on Flickr

Van oudere Kevers met ONK maak ik wel een foto.

Volkswagen Kever 1968 (92-19-GA) by Milan, on Flickr

Maar de reden voor dit fietstochtje door Enschede was de vijfdeurs Nissan Cherry die ik eerder had gezien, maar nog geen foto van had.

Nissan Cherry 1.3 DX 5d 1986 (PJ-71-GX) by Milan, on Flickr

Leuk, die lichtmetaaaltjes onder de Cherry. Origineel Nissan geloof ik. Heb ik ook eens een set van gehad voor onder mijn 86er Cherry Trend, maar bij mij paste ze net niet. Had een set met de verkeerde ET waarde.

Ik heb weer genoten van alle spots de laatste dagen. Favorieten volgen maandag. Vandaag heb ik weer eens de camera meegenomen. Allereerst: mislukte foto's van een BMW 2002, DAF 33 en iets Amerikaans uit de jaren '60. Gelukkig is er nog genoeg moois wel op de foto gekomen :)

25gsz75.jpg

Voor de Citroën-liefhebbers een origineel Nederlandse BX uit 1992. Het was duidelijk geen nieuwe auto meer, maar hij zat bepaald niet onder de
roest, en de rode lak was nog behoorlijk rood.

2co4eab.jpg

Het was even geleden dat ik voor het laatst een T4 met sidecode 4 kenteken zag. Dit is een origineel Nederlandse Caravelle uit 1991, personenversie dus, op benzine. Ook dat laatste lijkt mij vrij bijzonder voor busjes, ook in de vroege jaren ’90 al. De staat van de auto was niet super, maar hij is wel al ruim 17 jaar bij de huidige eigenaar.

33m0vvr.jpg

Frequente kijkers zullen weten dat ik oude Mercedessen in goede staat prachtige auto’s vind. Gelukkig mogen nu ook de diesels er weer goed uit zien, zoals deze 220D uit 1973 (import 2005), die puur op de staat lettend zo 35 jaar jonger had kunnen zijn.

1zygaqe.jpg

Niet alleen de Lancia Kappa coupé, maar ook de stationwagenversie, zoals deze origineel Nederlandse uit 1996, zie ik als klassieker voor de toekomst. De combinatie van stijlvol uiterlijk en vijfcilinder motor wordt veel gewaardeerd. Subtiel maar stijlvol design, helaas zien we dat op moderne auto’s zo weinig meer.

2utgr4p.jpg

Een leuke origineel Nederlandse Opel Rekord 2000 uit 1977, die in goede staat was en stond te glimmen in de zon.

15wmrkw.jpg

Volgens Wikipedia was de Toyota Crown vooral bedoeld voor de Japanse markt, met nog enkele andere Aziatische markten erbij. In dat opzicht zou een Crown met het stuur links, zoals deze late Mk6 uit 1983, ook toen best bijzonder moeten zijn geweest.
289zaec.jpg

Toen ik aan kwam fietsen had ik echt geen flauw idee wat het was, volgens mij had ik er nog nooit eerder eentje gezien. Hij stond ‘gewoon’ op de parkeerplaats bij een mbo-school, en zag er prachtig uit. Volgens de kentekenhouder is de eigenaar ook lid van een Toyota-eigenaarsclub.

2cdj389.jpg

Een heerlijk plaatje, als ik zo onbescheiden mag zijn 8-). Vooraan de oprit staat een práchtige witte Volkswagen Golf GTI, origineel Nederlands uit 1983. Het is een van de allerlaatsten van de eerste generatie. Erachter staat nóg een nette origineel Nederlandse Golf I (kenteken beginnend op een J), die foto is niet goed gelukt. De eigenaar kent zijn auto’s goed, staan strak tegen elkaar aan. Dan staat er nog iets onder een doek, maar ik heb geen flauw idee wat dat is. Dat het een Volkswagen is ga ik wel vanuit, gezien de andere twee, maar daar houdt het op…

befxch.jpg

Tot slot mijn favoriet van vandaag. Ik ben zowaar een droomauto eerste klasse tegengekomen: 1973 Cadillac Eldorado convertible (import 1990). Geleverd met 8,2 liter V8, de grootste in serieproductie geleverde V8 aller tijden :O. Ik ga er niet vanuit dat het record nog gebroken gaat worden. Om even te laten zien hoe groot 5m66 op een Eindhovense parkeerplaats is: de auto stond bijna tegen de muur aan, de voorwielen staan op het randje van het vak.

Leuke spots weer, Milan & Afentoe. (tu)

Het enige wat ik vandaag heb gefotografeerd, is een barrel met een deuk in het voorscherm en een achterscherm met erg veel plamuur.
Een barrel dus, maar ik vind het een heerlijk barrel. Het is namelijk de oudste Renault 19 (uit 1989) die ik ooit heb gefotografeerd. In Parijs heb ik ooit een R19 uit 1988 gespot, maar die telt hier niet mee. ;)

MWH zei:
Wat een vreselijke blauwe platen op die Supercinq alleen...

Ze zijn verschrikkelijk fout inderdaad, want te nieuw, verkeerde sidecode voor blauwe platen en verkeerde lettertype voor blauwe platen. Maar toch vind ik het bij deze auto eigenlijk wel passen. Met name op de foto van de voorkant.

@D'oh: ik ben zo vrij geweest om de Alfa's uit die post even te posten op het forum van de Alfaclub. De eigenaar van de 75 zit daar namelijk ook, en de JZ komt me ook bekend voor.

Vandaag gezien:

Diverse youngtimers:

tuaaozgmqtm74.jpg

Renault Espace van 1985:

ontxzrits7laa.jpg

Alfa Romeo Giulia Super 1.6 Lusso van 1979:

bkntizoqpxquy.jpg

Jaguar Sovereign van 2000:

ir5svna6tixzw.jpg

Saab 900 cabriolet van 1993:

wqc4ctztbwm4x.jpg

Alfa Romeo GT van 2007:

k3bhdiadcsesf.jpg

VW Golf cabriolet van 1989:

gcxc7aitismnu.jpg

Veel mooie spots weer! BX'en zijn allemaal gaaf! En die R14 is echt een hele leuke spot!

Weer wat recente spotjes van mijn kant:

VW T3 camper in Groningen:

Impreza in Winschoten:

Waar ook deze prachtige DS stond:

Het leuke aan mijn nieuwe werk is, dat er wel eens wat leuks langskomt, zo ook deze Matra in hele mooie staat:

Deze hele nette 205 staat te koop in Farmsum (€1300 1.1 en heeft een deukje)

Deze tegengekomen in Kolham:

En deze in dezelfde straat:

Gespot door m'n oom:

Laatst een half uurtje geraced op het TT circuit in Assen, ik weet dat het een beetje flauw is om bij zo'n evenement te gaan spotten, maar deze 2 wilde ik jullie niet onthouden:

Trabantje in Appingedam:

knap gedaan! Leek erg goed!

Erg mooie 504

Deze 3 XM's gespot in Groningen:

Bijzondere kleur:

Wordt er ook niet beter op :(

deze daarentegen zag er echt heel goed uit:

Mooie Polo in leuke kleur:

Nog een mooie XM, dit keer een Exclusive:

Soort zoekt soort (die groene is van m'n broertje)

Dit kadettje staat al een tijd bij deze hal in Groningen:

Deze verrotte Ford bus zonder kentekenplaten zat al een brief van de gemeente op met het verzoek om hem weg te halen:

Ik heb het nogal druk gehad de afgelopen tijd, dus van een inhaalslag is nog niet veel terecht gekomen. Sterker nog, na een goed rondje Gouda eergisteren is mijn achterstand verder opgelopen. Tijd om daar wat aan te doen! :)

25 februari in Den Haag:

Deze mooie, late Passat uit 1988 stond eenzaam in een parkeergarage, gelukkig kon ik door een hek een foto maken:

24979903160_a59cc19faf_z.jpg

Heerlijke Simca Aronde P60 Étoile uit 1962 met origineel Nederlands kenteken schijnt een bekende verschijning in Den Haag te zijn, ik had 'm nog niet eerder gespot:

25279541146_e806ee141a_z.jpg

25187529112_b685fa274d_z.jpg

24644835464_d301326cbf_z.jpg

Altijd leuk, zo'n Golf Country. Erg late Golf II ook lijkt me.

25305683105_1d37b0c9a2_z.jpg

25279444566_02cf82b5b8_z.jpg

Twee dagen later:

25357388136_781e70267e_z.jpg

Een Audi 100 met origineel Nederlands kenteken uit 1996. Vreemd, de A6 was er toen al twee jaar... Ongetwijfeld de jongste van Nederland. Dat ik die Reliant Scimitar op de achtergrond niet heb vastgelegd komt niet omdat ik 'm niet leuk vind, maar al had vastgelegd :)

25265205662_809e7a4079_z.jpg

25357821966_1d5e15fac8_z.jpg

Bij het US Car Center staan regelmatig leuke dingen voor de deur, op een zondag kon ik daarnaast ongegeneerd fotograferen wat op het afgesloten terrein stond:

24847781794_52c67d6983_z.jpg

25385687681_a5f40dc410_z.jpg

25182746520_5e63a9e682_z.jpg

24851721263_874bc9fe42_z.jpg

24821900373_7e5a3a3980_z.jpg

25355686451_dbbb23d1a7_z.jpg

25447973785_214fefa5f6_z.jpg

25080941149_75e1c5332e_z.jpg

Auto's met BN-platen zijn op zich niets bijzonders in Den Haag (ik heb zelfs nog een setje bij mij uit de vuilniscontainer gevist...), een Grandeur zie ik echter niet dagelijks. Da's uiteraard een understatement.

25290804521_cd2651082b_z.jpg

25357665506_c155193bc8_z.jpg

Dubbele 960:

25265632832_321781665b_z.jpg

Hoewel de blanke lak loslaat, kan deze Camry ongetwijfeld technisch nog lang mee.

25290630791_e0f665a128_z.jpg

Perfecte kleurencombinatie wat mij betreft:

25383734625_00aa911abc_z.jpg

24784568794_613e7c8f5c_z.jpg

25415147005_deaa77b54a_z.jpg

In Leiden recht voor de uni:

24788593583_e31530c021_z.jpg

24784722094_22b8af4889_z.jpg

25283470322_7f5b8948c7_z.jpg

Inmiddels is het 5 maart, waar in Berlicum en Middelrode dit stond:

Een heerlijke Sierra Kombi met 2.3 V6 motor uit 1984. Op dezelfde plek heb ik al eens een Granada Coupé (1976), Granada (1982) en Sierra (1983) gezien.

25553648661_f958b8c1ca_z.jpg

In oktober zag ik deze Cressida al eens Schijndel. Het is schrikbarend hoe snel een auto achteruit kan gaan... :(

25023395893_3416263147_z.jpg

25623961846_6cf5ef1912_z.jpg

25015619094_c3253bd646_z.jpg

Camaro:

25620077376_6ed56efc78_z.jpg

25350645190_20656df6bf_z.jpg

7 maart in Leiden: een origineel Nederlandse Volvo 144.

25696127895_c34d9c52d4_z.jpg

Nu maar eens de laatste twee pagina's van dit topic goed bekijken, ik zag al veel moois voorbijkomen (Crown!).

Die Sierra Kombi is al eens eerder hier langsgekomen, al die genoemde auto's zijn van dezelfde persoon :) En die heeft ook een driedeurs Explorer.

Wat geven BN platen aan ook alweer? Was dat voor de Buitenlandse Ambassade gereserveerd? Ben even te lui het op te zoeken.

Pagina 159 en 160:

afentoe: De Omega en Trabant zijn top! De Mercedes C114, Capri en met name de Autobianchi's zijn nog leuker!
Astrawez: Leuke MR2, MGA, Safrane en Dodge Stratus! De Suzuki LJ80 is helemaal een topspot, de Volvo 66 is ook leuk. De DAF 33, Campo en Polo Van (inclusief verhaal) mogen er ook zijn.
929V6: Fantastische Ford Falcon (allitereert lekker)! Helemaal standaard tot aan de velgen aan toe, zo hoort het.
BMW auto: De Panhard PL17 is tof, de NSU Prinz vind ik misschien nog wel leuker, de Volvo 1800, Ascona, Volvo 340, vijfdeurs Pony en 4 F4 zijn allemaal heel goede spots.
Charger: Leuke Fiorino. Mooi evenement ook zo te zien: de Volvo 343, Fords, Manta CC, R16, Cutlass en Rover P6 met name. De Kadett C (2x) en Alfa Giulia met name zijn heel mooie spots.
citroenAZU: Fantastische Gamma! Gave 911 ook.
Elco: Heerlijke 104'tjes!
Gewoon Dirk: Lotus Esprit & Micra zijn erg leuk, die Chevrolet Niva is een wel heel verrassende topper! De 340 en Barkas vind ik ook erg leuk. Nog zo'n fantastische bordeauxrode 164 (net als Timo). Ook de Kevers, Buick Regal, R5, Chevrolet Bel Air, Oldsmobile, GS Break en Hanomag-Henschel zijn gaaf, de 626 is mijn favoriet. Heerlijke 309, Chevelle ook. En bij nader inzien steekt de Vanden Plas er toch wel met kop en schouders bovenuit. Helemaal geweldig! Veel mooie foto's ook!
Joop053: Mooie 480 en heerlijke Dodge!
MWH: Haha, fantastisch zo brak als die Transit is. De Saab 90, Ford Model A (ik heb niets met dit oude spul, maar toch heel bijzonder om zo in een woonwijk te zien), Ami Break, Volvo 164, Passat Van, DS Break, Bronco, DS, Kadett B, BMW E23, Jaguar XJR-S (heel indrukwekkend), Trabant, XJ Series III en Fiat 500 vind ik stuk voor stuk leuke spots!
Niels.: Leuke Kadett sedan! Bewogen foto of niet, geweldige Panhard. Gelukkig is er normaal helemaal niets te klagen over de kwaliteit van je foto's, die zijn namelijk erg mooi. Ook de Senator en VW T1 zijn gaaf.
PedigreePaul: Leuke Mercedes camper.
Renault15.17: Wat een droomspot, zo'n Lancia Delta!
- Quatrelle -: Geweldige Galant! Nog gavere R18 en Dangel 505! Ook de Astra GSi is top.
Sarcast: Mooie Traction Avant.
Spekky: De 240 Van, Volvo 144 en Kadett C coupé zijn allemaal leuk.
spyderweb: Waarom de F355 altijd zo populair is onder Ferrari-liefhebbers heb ik niet helemaal begrepen, althans de vormgeving vind ik niet per se heel bijzonder. Dat het een bijzondere spot is staat buiten kijf!
Timo1990: De Kadettjes, Taunus, Scirocco, Peugeot 505, Alfa 164 en Opel Rekord zijn allemaal topspots!
Twan238: Ik zie een aantal bekende dingen uit Den Haag zoals de blauwe Rekord Van (die ik nog moet plaatsen), maar ook veel nieuwe dingen zoals de Ami's, de GSA, het oude Eendje en fantastische Chevrolet Cobalt. In de komende maanden moet ik die wijk ook maar eens gaan verkennen :)
Woedsel: Lekkere MGA!

Wouter82 zei:
Die Sierra Kombi is al eens eerder hier langsgekomen, al die genoemde auto's zijn van dezelfde persoon :) En die heeft ook een driedeurs Explorer.

Ja klopt, Astrawez heeft 'm al eens in het donker vastgelegd. Die Explorer moet ik dan nog zien. Best bijzonder is dat ik nog nooit een combinatie van een van die 4 (5) Fords heb gezien.

Nissan GT-R zei:
Wat geven BN platen aan ook alweer? Was dat voor de Buitenlandse Ambassade gereserveerd? Ben even te lui het op te zoeken.

Ik ben ook te lui, dus ik quoot Wiki :p

Kenteken voor auto's die niet tot het Nederlandse wagenpark behoren. Dit kenteken wordt vaak gebruikt voor buitenlands personeel zonder diplomatieke status van ambassades, consulaten of internationale organisaties. Vaak wordt aangenomen dat deze beginletters staan voor Buitenlander in Nederland of Geen Nederlander. Officieel hebben deze beginletters geen speciale betekenis. De letters worden alleen gevolgd door vier cijfers.

Heb vandaag de nieuwe camera binnengekregen. Dus besloten wat dealers langs te gaan om de dag te eindigen in Laren. Ben een hele dag op pad geweest. Zal niet te veel dealerfoto's doen, maar een Ferrari F40 ga ik (helaas) wel plaatsen

Porsche Carrera GT

Porsche 918 Spyder Weissach Package

Ferrari 612 Scaglieti

Mercedes-Benz 280SE Automatic

Ferrari California

Alfa Romeo GTV

En hier is hij dan, mijn eerste Ferrari F40 ooit gezien. Voor de geïnteresseerden, hij staat te koop: €1.350.000,-

Het bewijs dat voetballers geen smaak hebben. Heb hier ooit al eens een mat chroom Porsche Cayenne gepost en nu dit Rolls-Royce Wraith Mansory. Spuuglelijk maar niet iets wat je elke dag ziet. Is van Meneer Memphis Depay

Triumph TR6, en eronder een Aston Martin

Gave DS

Alfa Romeo Spider

Bentley Azure

Porsche 991 Carrera 4S Cabriolet (US-Spec)

Autospotters stalken eigenaren

Porsche 993 Carrera 4S

Bentley Continental T

Chevrolet Corvette C2

Prachtige Jaguar XJS

Waarschijnlijk een van de gaafste spots van de dag: Een oude vrouw op een fiets!!*-)

2CV

Porsche 964 Targa

Maserati Quattroporte

Citroën DS Cabrio

Rover

Chevrolet Corvette C3

Aston Martin Vanquish

En als laatste een hele onopvallende Audi Q7, met een V12!!!

Sorry dat er veel exclusiefs in deze post staat, in Laren geen betaalbare auto's te zien:O

Die nette clio achter de Porsche (tu)

Mag ik trouwens zeggen dat ik die Mansory Wraith stiekem ergens toch wel heel erg gaaf vind. Het slaat alles kort waar het merk voor staat. En dat vind ik mooi!

Waarom sorry? het gaat toch om bijzondere auto's? Deze exclusieve auto's zijn bijzonderer dan een opel kadett.
Maar laat die opmerking over smaak weg, dat heeft geen toegevoegde waarde en omdat jij het niet mooi vind heeft een ander geen smaak?

Gelukkig hebben we jou om dat uit te maken. Misschien kun je samen met Erik Baas een comité vormen om te bepalen wat er gezegd en geplaatst mag worden in dit topic. Moet je wel even je eigen naam gebruiken, Erik heeft een hekel aan nicknames.

Klassiekerrijder zei:
Gelukkig hebben we jou om dat uit te maken. Misschien kun je samen met Erik Baas een comité vormen om te bepalen wat er gezegd en geplaatst mag worden in dit topic. Moet je wel even je eigen naam gebruiken, Erik heeft een hekel aan nicknames.

Laat mij er buiten. Tenzij je ruzie zoekt, dan ben je goed bezig. Wat een luser, zeg... :-(

Ik ben het eens met Zombies, ik meld het zelf ook nooit als ik een auto lelijk vindt. Je weet maar nooit wat voor sentimenten dat bij de eigenaar oproept. "Dom" vind ik te ver gaan, maar subtieler had het wel gemogen.
Moet wel bij gezegd dat het allemaal bijzonder spul is (Azure, Corvettes, etc.), over het algemeen ook mooie foto's. Foto's met omgeving erbij vind ik, zeker als de omgeving er een beetje leuk uit ziet, heel aardig om te zien. Favorieten volgen morgen als het goed is.
Tip: als ik bijvoorbeeld een onderarm en achterruitenwisser (foto's van de Scaglietti en California) weg kan snijden zonder een stuk van de gespotte auto uit beeld te halen doe ik dat wel.
@Klassiekerrijder, ik sluit me in dit geval bij Erik aan, heb van jou wel eens beter overwogen reacties gezien.

Terug
Bovenaan