Allereerst: ik heb de afgelopen week een paar spots gezien waarvan de spotters dachten dat het de oudste/jongste [model X] van Nederland zou kunnen zijn. Dit kan je soort van checken (natuurlijk niet helemaal accuraat) in het register van het
oudste-jongste topic, wat misschien niet bij iedereen bekend is.
Het is weer maandag, vaste meelezers zullen weten dat het tijd is voor een lijstje favorieten. Aan alle bijdragers: goed werk! Altijd weer leuk om hier even te kijken. De hoeveelheid mooie spots is overweldigend, dus dit lijstje is echt slechts een selectie van de absolute toppers. Ook de feedback wordt gewaardeerd. Favorieten zijn vanaf 4 april.
XBXG: wat vind ik die Kadett er vreemd uitzien, hebben die normaal het kenteken niet op de kofferklep? Tweee serie: Daffodil en Nissan Figaro zijn allebei leuk, vooral de laatste foto van de Figaro is leuk geworden.
Niels.: mooie foto van de Amazon, puur naar auto’s kijkend is de Fuego mijn favoriet. Ook de Volvo Duett is een geweldige spot.
CarphotographyNL: ik had al wat genoemd, maar toch nog even mijn favorieten van alle posts bij elkaar: Austin-Healey, MG, Porsches, Rolls Royce, Ferrari’s (ik weet alle drie de keren dat ik zo’n F40 heb zien rijden nog), Bentleys Azure en Continental, Corvettes, Rover 3500.
Joël D: twee prachtige auto’s, dat ze langs elkaar staan maakt de spot nog leuker
Phoenixrood74: mooie dubbelspots, vooral de Japanse sedans vind ik leuk. Jaguar XK150 is een prachtige auto, net als de BMW Z3 een klassieker (al dan niet voor de toekomst). Ook jouw Duett vind ik prachtig. De ’74 Transit vind ik stukken bijzonderder dan het latere exemplaar, Hyundai XG350, en Piaggio zijn leuk en wat mij betreft welkom in het topic. Ook de Dodge, Ford Mustang, Renault 16 zijn erg leuk. De Sunbeam had ik al genoemd als een van mijn absolute topfavorieten van dit jaar tot nu toe. Malieveld: Vandenplas en Yugo zijn beiden gave spots.
Wouter82: leuke Audi!
Astrawez: wat een prachtige Bentley

! Ook de Mercedes-Benz 220, Studebaker President, Opel Vivaro (als dat een originele is een SVHJ-kandidaat).
Quatrelle: zo’n Thesis is een toekomstige klassieker, Toyota 1000 is erg leuk. Tweede serie: prachtige Wartburg.
Quadrifoglio Verde: leuke Renault, Honda Civic en driewieler (voertuig
je is een understatement).
MWH: gave Bremach, Oldsmobile, onk Kever en Nissan Cherry.
citroenAZU: Subaru, Zastava, Volkswagen Passat zijn mijn favorieten. Ook een mooi rijtje Citroëns.
Charger: mooie Giulia!
nkroon: Citroën DS, Matra, en PV544 zijn geweldige spots. Wel heb ik het idee dat iemand de PV544 recent al heeft gespot, of het was een vergelijkbaar exemplaar in vergelijkbare setting. Die Maserati Bora is echt geweldig

! 205-dubbelspot is ook geslaagd.
D-C: leuke Simca, volgens mij heb ik die een keer door Ypenburg zien rijden. Ook de Golf Country, Chevrolets Camaro en Impala, Ford Sierra Break, Cressida zijn mooie spots.
929V6: prachtige Reliant, ook de twee oldtimers op één foto (kentekens niet nagetrokken, dus weet even niet welk merk) zijn geweldig! Kans met de Legacy’s heb je terecht gegrepen, volgens mij hebben ze nog dezelfde kleur ook.
BMW auto: jammer van de velgen onder die voor de rest nette Golf I. Ook de Civic Shuttle en GMC Acadia zijn mooie spots.
D’Oh: gezien het bouwjaar 1942 is die Harley waarschijnlijk met de geallieerden naar Nederland gekomen, wat een prachtig ding met enorme historische waarde

! Ook de Golf I en Belgische Lincoln Continental (?) zijn erg leuk. Serie 2: ook al is die Sunny niet origineel, wel een fraaie wagen waar de eigenaar terecht trots op is. Speciaal voor jou meer
Rood 
. Serie 3: Range Rover, Saab, Porsche, Austin Healey, Ferrari California zijn mijn favorieten.
Mijn eigen spots van de afgelopen dagen, te beginnen met vrijdag de 8e.
Deze supernette origineel Nederlandse Renault 5 ‘Super Campus’ uit 1992 stond op de parkeerplaats bij het winkelcentrum. Ik stond op het punt mijn bus net te missen, en had dus even tijd voor een foto. De auto heeft zelfs de originele stickers nog, en stond er puntgaaf bij.
Een paar honderd meter verder stond deze Amerikaanse SUV (heel veel verder kwam ik niet voordat ik het logo zag), om precies te zijn een Chrysler Aspen uit 2007 (import 2010). Gebaseerd op de Dodge Durango, waar hij dan ook redelijk op lijkt. Vandaar waarschijnlijk dat de RDW denkt dat ook dit een Dodge is.
Vandaag zag ik in een mooi stukje van de Eindhovense binnenstad (vandaar de minder bijgesneden foto) ineens een Ferrari FF voor het stoplicht. Ik denk dat de bestuurder zag dat ik een foto ging maken, want hij trok bijzonder rustig op

. Dat leidde trouwens tot een mooie brom, zoals alleen twaalfcilinders die kunnen maken.
Dan een origineel Nederlandse Mercedes Benz 200, die er aan de voorkant nog heel behoorlijk uit zag. Aan de achterkant oogde de auto helaas toch wat versleten: vuil in de achterlichten, hier en daar toch al wat roest.
Tot slot een vrij nette vijfdeurs Citroën AX op oud Pools (1979-2000) kenteken. Volgens mij zeldzamer dan een driedeurs, maar dat is slechts mijn gevoel. Gezien het kenteken (regionale lettercode) komt de auto uit het stadje Biala Podlazka, in het uiterste oosten van Polen. Ofwel: zo'n
1340 km van Eindhoven, flinke rit voor zo'n karretje.
Ten slotte: in september spotte ik
deze behoorlijk fraaie T3-camper, ook daarna nog vaak gezien. Vandaag hing hij ineens achteraan een sleepkabel... Ik hoop dat het niet al te erg is
EDIT: per ongeluk een / vergeten bij een vetgedrukt stuk. Zo leest het makkelijker.