Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Ik denk dat de Ferrari bestuurder wel degelijk bang is voor openslaande deuren. Anders stond ie niet dubbel geparkeerd. 8-)

Hier nog wat van mijn spots van afgelopen week:

Toyota MR2 uit 1986

Al heel vaak in Veghel zien rijden, maar nooit de kans gehad een foto te maken. Nu dus wel van deze Opel Vectra A2 c20ne uit 1990.

Trailertje met wat leuke dingen erop

Helaas was het al donker toen ik deze Ford Camper zag rijden. In 2011 zag hij er nog zó uit.

Afgelopen zaterdag mocht ik weer vanuit Den Bosch 200 kilometer noordwaarts rijden. De heenweg had ik dit uitzicht.

Terug dit. Over een paar weken is het weer andersom. ;)

Onderweg heb ik de volgende spots gemaakt:

Scania zonder kentekenplaten

Nog een paar Scania's

Ook reed er een DAF uit 1966 bij

MG A uit 1961

Renault Safrane RT 3.0 V6i uit 1996

Dodge Stratus uit 1998, en daarachter een MB Camper uit 1986

Wel 2x Renault Astrawez ;)

Mooie vrachtwagens, toch leuk dat ze bij een selecte groep liefhebbers nu worden gekoesterd. En voor de mensen in Eindhoven. De Clio staat geparkeerd aan de piuslaan ;)
En hij is heel vies! :(

SAM_0060 by twan238, on Flickr
SAM_0061 by twan238, on Flickr
SAM_0062 by twan238, on Flickr
HG-BX-53 by twan238, on Flickr
HG-BX-53 by twan238, on Flickr
DM-06-01 by twan238, on Flickr
DM-06-01 by twan238, on Flickr
DE-47-27 by twan238, on Flickr
BH-71-TR by twan238, on Flickr
8-KPV-47 by twan238, on Flickr
AH-26-53 by twan238, on Flickr
BE-39-94 by twan238, on Flickr
LX-01-FX by twan238, on Flickr
LX-01-FX by twan238, on Flickr
PG-34-YF by twan238, on Flickr
AM-87-89 by twan238, on Flickr

Vandaag heb ik maar eens de camera meegenomen, omdat ik toch van plan was langs wat 'oude bekenden' te gaan.

2hefz7p.jpg

Allereerst op verzoek, vanuit de bosjes, een foto van de voorkant van de bekende Trabant (1968). Hij stond behoorlijk strak ingeparkeerd, dus de foto van de andere kant is niet gelukt.

elcxsk.jpg

Bij een supermarkt voor de deur stond deze nette Toyota Celica, origineel Nederlands uit 1994. Ook de volgende spot is op de foto te vinden.

1zlxg88.jpg

Een bijzonder fraaie Volkswagen Golf GTD uit 1986 (import 2011). De eigenaar, een heer van (schatting) in de 60 was net bij de auto weggelopen, en lijkt er dus goed voor te zorgen.

b84taa.jpg

En weer een snel wit import-Golfje uit 1986, ditmaal een GTI (import 2012). Deze had ik al een paar keer gezien, nu toch eens op de foto gezet. De auto zag er van dichtbij verrassend net uit, al zijn de velgen niet origineel. Blik naar binnen leerde dat het interieur wel zo goed als origineel is, met golfbal-pookknop en al.

inbzih.jpg

Een vrij nette origineel Nederlandse Opel Omega uit 1992, waarvan het me bij het bijsnijden pas opvalt dat er flink kleurverschil tussen boven en onder zit.

29fuuio.jpg

Dit is mijn favoriet van de dag: een prachtige Volvo 121 uit 1962 (import 2003), waar eigenlijk gewoon alles aan klopte.

Paar weken gelden naar Monaco geweest iemand geïnteresseerd in foto's van (zeldzame) supercars?

Vandaag gezien:

Opel Kadett van 1978:

itekfnoughyoo.jpg

Alfa Romeo Giulia 1300 super van 1975:

0lcqi9varsbh1.jpg

Ferrari V12 zei:
Paar weken gelden naar Monaco geweest iemand geïnteresseerd in foto's van (zeldzame) supercars?

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,4407705

Post ze anders in dit topic. (tu)

Je kan ze ook in het vakantie-topic plaatsen! Ondanks dat de meeste mensen meer van oude auto's houden, het was immers wel tijdens een vakantie! :)
Dat topic is misschien iets meer op zijn plaats.

Ik ben wel benieuwd naar je foto's :)

@ Twan: leuke 2CV, Rekord/Senator Van, Ali Break Service :O en GSA! (tu)

@ afentoe: leuke Golfjes, en mooie Omega. Waarschijnlijk van onderen bijgespoten.

@ Quatrelle: compleet uitgestorven, deze Galant serie.

@ Charger: allebei leuke spots.

Wat ik zag vanaf zondag:

Suzuki LJ80 uit 1980

Opel Corsa B GSi (de oer-GSi) uit 1993

SAAB 900 Turbo uit 1991

Volvo 64 uit 1979

VW Polo Van uit 1992 met een mooi verhaal.. De voorlaatste eigenaar van deze Polo liet deze in 2002 keuren. Na wat reparaties in overleg met de eigenaar uitgevoerd te hebben kwam er een nieuwe apk op en moest er een rekening van 500 euro worden betaald. De eigenaar weigerde dit echter te betalen, waardoor de garagehouder besloot de auto te laten staan totdat de rekening betaald was. In 2007 heeft de wanbetalende eigenaar afstand van zijn Polo gedaan. Sindsdien heeft de garagehouder hem op naam staan, maar nog altijd is hij niet van zijn plek geweest. Nu wil de eigenaar hem "misschien wel eens" op internet te koop aan gaan bieden.

Binnen had de garagehouder ook nog een "project"-Kadett Bieber, en een afgebouwde Bieber staan. Beiden zelf omgebouwd.

Deze rode was ooit een groene 3-deurs welke op de kop had gelegen. De basis was goed, dus is hij destijds omgebouwd naar Bieber cabrio. Inmiddels is hij alweer 9 jaar apk-loos.

Er stond ook nog een mooie C Coupé naast welke niet van hem was.

Buiten op het terrein: deze Mercedes-Benz 300 CE uit 1987, waarvan de apk zo'n 1,5 jaar is verlopen.

Opel Campo uit 1999, welke nog van de eerste eigenaar is.
[

Zielige DAF 33 uit 1971, waarvan de apk in 2006 verlopen is.

Vandaag echt de spot van het jaar gemaakt voor mezelf tot nu toe...

Een heuse origineel NLe Renault 18!

Mocht van de eigenaresse wat foto's maken (met haar moeder er al vast in). Kwam deze tegen bij de parkeer garage van Ikea vandaag.

Afgezien van een dikke deuk een deur, nette wagen.

Renault 18 by Eelco v Manen, on Flickr

Renault 18 by Eelco v Manen, on Flickr

Verder een leuke Dangel bij ons in het dorp gespot....

Ingezoomd en rijdend genomen, nog blij dat het enigszins te herkennen is.

1986 Peugeot 505 Break GLS 2.0 H5 by Eelco v Manen, on Flickr

Leuke Polo

1992 VW Polo by Eelco v Manen, on Flickr

Een origineel GSI-tje

1986 Opel Kadett GSI 1.8 by Eelco v Manen, on Flickr

En nog een import Passat

2016-03-30_06-31-27 by Eelco v Manen, on Flickr

@afentoe: Die origineel Nederlandse Bel Air (tu)!

@Sarcast: Creatieve manier van spotten, zo'n dashcam!

@Joop053: De foto van die BX in Rotterdam is, net als de spot, super!

@GD: Qua spot en foto springt de Micra er voor mij het meeste uit! Alhoewel de DS er ook leuk opstaat net als het plaatje van de Daihatsu! En vooruit, de Barkas is fototechnisch ook erg leuk!

@Charger: Wat word ik toch vrolijk van zo'n Fiorino-neus!

@citroenAZU: Pfff, die Lancia zeg. B)

@Timo1990: Wauw, die 505... De Mehari is daarbij ook erg leuk!

@GD: De foto van de Alfa 164... (tu)

@Niels: Die Kadett! Leuk dat deze in nette staat is teruggebracht! De Senator en T1 vind ik ook erg leuk spotwaardig gezien en fototechnisch gezien. ;)

@Charger: Oei, die Alfetta! Leuk ook die achterlichten! De Fiesta Xr2!

@929V6: Goede foto's, zo van de voorkant en achterkant! Lekker scherp!

@BMW auto: Leuke Panhard en leuke NSU!

@Elco: Erg leuke foto's van erg leuke auto's!

@Spekky: Mooie Carina in een mooie kleur!

@Woedsel: Wauw, mooie foto zeg! Ben jij nou twee jaar niet actief geweest? Hopelijk binnenkort meer foto's van jouw kant in ieder geval!

@spyderweb: Bijzonder dat APK al tijd is verlopen.

@Astrawez: Ik had hem al gezien in registertopic! Dank! De Vectra en de vrachtwagens vind ik ook erg leuk!

@Twan238: Vooral de Amerikaanse spots en de Franse spots kunnen mij bekoren! :)

@afentoe: Die Omega (tu)

@Quatrelle: Die dopjes op de Starlet! (tu)

@Astrawez: Leuke spots. De KF-61-PY deed mij aan deze Kadett denken.

@Quatrelle: Ooit, drie jaar geleden zag ik deze 18 in het Haarlemse industriegebied. Toen ik snel mijn camera had gehaald was de 18 verdwenen. Maar nu dus weer eens gezien! Die 505 gaat wel lekker off-road trouwens...

Die R18 is toch wel mijn favoriet! Zou ook een leuke zijn voor de eindejaarsverkiezing

Ik heb deze 1974 Mercedes Benz L206 Camper gezien tijdens afgelopen Eierweekend

Weet iemand de fabrikant van dit bruin witte ei? Lijkt erop alsof de L206 volgas achterwaarts een caravan is ingereden. Eiwit meets dooier :)

Leuk verhaal van die Polo Van, evengoed jammer dat ie daardoor al jaren stilstaat.
Vermoedelijk nog met carburateurmotor, 1 van de allerlaatste.

PedigreePaul zei:
Weet iemand de fabrikant van dit bruin witte ei? Lijkt erop alsof de L206 volgas achterwaarts een caravan is ingereden. Eiwit meets dooier :)

ik zou denken een kruising tussen een mercedes l206 en een lander caravan
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.bocc.be%2FFOTOSLEDEN%2Fgraziella%2Fgraziella.php&psig=AFQjCNEZt5gxK3LIUhhrO6mM9jKJmOsjpQ&ust=1459496438205471

Eerst even braaf deze en vorige pagina langslopen, dan een lading spots van mezelf dumpen. ;)

@afentoe: Mooie ONKers, die Bel Air en 12!
@Joop053: Leuke BX en Dodge.
@Dirk: De Lotus, Niva en Barkas zijn wel echt bijzonderheden zeg.
@AZU: Ooh, een Gamma Berlina, wat vreselijk gaaf!!
@Timo: Jij hebt een uitje gehad naar de jaren ’80? Wat een boel leuk vierkant spul. ;)
@Dirk: 164s zijn altijd goed!
@Niels: Panhard! :O Senator en T1 zijn ook goed.
@Charger: Ziet eruit als een leuk evenement zeg. (tu)
@929V6: Leuk, zo’n kleine Amerikaan.
@BMW auto: Nog een Panhard op één pagina, dat is bijzonder! De Prinz en 3500 vind ik ook heel vet!
@Elco: Wat bizar en gaaf, die 104s!!
@Spekky: Een Van, wat moet je ermee. Juist daardoor leuk. :)
@Woedsel: Ik twijfel wat ik nu het leukst vind van die foto. ;)

@spyderweb: Eén van de mooiste Ferrari’s wat mij betreft.
@astrawez: Leuke Vectra, oldtimer trucks en MG.
@Twan: Gave Amerikanen en ietwat foute Opel Van. Ami Service is heel gaaf!
@afentoe: Ik dacht even dat die Omega bewust two-tone was, maar gezien de voorbumper zal het wel een bijzondere manier van bijwerken zijn.
@Quatrelle: Zo’n Galant zie je inderdaad nooit meer!
@Charger: Leuke Alfa.
@astrawez: Wat goed, die LJ80, Polo Van en Campo!
@Quatrelle: Zeer bijzonder, zo’n uitvoering van de 18. Dangel net zo. (tu)
@Pedigreepaul: Dat vraag ik me ook altijd af bij dat soort bouwsels. :D

Ik wilde eigenlijk wachten met hier plaatsen tot ik weer bij was met uploaden, maar het is te merken dat het lente is. Mijn spots gaan sneller dan dat ik ze upload, dus toch maar een tussentijdse update.

We pakken het meer dan een maand geleden op, een Transit die ik al vaker had zien rijden eindelijk op de foto gezet:

Ford Transit 2.0 1980 (36-RV-VT) by Milan, on Flickr

Mercedes w115 220d 1971 (AH-48-54) by Milan, on Flickr

Een grote SAAB-sticker op de achterruit een een 96 die er ook wel eens staat, deze 90 is echt van een merkfanaat.

Saab 90 1985 (81-RDK-6) by Milan, on Flickr

Deze Model A stond toeterend te wachten op een pakketbezorger die zijn bestelbus asociaal geparkeerd had.

Ford A Phaeton 4-door 1929 (AM-95-73) by Milan, on Flickr

Een leuk dans son jus Ami6je.

Citroën Ami6 Break 1968 (AL-58-14) by Milan, on Flickr

Volvo 164 1971 (AL-03-96) by Milan, on Flickr

Deze Vectra A is in opvallend nette staat.

Opel Vectra A 2.0i hatchback 1992 (JD-TT-67) by Milan, on Flickr

Ik heb al een zwak voor oude bedrijfswagens, carrosserievarianten die je steeds minder ziet zijn nog leuker!

Volkswagen Passat B3 2.0 Van 1993 (VV-98-VH) by Milan, on Flickr

Af en toe heb je ineens een realisatiemoment bij een auto. Bij deze Civic bedacht ik dat ik deze generatie bijna nooit meer zie, zeker niet in originele staat.

Honda Civic 1.5i GL 3d Aut. 1991 (ZB-06-JJ) by Milan, on Flickr

Deze DS Break werd de hele winter door gebruikt, eindelijk maar eens een foto gemaakt.

Citroën ID20 Break 1975 (GV-JG-58) by Milan, on Flickr

Zo laag, met zo'n overhang lijkt het me lastig over de drempels in deze buurt heen komen voor deze Camaro. Eerder stond er een oudere Camaro op die plek.

Chevrolet Camaro Mk4 Z28 1993 (JV-JS-31) by Milan, on Flickr

Een vrij recent geïmporeerde BX met volgens kenners de lekkerste motor, de turbodiesel.

Citroën BX 1.8 TZD Turbo 1992 (HP-848-D) by Milan, on Flickr

AMC Jeep CJ7 4.2 1986 (24-NSH-4) by Milan, on Flickr

Ford Bronco 302cu V8 1986 (26-KJK-1) by Milan, on Flickr

DS Berlines plaats ik hier meestal niet, voor deze maak ik een uitzondering. Hij is namelijk sinds 1978 bij de huidige eigenaar en heeft meer dan 7 ton op de teller!

Citroën DSpecial 1974 (10-BR-55) by Milan, on Flickr

Deze Kadett is daarentegen pas net bij de huidige eigenaar.

Opel Kadett B 2d 1973 (37-15-XJ) by Milan, on Flickr

De E23 vind ik een prachtige elegante Teutoon. Ook wel uitzondering die de regel bevestigt genoemd. ;)

BMW E23 728i 1983 (95-GNZ-1) by Milan, on Flickr

Deze brakke Transit is al sinds 1988 bij de huidige eigenaar. Als iemand een auto zo lang heeft, zou je verwachten dat hij er goed voor zorgt... Maar deze staat heeft ook wel wat.

Ford Transit 100 Van 1979 (14-RB-88) by Milan, on Flickr

Van deze XJ-S nam ik snel een foto, het is een late versie en stond naast een garage. Leek me dus niet echt een bijzondere spot. Thuis kwam ik er achter dat het echter een XJR-S is, een speciale uitvoering met extra grote V12, waarvan er 787 gebouwd zijn. Had ik toch iets meer tijd voor een foto moeten nemen...

Jaguar XJS XJR-S 6.0 V12 1993 (59-TJB-1) by Milan, on Flickr

Mercedes C123 230 CE 1982 (22-XD-LV) by Milan, on Flickr

Trabants zie ik vaker, maar meestal zijn ze moderner en/of geïmporteerd. Zo'n ONKje is voor mij wel extra speciaal.

Trabant 601 1968 (89-21-ES) by Milan, on Flickr

Een Series 3 zie ik ook heel weinig, bedacht ik toen ik deze zag.

Jaguar XJ6 4.2 Series3 Sovereign 1984 (KS-80-FZ) by Milan, on Flickr

En een lief Fiatje om af te sluiten.
Fiat 500 1972 (96-09-UD) by Milan, on Flickr

Valt hartstikke mee hoor Renault15.17, gelukkig heeft mijn telefoon geen ogen, anders zou hij het schaamrood op de kaken krijgen *-). Mijn favorieten komen later.

Ik heb vandaag verspreid door de stad een paar foto's gemaakt. Aan de Piuslaan heb ik nog de rode Clio van een medeforummer zien staan, maar toen was het al donker.

m8pkhu.jpg

Net als vorige week weer een GMC Vandura, dit is een 2500 (mét achtcilinder) uit 1987 en is 10 jaar later geïmporteerd. Stond overigens een krappe 200 meter van de Vandura van vorige week af. De auto mag wel eens gewassen worden, maar oh wat vind ik dit soort busjes leuk :).

29o5106.jpg

Deze behoorlijk nette Saab 900 (gezien de dikke bumpers en de stoelen denk ik een Amerikaanse versie) uit 1985, geïmporteerd in 2011, stond aan een drukkere weg geparkeerd.

9asgo3.jpg

Ongeveer op de plek waar vorige week de Vandura stond, zag ik nu deze mooie beige Volvo 122 uit 1968, geïmporteerd in 1981. Ik zie ze bijna nooit met zo'n oud importkenteken, en al helemaal niet met aanhangertje erachter. De staat van de auto was prima.

2vcw6t3.jpg

Deze origineel Nederlandse Citroën 2CV uit 1986 rijdt volgens de sticker op waterstof, net als een Dyane die ik eerder spotte, die reclame van dezelfde garage achterop had. Dit eendje zag er keurig uit, wordt duidelijk voor gezorgd.

98g3eu.jpg

Deze Mercedes-Benz 250C uit 1974 had ik al een paar keer zien staan, vandaag kon ik dan eindelijk een foto maken. Origineel Nederlands, en qua staat een echte oude auto. Op de foto ziet hij er wat beter uit dan in het echt, maar een barrel is het echt niet.

bj8x15.jpg

2v8jnll.jpg

Tot slot mijn favoriet van de dag: deze Ford Capri Mk1 uit 1973, origineel Nederlands nog ook. Zoals het eigenlijk hoort bij een auto als deze ligt er een mooie zescilinder onder de kap, al is de staat van de auto niet echt om over naar huis te schrijven. Neemt niet weg dat een Capri nog altijd een geweldige verschijning is.

afentoe zei:
Ik heb vandaag verspreid door de stad een paar foto's gemaakt. Aan de Piuslaan heb ik nog de rode Clio van een medeforummer zien staan, maar toen was het al donker.

:D Volgende week nieuwe kansen :p ik hoop dat ik mijn LM er maandag al onder kan schroeven. Dan staat ie er helemaal knap bij. ;)

Allereerst favorieten zijn de Saab en de Volvo. En de Jaguar XJS natuurlijk. Ook de Delta is nog steeds een knappe verschijning. Toch knap hoe een recht toe recht aan design zo mooi kan blijven.

Ik kom later met favorieten (ik denk morgenvroeg) en plaats nu enkel wat spots, om te beginnen een hele zooi spots van de compact camera, mijn excuses voor de mindere kwaliteit.

Lancia Voyager met gepersonaliseerde badge van het taxibedrijf die hem in gebruik heeft.

Roemeense Renault Fluence.

Range Rover en Ford Taunus 20M Coupé

Dodge Ram Van uit 1983.

Een stratus uit 1997 welke nog van de eerste eigenaar is.

Subaru Impreza uit 1998.

Vrij nette kever uit 1968.

GMC Vandura Limited SE die er flink de pas in had.

Tegemoetkomende T2 uit 1969.

Drie erg dikke trucks in het rood.

Bewogen C15 in heerlijke bedrijfsuitvoering.

Een paar plaatjes tijdens het voorbij rijden van een gemiddelde autohandelaar in Brasschaat. :}

Erg roze Buick Regal.

Roestig rood kevertje.

Een lichtelijk slecht gehumeurd kijkende vrouw in een Renault 5.

Als afsluiter een foto van hogere kwaliteit van een Chevrolet Bel Air.

Favorieten vanaf 27 maart.
Erik Baas: leuke Saab, mooi kleurtje ook.
Woedsel: afvalcontainers zie ik hier eigenlijk dagelijks ;), maar die MG is geweldig!
spyderweb: oeh, Ferrari! Gaaf ding om even je boodschappen mee te gaan doen.
Astrawez: mooie verzameling op die trailer. Ook de oude trucks en de MG-A vind ik hele mooie spots. Tweede serie: Saabs 900 vind ik altijd leuk, die Polo is door het verhaal ook erg bijzonder. Als de verkoper een liefhebber weet te vinden, kan hij nog een leuk zakcentje aan dat ding verdienen.
Twan238: geweldige Mercury Comet, kleurt ook leuk bij de straatstenen :D. Ook een hele gave ’59-er Cadillac.
Quatrelle: leuke Galant, die is langzamerhand toch uit aan het sterven, heb ik het gevoel. Uit je tweede serie vind ik de Renault 18 een mooie spot, net als de Dangel en Kadett GSI.
Charger: leuke spots, zeker de Giulia is prachtig.
PedigreePaul: mooie Mercedescamper, en een extra (tu) voor de vergelijking. Volgas achterwaarts een caravan ingereden, hoe verzin je het :D.
MWH: mooie lijst spots. Die prachtige A-Ford is mijn favoriet, ook de Passat Van, Honda Civic en Chevrolet Camaro zijn erg leuk. Van je tweede serie is de Ford Bronco enorm (en nog leuk ook), voor een DS met 7 ton op de teller neem ik mijn pet af :O. Die BMW 7-serie vind ik een geweldig mooi model, en de Jaguars Series 3 en XJR-S zijn ronduit geweldig.
Renault15.17: mooi kan ik zo’n Delta niet noemen, maar een leuke spot is het wel!
Gewoon Dirk: de Kevers, T2, Buick Regal en GMC Vandura zijn erg leuke spots. Het plaatje van de rode trucks vind ik erg geslaagd. Die Chevrolet Bel Air is mijn absolute favoriet, veel Amerikaanser wordt je klassieker niet (tu). Kennissen van mij hebben er in Argentinië een van ’57 staan, tot mijn grote vreugde willen ze die op termijn toch maar eens naar Nederland halen.

Dan nog mijn eigen spots van vanmiddag.
23gzij8.jpg

Te beginnen wat nieuws, 560PK aan BMW M6 Grand Coupé, origineel Nederlands in een gaaf bruin kleurtje.

20kasg3.jpg

Hier wordt het vreemd. Afgaand op de gegevens van de RDW is dit een Lancia Y uit 1999, maar dat lijkt mij op z’n zachtst gezegd sterk, want met dat typeplaatje is de Autobianchi A112 nooit verkocht. De auto zag er wel sneu uit, kan wel wat liefde (en een rechter ruitenwisser *-)) gebruiken.
Dan een quizvraag: wat is er, als het om kleine auto's gaat, leuker om in een woonwijk te spotten dan een Autobianchi?

2q8myi0.jpg

Twee Autobianchi’s! Deze stond letterlijk bij de A112 hierboven om de hoek, is origineel Nederlands, komt uit 1982 en zag er vele malen beter uit.
1532ooo.jpg

En nog een niet-bijgesneden foto van de zijkant, omdat ik het zo wel een mooi plaatje vind.

afentoe zei:
Deze behoorlijk nette Saab 900 (gezien de dikke bumpers en de stoelen denk ik een Amerikaanse versie) uit 1985, geïmporteerd in 2011, stond aan een drukkere weg geparkeerd.
Deze bumpers zag je ook op de Europese uitvoering voor de facelift in 1987. Zie je echter niet veel in deze Turbo 16S uitvoering. Er hoort eigenlijk nog een strip op, maar zo zonder misschien wel mooier. Heeft inderdaad wel iets Amerikaans zo, zeker met de Ronal Turbo (denk ik?) velgen. (tu)

Vandaag gezien:

VW Golf mk 1 van 1982:

3py2dokndjhjd.jpg

VW Golf mk 2 van 1985:

envgju7buyxff.jpg

Volvo 740 van 1986:

qkewsxokkewxk.jpg

Ik vind die ford transit echt een topspot.
Zo waren ze, lekker slecht.
Ik weet nog dat ze op een werf in Harlingen ook van die gele wrakken hadden.

Mijn favorieten sinds mijn post op pagina 159.

Niels. - Zowel de Panhard als de T1 zijn echte toppers, vanwege de mooie foto's is voor mij de T1 de leukste.
Charger - Veel leuks daar in Drachten, van je latere posts vind ik de Alfa Romeo Giulia de leukste.
929V6 - Heerlijke bak die Ford Falcon
Afentoe - Bedankt voor de voorkantfoto van de Trabant, ziet er goed uit! Ook de Golf GTD, Opel Omega, GMC Vandura, Saab 900, Mercedes-Benz 250C, Ford Capri GT en Autobianchi's vind ik erg leuk
Quatrelle - Leuke DS, Galant, Renault 18 en Dangel in actie.
BMWauto - Persoonlijk vind ik dit een van je leukste bijdrages tot nu toe. Minder modern spul en veel toffe oldtimers. Favoriet zijn voor mij de Panhard, NSU, Volvo P1800, Opel Ascona en Hyundai Pony. De Chevrolet 3500 is ook wel erg gaaf. Net zoals die Ford F450, om zo'n ding te rijden in een land waar een F150 al buitenproportioneel groot is vind ik gewoonweg geweldig.
Elco - Leuke Peugeots, die pre-GAIK platen zijn inderdaad gaaf.
Spekky - Heel tof, die Volvo 245 VAN. Ook de Kadett is erg leuk
Woedsel - Wat jammer dat die superleuke MG A het zicht op die afvalcontainer deels ontneemt. ;)
Spyderweb - Jaaaaaren geleden, ik was een jaar of 13, heb ik eens een rondje meegereden met iemand in zijn F355. Man wat was ik onder de indruk van die auto. Het gevoel, het geluid en de gehele sfeer die zo'n auto uitstraalt, geweldig!
Astrawez - Leuke MR2 ook het trailertrash, met als hoogtepunt de Potsche 914, is erg leuk. Heel apart om die Scania zo zonder kenteken tegen te komen. Al zijn de oude vrachtwagens natuurlijk nog veel leuker om te zien. De MG A vind ik zowel als foto en als spot zeer geslaagd. Van je latere post zijn de LJ80, Volvo 64, Polo Van en Daf 33 de leukste.
Twan238 - Heerlijk fout, die Cadillac met reservewiel op de kofferbak. De Mercury Comet en '59 Cadillac zijn gewoon twee heerlijke Amerikanen. De Amis zijn ook geweldig.
Pedigreepaul - Leuk Paasei die Mercedes-Benz
MWH - Leuke Transits, Saab 90, Ford A (waarbij ik me afvraag of de claxon zo heerlijk ouderwets klonk) en Ami6. Die Camaro lijkt me leuk om eens een rondje mee te sturen, verder zijn de Ford Bronco, Opel Kadett, Jaguar XJR-Sen ONK Trabant ook heerlijke spots.
Renault 15.17 - Wat een gaaf ding die Delta GT 1600.

Verder wil ik iedereen bedanken dat er weer wat actiever feedback wordt gegeven, hopelijk houden we het met zijn allen ook vol. Ik waardeer het in ieder geval ten zeerste (en ik denk niet alleen ik).

Omdat ik hopeloos achter lig met spots uploaden en plaatsen meteen maar weer een bescheiden bijdrage van mijn kant.
Allereerst een lel van een stationwagen in het donker, ik moest meteen aan That 70's Show denken bij de aanblik van deze '69 Olds Vista Cruiser.

Nog een Amerikaan in de nacht, ditmaal een bij mij redelijk onbekende Dodge Avenger.

Nog maar pas van eigenaar gewisseld, deze Renault Trafic T34D uit 1997.

Hopelijk kan deze GSA Break weer snel de weg op.

Pas geleden reed ik door een naburig dorp en zag ik in een zijstraat iets waarvan ik dacht dat het een highroof Volkswagen T2 was. Toen ik later de tijd had om terug te gaan bleek het een erg leuke Hanomag-Henschel F20D uit 1971 te zijn. Helaas heeft hij zijn origineel Nederlandse kenteken in moeten leveren bij de omkeuring naar kampeervoertuig. Wel leuk vind ik het dat hij dienst doet als gehandicaptenauto.

Ex Californische bombsquad auto, deze Chevrolet Suburban.

Vakkundig ingebouwd en daardoor moeilijk op de foto te krijgen, helaas heb ik geen kenteken kunnen zien want mij lijkt de kans aanwezig dat deze Mazda 626 nog van zijn eerste baasje is (ook gezien het huis met typisch opa en oma-interieur waar hij bij stond).

Lekker werkpaard, deze LandRover zonder kenteken.

De cameleonlak doet hem goed, sowieso vind ik de GTV van deze generatie nog altijd een frisse verschijning.

Twee Volkswagen projecten bij elkaar.

Op zich zie ik deze generatie MR2 nog vrij regelmatig, omdat dit exemplaar ogenschijnlijk in zeer nette staat is verdiende hij toch een plaatsje hier vind ik.

Over erg nette staat gesproken. Deze strakke Peugeot 309 XE Allure uit 1987 is gewoon nog bij zijn eerste eigenaar.

Matzwart en mosgroen zijn de hoofdkleuren van deze zielige Kadett.

Als afsluiter twee bijzondere import-auto's
Allereerst een heerlijke Chevrolet Chevelle Malibu uit 1970.

Maar mijn persoonlijke favoriet is toch wel deze Vanden Plas 1500 uit 1978.

@Renault15.17: Wat gaaf! Een normale Delta I zie je nooit. Mijn ouders hadden er één eind jaren ’90, werd vervangen door een BX...
@afentoe: Het gebrek aan side markers doet me denken dat de 900 geen Amerikaan is. In Zweden hadden ze die jaren wat meer met dikke bumpers in het algemeen. Leuke 250C en goed gebruikte Capri!
@Dirk: Zou die Taunus het nog waard zijn om te redden? Veel waard worden ze niet en deze ziet er niet best uit. Aan de andere kant, ik zie geen enorme gaten, misschien is hij harder dan hij oogt. De Ram Van vind ik ook leuk, een gewone dichte Amerikaanse besteller zie je nooit, het zijn bijna altijd campers (zoals die Vandura). Voor Amerikaanse trucks heb ik ook al een zwak, leuk om die bakbeesten naast elkaar te zien.
@afentoe: Geweldig, die A112’s!
@Charger: Ik denk dat ik de 205 in de achtergrond van de Golf I leuker vind dan de Golf zelf. ;)
@Dirk: Wat goed, zo’n Trafic (edit: Uren later bedenk ik ineens dat het een Master is, geen Trafic. ;) En dat ik nog moest antwoorden over de Ford A-toeter: Ja, dat was zo'n "a-hoo-gah!"). Het dieselgeratel komt weer in mijn geheugen naar boven, heerlijk. Bijzonder gebruik van de Hanomag, maar goed dat hij gebruikt wordt. De verstopte 626 is een leuke vondst, de Land Rover ziet er perfect uit zo! De nette 309 vind ik ook leuk en de Vanden Plas is helemaal briljant!

Vandaag gezien:

VW Kever van 1959 en Chevrolet Silverado van 2000:

cc0xnt3vxvmg9.jpg

Mercedes-Benz 307 D van 1982:

st0wffpxruwbr.jpg

Opel Kadett van 1979:

vwyrirga4zu5e.jpg

Volvo 131 van 1968:

0cewfxy92pj0m.jpg

Rover 25 van 2005:

lskoghgo4otfq.jpg

Erg mooi foto's zitten er tussen met ook bijzondere auto's, helaas is het over grote deel niet bijzonder. Een Kadett een Vectra een Rover 25 is nou niet bijzonder te noemen.

Complimenten voor alle spots afgelopen tijd, kan regelmatig een avondje genieten met al het leuks wat word gepost in dit topic!

Weer eens een andere PT, in taxi uitvoering ofzo, alhoewel het is een grijskenteken.
Enfin, je mag er als eigenaar alles mee doen, ze worden steeds goedkoper.
360.jpg

Ik kwam in Loenen (veluwe) een rode Ferrari 250GTO tegen. Of in ieder geval iets wat er verdacht veel op leek (tegenligger, dus niet heel uitgebreid kunnen bekijken).
Hij had een Nederlands klassieker kenteken met (volgens mij) AH in het midden. In ieder geval een A. Weet iemand of dat een echte was?

De 92-AR-39 is de enige Ferrari met een geldige APK met een A op die plek in het kenteken, dat is een Dino 246 GT coupe. Verder is nog de 73-AE-71 terug te vinden in het kentekenregister, maar die heeft geen bekende APK-datum en het is een 365GTB, dus wel heel iets anders.

Terug
Bovenaan