Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Gaaf zeg! :-) Wil je deze ajb. ook op https://www.ipernity.com/group/daf plaatsen? Of anders, vind je het goed als ik ze daar - met bronvermelding - plaats?

Ik heb nog wat spots van afgelopen zondag en de rest van de week.

Deze Fiat 500 uit 1967 gaat in de loop der jaren steeds meer kleuren krijgen. Bravo voor de eigenaar dat ie alle rotterij aanpakt. Vele anderen hadden waarschijnlijk al lang de handdoek in de ring gegooid.

Een fraaie BMW 2002 uit 1977: een hele late dus. De opvolger was inmiddels al een tijdje te koop.

Een Besteleendje uit 1971 met Franse deukjes.

Een Autobianchi A112 uit 1971 met Abarth-velgen en zwarte motorkap. Van buiten dus een Abarth, maar die was nog niet leverbaar in 1971.
Ook de motorinhoud verklapt dat dit geen Abarth is. Het is wel de oudste A112 die ik ooit heb gezien.

Een Reliant Scimitar GTE Overdrive uit 1973.

Een Peugeot 404 uit 1973.

Deze Opel Kadett is nog steeds bij dezelfde eigenaar die 'm in 1973 nieuw kocht.

Een Lada 112 uit 2005. Dit is een model waar ik wel een zwak voor heb, al heb ik altijd die achterspoiler belachelijk gevonden. :T

Een Mercedes Heckflosse uit 1965.

En als laatste deze geweldige Dino 246 GT coupé met een leuk origineel Nederlands kenteken. Het is namelijk het tweede kenteken van de Z-serie in sidecode 2.

Die lappendeken Fiat 500 is idd maar wat lucky met een dergelijke eigenaar...

Echter, het lijkt wel op dweilen met de kraan open...zolang dit beestje buitenstaat, ben je net klaar met de ene plek, of de andere komt al weer terug.

citroenAZU zei:
Leuk die DAF! Ben ik jaren geleden eens achter aangereden in Eindhoven om er een foto van te maken. Toen ie thuis was stond er nog zo één! 1 nummer verschil in het kenteken. Die was in betere staat maar de andere zou ook opgeknapt worden.

[url]https://farm4.staticflickr.com/3391/3308604855_e0f5e55418_z.jpg[/url]Zoek de verschillen... by CitroenAZU, on Flickr
[url]https://farm4.staticflickr.com/3356/3308600035_e1a1924701_z.jpg[/url]Cherchez les differences... by CitroenAZU, on Flickr

Wauw bijzonder! Mooie foto's ook. De staat van de auto lijkt ongeveer gelijk aan die op jouw foto. Gezien het ontwerp van de huizen hebben wij de auto's ongeveer in dezelfde buurt gespot.

Erik Baas zei:
Gaaf zeg! :-) Wil je deze ajb. ook op www.ipernity.com plaatsen? Of anders, vind je het goed als ik ze daar - met bronvermelding - plaats?

Ik weet niet 100% zeker of je het over mijn foto of over die van citroenAZU hebt... Je hebt een privébericht!

Vanmiddag nog twee spotjes gemaakt, zal ik vanavond of morgen (heel) vroeg posten.

Vandaag gezien:

Audi 80 van 1986:

3qpm0gfjsav.jpg

Ford Transit van 1997:

uyn7ln1nyij.jpg

Er zijn weer wat mooie spots voorbij gekomen! Mijn favoriet sinds mijn laatste post is de SM van citroenAZU. Gave kleur heeft die ook. Hier mijn beloofde spots van gisteren.

684e28.jpg

In hartje Eindhoven gistermiddag deze Chevrolet pick-up uit 1993, import 2003, op gas. Ook deze is mat geverfd, wel met wat lakschade bij het voorwiel, voor de rest was de staat vrij goed. Kenteken: 95-BH-VF.

11qms83.jpg

Het is... Een ding!
Volgens de RDW is het ding een Kalmar 441 uit 1971, origineel Nederlands. Kenteken: AV-12-11. Ik meende dat dit model een paar weken geleden ook was gespot (met prachtige foto en al), maar dan in het grijs volgens mij, kon de spot even niet vinden.
Wat ik wel weet is dat ik deze auto al een paar keer op een 70-weg had zien rijden, had gistermorgen mazzel dat 'ie even voor het stoplicht stond. Wel digitale zoom nodig gehad om de auto er enigszins herkenbaar op te krijgen. Voor de rest volgens mij nooit zo'n wagen zien rijden, of in elk geval niet recent.

Hier nog wat van mij van de afgelopen weken.

Deze Sunny is op zich al bijzonder, maar de staat waarin deze verkeert, maakt hem nog meer speciaal. Helaas heb ik niet zo'n hypermoderne telefoon, dus op deze foto's valt het niet echt op, maar de auto was echt in nieuwstaat. Bijzonder hoe mensen een auto in een dergelijke mooie staat weten te houden. Op die foute wielen na natuurlijk...
20151004_140459_zps8gapysr6.jpg

20151004_140549_zpst5xff2w8.jpg

Onderweg naar de zuidlaardermarkt deze fraaie Spider vlak bij mij in de buurt. Maar wat die blauwe platen op deze auto doen...
20151021_122502_zps4gywkyrh.jpg

20151021_122518_zpsaz3ymeup.jpg

Oude Kadett met op de achtergrond de zuidlaardermarkt.
20151021_153014_zps11itsnbm.jpg

Polski Fiat 126. Zal wel 1 van de latere exemplaren zijn, want er zijn al aardig wat Cinquecento onderdelen te vinden aan de auto (oa spiegels, stuur, tankdop en veel onderdelen van het dashboard). Hij staat hier altijd bij het tankstation.
20151021_164454_zpscb9iwmpt.jpg

20151021_164512_zpsmfoxlvmf.jpg

Mooie origineel Nederlandse 740.
20151011_164325_zpsfkrx5jsr.jpg

Pas toen ik hem zag, realiseerde ik me dat ik er lang geen gezien heb: de Lancia Dedra, helaas ook weer met foute wielen.
20151029_154621_zpsk1znmyqm.jpg

15 Jaar geleden keek je er niet naar om, nu een bijzonderheid.
20151029_160832_zps1q3sgi2y.jpg

https://myalbum.com/photo/MLxLAdoykXFT_5FifCH/360.jpg

[img]https://myalbum.com/photo/ZN6OjeZp8EhS/360.jpg

Gave spots allemaal weer, vooral XBXG heeft er veel pareltjes tussen zitten:

Ik kwam net in de schemer deze leuke originele Peugeot 405 GL Break uit 1990 tegen die al sinds 1999 bij de huidige eigenaar is:

Heel erg gaaf die Dafjes bovenaan de pagina! (tu)
Verder zijn ook de A112, Dino, Oerpanda, Daf Kalmar, Kadett, Dedra en Integra erg mooie spots!

Hier mijn spots van afgelopen week:

BMW 318i E30 Touring

Asquith Van, op basis van een Ford Transit uit 1991

Sportieve Jetta op trailer

Jaguar XJS uit 1977

Drie DAFjes op trailers

Opel Kadett C sedan, welke het kenteken van een rode Coupé uit 1974 draagt.

Renault Express uit 1997

Mercury Capri uit 1991

Opel Vectra A uit 1991, met missende wieldop

Erg nette Astra F1 sedan 1.6Si uit 1994

De 80e met sidecode 6 kenteken

Fiat Camper uit 1985

Een nog niet geëxporteerde Toyota Carina II uit 1989

Volvo Amazon uit 1965

Niet helemaal wild gespot, maar wel zeldzaam genoeg. Deze gecamoufleerde Astra K (de eerste op Nederlands kenteken) was afgelopen woensdag / donderdag van mij:

In Breda bij Opel Nederland zag ik ook nog een aantal moderne zeldzaamheden..

Opel Insignia Country Tourer

Zeer dikke Astra J Sports Tourer OPC line

Astra J OPC van een paar dagen oud met aardige eigenaar.

Opel Insignia BiTurbo 4x4!

Opel Corsa E OPC

Dat was het weer voor deze week.

@Wouter: Leuk, die kleurrijke klassiekers en de Lada
@Charger: leuke Audi
@AZU: Je weet ook altijd weer de meest bijzondere creaties op de foto te zetten ;)
@Afentoe: dikke Chevy, jammer van de kleur alleen
@QV: Heerlijk, zo'n Sunny, en dan nog eens de sedan in zo'n staat (tu), maar de rest van de spots mogen er ook zeker zijn
@Albert: Fijn om weer eens zo'n 405 break te zien. enkele jaren terug zag ik er hier in de buurt nog veel rijden, maar die zijn wel allemaal weg bij mijn weten
@Wesley: Weer veel moois, vooral de Jetta, XJS, Capri en Carina.

Dan eens wat spots.
BX in Nunspeet:
Citroën BX TZI , YV-79-PR by Danny van de Streek, on Flickr
Nog een BX, maar ietsje specialer, deze BX GTI in Epe die wel bekend is onder de BX rijders volgens mij:
Citroën BX GTI 16v , LS-BR-36 by Danny van de Streek, on Flickr
Ertegenover deze prachtige Jetta, wat een leuk ding!
Volkswagen Jetta , ZB-74-PH by Danny van de Streek, on Flickr
Volkswagen Jetta , ZB-74-PH by Danny van de Streek, on Flickr
Chevrolet C10 in Nunspeet:
Chevrolet C10 , BE-46-81 by Danny van de Streek, on Flickr
Pas stond op deze parkeerplaats ook al een oude BMW ( https://flic.kr/p/v1tVHd ), maar die is net enkele dagen geleden op naam gezet, dus ik denk dat dit de 'nieuwe' is van dezelfde eigenaar:
BMW 633 , 22-RS-ST by Danny van de Streek, on Flickr
Vandaag rondje richting Hoogeveen gedaan.
Paar verlaten spots allereerst.
Zielige Opel Rekord:
Opel Rekord , AE-39-35 by Danny van de Streek, on Flickr
Opel Rekord , AE-39-35 by Danny van de Streek, on Flickr
Zielige Lybra:
Lancia Lybra , 03-GF-VV by Danny van de Streek, on Flickr
Dan stond deze Astra OPC er beter bij, terwijl die bij hetzelfde pand stond. Te koop voor ergens in de 3000 euro en speciaal voor Wesley, dit is nummer 206:
Opel Astra OPC (no. 206) , 37-FB-SP by Danny van de Streek, on Flickr
Op de terugweg deze Colt in Dalfsen:
Mitsubishi Colt by Danny van de Streek, on Flickr
En deze lekkere import, een flinke Legend in Dalfsen, ook te koop volgens mij:
Honda Legend , 81-KSH-4 by Danny van de Streek, on Flickr

Wat blijft dit een leuk topic om te lezen (nou ja lezen, kijken en kwijlen is het meer ;)). Zelf maak ik niet heel veel spots, maar ik heb de foto's van mijn telefoon maar eens opgeslagen op de laptop en kwam toch een heleboel leuks voorbij! Hieronder volgt een selectie van spots die ik het afgelopen jaar heb gemaakt:

DSC_1333_zpsm8wvgueh.jpg

Een 106 XSI in het dorp waar ik woon bij het winkelcentrum.

DSC_1522_zpse60uwooz.jpg

Gespot op de parkeerplaats bij het NHL in Leeuwarden

DSC_1698_zpsnrnxmzcs.jpg

Helaas is deze foto niet zo goed gelukt, maar wel een bijzondere spot in parkeergarage Zaailand Leeuwarden

20150804_175432_zpswohjegzy.jpg

Ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst zo'n knappe R21 heb gezien

20150804_175420_zpsoqpkayxv.jpg

20150804_175311_zpspri0vxas.jpg

Deze twee senioren staan hier vaak geparkeerd, genietend van het warme en droge klimaat op druilerige dagen

DSC_1722_zpspb5wmyfs.jpg

Speciaal voor Astrawez :)

DSC_1694_zpskwa3p2sk.jpg

Bij het Van der Valk hotel in Zwolle. Het lijkt een S-klasse met dikke velgen, maar...

DSC_1692_zpsshqifudm.jpg

Dit embleempje verraad dat dit een extra gepeperde Benz is (:B

Dan nu nog een serie legervoertuigen gemaakt op 5 mei met veteranen ingevlogen uit Canada:

DSC_1679_zpstxybena6.jpg

DSC_1680_zpsko7zx2fk.jpg

DSC_1677_zpsdisjf7hl.jpg

DSC_1678_zpsal6fh1uq.jpg

Tot slot nog een paar spots van vanmorgen in Buitenpost:

20151109_104512_zpsz7gkecyn.jpg

Een goed gare Renault 4 GTL. De verchroomde achterbumper was in verre staat van ontbinding. De rest van de auto zag er ook niet veel fleuriger uit...

20151109_111827_zpshbwv97z2.jpg

Dan nog deze Peugeot 106 free style (zie oa de B-stijl). Deze uitvoering kende ik nog niet. Aangezien het een import betreft, zal het wel niet een uitvoering zijn geweest die ook in NL verkrijgbaar was.

Mini Coupes zie ik eigenlijk nooit. Schijnt globaal ook geen succes te zijn geweest, en aldus is deze carrosserievorm bij introductie van de "nieuwe New Mini" niet teruggekeerd.

22661904030_044a4fa518_c.jpg

Blijkbaar heeft de welbekende Hilversumse Pandaverzamelaar/handelaar nog een andere Alfasud.

22457798199_57781cd06f_c.jpg

22823951536_d04beb0ec7_c.jpg

leuke velgen! lijken wel op die van een 90, maar dat is volgens mij 5-gaats.

Micha D. zei:
afentoe zei:
Jacob106xs zei:
*plaatje*

Je hebt er heel behoorlijke spots tussen zitten (tu) Maar dat is een, vor de S-Klasse, instapdieseltje en duidelijk geen Brabus (autoweek kentekencheck). Dít is een Brabus ;) (niet mijn foto)
*plaatje*
Onzin. Brabus tuned ook gewoon motoren zonder optisch wijzigingen aan te brengen.

Even opgezocht, kennissen van mij hebben een gechipte V70 maar die staat inderdaad ook gewoon met standaardvermogen in carbase. Nooit geweten dat Brabus ook auto's tuned zonder ze (m.i.) van buiten lelijker te maken. Weer wat geleerd.

Vanochtend op de A1 in de spits, een prachtige blauwe Kever uit 1958!! Origineel Nederlands kenteken ook.
Omdat een slechte foto beter is dan geen foto:

Jacob106xs zei:

Leuke spots, Jacob. Vooral de 106 XSi is inmiddels bijzonder zeldzaam geworden.
En die Renault 21 is simpelweg fantastisch!! (tu)
Maar zou je jouw foto's willen verkleinen? Nu valt van elke foto een deel weg en ook van jouw tekst is niet alles te lezen. *-)

Gisteren heb ik weer een rondje door Amsterdam gefietst en zoals altijd kwam ik terug met minstens één Citroën DS.
Dit is een ex-Brandweerauto uit 1970 die zijn leven begon in het dorpje Plauzat in de Auvergne.

De Fiat 500 blijft voor mij altijd een bijzondere auto, omdat mijn ouders in 1977 zijn getrouwd in hun gele 500. Dat was de 60-65-UR, die nog altijd bestaat.
Dit is een origineel Nederlands exemplaar uit het laatste bouwjaar: 1975.

Een paar meter verderop bevindt zich een scheepswerf annex museum:

En daar stond deze Ford Taunus Kombi uit 1980.

afentoe zei:
Micha D. zei:
afentoe zei:
Jacob106xs zei:
*plaatje*

Je hebt er heel behoorlijke spots tussen zitten (tu) Maar dat is een, vor de S-Klasse, instapdieseltje en duidelijk geen Brabus (autoweek kentekencheck). Dít is een Brabus ;) (niet mijn foto)
*plaatje*
Onzin. Brabus tuned ook gewoon motoren zonder optisch wijzigingen aan te brengen.

Even opgezocht, kennissen van mij hebben een gechipte V70 maar die staat inderdaad ook gewoon met standaardvermogen in carbase. Nooit geweten dat Brabus ook auto's tuned zonder ze (m.i.) van buiten lelijker te maken. Weer wat geleerd.

Hé dat wist ik ook nog niet. Ook hier weer wat geleerd!

@ Herman M: Graag gedaan hoor! (En bedankt voor het compliment) De BX was op dat moment (foto dateert van januari/februari) van iemand die bij de BX club zit. Dus dat hij er nog zo knap uitziet verbaasde mij niet eens.

@rzasa: ook een auto die ik op de plaat moest zetten. Zoals jullie langzamerhand in de gaten krijgen heb ik een enorme zwak voor Franse voitures uit de 2de helft 80s en eerste helft 90s. Ik vind de 21 en 25 geweldige modellen (een 25 v6 turbo staat op het verlanglijstje (samen met nog een 20-tal andere auto's *-))
@XBXG: Dankjewel, die XSI blijkt een paar straten van ons huis te staan, hele leuke auto. Helaas is hij niet meer zo best... :( Wat betreft de foto's. Hoe kan ik het formaat foto's aanpassen? Ik merk wel vaker dat mijn foto's wat groot uitvallen.

Jacob106xs zei:
@ Herman M: Graag gedaan hoor! (En bedankt voor het compliment) De BX was op dat moment (foto dateert van januari/februari) van iemand die bij de BX club zit. Dus dat hij er nog zo knap uitziet verbaasde mij niet eens.
Inmiddels bij en ander lid van de BX club.

Jacob106xs zei:
https://i1060.photobucket.com/albums/t450/Jacob_Elzinga/DSC_1722_zpspb5wmyfs.jpg
Speciaal voor Astrawez :)
Leuke spot! Leuk om te zien dat hij het nog altijd vol houdt. De laatste foto die ik heb is van zo'n 5 jaar geleden, en daar zag hij er ook al niet zo super uit. Hij is er in ieder geval niet veel op achteruit gegaan in die jaren.

Die R21 is ook top!

@ D.E.: gave Alfasud! (tu)

@ Barri: hele leuke Kever!

@ XBXG: die Taunus is erg leuk. Ik heb nog nooit een Kombi met vinyl dak gezien.

@ CitroenAZU: mooie GS en Alfa. (tu)

Jammer van die R12, maar hij lijkt in elk geval roestvrij. Die uitlaat hoort onder een Impreza, niet onder een oldtimer. Die Land-Rover is geweldig.

Op de parking van Center Parcs, dit dikke duo:

Heerlijk herfstige Audi RS4 Avant met Belgisch, persoonlijk kenteken:

1676rkz.jpg

au9gzr.jpg

Faceliftversie van de vorige generatie Chevrolet Camaro:

2ep0yn8.jpg

En, in Amsterdam, deze gigantische, origineel Nederlandse Lincoln Town Car uit 1997:

2z7g5y0.jpg

Stiekem is dat toch wel een hele bijzondere Jag, Twan!
Was er hier op het forum niet ook ooit een draadje 'kleur bekennen' oid? Daar zal/zou deze ook wel gewaardeerd worden...

EDIT: ja dat bestaat: klikkerdeklik

Na jarenlang alleen kijken ga ik eens wat toevoegen :

Allereerst een Nissan Sunny uit 94 van eerste baas. De originele dealer kentekenplaathouder zat er nog op. Leuk!

e1arg7.jpg

Gauw verder met deze Opel Ascona van 1984. Ook origineel Nederlands.

esm3qd.jpg

Vervolgens nog een franse dame (Ami Break Commerciale) gespot die er niet beter op wordt. Staat altijd buiten en aan de onderkant van de deuren en dergelijke begin je het goed te zien....Ook deze is origineel Nederlands.

2u571ux.jpg

Om te eindigen bij deze prachtige Rover 827 coupe! Al 10 jaar van dezelfde zorgzame eigenaar. En ja hoor, ook origineel Nederlands.

2wgy6as.jpg

k19nk6.jpg

Gisteren in Andijk
1DHE4qNBcunaGdPgSs4vTLlFGBkICk4HunyJu-JV6W1SFg8Uzm52ow5C9qiKQDgc6dgNxXJ7n1cy95HQM2ALDIpOKN5Mh6fCFiHZbCkRfrCMQjpMbHW89JIprbqLkM2wds4GZ4w5vCqZmTUOMS-iKwYh7dPKKzULxnHEui5PdKO5z2iTRGKzQCg9PMPkJSgvcfI68Mc81nb6WWEFrqluWRyDOHBZBRHWRkA1ZJet4q3jR0xqVgW9L-va2-e8Apjn_gCSGJCuMYtN57i_h0ZptjOePfNB553rkbQf36QHvwspyGrbcnWnvyfvOKyOeRk5o9-TQK75oCmf8_Wrnq9i6RSuAblhgowS0ljFTt_Y2roT8l1-yyIiVKwq_6as0FOEuhQ2S-E4t6foZiNPdk2eD6xB-VkAjZ0ap6m5-oVJD0yJ2kWwCOOnk7Up5P15f4EKxtbDI5crAqY4wgz-i0xDLGP0sjSjERT4uM7uYH5gvbqq59vorB7wO7MRAK0xYDgVad8Vb-0haoUVrU79D8-dSzOKfXgwrOMtpUWC0FTuSig=w800-h450-no

-2pws9xeHdiOsxo80mvHBiynAuLBxaDY8VMcwf2k_T4_-1v8Yp-tuRW-Fk6VqFenFMPRhZZIU9TVR56ZlWXJfTVw8TXlkzTolPz7Hu1KkJucXZ_mrMUK_hmMDKUVeBPuyPluFKRyi4BdosuXYwtSDi0WmBY30vvQfPj1zaUGpyKjUGg-sEfdwCwuQN9gbJsS-MsETgcG2gudIC6xDAifjxvDac_7jryhbR1AForjdbGl10EI9JH6qLyXuOfqyX6Pdn0IPVBGRZxROgeviikmXqlAyzP7QMXlqzOaicL7u2AIe59jVBNl37kelJJc3D5oLcxbCL3kp99yisnSU57TU4bHLRJtBWYOpRJJ7r4rc70Ct7rqr3HkP7r-mRRbNeC70ywrcB1OI3Fk9_IvmrzsU7xYHh2HYVzqHALOT_DFDDXT4650yZrJffBYRqjD9nkzxpAkpcnq-K6W4FRfEWm7x7QjM__Acg-Xxos57ShMcotjlx9SUVNeEzJ0HoQ29sJw914jeScAkKnD1VLLlqAzdbncwikZTNheSph-Z2SCBmQ=w800-h450-no

Toyota Landcruiser Diesel
Vervaldatum APK 07-07-2017
Datum eerste toelating 27-09-1979
Datum tenaamstelling 26-09-2011
Tijdstip tenaamstelling 21:15
Datum eerste afgifte Nederland 26-09-2011

​

Dennis: het kan aan mijn computer liggen, maar ik zie jouw foto's van de Landcruiser niet... Normaal gesproken met jouw spots geen probleem.

Terug
Bovenaan