Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Wat een overgang bij die Partner camper! Als je daar nog iets aan of op de haak hangt komen de voorwielen los en heb je geen tractie :D

Ja het is een wat vreemde combinatie haha. Daar over gesproken; achter die auto staat een Bentley Arnage. Sowieso apart gezicht bij zo'n huisje.

ps: album van de dwergauto's is klaar. In evenementen-topic staan ook wat foto's.

09-AX-51 by CitroenAZU, on Flickr
72-GR-80 by CitroenAZU, on Flickr
KB-23-TJ by CitroenAZU, on Flickr
64-42-AS by CitroenAZU, on Flickr
83-YB-19 by CitroenAZU, on Flickr
78-34-XJ by CitroenAZU, on Flickr
01-YD-97 by CitroenAZU, on Flickr
45-TH-FZ by CitroenAZU, on Flickr
DR-69-93 by CitroenAZU, on Flickr
55-AB-24 by CitroenAZU, on Flickr
BX-52-HB by CitroenAZU, on Flickr
_IMG5328 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG5330 by CitroenAZU, on Flickr
98-NFH-6 by CitroenAZU, on Flickr
58-74-ZN by CitroenAZU, on Flickr
75-14-BT DM-39-34 by CitroenAZU, on Flickr
89-VU-38 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG5225 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG5162 by CitroenAZU, on Flickr
1-SJR-26 by CitroenAZU, on Flickr
81-BJ-KV by CitroenAZU, on Flickr
LT-XN-03 by CitroenAZU, on Flickr
BE-55-21 by CitroenAZU, on Flickr
DH-28-69 by CitroenAZU, on Flickr
94-RG-JN by CitroenAZU, on Flickr
18-BE-29 by CitroenAZU, on Flickr
Untitled by CitroenAZU, on Flickr
YV-77-HK by CitroenAZU, on Flickr

Fiat 127 prachtig, maar de mensen waren vroeger echt dunner/kleiner, kijk maar naar de bestuurder.
Zat afgelopen week achterin een w124, nou ik ben niet super klein maar dit vond ik wel krap hoor en dan te bedenken dat dit de taxi is!

Vraag me af of de MB touringcar wel echt een MB is.

En idd een grote overhang bij die peugeot, maar geen fietsendrager achterop doen.

Fiat 127 prachtig, maar de mensen waren vroeger echt dunner/kleiner, kijk maar naar de bestuurder.
Zat afgelopen week achterin een w124, nou ik ben niet super klein maar dit vond ik wel krap hoor en dan te bedenken dat dit de taxi is!

Vraag me af of de MB touringcar wel echt een MB is.

En idd een grote overhang bij die peugeot, maar geen fietsendrager achterop doen.
De stadsbus met carrosserie van Hainje zal zeker wel een Mercedes-Benz chassis als basis hebben. Gezien de aanduiding 'Merwede Ziekenhuis' zal dit een oude stadsbus uit Dordrecht zijn. Het gemeentelijk vervoerbedrijf (GVBD), dat tot 1990 bestond en toen door de SVD werd vervangen en weer later werd overgenomen door de Haagse HTM, reed steevast met Mercedes-Benz bussen. Soms met een fabriekscarrosserie van Mercedes zelf, zoals de O405 en O408, maar eerder ook met bussen met een Nederlandse opbouw. De afgebeelde bus is een O305 uit een serie van 25 bussen die tussen 1975 en 1978 in dienst kwamen.

Na de overname door de HTM was het na tientallen jaren gedaan met de Mercedes bussen in Dordrecht. Nadat er eerst nog oude Neoplan bussen uit Den Haag werden overgeplaatst, kwam er hierna een wirwar aan typen, waaronder hybride Volvo 7700's, DAF bussen met een Engelse Wright Commander opbouw, kleine Iveco Irisbus bussen met een opbouw van het Franse Heuliez tot aan de huidige elektrische Ebusco bussen.

BMW 316 '89. Wat blijft het toch een ijzersterk ontwerp.
5Isk3Z8.jpg

Helaas geen foto, maar een Fiat 500 Abarth met daarachter een tandemasser auto ambulance met daarop het casco van een Volkswagen Caddy 1 is wel bijzonder! Wist niet dat een trekhaak mogelijk was op een 500 Abarth. Toegestane trekgewicht zal wel lager zijn dan wat ik gisteren dus zag rijden...

Bijzondere spot zo'n Lamborghini Jalpa! mijn spots van vandaag:

Triumph Spitfire 1500 TC '80: voor garage waar ik vaker fraaie auto's heb gespot.
m3rwP65.jpg

4Yh7uyo.jpg

Citroën DS '64: Ik zet niet elke DS op de foto maar eentje met zo'n oude neus maar wat graag! De andere twee oudere Citroëns op de foto heb ik al eens gedeeld. Echte liefhebber van het merk.
G62xoWp.jpg

A6vQejW.jpg

Citroen HY 78 Camper '74. Deze stond ook op het terrein.
d8DzqAk.jpg

Mercedes-Benz 200T '81. De stationwagen zie ik niet zoveel meer.. afschuwelijk die ster in de grille
YUqt4u0.jpg

Audi TT '04. Stond bij mijn werk. In eerste instantie vond ik het zonde maar na korte gewenning vond ik het eigenlijk wel goed staan.
oXp3Pi3.jpg

kvhjWmg.jpg

8lF0Elr.jpg

Drukke week hier, leuk om te zien! Ik hou het beknopt, favorieten vanaf 25-8.
406c: dat is een hele nette W124! De GR Yaris zag ik toevallig deze week ook voor het eerst op Nederlandse platen. Ik had ze eerder alleen in Monaco gezien. Wat een cool ding!
MCW: wat een leuke groep dwergauto's! Giulia en Volvo zijn ook top.
JFR: toffe Blazer, voor regelmatig gebruik volgens mij.
ginkelvanmichiel: wauw, een D-Kadett op diesel zelfs, ik kan me niet herinneren wanneer ik die nog heb gezien.
citroenAZU: leuke Honda! Die Jaguar XJS en Karmann Ghia zijn ook erg leuk.
Klassiekerrijder: al was het bij de poort om de hoek, in het wild is in het wild dus dat maakt die Lambo een topspot!

Onderweg dwars door het land heel veel gezien wat onderweg van/naar het concours leek, maar vrijwel alles op de andere baan. Onder meer een prachtige 190SL, Alfa Romeo 75 en BMW E30 M3 staan daarom logischerwijs niet op de foto.

1991 Citroën BX
Nuenen: een nieuwe aanwinst in de wijk is deze BX. De scherpe kijker herkent in de weerspiegeling wellicht de Justy die ik op precies deze plek al eens gezien heb.

1975 Citroën AK250
Aarle-Rixtel: een opvallend mooie besteleend.

1959 Plymouth Suburban
Gerwen: een cooler dan coole Plymouth. Veel meer jaren '50 dan dit wordt een stationcar niet gauw. Ik moest even 2x naar het logo kijken, dacht een moment dat Chevrolet het alleenrecht op de naam Suburban had.

1987 Volvo 340
Eindhoven: ik heb een paar weken zitten twijfelen of ik deze 340 al op de foto zou zetten, tot een paar jaar geleden waren ze hier nog best gangbaar. Toch gedaan, want ook voor dagelijks gebruik zie ik ze steeds minder.

1990 Honda CRX
Termunterzijl: een keurige en onverprutste CRX, zo net zie ik ze niet vaak. Leuk woon-werkverkeer.

Opel Vectra OPC (2006-08)
Rütenbrock (DE): het is nog geen 3km over de grens dus plaats ik deze vrij ultiem uitgevoerde Opel gewoon hier.

1960 Triumph TR3A
A28 bij Zwolle: een prachtige Triumph.

1968 Triumph RT4
A50 net voorbij Zwolle: en misschien 10km verder nog een. Ik begon te twijfelen of ik de eerste wel echt had zien afslaan toen de tweede in de spiegel verscheen.

1977 GMC Sierra Grande
A50 bij Loenen: zeker voor een pick-up is deze GMC wel heel strak.

De E30, prachtig. Net als bovenstaande 5 serie
Die Audi TT met nummer 77 rijdt ook hier rondt maar dan met nummer 94, iets met geboorte jaar bestuurder denk ik.
De mercedes 200-300 die JFR geplaatst heeft is er eentje van de grote verbouwing. ( een 95er neus op een 85er)Jammer.
Verder de alfa 33 en de audi 80 met onderspoiler. (y)

BMW 318i '86. Weer een hele mooie E30 maar dan de sedan.
WH6GPbQ.jpg

xlySgsB.jpg

Saab 96L '76
xiigtIU.jpg

Saab 9000 CS '96
qxkM9BE.jpg

Z2IS1pW.jpg

Chevrolet Camaro '12
wFQTFm0.jpg

GRakS6k.jpg

Nissan Skyline '04 (Infiniti G35 in NA)
uoVxWpk.jpg

NtGKM3N.jpg

2x DAF 66
8TLvK0q.jpg

En een Lancia Fulvia Coupe alleen niet op foto kunnen krijgen :(

Toffe Firenza!

13-FX-DH by CitroenAZU, on Flickr
92-YA-48 by CitroenAZU, on Flickr
30-ML-04 by CitroenAZU, on Flickr
69-YD-47 by CitroenAZU, on Flickr
28-ZR-70 by CitroenAZU, on Flickr
DZ-76-73 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG6294 by CitroenAZU, on Flickr
PM-05-05 by CitroenAZU, on Flickr
PM-42-70 by CitroenAZU, on Flickr
NJ-12-GL by CitroenAZU, on Flickr
KV-03-FZ by CitroenAZU, on Flickr
HX-40-XZ by CitroenAZU, on Flickr
DH-39-96 by CitroenAZU, on Flickr
31-PTS-6 by CitroenAZU, on Flickr
61-VA-05 by CitroenAZU, on Flickr
UP-11-16 by CitroenAZU, on Flickr
OCC-299 by CitroenAZU, on Flickr
PP-03-YH by CitroenAZU, on Flickr
EZ-75-40 by CitroenAZU, on Flickr
Untitled by CitroenAZU, on Flickr
95-YA-63 by CitroenAZU, on Flickr

Ondanks het mooie "klassieker"-weer, spotte ik de afgelopen week alleen maar modern spul.

Te beginnen met deze brute Porsche 911 Dakar, wat een ding:
spot2023193.jpg

spot2023194.jpg

Helaas ver ingezoomd en daardoor niet helemaal scherp, maar dit is een heuse Brabus 850 Biturbo, de overtreffende trap van een S63/S65 Cabrio:
spot2023198.jpg

Nog een Brabus, dit keer een 800 Widestar:
spot2023195.jpg

Wat mij betreft één van de mooiste SUVs van de afgelopen 20 jaar, deze Infiniti FX35 van de eerste generatie:
spot2023196.jpg

Ik sluit af met nog een snelle Mercedes, dit keer een S63 AMG die bestuurd werd door een dame van middelbare leeftijd:
spot2023197.jpg

Vandaag op bezoek geweest van iemand die ik had gesproken bij het Dwergauto Jaarevenement. Hij was er toen met een Suzuki Fronte 500 en een Suzuki Cappuccino. Twee kei-auto's, beide in Nederland geleverd. Op de Japan Classic Sunday was ie er ook:

3hkGQHa.jpg

Even in de Cappuccino gezeten en ik paste er met mijn 1m93 (en erg lange benen) prima in want je kon de benen flink strekken. Alleen wat smal bij de schouders. Echt gaaf hoe het als targa gebruikt kan worden maar ook als cabriolet. Drie dakpanelen die er af kunnen en achterruit en 'beugel' die in de carrosserie zakken. Er stond in zijn werkplek ook nog een 205 Rallye die van hem is, 2x Suzuki SC100 en nog een extra Fronte die niet zo strak meer is. Even snel fotootje gemaakt:

Jgpqei9.jpg

Buiten stond een fraaie Peugeot 505 SRD '81 van zijn buren:

86uzy03.jpg

gVRsN2j.jpg

Onderweg kwam ik nog de Vespa 400 '59 tegen die ik ook bij de Dwergautodag had gezien (foto's van die dag):

motPScY.jpg

k4EQ2WS.jpg

Wat een hoop ongelooflijk mooie spots komen hier weer voorbij! (y)

Ik heb nog een paar spotjes van de afgelopen maand:

Deze Peugeot 205 uit 1986 deed mee aan de Europ'Raid, met nog 250 andere 205'jes.
In 3 weken hebben ze 8.000 km afgelegd door 20 landen.

Een Eendje uit 1961.

Een gloednieuwe Porsche 911 Dakar.

Wat een afschuwelijk ontwerp heeft zo'n Nio ET7. Ik heb 'm puur op de foto gezet omdat ik nog niet eerder een auto ben tegengekomen met Chinese logo's.

Dit vind ik dan wel weer grappig: een SsangYong Actyon Sports A200S XDI 4WD automatic uit 2008. Daar zullen er niet veel van zijn verkocht in Nederland.

Een Citroën Ami 8 uit 1972.

Een kilometer verderop reed deze Volvo 142 uit 1968.

Een ex-Rijkspolitie Porsche 911 SC Targa uit 1980.

Deze Borgward P100 uit 1961 had ik al twee keer eerder zien rijden op die dag. Bij de derde keer kon ik er een foto van maken.

Een Mercedes 200 uit 1983.

En een Mitsubishi Galant uit 1985.

Vandaag op bezoek geweest van iemand die ik had gesproken bij het Dwergauto Jaarevenement. Hij was er toen met een Suzuki Fronte 500 en een Suzuki Cappuccino. Twee kei-auto's, beide in Nederland geleverd. Op de Japan Classic Sunday was ie er ook:

3hkGQHa.jpg

Even in de Cappuccino gezeten en ik paste er met mijn 1m93 (en erg lange benen) prima in want je kon de benen flink strekken. Alleen wat smal bij de schouders. Echt gaaf hoe het als targa gebruikt kan worden maar ook als cabriolet. Drie dakpanelen die er af kunnen en achterruit en 'beugel' die in de carrosserie zakken. Er stond in zijn werkplek ook nog een 205 Rallye die van hem is, 2x Suzuki SC100 en nog een extra Fronte die niet zo strak meer is. Even snel fotootje gemaakt:

Jgpqei9.jpg

Buiten stond een fraaie Peugeot 505 SRD '81 van zijn buren:

86uzy03.jpg

gVRsN2j.jpg

Onderweg kwam ik nog de Vespa 400 '59 tegen die ik ook bij de Dwergautodag had gezien (foto's van die dag):

motPScY.jpg

k4EQ2WS.jpg
Je ziet wel waar ze voor de Nissan Figaro de inspiratie vandaan haalde.

Favorieten vanaf 2-9.
JFR: wat een mooie 33!
MCW: dat is inderdaad een mooie E30, leuk! Zelfde geldt voor die Audi 100.
citroenAZU: prachtige Morgan, leuke foto ook! De Alfa Romeo, Fords Model A en T, Nissan Patrol zijn ook top.
Escher: wat een goed ding is die 911 Dakar zo!
JL86: leuke Porsche!
XBXG: twee Dakars vlak onder elkaar, leuk ding ook! De Peugeot 205, Borgward en Mitsubishi Galant zijn ook top.

3 vrij diverse maar frisse sedans op de universiteit.

1989 Alfa Romeo 75
's Morgens een 75 waarvan ik de velgen even niet herken, maar wel goed vind staan.

1984 Mercedes-Benz 190E + 1976 Opel Kadett
En 's avonds een leuk duo, waarbij ik vooral een 190 niet vaak zo net zie.

Prachtig die 75!

Deze Borgward P100 uit 1961 had ik al twee keer eerder zien rijden op die dag. Bij de derde keer kon ik er een foto van maken.

Ja mooie he. Waar heb je die gezien? Ik zag dezelfde (denk ik) op oldtimermeeting in Sassenheim.

Wat een afschuwelijk ontwerp heeft zo'n Nio ET7.

Wat dan? Vanuit die hoek wat lomp maar verder gewoon een rustig gelijnde auto, toch?

Ja kijk die lotus.
En die twee 911 dakars. (mooi hoor)
Zo zie je maar: Ook de sportwagenmerken gaan de hoogte in.

De Borgward P100, wat een uniek wagen, je ziet eigenlijk alleen maar de isabella.
Mijn Opa had hem ooit, mensen uit de omgeving weten nog dat dit een heel indrukwekkende grote auto is.

Prachtig die 75!

Ja mooie he. Waar heb je die gezien? Ik zag dezelfde (denk ik) op oldtimermeeting in Sassenheim.

Wat dan? Vanuit die hoek wat lomp maar verder gewoon een rustig gelijnde auto, toch?

De Borgward P100 zag ik in De Zilk, maar eerder die dag ook in Lisse en omgeving. De eigenaar is er heel actief mee.
Ik zag 'm al voorbij komen in meerdere oldtimer-evenementen.

En wat betreft die Nio; ik vind 99,9% van de huidige auto's inspiratieloze bagger, troep.

AH-70-79 by CitroenAZU, on Flickr
NB-XF-95 by CitroenAZU, on Flickr
TP-761-B by CitroenAZU, on Flickr
53-YD-68 by CitroenAZU, on Flickr
DE-75-59 by CitroenAZU, on Flickr
PM-17-10 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG6486 by CitroenAZU, on Flickr
VPX-05-Z by CitroenAZU, on Flickr
_IMG6417 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG6383 by CitroenAZU, on Flickr
XF-38-75 by CitroenAZU, on Flickr
AE-01-58 by CitroenAZU, on Flickr
DL-74-11 by CitroenAZU, on Flickr
53-FP-JP by CitroenAZU, on Flickr
LR17 YUN by CitroenAZU, on Flickr

Laatst bewerkt:
09-AX-51 by CitroenAZU, on Flickr
40-48-ZK by CitroenAZU, on Flickr
ZG-20-21 by CitroenAZU, on Flickr
56-AB-46 by CitroenAZU, on Flickr
E UA 15 H by CitroenAZU, on Flickr
TD-30-KD by CitroenAZU, on Flickr
90-SP-FB by CitroenAZU, on Flickr
53-KJB-5 by CitroenAZU, on Flickr
DE-08-36 by CitroenAZU, on Flickr
HH-XR-35 by CitroenAZU, on Flickr
25-YA-82 by CitroenAZU, on Flickr
02-48-XM by CitroenAZU, on Flickr
HF-LT-11 by CitroenAZU, on Flickr
05-YE-93 by CitroenAZU, on Flickr
82-27-TK by CitroenAZU, on Flickr
BG-58-TB by CitroenAZU, on Flickr
61-76-TG by CitroenAZU, on Flickr
GX-42-GG by CitroenAZU, on Flickr

Favorieten vanaf 8-9.
Klassiekerrijder: sowieso zie ik de 444 bijna nooit, gave spot! Zo'n Eletre wil ik eerst zien voordat ik er iets van zeg, het geel staat lekker knallend maar ik weet nog niet zeker wat ik van het ontwerp moet vinden.
citroenAZU: leuke Morgan, ik neem even aan dat het een 4/4 is :). Die AMC, R4, groep Londense taxi's, Citroën SM, Subaru SVX, Citroën C35 zijn ook top.
MCW: wat een prachtige Delage!
HarmenA: geweldige Visa!

1985 Pontiac Fiero
Nederwetten: ik had al een hele tijd geen Fiero meer gezien, deze lijkt nog gewoon gebruikt te worden.

1991 BMW 318i
Geldrop: een opmerkelijk vroege E36.

1973 Mercedes-Benz 450SE
Een absoluut prachtige Mercedes.

Dodge Avenger CRD (2007-11)
En nieuw spul, normaal was ik een Avenger misschien nog voorbijgefietst maar dit is een diesel. Ik kan me niet voorstellen dat die waar dan ook redelijk verkocht.

1995 Citroën C15D
Eindhoven: een opmerkelijk nette C15.

1993 Volvo 480
En een 480, die ik voor mijn gevoel praktisch nooit als importexemplaar zie.

Vandaag gezien:

Chevrolet Suburban van 1986:

Porsche 911 Cabriolet van 2022:

Jeep Wrangler unlimited van 2011:

Honda CR-Z van 2010:

Met alle respect, een Porsche 911 vind ik niet meer bijzonder helaas. Wilde foto's uploaden van een Wiesmann die hier vorig weekend voor de deur stond, maar snap helaas niet hoe dat moet.

Leuke Suburban hierboven!
Thema90, heb je de foto's al online staan? Dan werkt het net als het oude forum. Linkje plakken met [ img ] ervoor en [ /img ] erachter, maar dan zonder de spaties, of via 'Media' hier in de tekstbalk.

Ik doe er mijn spotjes van vandaag meteen achteraan, in Helmond.

1990 Porsche 944 Cabriolet
Een 944 cabriolet had ik nog niet voor de lens gehad. Ik hoop dat hij voor de winter nog even gepoetst wordt.

1971 Buick Riviera
En een van mijn favoriete oude Amerikanen, een boattail. Ik ben nooit zo van de matte lak maar dit blauw kan hij op zich best hebben. Verder is hij net als de Porsche niet helemaal stofvrij.

afentoe, nee waar zou ik de foto's online moeten hebben staan? Begrijp dat je er een url van moet maken? vind het nodeloos ingewikkeld, gewoon downloaden van mijn documenten zou eenvoudig kunnen, maar nu moeten jullie helaas de Wiesmann missen:D Maar goed, er zijn grotere wereldproblemen.

MG B
mpvQJtu.jpg

Aston V8 Vantage
eguVVZ3.jpg

Toyota Starlet
mPuCr0T.jpg

2CV
OOq36XA.jpg

Deze combinatie haalde me in terwijl ik 120 reed. Op de terugweg idem
pMPULlU.jpg

Porsche 924
ubfdSN9.jpg

Alfa GTV6 2.5 uit 1983, embleem zegt 3.5
hcbCFel.jpg

NL7Mgu9.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: XBXG
@afentoe, was niet de bedoeling om onaardig te zijn, punt is dat ik geen autospotter ben, maar het wel leuk vind om af en toe... iets te delen wat ik denk dat jullie leuk vinden. Woon tegenover een restaurant met Michelin ster, en dan staat er wel eens wat bijzonders, zoals (volgens zoon van mijn vriend, want ik zag alleen aan het logo dat het een Ferrari was) een Ferrari SF 90 stradale assetto fiorano, en deze week dus een Wiesmann. Dus wil wel iets delen, maar ga er geen studie van maken. Hoop dat je mijn uitleg begrijpt.

Terug
Bovenaan