Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De stadsbus met carrosserie van Hainje zal zeker wel een Mercedes-Benz chassis als basis hebben. Gezien de aanduiding 'Merwede Ziekenhuis' zal dit een oude stadsbus uit Dordrecht zijn. Het gemeentelijk vervoerbedrijf (GVBD), dat tot 1990 bestond en toen door de SVD werd vervangen en weer later werd overgenomen door de Haagse HTM, reed steevast met Mercedes-Benz bussen. Soms met een fabriekscarrosserie van Mercedes zelf, zoals de O405 en O408, maar eerder ook met bussen met een Nederlandse opbouw. De afgebeelde bus is een O305 uit een serie van 25 bussen die tussen 1975 en 1978 in dienst kwamen.Fiat 127 prachtig, maar de mensen waren vroeger echt dunner/kleiner, kijk maar naar de bestuurder.
Zat afgelopen week achterin een w124, nou ik ben niet super klein maar dit vond ik wel krap hoor en dan te bedenken dat dit de taxi is!
Vraag me af of de MB touringcar wel echt een MB is.
En idd een grote overhang bij die peugeot, maar geen fietsendrager achterop doen.
Moderator
Je ziet wel waar ze voor de Nissan Figaro de inspiratie vandaan haalde.Vandaag op bezoek geweest van iemand die ik had gesproken bij het Dwergauto Jaarevenement. Hij was er toen met een Suzuki Fronte 500 en een Suzuki Cappuccino. Twee kei-auto's, beide in Nederland geleverd. Op de Japan Classic Sunday was ie er ook:
![]()
Even in de Cappuccino gezeten en ik paste er met mijn 1m93 (en erg lange benen) prima in want je kon de benen flink strekken. Alleen wat smal bij de schouders. Echt gaaf hoe het als targa gebruikt kan worden maar ook als cabriolet. Drie dakpanelen die er af kunnen en achterruit en 'beugel' die in de carrosserie zakken. Er stond in zijn werkplek ook nog een 205 Rallye die van hem is, 2x Suzuki SC100 en nog een extra Fronte die niet zo strak meer is. Even snel fotootje gemaakt:
![]()
Buiten stond een fraaie Peugeot 505 SRD '81 van zijn buren:
![]()
![]()
Onderweg kwam ik nog de Vespa 400 '59 tegen die ik ook bij de Dwergautodag had gezien (foto's van die dag):
![]()
![]()
Deze Borgward P100 uit 1961 had ik al twee keer eerder zien rijden op die dag. Bij de derde keer kon ik er een foto van maken.
Wat een afschuwelijk ontwerp heeft zo'n Nio ET7.
Prachtig die 75!
Ja mooie he. Waar heb je die gezien? Ik zag dezelfde (denk ik) op oldtimermeeting in Sassenheim.
![]()
Wat dan? Vanuit die hoek wat lomp maar verder gewoon een rustig gelijnde auto, toch?
Is die 403 nu van Amsterdam naar Amsterdam gereden?