Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Oei, dat is geen slechte overbuur. Hier in het dorp zit wel een sterrenrestaurant, maar volgens mij iets te dicht bij de bushalte, een Bentley Continental wil er nog wel eens staan maar daar houdt het wel bij op.@afentoe, was niet de bedoeling om onaardig te zijn, punt is dat ik geen autospotter ben, maar het wel leuk vind om af en toe... iets te delen wat ik denk dat jullie leuk vinden. Woon tegenover een restaurant met Michelin ster, en dan staat er wel eens wat bijzonders, zoals (volgens zoon van mijn vriend, want ik zag alleen aan het logo dat het een Ferrari was) een Ferrari SF 90 stradale assetto fiorano, en deze week dus een Wiesmann. Dus wil wel iets delen, maar ga er geen studie van maken. Hoop dat je mijn uitleg begrijpt.
Mijn spots van de afgelopen twee weken, te beginnen met een (volgens mij) vroege Volkswagen Golf I Cabrio:
Prachtig gerestaureerde Volkswagen T1 uit 1974. Ik had 'm een pak ouder ingeschat:
![]()
_IMG6619 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG6686 by CitroenAZU, on Flickr
21-GH-LR by CitroenAZU, on Flickr
NK-55-RD by CitroenAZU, on Flickr
79-JT-KN by CitroenAZU, on Flickr
J-796-ST by CitroenAZU, on Flickr
05-ZH-FX by CitroenAZU, on Flickr
34-MV-04 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG7025 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG7014 by CitroenAZU, on Flickr
80-NRB-5 by CitroenAZU, on Flickrafentoe, nee waar zou ik de foto's online moeten hebben staan? Begrijp dat je er een url van moet maken? vind het nodeloos ingewikkeld, gewoon downloaden van mijn documenten zou eenvoudig kunnen, maar nu moeten jullie helaas de Wiesmann missenMaar goed, er zijn grotere wereldproblemen.
GY-24-NY by CitroenAZU, on Flickr
BA-72-12 by CitroenAZU, on Flickr
50-ZS-98 by CitroenAZU, on Flickr
25-60-RT by CitroenAZU, on Flickr
RK-42-FT by CitroenAZU, on Flickr
TB-84-NZ by CitroenAZU, on Flickr
DZ-44-67 by CitroenAZU, on Flickr
95-YB-36 by CitroenAZU, on Flickr
Ah, ik dacht dat oldtimerplaten begonnen met 0-.
Klopt wat je zegt. In 2014 zijn ze overgestapt op O-ABC-123. Vraag me niet waarom, volgens mij was het oude systeem 1-OAA-123 nog lang niet op en in het nieuwe systeem heb ik de O in eerste instantie nog wel voor een nul aangezien.Het Belgische kentekensysteem is vrij ingewikkeld...
Er was inderdaad een korte tijd dat oldtimers een kenteken uit de serie 1-Oxx-123 kregen, voordat dat de huidige serie werd (O-ABC-123). Escher zou dit wellicht nog beter kunnen schetsen.

@XBXG: de Bentley heeft, zoals afentoe terecht opmerkte, inderdaad een oldtimerkenteken. Ik moest ook even kijken omdat de tekens (te) dicht op elkaar op een "oud" formaat nummerplaat zijn gedrukt. Komt volgens mij zo niet door de keuring.

Strakke Allegro! Ik ben benieuwd wat er onder die hoezen achter de Saab staat... er staat in elk geval een leuke Eend.
43-31-AG by CitroenAZU, on Flickr
53-TJK-5 by CitroenAZU, on Flickr
12-92-EZ by CitroenAZU, on Flickr
30-YD-35 by CitroenAZU, on Flickr
FX-BL-93 by CitroenAZU, on Flickr
HD-865-S by CitroenAZU, on Flickr
78-YD-60 by CitroenAZU, on Flickr
BE-08-03 by CitroenAZU, on Flickr
15-YB-56 by CitroenAZU, on Flickr
DM-47-17 by CitroenAZU, on Flickr
FX-81-BB by CitroenAZU, on Flickr
GZ-BN-80 by CitroenAZU, on Flickr
GD-43-VK by CitroenAZU, on Flickr
BX-87-GF by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0033 by CitroenAZU, on Flickr
29-PL-JV by CitroenAZU, on Flickr
05-YE-93 by CitroenAZU, on Flickr
17-NZ-01 by CitroenAZU, on Flickr
99-NDV-6 by CitroenAZU, on Flickr
V-617-HP by CitroenAZU, on Flickr
DB-GH-56 by CitroenAZU, on Flickr
14-58-XM by CitroenAZU, on Flickr
AM-51-54 by CitroenAZU, on Flickr

Hoezo dan? Het is een regulier kenteken uit 2020, dan moeten het toch GAIK-platen zijn? Zie https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/de-kentekenplaat/donkerblauwe-kentekenplaten:@ HarmenA, bijzonder dat kenteken, creatief ook. En omdat het kenteken officieel genoteerd wordt zonder de leesbaarheidsstreepjes denk ik dat 't voor de rechtbank ook nog eens stand zou houden.
U mag alleen blauwe kentekenplaten op uw personenauto/kampeerauto, bedrijfsauto of motor gebruiken in de volgende gevallen:
- het voertuig is vóór 1 januari 1978 voor het eerst op de weg gekomen (datum eerste toelating).
- het kenteken bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.
FX-77-JY by CitroenAZU, on Flickr
VT-69-VN by CitroenAZU, on Flickr
JT-00-30 by CitroenAZU, on Flickr
JG-93-70 by CitroenAZU, on Flickr
RN-XZ-10 by CitroenAZU, on Flickr
9-HA-704 by CitroenAZU, on Flickr
AL-17-71 by CitroenAZU, on Flickr
DL-65-59 by CitroenAZU, on Flickr
KK-24-ZR by CitroenAZU, on Flickr
SJ-79-PS by CitroenAZU, on Flickr
JF-79-LY by CitroenAZU, on Flickr
55-DM-50 by CitroenAZU, on Flickr