1 Volkswagen 5.299 12,87%
2 Peugeot 3.074 7,47%
3 Ford 3.071 7,46%
4 Renault 2.949 7,16%
5 Opel 2.691 6,54%
6 Kia 2.608 6,33%
7 Toyota 2.440 5,93%
8 Citroën 2.157 5,24%
9 Fiat 2.065 5,01%
10 Audi 1.903 4,62%
11 Hyundai 1.730 4,20%
12 BMW 1.494 3,63%
13 Škoda 1.476 3,58%
14 Volvo 1.382 3,36%
15 Suzuki 1.362 3,31%
16 Mercedes-Benz 779 1,89%
17 Seat 736 1,79%
18 Nissan 646 1,57%
19 Chevrolet 501 1,22%
20 Mazda 488 1,19%
21 Mini 352 0,85%
22 Mitsubishi 287 0,70%
23 Alfa Romeo 267 0,65%
24 Honda 266 0,65%
25 Lexus 264 0,64%
26 Dacia 161 0,39%
27 Porsche 105 0,25%
28 Land Rover 100 0,24%
29 Lancia 59 0,14%
30 Subaru 55 0,13%
31 Smart 43 0,10%
32 Jeep 38 0,09%
33 Jaguar 32 0,08%
34 Fisker 29 0,07%
35 Daihatsu 8 0,02%
36 Tesla 3 0,01%
37 Bentley 2 0,00%
37 Infiniti 2 0,00%
37 Saab 2 0,00%
40 Cadillac 1 0,00%
40 Dodge 1 0,00%
40 Ferrari 1 0,00%
40 SsangYong 1 0,00%
Volkswagen pakt met overmacht de pole position! Zoals wel te verwachten was, zakken Opel en Nissan na de opvallend goede maand maart weer hard terug. Verder opvallend: Kia wederom het best verkochte Aziatische automerk, een steengoede prestatie! Hyundai blijft dan toch wel iets achter door qua design minder aansprekende modellen, maar kan met de vernieuwde i20 (inclusief 14% bijtelling), nieuwe i30 en Santa Fe verder groeien, Kia heeft zelf de nieuwe cee'd als grootste troef. Fiat herstelt nu eindelijk, waarschijnlijk met dank aan de Panda, maar gezien het marktaandeel zal ook de Punto daar zijn steentje aan hebben bijgedragen. Mazda zakt nu weer na de geweldige maand maart, maar heeft een goed gevulde orderportefeuille van de CX-5. Bij Honda is nog geen Civic-effect waar te nemen (en de kans dat dat uitblijft lijkt helaas groot), Dacia heeft dringend behoefte aan de Lodgy, Subaru deed het weer waardeloos en Lancia stelt teleur met de Ypsilon die op papier alle succesingrediënten in huis heeft, maar nog geen deuk in een pakje boter kan slaan. Voor zo'n duur model doet Fisker het sensationeel goed, terwijl Daihatsu, Saab en Dodge richting uitgang gaan.