Rearwheel Driver zei:
De Lexus CT dankt z'n succes voor 90% aan z'n hybride techniek. Mensen kiezen hem vanwege z'n lage bijtelling, niet omdat ie zo mooi is.
Hij trekt daarmee een ander koperspubliek dan de 1-serie of A3
De 1-serie vind ik ook niet fraai.
En je kan je succes beter te danken hebben aan zoiets vooruitstrevends als hybridetechniek dan aan dumpprijzen, zoals een klein gebakje als de 107 dat stukken beter verkoopt dan de optisch veel fraaiere Aygo. De Nederlander kiest in dat geval voor 'goedkoop' maar kijkt niet naar service e.d.. Dat laatste vind ik wel jammer, dat men dat vaak niet bij de afwegingen voor aankoop betrekt.
Je krijgt op een Aygo bijvoorbeeld 1 jaar extra fabrieksgarantie, dus 3 jaar i.p.v. 2 voor de 107. En wat je bij inruil uiteindelijk moet bijbetalen is veel belangrijker dan de prijs die in de showroom op de ruit staat. Ik zou dus zeker niet zomaar voor de 107 gaan, maar ook serieus naar de Aygo en C1 kijken (al vind ik de C1 het lelijke eendje van deze drieling).