CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Dus als ik het goed begrepen heb mag Daisy nu met die dure broze Sportecs over drempels, langsheen stoepranden, achterwaarts inparkeren, ... :)

Daisy rijdt nu inderdaad met de Leon o_O

Maar ik weet dat ze er ontzettend zuinig op is en ze weet dat wanneer ze dat niet is dat ze dan terug bij haar ouders kan gaan wonen :D

Nog wat simpele (telefoon) sfeerplaatjes:

IMG_20130415_052518.jpg

IMG_20130415_051750.jpg

Ja... hij start nu wel. Alleen de ventilator gaat direct aan zodra het contact aangaat. Daarbij deed vanochtend de temperatuurmeter het niet (link?). Dus ik vertrouw het nog niet om Daisy met de Corsa op pad te sturen...

Zo'n onbetrouwbare Corsa zou ik wegdoen,
en Daisy in de plaats een stevige maar net zo betrouwbare RangeRover in de plaats kopen,
ben je meteen van dat trekautoprobleem af...

CorZa zei:
Ja... hij start nu wel. Alleen de ventilator gaat direct aan zodra het contact aangaat. Daarbij deed vanochtend de temperatuurmeter het niet (link?). Dus ik vertrouw het nog niet om Daisy met de Corsa op pad te sturen...

Hmm.. ik denk dat het simpeler ligt. Even voor de duidelijkheid. Hij start wel of niet, of slaan niet aan?
Dus 1) ja de startmotor gaat rond maar de motor slaat niet aan
2) Startmotor geeft geen kik.

In het eerste geval kon de oplossing wel eens simpeler liggen. Een draadbreuk in de temperatuursensor o.i.d. waardoor deze een foutief signaal aan de ECU geeft. De ventilator die aangaat zodra je de auto op contact zet kan heel goed wijzen op het noodloopprogramma. Dus uit voorzorg wordt deze al aangestuurd.

Als het aan mij zou liggen moeten ze beginnen bij het checken van de temperatuursensor o.i.d. Ik weet alleen niet of het dashboard en ECU van dezelfde sensor gebruik maken...

Ja goeie, weet ik dus ook (nog) niet. Maar ik heb maandagavond het halve dashboard uit elkaar gehaald, het contactslot eruit gehad en alle nagelopen, aangedrukt, contactspray gebruikt enz. enz. en gisteren ben ik met de Corsa weggeweest en de auto startte tot 5x, meters deden het allemaal en 's avonds deed de ventilator het normaal ('s ochtends niet...). Dus het is lastig, maar vooralsnog lijkt het nu enigszins beter te gaan. Ik denk dat er een chronisch vochtprobleempje in de auto zit. Niet gek want bij de vorige eigenaresse stond de auto altijd buiten en reed krap 3000km per jaar...

Wat het starten betreft:
hij startte soms wel, soms niet en soms wel, maar viel meteen weer uit (na zelf tot 2000tpm te draaien).
Ik denk... let wel: denk... dat het zomaar eens nog simpeler kan zijn: sleutelherkenning. Ik heb het contactslot uit elkaar gesloopt en uiteindelijk gesmeerd en al teruggekregen en sindsdien start hij goed. Dus nu beperk ik me tot het contactslot of een sensor welke het toerental van de motor bepaalt.

Vanochtend weer naar UZ Gent ter controle en de Leon startte gewoon keurig en alles werkte zoals het hoort. Was ik stiekem nog blijer mee dan anders ;)

En die Range Rover.... graag, maar zit er momenteel financieel echt niet in en gezien de onzekerheden in de nabije toekomst is dat sowieso niet verstandig... helaas.

@Barri, ik hoop dat je enorm ongelijk hebt :D

Nog nieuws hier?
Zijn de Sportecs intussen vrouwelijk bijgewerkt door stoepranden?
Zit er onverwachts toch nog een vervanging aan te komen?

Even stof afblazen... :)

Geen onverwachte veranderingen in het wagenpark of aanpassingen aan de auto's.

De Corsa is afgelopen week goedgekeurd zonder opmerkingen. Er was alleen 1 kentekenlampje stuk... Stom, wist ik, maar was ik vergeten.

Binnen nu en 2 weken mag de Leon weer.

Dus nog geen vervanging en de Sportecs zijn nog keurig onbeschadigd ;)

Dat heb ik geprobeerd aan te passen Berry, maar na meer dan 20x een 503-tje was ik het zat :(

De Corsa lijkt weer redelijk te starten. Nog één keer gehad dat hij weigerde, maar sindsdien niet meer. Niettemin noemt Daisy de Leon inmiddels wel "mijn auto"... en dat is wel wat beangstigend :rolleyes:

Edit: ja hoor... nu wel natuurlijk. Het is aangepast.

CorZa zei:
Dat heb ik geprobeerd aan te passen Berry, maar na meer dan 20x een 503-tje was ik het zat :(

De Corsa lijkt weer redelijk te starten. Nog één keer gehad dat hij weigerde, maar sindsdien niet meer. Niettemin noemt Daisy de Leon inmiddels wel "mijn auto"... en dat is wel wat beangstigend :rolleyes:

Edit: ja hoor... nu wel natuurlijk. Het is aangepast.
Vrouwen :confused::eek: het most niet machen o_Oo_O
Mijn marionneke is nu ook weg met Idefix... :D
Ja zijn velgjes zijn nog smetteloos, net als zijn body. :p

Update: de Corsa lijkt toch weer niet redelijk te starten. Gisteren poging tot starten en tot 8x toe niets... uiteindelijk wel aan de praat gekregen, maar het ging niet van harte. Problemen zijn weer aanwezig dus (feitelijk nooit weggeweest, enkel een paar keer geluk gehad).

CorZa zei:
Update: de Corsa lijkt toch weer niet redelijk te starten. Gisteren poging tot starten en tot 8x toe niets... uiteindelijk wel aan de praat gekregen, maar het ging niet van harte. Problemen zijn weer aanwezig dus (feitelijk nooit weggeweest, enkel een paar keer geluk gehad).

Heb je de sleutel zelf al vervangen?

Vandaag bericht of de Leon goedgekeurd is of niet...

Eergisteren van binnen en buiten in de avonduurtjes maar eens goed onder handen genomen. Sinds vriendinlief er regelmatig mee naar stal rijdt is de binnenkant "niet echt" proper geworden... o_O

3of9.jpg

Het wordt pas schrikbarend als ze bij gezamenlijke uitjes spontaan de bijrijdersdeur voor je open houdt en zelf manifest achter het stuur plaatsneemt... :p

Bijrijdersdeur openhouden? Gewoon achter het stuur gaan zitten en mij verdwaasd aankijken waarom ik "in vredesnaam aan de bestuurderskant in wil stappen" :D

De Leon is goedgekeurd! Zonder opmerkingen dus we kunnen er weer een jaartje tegenaan...
cheer_puh.gif
cheer_puh.gif
cheer_puh.gif
cheer_puh.gif
cheer_puh.gif

Vervaldatum APK 27-08-2014

Datum eerste toelating 27-08-2003

Datum aanvang laatste tenaamstelling 27-08-2003

Datum eerste afgifte Nederland 27-08-2003

Datum eigenaar 27-08-1978 ;)

De gewijzigde topictitel verraadt het al... de Corsa is verkocht! Dus nu alleen de Leon nog 'op stal'...

Wat een ruimte in de garage! :D

Voorlopig komt er geen vervanger voor de Corsa. Ik ben nu officieel autoloos want Daisy is sinds gisteren al de onofficiële eigenaresse van de Leon. Hij ging gisteren al mee op pad en vandaag staat een ritje naar de overkant (voor ons... dus Zuid-Beveland/Walcheren). Daar gaat mijn lage kilometerstand :D

Daisy heeft sinds kort haar eigen fotografie-bedrijfje. Op termijn zit ik te denken aan een VW Caddy TDI. Ik hoor al een "huh?". Een auto van de zaak is natuurlijk een optie. Ik ben voor mijn werk tegenwoordig regelmatig op pad met een Caddy en zou dat wel zien zitten. Rijdt prima en als hij "op de zaak" staat is dat een goede optie. Maar eerst eens uitzoeken hoe één en ander werkt want dat is nieuw terrein voor ons beiden. Lost meteen het probleem van een "stalauto" op ;)

Lijkt me beter dat je een eigen topic aanmaakt en niet in iemands mijn-auto-topic uitgebreid over jouw Leon gaat praten. :)

Die foto is gemaakt onderweg naar je vakantie (Roadtrip) aldus je FB-pagina? :)
Tipje, kies niet een forumnaam die je hele naam bevat, tenzij je graag al je avonturen deelt.

Ben blijkbaar in een onbesuisde bui geweest, had niet gezien dat dit topic specifiek over iemands auto ging, aan het aantal pagina's te zien dacht ik dat dit een slap ouwehoer-topic was,(no offence:cool:)

Mijn naam had autoweek automatisch naar mijn naam vernoemd, omdat ik bij ''mijn naam'' geen naam ingevuld had, dus vandaar maar bedankt voor het attenderen ;)

Topic even vanonder het stof halen...

De Leon is er en doet het nog altijd. De teller staat inmiddels op een astronomische 80k :)

2622m3a.jpg

De Leon heeft vorige maand een nieuwe accu gehad omdat het starten minder begon te gaan. De accu was dan ook al ruim 10 jaar oud... alleen start de Leon nog altijd matig helaas. Soms 4x proberen. Dus ik moet het ergens anders zoeken.

Suggesties zijn meer dan welkom ;)

Volgens Problemcar is het de koelvloeistof temperatuur sensor.

Na vervanging zou de auto weer goed moeten starten.

Hmmm, koelvloeistof temp sensor... nog niet gerelateerd aan het starten, maar idd geeft de temp. na het matige starten soms een motormanagement melding en komt de temp niet boven de 80 a 85 graden. Goh... Dank voor de suggestie!

Bij mij was het de nokkenassensor, kost ook de wereld niet en kun je zelf vervangen als het moet ;)

Maar als je een storing in beeld krijgt, dan moet het uitlezen van de computer al je antwoord geven ;)

Volgens mij komt de 'storing' omdat tijdens de startpogingen het mengsel te rijk lijkt en daardoor komt er een melding van het motormanagement. Na een keer of 5 probleemloos starten is deze melding ook vanzelf weer weg...

- Nokkenassensor
- Koelvloeistoftemp sensor

Gaan we beiden checken.

Het blijkt na uitlezen de nokkenassensor. Deze wordt morgen vervangen.

Raar bijverschijnsel... sinds de foutmelding eruit gehaald is, is het startprobleem ook over :rolleyes:

Ik ga door voor de koelkast :D

Ben benieuwd wat dat geintje kost. Sensor kost (uit m'n hoofd) een paar tientjes, vervangen stelt niets voor en is nog geen kwartier werk. Had je uit kostenoogpunt dus beter zelf kunnen doen ipv de garage ;)

Ik durf te wedden dat die foutmelding snel genoeg weer verschijnt en de problemen terug zijn, zo was het ook bij mij. Overigens heeft het alleen invloed op het starten, als de motor eenmaal loopt doet de sensor niet meer.

Een auto is in mijn geval een hobby, maar hij moet het wel gewoon altijd doen anders is de liefde snel over ;)

@B-Real, het is nog niet vervangen. Wordt morgen vervangen, maar kan altijd nog zeggen dat ik het zelf doe. Is het zo simpel ja?
Klopt dat het onder het rijden niets meer met die melding doet.

Nokkenassensorverhaal is nog niet over. Onderdeel zou volgens de dealer rond de 60 euro kosten. Vriendinlief ging het ophalen ivm drukte op mijn werk. 167 euro aub... euh dat is een nagenoeg 2,8x zo duur... dat gaan we dus niet doen. Iemand (B-Real?) enig idee wat nu daadwerkelijk de prijs is? Onderdeelnummer zou helemaal super zijn. Ik heb het idee dat de dealer er plots wel heel veel op wilt verdienen...

https://www.autoteile-teufel.de/HELLA/Sensor-Nockenwellenposition/6PU009121551/?categoryId=3165&vehicleId=14413
Sensor, Nockenwellenposition
HELLA 6PU 009 121-551
+/- €80

Wow, sehr schön. Dank je wel! ;)

Ik kwam ook aan ongeveer 75 a 80 euro, maar hoe de dealer dan plots aan 167 euro komt... beetje jammer :rolleyes:

Gisteren het onderdeel elders besteld en meteen geleverd. Alleen nu nog ergens een how-to vinden om het te vervangen :)

@vectrafan. Ik heb niet veel aan die, maar wel als ik "crankshaft" vervang door "camshaft" dus ik kan er dan zeker wat mee. Dank je;)

Terug
Bovenaan