CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

adinsx zei:
Je bent eindelijk overgestapt naar Frans, dus een Clio Estate TCe90 :D

Zat ik ook aan te denken...
Moet ook qua uiterlijk wel beetje smaakvol blijven, dus lijkt me enige kleine break die in aanmerking komt.

renault-clio-estate-tce-90-expression-pack-intro-rouge-trekhaak-all-season-banden.jpg

Oeh, dan zou hij dezelfde overstap doen als mij. Van 180pk naar 90pk in een Clio. Ook een witte, alleen geen station :D
Prima auto die Clio, maar ik was stiekem na 2,5 jaar wel blij dat ik er vanaf was. Dat zat hem overigens meer in de hoeveelheid tijd en kilometers die ik er in doorbracht (dan verlang je naar iets groters/comfortabelers), als je weinig rijdt is er absoluut niets mis mee.

Waarom eigenlijk de overstap naar een witte station met minder dan 100pk? Ik snap 'm namelijk niet.

Een Fabia Combi 1.0 TSI 95pk?

edit: toch, aan mijn Focus met 125pk heb ik genoeg. Is mij vlot zat, daarvoor heb je geen snelheidsmonster nodig. Dan dan snap ik het toch een beetje :p Komt er weer een smart naast misschien? :D

@adinsx, wel proefgereden in een Clio Estate TCe90. Totaal niet mijn/onze auto. Kortste proefrit ooit geloof ik :D

@BRG, je hebt het helemaal goed (y)

Een Monte Carlo uitvoering? Of een Drive, of een Clever? Sowieso hebben ze allemaal een setje Eibach nodig!
Nieuw gekocht?

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (om precies te zijn).

20180505_131850.jpg

20180505_131911.jpg

IMG_20180503_195954.jpg

koda_fabia_1_2_tsi_90pk_greentech_first_edition_style_2.jpg

20180505_132759.jpg

koda_fabia_1_2_tsi_90pk_greentech_first_edition_style_15.jpg

koda_fabia_1_2_tsi_90pk_greentech_first_edition_style_16.jpg

koda_fabia_1_2_tsi_90pk_greentech_first_edition_style_22.jpg

koda_fabia_1_2_tsi_90pk_greentech_first_edition_style_24.jpg

Bouwjaar: 2015
KM stand: 32.800km
Parkeersensoren rondom
DAB+ radio (edit: incl. Skoda surround, 3D sound systeem by Arkamys)
Stoelverwarming
Cruise + climate control
Stuurwielbediening
Auto sensor vanalles
Adaptief vanalles
En een heel stuk comfortabeler dan de Leon (maar die deed dan ook aan buikschuiven met velglinten om de velgen ipv banden :D

@barri, ja inderdaad. Alleen de velgomtrek is bijna net zoveel als de totale wielomtrek bij een Fabia dus dat wordt wel erg lastig :)

En hij heeft de sportstoelen, heet dat ook Dynamic pakket bij de Fabia?
Voorkant van de auto lijkt al verlaagd te zijn op de foto's.

Leuk ding hoor!
Al plannen voor aanpassingen? Ik raad een zwart randje om de grille aan. Zie bijvoorbeeld de site superskoda.com

"Geen schroefset meer" was een huwelijkse voorwaarde dus dat is nog een dingetje... :D

Ideëen genoeg. Helemaal standaard rondrijden is nooit mijn ding geweest, maar voorlopig laat ik hem even zo. Zo tot net na de zomer ofzo ;)

@Bossinkje, haha ik zei precies hetzelfde, maar toen viel er een lange, onaangename stilte... :D

Eibach veren, zwarte grille omlijsting, chromevision bolletjes in de knipperlichten, Monte Carlo bumperlip. Ik zou het wel weten :D

@Barri, ik ook... alles op zijn tijd. En ik ben van nature erg ongeduldig dus ik denk dat er snel updates komen :D

CorZa zei:
@barri, ja inderdaad. Alleen de velgomtrek is bijna net zoveel als de totale wielomtrek bij een Fabia dus dat wordt wel erg lastig :)

Je oude velgen terughalen bij Richard?

Haha ja dat zou kunnen, maar voorlopig hou ik deze er even onder... Geldboompje is tot op de grond gesnoeid, dus even rustig aan :rolleyes:

British Racing Green zei:
CorZa zei:

Je oude velgen terughalen bij Richard?

Klein probleempje is dat Richard zijn velgen (plus bijbehorende auto) een jaar of vijf geleden al verkocht heeft. En dat het kenteken niet meer bestaat :cry::cry::cry:

Degelijke vervanger Marco!
Gelukkig heb je wel gewoon een prima uitvoering gevonden. Oogt sportief en zit lekker in de luxe, Het vermogen ga je missen, maar dit gaat vast niet tegenvallen (y)

Richard, ja dat je auto met velgen weg was wist ik al, maar dat het kenteken vervallen is wist ik nog niet :cry:

Dit is voor ons een prima uitvoering. Lekker luxe en comfortabel met (voor ons) veel luxe. En... ruimte voor de racefiets achterin :cool:

20170514_163510.jpg

Leuke auto. Wit met zwart combineert heel mooi. Set mooie velgen eronder waar het zwart weer in terug komt en er staan een lekker sportief wagentje.

Ik zet ook in op een Clio.

https://www.autozeeland.nl/aanbod/renault/clio/353660/renault-clio-estate-0.9-tce-limited.html

Vond de leon gaver (wie niet natuurlijk) maar nette luxe opvolger(y). Aan een fabia is subtiel best het een en ander te veranderen natuurlijk, snel een eibach set eronder, dak en spiegelkappen zwart laten wrapppen en een goede set xenon of led dimlichten in de projectorkoplampen, (en een bezoekje aan JD of vagtechniek;) )

Nette auto, maar wel een extreme overstap.

Heeft ie nog een beetje beenruimte achterin?
Ziet er namelijk erg krap uit..

En uiteraard gefeliciteerd met de aankoop.
Hopelijk blijft het TSI blok netjes zijn werk doen, veel veilige kilometers toegewenst.(y)

Natuurlijk was en is de Leon een 'gavere' auto maar er komt een moment dat je moet kiezen en dit is een bewuste keuze.

Ik ben vrij kieskeurig en deze auto voldeed qua luxe en comfort en ik vind hem eigenlijk best mooi voor een station in deze klasse :cool:

@carkiller, Nou grappig dat je de beenruimte noemt. Dat wilden we tijdens de proefrit testen dus we gingen 'achter onszelf' zitten. Dat viel reuze mee. Alleen toen wilden we eruit... deuren op kinderslot. Dan de ramen maar open om de portiergreep langs buiten... ook op slot. Dus het knopje op het voorportier kunnen bereiken om vervolgens het raam open te doen en de deur langs buiten te kunnen openen. Gelukkig konden we er smakelijk om lachen. Maar dat valt dus alleszins mee ;)

Dank je wel!

Ik zag het op het filmpje over de Skoda hier op AW, valt inderdaad mee.
Zal wel aan de foto's liggen.

En lelijk is de auto zeker niet, had alleen een auto verwacht die wat meer eigenschappen met de Leon zou delen.
Nu is het van nat naar droog zeg maar, van het ene uiterste naar het andere.

Maar we wennen er wel aan.;)

Het is dus een Fabia station geworden, in ieder geval een hele praktische auto, met toch wel een andere gevoel lijkt me dan de Leon.

Het is heel andere auto maar we zijn inmiddels ook 15 jaar verder. Ik vind zo'n lage Leon met de juiste wielen nog steeds schitterend om te zien maar het comfort begon op den duur wel wat minder prettig te worden. Als ik nu over een Euro muntstuk rij voel ik uit welk land het komt... ik zit inmiddels ook weer aan hernia nummer 2 dus iets meer comfort is welkom. Daarbij was een eis lichter (Daisy dacht kleur en ik dacht gewicht... het is beiden geworden) en langzamer in combinatie met meer luxe dus en een stuk jonger. Dat is gelukt :)

CorZa zei:
@carkiller, Nou grappig dat je de beenruimte noemt. Dat wilden we tijdens de proefrit testen dus we gingen 'achter onszelf' zitten. Dat viel reuze mee. Alleen toen wilden we eruit... deuren op kinderslot. Dan de ramen maar open om de portiergreep langs buiten... ook op slot. Dus het knopje op het voorportier kunnen bereiken om vervolgens het raam open te doen en de deur langs buiten te kunnen openen. Gelukkig konden we er smakelijk om lachen. Maar dat valt dus alleszins mee ;)

Dank je wel!

Dit klinkt stom misschien maar dit soort dingen gebeuren mij vaak in de zoektocht naar een nieuwe auto. Iets idioots waar je maar om moet lachen. Pas daarna voelt het goed en dan koop ik niet eens perse dan die auto. Mijn eerste proefrit met een Corvette (niet diegene die ik gekocht heb) hield op met een lege tank op een grote kruising in Tilburg. De eerste proefrit met een XC70 liet ons midden op een smal maar druk landweggetje staan met een kapotte accu. Met de C1 was ik aan het proberen of er geen trillingen waren op een korte provinciale weg tot mijn vrr subtiel opmerkte dat het daar 50 was en we net een flitspaal voorbij reden. Een andere auto (weet niet meer welke) had lang stilgestaan en daarvan gingen de ramen nog een beetje stroef. Wij alle 4 de ramen even geprobeerd in de regen en toen wilde ze niet meer dicht. En in de tijd voor de mobieltjes ben ik met een Golf III ook eens gestrand met lege tank... daarna kocht ik mijn Nissan 100NX. Positieve vibes dus als er zo'n verhaal bij komt.

Maar na dit slap geklets: gefeliciteerd! Grote stap maar zoals je zegd ben je al wel weer 15 jaar verder. En... mijn vader koopt altijd een auto (bijna) nieuw en rijdt er vaak mee tot net voor de sloop (tegenwoordig 15jaar) en eerlijk is eerlijk; dat is financieel het beste wat je kan doen. Dus leuk en verstandig!

Haha ja zulke momenten blijven je toch bij. Wij stonden toevallig ook geparkeerd voor een drukke winkel maar we konden er alleen maar om lachen. En waarom ook niet? :)

Tijdje terug met de Leon nog een grappig moment (voor omstanders dan...). De afstandsbediening van de sleutel deed het niet meer. En ik ben erg voorstander van de clean look en dus heb ik geen sleutelgat meer aan de bestuurderszijde (vervangen voor Engelse versie). Alleen dan moet je dus via het sleutelgat achter het logo op de kofferklep de auto ontgrendelen en dan naar voren kruipen om de auto open te krijgen. Toevallig liepen er net een lading bouwvakkers voorbij en die hadden de grootste lol (op een leuke manier) en wij ook eerlijk gezegd. "Ideaal alarmsysteem" zei ik nog en toen allemaal smakelijk gelachen... zulke dingen zijn knap irritant maar hilarisch :D

Toch vreemd, het gaat ontzettend goed met de economie maar we gaan massaal 'kleiner' en zuiniger rijden. Ik had toch wat gavers verwacht maar de Fabia díe je hebt gekocht ziet er dan wel relatief stoer uit.

Gisteravond de Fabia opgehaald en de Leon achtergelaten... krijg ik vandaag al een berichtje dat de Leon al is verkocht :eek:
Dus die heeft letterlijk een halve dag te koop gestaan. Hopelijk komt hij bij een liefhebber terecht en wordt er minstens net zo goed op gepast als dat hij gewend is geweest :cool:

Ik denk dat de Fabia groter is dan de Leon. Het is inderdaad te hopen dat de Leon gekoesterd blijft!
Hebben jullie nu één auto Marco?

De Fabia is 7,5 cm langer dan de Leon en qua kofferruimte een stuk groter.
Kennelijk is de Leon inmiddels ergens richting Amsterdam of daar in de buurt.
Hopelijk wordt er heel goed voor gezorgd. Iemand heeft een goede en lekkere auto gekocht :)
We hebben inderdaad 1 auto Barri. Ik fiets veel en paardje staat momenteel dichterbij huis dus we kunnen prima met 1 auto nu

Wow Marco, van harte! :D
Diepe buiging voor de Leon. Heerlijk om op vorige pagina nog een paar mooie foto's te zien. Tijdloos mooie auto en door jou lekker vertroeteld. Alle goeds gewenst met de Fabia. Over drie maanden ben je jarig dus je kunt vast een verlanglijstje voor mods maken. Alles er op zetten waar je aan denkt, dan merk je wel wat er door de ballotage van de huwelijkse voorwaarden komt ;)

Dank je wel! Ik ga de Leon als auto in die vorm ook zeker missen. Blijft mooi om een auto nieuw te bestellen en vervolgens helemaal je eigen twist te geven. Subtiel met oog voor detail. Daarom bewonderde ik jouw aanpak altijd zo. Oog voor de kleinste details die vaak niemand ziet maar jezelf voldoening geven en een vorm van trots als je ze in je opneemt. En zo zou het moeten zijn: je eigen smaak voor jezelf en geen uiterlijk vertoon om een ander te pleasen.
Dit zal met de Fabia iets lastiger worden, maar ik ben al begonnen. Voor aflevering al gevraagd om dé auto volledig reclamevrij te maken (kentekenplaathouder en trekhaakdop). En de eerste avond had ik de kentekenplaathouder op de kofferklep er al afgehaald om eronder te poetsen (ivm eventuele krasjes) en om deze recht te hangen (hing rechts een mm lager dan links...).
Verder ergerde ik me gelijk al aan het witte sleepoog achter. Dus deze is inmiddels zwart gemaakt. Dit was de eerste dag dus "Ik doe er in eerste instantie niets aan" was al vrij snel de deur uit.... aan de andere kant, alles is relatief ;)

Goed bezig! Heb ik met de Focus ook: allemaal kleine dingetjes die 99% van de mensen niet zien, maar het daardoor wel meer mijn auto maken. Altijd leuk!

Aangezien ik nogal een erg pietje precies ben...

Dezelfde avond de kentekenplaathouder achter (uiteraard zonder reclame) nog recht gehangen. Deze zat rechts 1mm lager dan links.
Voor:
kenteken_01.jpg

Toch even poetsen nu hij er toch af is:
kenteken_02.jpg

Recht (en meer met de bolling van de klep mee):
kenteken_03.jpg

En ik stoorde me al gelijk aan het witte sleepoog. Veel te wit (en dus zichtbaar). Dus van wit:
sleepoog_01.jpg

Naar zwart:
sleepoog_02.jpg

ketelapper zei:
Over drie maanden ben je jarig dus je kunt vast een verlanglijstje voor mods maken.

Tiens, is het de gewoonte dat de moderators van dit forum mekaar cadeautjes geven... :)

Leuk ding zo'n fabia! Van binnen in elk geval véél leuker dan een clio! Die koplampen smeken natuurlijk wel om xenon of led verlichting! Begin dit jaar een fabia (geen station) als leenauto mee gehad, maar wat waren dat maar kaarsjes tov de led koplampen in m'n ibiza. Die projectors zijn daar uitermate geschikt voor ook.

Dat gezegd hebbende realiseer ik me dat ik voor de 500 van m'n vrouw, die ook projectors heeft, ook nog een setje van 1 of ander moet bestellen.

Terug
Bovenaan