CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Gaat dat wel helemaal goed met zo'n 'horkerige' lijntjes op de uitdraai?
De uitdraaien die je bij een JD en bij mijn eigen auto (niet JD bewerkt) zijn qua lijn een stuk vloeiender. Zoveel pieken en dalen kort op elkaar kan niet de bedoeling zijn.

Klopt, mijn N75 en Diverter zijn daarna ook vervangen, dat waren de veroorzakers, bij mij zat het oude revisie n75 er in en Diverter van bosch origineel was ook niet super meer, deze 2 heb ik ook alle bij vervangen N75 race variant en Forge Diverter :)

met 2 defecten wist hij dit vermogen al neer te zetten wat ontzettend goed is nu zal het wel hoger zijn!

@B-Real, ik heb zelf het raammechanisme nog nooit moeten vervangen. Wel het slot. Dit was denk ik 3 jaar terug ongeveer. Een best pokkewerk trouwens. Fijn hoor, van die degelijk deuren, maar niet als je je slot moet vervangen. Linksvoor is het slot (waar de sleutel ingaat) jaren geleden al vervangen door een dicht slot met dicht afdekplaatje, maar dit was een eigen keuze :)

Mijn grafiek van JD Engineering is veel vlakker en vloeiender dan die op de vorige pagina. De vermogenscurve loopt ook veel langer 'hoog' door. Maar dat vloeiende lijntje is volgens mij gewoon een simpele instelling. Als je de software zo instelt dat een grafiek vloeiender wordt weergegeven is dat niet zo, maar staat het wel netter. Dus een bewuste keuze denk ik.

Nu de auto naar de garage brengen voor de APK. Ik ga angstvallig de RDW site in de gaten houden of mijn auto afgemeld wordt... :D

En we kunnen er weer een jaartje tegenaan:

10h4p6x.jpg

:D

Netjes :D

naja die seat leon blijven gewoon rijden! Perfecte wagens.

Trouwens klopt wel bij mij was alles op heel gevoel gezet maar op normale uitdraai waren ook kleine dipjes, dat had wel te maken met me defecten diverter en oude N75, vandaar alles vervangen :)

volgens word een Full milltek systeem met sportcat en downpipe :D

Top (y)

Lijkt me wel speciaal, zo lang 1 auto rijden.. Ik kan het mij niet voorstellen, wil na 2 jaar wel weer wat nieuws.

Voorlopig nog geen saaie familycar dus?

Ja al 12 jaar dezelfde auto... wie had dat ooit gedacht. Daarvoor deed ik max 3 jaar met een auto.

En blijft toch altijd leuk om overal dezelfde datums te zien staan, zeker als het je verjaardag is :cool:

Er komt ook steeds wat tussen. Kosten aan het vorige paard, kosten aan dit paard, kosten aan de andere huisdiertjes, kosten aan het huis, kosten aan de tuin, uitzendbureau van vriendinlief wat failliet gaat en daardoor geen inkomsten enz enz. Maar een saaie familycar is voorlopig nog niet aan de orde (gelukkig) :D

Ik zit er ook weleens aan te denken om een nieuwe, mooie C segmenter te kopen voor langere tijd. Maar aan de andere kant vraag ik me ook weer af in hoeverre dat financieel echt voordeliger is. Stel ik koop nu een nieuwe leuke Focus van 30k. Dan is die over 8 jaar waarschijnlijk nog maar 6k waard en schrijf je toch ook 3k per jaar af.

En 12 jaar is wel weer heel extreem lang ;)

Enig idee wat je kosten per kilometer zijn, of heb je dat niet bijgehouden?

Sowieso snel die paarden lozen Corza, of rap een andere vriendin zoeken :)
Dan heb je in no time een andere bij elkaar gespaard.

@BMW Power, kosten per kilometer worden alleen maar minder. Ten eerste omdat er nu veel meer mee gereden wordt dan voorheen en ten tweede omdat de jaarlijkse afschrijving steeds minder wordt. Dus per saldo wordt de auto goedkoper om te onderhouden, maar het is wachten op een grote kostenpost en dan gaat deze (laag)vlieger niet meer op...

@Bofkont, nee dan voel ik mij geen bofkont meer... ;)

kostes zullen best wel mee vallen denk, je zou eens een keer je koppeling en turbo krijgen maar verder is het normaal onderhoudt, de mijne heeft een stuk meer gelopen maar ik ken er al een paar die zelf 3.5ton gelopen hebben en nog steeds als een zonnetje lopen!

Bij jou verwacht ik eigenlijk ook wel dat deze het haalt, gezien hoe je er mee omgaat :D

De jouwe zit nog steeds keurig in zijn lak! ben nieuwschierig of je ook naar de Seat meeting komt in Waddinxveen ? :D

Mede forummers.... na (bijna) 15 jaar is het zover: de Leon gaat weg en er komt een opvolger. Na (bijna) 15 trouwe jaren moet de Leon het veld ruimen en gaan we jonger, comfortabeler en zuiniger (= langzamer) rijden.

Dus hieronder nog een paar foto's van de Leon. We gaan nog een photoshoot doen, als waardig afscheid, maar dan is het over en uit en wordt het wat anders. Een ander merk en voor het eerst sinds 19 jaar geen zwarte auto :cool:

$_86.JPG

$_86.JPG

Vaarwel Leon, welkom @#$%& (;))

Wat mij betreft de mooiste en smaakvolste Leon van allemaal! Jammer dat ie weggaat CorZa! Wat is de kilometerstand nu? Verkoop je 'm zelf of is ie al verkocht?

Dank je. Ik heb de Leon voor inruil aangeboden bij de garage waar ik de opvolger heb gekocht. De kilometerstand is nu 147.000.
Aan de ene kant heel jammer dat hij weggaat, maar aan de andere kant... als er een moment is dan is het nu. Vandaar :T

Wow. Bevestigd meteen het hoge oude lullen gehalte hier, weet namelijk nog dat je hem kocht destijds!
Heel erg benieuwd wat er voor terugkomt.

He dat is jammer! Ik ben benieuwd wat er voor in de plaats komt. Zuiniger, dus geen trekauto voor de paardentrailer?

Jammer van de Leon hoor, prachtige auto met een fijn blok. Alleen de kleur mocht van mij anders, verder ultiem. Zeker ook met die velgen.

Fotoshoot op parking Puur/Beachhouse 24 ;)
Dan toch geen Range in de plaats?
Gokje?
geen idee... we vernemen het wel te gelegener tijd (ergens denk ik richting Focus...)

Dat heb je lang volgehouden!

Blijft een mooi model (y)
Erg benieuwd wat er voor terug is gekomen en voor hoeveel de Leon straks te koop komt, die gaat er vast niet lang staan.

@Flieger, de auto is verkocht in Walcheren. Ik denk dat hij niet lang te koop zal staan. Sterker nog, denk dat hij al verkocht is voordat hij de showroom in gaat...

@TL, welkom bij de club ;)

@Barri, het wordt iets compleet anders... Ik hoop dit weekend, maar de feestdag ertussen denk ik eerder ergens volgende week.

Lang gezocht (want ik ben een enorm pietje precies), maar deze voldeed in eerste instantie aan geen enkel criterium, maar daarna aan allemaal o_O

@BRG, nee geen Focus :rolleyes:

@B-Real, bijna 15 jaar eerste en enige eigenaar... had de garagist nog nooit eerder gehad :)

Zonde zeg, auto is zo mooi.
Hopelijk krijg je geen spijt van je keuze, al zullen de omstandigheden de inruil wellicht noodzakelijk maken.

Unieke auto in een unieke staat.

Zeer mooie Leon, ben benieuwd wat er voor terug komt. Kilometerstand is ook nog zeer acceptabel!

Wauw mooie leon , jammer dat hij weggaat :cry:
Ik lees iets over beachhouse 24 of puur , woon je daar in de buurt ? Ik wel namelijk en zou graag weten waar je hem in gaat ruilen. (mag via pb)

Ben benieuwd wat de Leon gaat opvolgen. Jammer dat ie weg gaat maar na 15 jaar iets anders is ook wel weer leuk.

De Leon gaat richting Walcheren.

De opvolger... ik wilde geen witte, geen langzame, geen station met al zeker geen trekhaak... het raden mag beginnen ;)

Dat past niet denk ik: de Leon heeft 5x110, de Golf 5x112.
Nu is traag ook relatief. Als het een fijne 1.5 TSI DSG is, dan zal dat wel meevallen en heb je nog steeds een best dik dingetje.

Dit moet toch wel een van de oudste topics zijn, met maar liefst 13 jaar oud. :eek: Leuk om al die oude usernames weer te zien.

Barri zei:
Dat past niet denk ik: de Leon heeft 5x110, de Golf 5x112.
Nu is traag ook relatief. Als het een fijne 1.5 TSI DSG is, dan zal dat wel meevallen en heb je nog steeds een best dik dingetje.

1.0 TSI ;)

Traag is relatief natuurlijk, maar CorZa had 230pk (226 was het officieel toch?) en dat hij er op moet inleveren is niet heel gek dan.
Nu moet ik ook zeggen dat ik eenzelfde Leon had met 180pk, maar dat mijn 150pk sterke Astra nu nagenoeg even vlot is :)

De Leon 1M heeft steek 5x100 :T

De Leon was met 230pk en 340Nm koppel natuurlijk lekker, maar zwaar overdreven. Wij rijden zo als bejaarden (pas bij 142.000km de eerste remblokjes vervangen) dat we dat totaal niet nodig hebben.

Hint: het is minder dan 100pk :eek:

BRG zit in de juiste hoek te denken... ongeveer ;)

Spannend dit :p

Pling, er is een nieuwe reactie op het topic... Hè, bestond die nog... :)

Carfanatic zei:
Dit moet toch wel een van de oudste topics zijn, met maar liefst 13 jaar oud. :eek: Leuk om al die oude usernames weer te zien.

Tjonge, ik loop hier ook al veel te lang mee. Héérlijk stukje nostalgie.

B-Real zei:
Traag is relatief natuurlijk, maar CorZa had 230pk (226 was het officieel toch?) en dat hij er op moet inleveren is niet heel gek dan.
Nu moet ik ook zeggen dat ik eenzelfde Leon had met 180pk, maar dat mijn 150pk sterke Astra nu nagenoeg even vlot is :)

Ach, ik ging van 260 pk RS naar 130 pk familiestation en nu gelukkig weer naar 205 pk familiestation. Hoewel, die 34 te hard van vorige week (laseragent) doet nog steeds zeer...

CorZa zei:

Je bent eindelijk overgestapt naar Frans, dus een Clio Estate TCe90 :D

Terug
Bovenaan