CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Nee joh, gewoon dikke 35" wielen...
34%20inch%20lichtmetaal.jpg

(:P)

De andere dealer heeft in,iddels de verkeerde kit eruit gehaald en deze vervangen voor een andere soort (azijnhoudend zo te ruiken) tevens het pollenfilter nagelopen en ook daar wat veranderd. Hopenlijk blijft hij nu droog. Vwb een echte leon bedoel ik natuurlijk niet een ander model dan dem1m maar een met wat meer pit.
Vandaag is de xenon verlichting erin gegaan met een haastig nieuw gehaald stelmotertje. De bumper is een probleem en krijgen we niet goed op zijn plek. Tevens lijkt het erop dat bij het stellen van demli koplamp het bolletje van de stelmoter uit de kom is geschoten @&?!#%. Dus zal de hele zaak weer los moeten.

Inmiddels zoekende naar een topsport voorbumper , achtbumper en sideskirts. Prijs voor het spuiten weten we al zo,n € 400,- pffff.
De lichte randschade op de sportec mag de velgendokter maken.
Misschien nog een niet te dure aanbeveling voor het verenpakket, hoe heb je zelf verlaagd ?
Gr Ruud

Hopelijk blijft het nu wel droog in de auto ;)

Ik heb een KW schroefset. Dus deze kan ik in principe zo instellen zoals ik het mooi vind staan. In het begin aardig wat hoogtes geprobeerd, maar nu ben ik tevreden. Nadeel van een vaste set is dat je het er mee moet doen... of onderdelen ervan moet vervangen.

Ik zou, indien ik een nieuwe set zou moeten, weer een KW of Weitec of H&R nemen. Of gelijkwaardig. V-Maxx vind ik erg hard en stuiterig. Daar is de prijs dan ook naar. Deze kunnen weer wel zeer laag.

Een setje topsportbumpers is sporadisch te vinden en zoals eerder gezegd zeer snel verkocht tegen aanzienlijke prijzen. Er moet maar een set op je pad komen tegen een schappelijke prijs en er op tijd bij zijn... Zou mooi zijn als het meteen in de juiste kleur is.

Succes!

Dit zei CorZa op de vorige pagina...

CorZa zei:
Ik heb een KW schroefset. Best stug, maar ik rij dan ook op 30mm bandjes (225/35/R19) en de auto is 6,5cm omlaag geschroefd...

Trouwens, wellicht goed om je eigen topic aan te maken. Dan kan CorZa daarin reageren op jouw vragen en vervuilt het zijn eigen topic niet zo :)

Niets nieuws te melden over de Leon noch de Corsa, behalve dat ze oud en nieuw lekker binnen geslapen hebben...

Wel iets nieuws te melden op persoonlijk vlak. Tijdens een korte verrassingstrip naar London (vriendinlief wist van niets, tot we op het station stonden en de Eurostar instapten) haar de eerste avond op een prachtig verlichte Tower Bridge haar ten huwelijk gevraagd (niet op mijn knieën, ik heb slechte knieën ;)) en ze zei direct "ja natuurlijk".

towerbridgebynightm.jpg

Heel on-Brits weer gehad, namelijk 5 dagen helder, zonnig en lekker qua temperatuur. Ons hotel lag aan de Thames met uitzicht op de Tower Bridge. Veel gedaan (Tower Bridge, London Eye, Sea World, Science Museum, Britisch Museum, London Zoo, Winter Wonderland, Oxford Street, Harrods enz. enz.), veel gezien (wat rijden er dikke auto's rond in Londen...) en zonder enige uitzondering een perfecte korte vakantie.

Nu op zoek naar een geschikte datum en trouwauto ;)

Gefeliciteerd! Geweldig om zo iemand te verrassen (tu) :)

Tower hotel toevallig? Of wellicht een andere tip?
Ben ook een stedentrip aan het plannen, maar wel zonder andere bijbedoelingen.

@adinsx, Guoman Tower hotel idd. Is oud, maar wel ****. Heel sympathiek personeel, uitstekend eten en heel net hotel. Uitzicht was supermooi. Iedere dag de gordijnen open doen en wakker worden met de zonsopgang over de River Thames en de Tower Bridge is wel uniek natuurlijk.
Ik kan je vertellen, Londen is schitterend. Nu waren wij er natuurlijk vlak voor kerst, maar niettemin. Keurige stad (altijd superschoon en iedereen is vriendelijk) en er is veel te doen en zien.
Ik had vooraf alle underground tickets, London Eye en London Zoo tickets e.d. besteld, dat scheelt een hoop wachten...

@Barri, nogmaals dank je wel :)

Klinkt goed (tu)

Om het ontopic te houden, al ideeën voor een trouwauto? Iets klassieks, of juist sportief?

unieke-trouwauto-onze-porsche-356-speedster.jpg

Wilt-u-een-Aston-Martin-V8-als-Trouwauto-25915755.jpg

M'n vriendin kan er ook zo mee bezig zijn, zeker nu we over 2 maanden naar Thailand gaan en toevallig gedurende de reis 9 jaar samen zijn.
Heb haar inmiddels wel duidelijk gemaakt dat ze weinig hoeft te verwachten ala 'op de knieën gaan'. ;)
Ik heb er weinig mee dat trouwen, zeker als je ziet wat het kost :}. Dus voorlopig zwicht ik niet.

Qua trouwauto neig ik zeker meer naar de Porsche Speedster, maar waar haal je die voor een 'schappelijke' prijs... Al eens voor gekeken, maar ze vragen echt absurde prijzen. Ik snap het wel, maar helaas kan ik dat niet betalen. Dus moeten we (ik) verder zoeken...
Een Kever cabrio vind ik ook een prima optie ;)

Voor ons hoefde het ook nooit zo nodig, maar ach... waarom ook niet. Ik ben ook niet op m'n knieën gegaan ;)

Jammer dat in een overeenkomst van een persauto het privé-gebruik (trouwerij, taxi etc) is uitgesloten. Voor juni wel weer wat leuks in de planning :)

Succes met alle voorbereidingen in ieder geval :T

goh, gefeliciteerd Corza, inderdaad leuk nieuws.
en qua trouwauto? let op de topsnelheid, en reken daar naar, tenminste als je veel gaat rijden.

in ieder geval....weet ik niet meer wat ik moet zeggen :D

nou ja hetzelfde als Adinsx

Klopt, dat zou een mogelijkheid zijn inderdaad. Mooi ritje is het ook wel naar CorZa toe vanuit het oosten. :}

Als je het omstreeks juni plant? ;)
2013-jaguar-f-type_600x0w.jpg

verdomme, dat meen je niet, oh. man.

ik wil ook jouw baantje :D

maar kun je dat overleggen? lijkt mij vrij onwaarschijnlijk

Mooi man, ik trouw voorlopig niet maar dat probleem met de knieën ken ik:p Gefeliciteerd iig!

Is het trouwens geen idee om gewoon op een forum van het desbetreffende merk wat je als trouwauto wil een liefhebber aan te spreken en voor een kratje bier en een bosje bloemen voor zijn vrouw te laten rijden?

Het Guoman tower hotel is idd een erg net hotel, ik zat er in januari 2012 ook een lang weekend, wij hadden uitzicht op het kleine jachthaventje.

Dank voor alle leuke reacties :)

@adinsx, het zal later dan juni worden gok ik...

@Elco, oh, vertel meer :)

@BRG, hoezo? tussen 'comfort' en 'aanzoek' stond een spatie, een koppelteken en nog een spatie ;)
Het is niet zo dat Daisy nu op pagina 77 moet kijken voor een aanzoek :)

@mitsuEVO, ja dat haventje lag aan onze zijkant, dus dat klopt. Best netjes daar allemaal. Op fora vragen is zeker een optie, maar laten we eerst maar eens een datum en locatie bepalen en dan kijken of er wat overblijft ;)

Was me zo opgevallen in de lijst van actieve topics
Op het einde van lijn 1 : Comfort en koppelteken,
op lijn 2 : aanzoek...
alsof dit samenhoorde :}

@Corsa, van harte met de plannen, en de planning ervan want dat is de meeste fun :-(

Mijn tip: pak de vlieger naar Las Vegas, wie wil komen komt, wie niet, blijft thuis, nadien nodig je mensen uit om de foto's te bekijken, wat te eten en te drinken.

@Corza, gefeliciteerd! Ik weet niet precies waar je woont, maar in 2008 hebben we voor ons huwelijk een auto geregeld bij Auperle in Oude Tonge (www.auperle.nl). De eigenaar heeft z'n geld verdiend in de bloemenhandel (was ook gelijk makkelijk voor het trouwboeket en de corsages) en heeft daarnaast een leuke colectie oude auto's opgebouwd, die nu ook worden ingezet als trouwauto. Wij hadden de Citroën AC4 uit 1929. Echt geweldig! Ik ben gek op autorijden, maar zelf rijden op m'n trouwdag: no way!

DKBM zei:
@Corza, gefeliciteerd! Ik weet niet precies waar je woont, maar in 2008 hebben we voor ons huwelijk een auto geregeld bij Auperle in Oude Tonge (www.auperle.nl). De eigenaar heeft z'n geld verdiend in de bloemenhandel (was ook gelijk makkelijk voor het trouwboeket en de corsages) en heeft daarnaast een leuke colectie oude auto's opgebouwd, die nu ook worden ingezet als trouwauto. Wij hadden de Citroën AC4 uit 1929. Echt geweldig! Ik ben gek op autorijden, maar zelf rijden op m'n trouwdag: no way!

ik heb het nog niet in mijn hoofd, maar ik moet sowieso zelf rijden.
vooral omdat ik absoluut een brute bak wil hebben.

Nissan GT-R zei:
DKBM zei:

Tot je erachter komt dat 400 pk in bedwang houden (+ jezelf) meer vergt dan wat rij ervaring. Je bruiloft verpesten door een 'foutje' wil je ook niet. :}
Eerlijk is eerlijk, mocht het hier ooit zo ver komen, dan komt er een dikke cabriolet als trouwauto.

Maargoed, CorZa, succes met alle plannen, uitzoekwerk, etc. etc.

Mocht ik ooit nog eens richting gemeentehuis trekken...
dan hoop ik dat het met zo eentje kan...

8054628180_d30f23cb81_z.jpg

adinsx zei:
Nissan GT-R zei:
DKBM zei:

Tot je erachter komt dat 400 pk in bedwang houden (+ jezelf) meer vergt dan wat rij ervaring. Je bruiloft verpesten door een 'foutje' wil je ook niet. :}
Eerlijk is eerlijk, mocht het hier ooit zo ver komen, dan komt er een dikke cabriolet als trouwauto.

Maargoed, CorZa, succes met alle plannen, uitzoekwerk, etc. etc.

dat geloof ik inderdaad wel, maar met tractioncontrol aan zal het geen heel groot probleem zijn.

en inderdaad succes en "plezier" CorZa

Die VW Bus is ook gaaf! American schoolbus heb ik ook geregeld gezien, ook leuk maar deze bus vind ik leuker. VW Kever is ook geschikt om zelf te rijden: hoog en ruim genoeg. Alleen niet bij zomerse temperaturen: je zweet de auto uit.

Zelf rijden, tja, je rijdt op je trouwdag waarschijnlijk zo weinig kilometers ivm de locatie(s) van de festiviteiten dat je echt niet bezig bent met "autorijden". Rijdend in je pk-monster gebruik je waarschijnlijk niet meer pk's dan een Aygo of Wagon R+ en vliegen de Aygo's etc om je heen, want je wil wel voorkomen dat de bruid kotsmisselijk wordt van jouw "spielerei" met het gaspedaal. Is de bruid eenmaal misselijk op haar trouwdag van jouw rijkunsten, heb je haar dag verpest en dat ga je de rest van je leven niet meer helemaal goed maken. Want hoe leuk het feestje ook is, uiteindelijk draait de hele dag toch om de bruid. Achteraf weet iedereen precies hoe de bruid eruit zag, maar als de bruidegom een roze en groene sok onder z'n stemmige trouwpak aanhad, zal niemand dat gezien hebben.

Cabriolet vinden de bruiden vaak achteraf minder geslaagd: gaat hun hele kapsel en make-up (waarvoor ze net ruim een uur bij de kapper en visagiste heeft gezeten) naar de knoppen, bovendien vinden ze het, juist op hun trouwdag, niet zo geschikt om net toevallig naast een vrachtwagen te staan bij het stoplicht in de trouwjurk vanwege de uitlaatgassen en roet. Bovendien, veel sportieve auto's zijn nogal krap voor een trouwjurk (zeker als er een beetje sleep aan de jurk zit), of ze vallen af doordat de bruid vindt, dat ze er niet elegant kan in- of uitstappen. Nog niet heel lang geleden bij de bruiloft van vrienden geweest, waarbij de trouwauto een nieuwe MX-5 was. Ze waren helemaal enthousiast vooraf, maar op de dag zelf hadden ze spijt: te krap, te laag, te onhandig. Maar dat is uiteraard voor iedereen persoonlijk.

@Corza, geniet van de dag en alles zoveel mogelijk bewust mee te maken (klinkt misschien raar, maar aan het einde van de dag snap je wat ik bedoel). Voor je het weet is de dag alweer heel snel voorbij, na weken/maanden van voorbereiding. Veel plezier met de voorbereiding!

Dank allen voor de sympathieke reacties! :-D

@BRG, Een VW T1 bus is absoluut één van mijn droom'auto's' om ooit te mogen bezitten/besturen... Wie weet BRG, wie weet... :)

@DKBM, Oude Tonge is de over-overkant voor ons (we wonen in Zeeuws Vlaanderen). Dus prima te doen. Thanx voor de tip.
Ik snap wat je bedoelt met het genieten van de dag omdat het grootste gedeelte langs je heen gaat... we gaan ook zeker proberen zoveel mogelijk te genieten. Het voorbereiden zelf is al leuk.
Pk's hoeft niet. Stijlvol en mooi zijn een stuk belangrijker.

@A3-White, ik had het idee ook al geopperd om lekker met ons twee naar een exotische bestemming te gaan, daar te trouwen en bij terugkomst een feestje voor familie/vrienden te geven. Dat werd niet door iedereen als leuk ontvangen, maar uiteindelijk bepalen wij wat we doen en dat is en blijft zeker een optie.

Ik weet ook nog wel een leuke Golf mkII, Marco! Prima trouwauto, en een model waar jullie goede herinneringen aan hebben :D
een Kever is ook leuk, maar lijkt me wat krap.
en anders samen een dagje in Knokke gaan kijken wat voor een trouwauto jullie willen :}

Kever lijkt me heel leuk. Stiekem al naar gekeken. Altijd een zwak voor kevers gehad.

In Knokke is genoeg potentieel blik te vinden. Misschien maar eens een briefje achter de ruitenwisser steken :)

Het is een eind rijden, maar er staat hier een cremewitte Kever met rood interieur in de garage he. Hoop dat je niet al te veel haast hebt, want hij ligt even deels uit elkaar...

Natuurlijk,
jij mag als Nederlands onderdaan in Nederland natuurlijk niet rondrijden in een welwillend ter beschikking gestelde MX-5 NA met Belgische nummerplaat... :p

@Barri, hij staat op het lijstje ;)

@BRG, we worden hier toch al als (reserve)Belgen gezien en ik heb al een Belgische achternaam, dus die Vlaamse voiture is geen probleem ;)

Corza ik lees nu pas van jouw stoutmoedige plan. Goed hoor, gefeliciteerd en veel voorpret toegewenst!

@Corza, ik ben over de grens getrouwd en heb de ouders meegenomen, voor hen ook een bedankje voor de goede zorgen in de jeugd, 7 dagen op pad met ze geweest in een grote auto, veel gezien, iedere avond lekker eten en feest, op de trouwdag zelf heerlijk aan het zwembad gelegen, uurtje voor aanvang pak aan en in de limo naar de trouw locatie, vrouwlief kwam iets later, Elvis was er ook. Ik heb alles heel bewust meegemaakt op het moment zelf, en niet nadien het filmpje afgespeeld.

Iedereen heeft het er nog over, ook diegene die niet bij ons waren op de dag zelf, en het is al heel wat jaartjes geleden. Feest in NL was ook goed, maar daar wordt nooit over gesproken. Stiekem zijn er veel die het zo willen doen, maar weinigen doen het echt.

@Isla, dank je!

@A#-White, ik zou niets liever willen dan het op die manier doen, maar ik heb daar de financiele middelen niet voor helaas. Natuurlijk willen we in het buitenland trouwen, op een exotische locatie, familie mee, minimaal een week lang plezier en genieten, maar dan zou ik de Leon moeten verkopen om het enigszins haalbaar te maken en of het me dat waard is... lastig ;)
Niettemin hoop ik het enigszins te benaderen natuurlijk...

Ik weet dat ik er spijt van ga krijgen, maar... de Leon staat te koop :,(

Het wordt tijd voor wat anders. Als het financieel haalbaar blijkt heb ik al iets op het oog. Zo niet, dan heb ik ook een alternatief achter de hand. In beide gevallen Opels...
Mocht de Leon niet verkocht worden voor het bedrag wat ik in gedachten heb dan blijft hij nog even, maar niettemin komt het nu wel dichterbij...

Terug
Bovenaan