CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
De 2 kandidaten die voorlopig als opvolger van de Leon kunnen gaan dienen:

Vectra 2.2:
64139517.jpg

Astra 1.6 Turbo:
99468567.jpg

[size=x-small]Edit: wel het goede plaatje laten zien natuurlijk...[/size]

Aaai, dat moet een lastige stap zijn geweest. Maar tijden veranderen en de auto's die bij die tijden horen ook ;)
De opvolger zal, weliswaar op een andere manier, ook wel weer voldoende plezier geven :)

Ik ben wel benieuwd welke vraagprijs je in gedachte hebt, aangezien mijn Leon dit jaar denk ik ook het veld gaat ruimen. (prijs/advertentie mag per PM)

Jammer, maar je zal vast een goede reden hebben. De kans is echter klein dat de Seat in handen van een liefhebber komt zoals hij bij jou was.
Hopelijk komt er wel wat leuks voor terug, hoe je het ook went of keert.

@BRG, beiden zijn hiervoor geschikt en op geselecteerd ;)

@B-Real, zeker lastig, maar de keuze is dan ook vooral rationeel. Gezien de algehele staat van de auto is mijn vraagprijs hoger dan gemiddeld... ;)

@Wrangler, ik vrees er ook voor. Ik zal de complimenten voor de auto ook missen, maar op een gegeven moment moet je (een beetje) verstandig worden.

Overigens lijkt het de Vectra te gaan worden mits we het eens worden over sommige puntjes...

Hm... had bijna deze aanstaande wisseling gemist omdat de topictitel doet vermoeden dat alles nog is zoals het was :}

Altijd lastig, je liefhebbersauto weg willen doen.
Overigens 'mits we het eens worden'. Geldt dat richting de verkopende partij en ruil je de Leon daar dus in? Of is dat het thuisfront waarmee je overeenstemming mee moet bereiken?

@adinsx, eens worden met de kopende/verkopende partij ;)

@§anitarium, omdat dat financieel niet te behappen is (2 'dure' auto's) en vriendinlief liever een klein en zuinig hokje rijdt aangezien ze 20 a 25K per jaar rijdt...

Tsja, het zat er toch eens aan te komen. En hoewel het jammer is dat 'ie waarschijnlijk weggaat, denk ik dat je al snel je nieuwe auto bijna evenveel waardeert. Toch een stuk fraaier van binnen, zeker wanneer je voor een Astra kiest.

Dat is namelijk wat ik niet helemaal begrijp: op de vorige pagina staan een mooie, vrij nieuwe Astra en een verouderd model Vectra onder elkaar. Qua uiterlijk is zo'n Vectra nog steeds best strak, maar spreekt duidelijk een oudere vormtaal. En dan heb ik 't nog niet eens over het interieur. Ook de wielen onder die Astra zijn gaaf; het lijkt bijna op hoe je de Leon hebt samengesteld. Waarom gaat je voorkeur zo uit naar de Vectra?

Elco, de voorkeur ging uit naar de Astra, maar de Vectra was aantrekkelijk geprijsd en stond vlakbij. Stond... Ik ben net 10 minuten geleden gecontacteerd dat de Vectra zojuist verkocht is. We zouden vanmiddag gaan kijken. Ik ben het helemaal met je eens dat het interieur wat ouderwets overkomt.
De Astra geniet zeker de voorkeur maar qua prijs net over het randje. Vandaar dat die als tweede stond. Stond... Want ook die is echt net verkocht.

Het kan geen toeval zijn... Ze waren dan ook beiden precies goed qua uitvoering en uitrusting en beiden aantrekkelijk geprijsd in vergelijking met gelijkwaardige auto's. Qua model en uitrusting was de Astra precies naar mijn gedacht. Goeie kleur, goede uitrusting en goede motor.

Kortom: we beginnen weer helemaal opnieuw :)

Tips zijn altijd welkom.

Misschien een domme vraag, maar waarom ga je na een (sportieve) Seat Leon, naar een Astra of Vectra (die in mijn ogen een wereld van verschil zijn). Het zou natuurlijk kunnen dat je erg positief bent over Opel, wegens de Corsa die je ook op de oprit hebt staan. Maar het zou niet direct mijn keuze zijn (ookal heb ik met alledrie nooit gereden).

Ik snap ook niet direct waarom de Leon het veld moet ruimen.

De Leon kan ook prima met één of twee pk extra overweg, en zal toch niet veel krapper zijn als de Astra.

De Leon wordt alweer 10 jaar dit jaar en met dit comfort een 1500kg trailer erachter wordt geen succes. Natuurlijk kan de standaard ophanging er terug onder en kan ik een gat in de bumper zagen voor een trekhaak... Maar na 9,5 jaar wil ik in eerste instantie eens breder kijken. Zagen kan altijd nog ;)

Zo is het ook wel weer. Is een Seat Leon FR van de generatie die er nu net uit gaat geen optie?

:-D Van harte CorZa met het voorgenomen huwelijk :-D
Dat is op lange termijn belangrijker dan vergankelijke auto's! Proficiat dus alvast!

Autokeuze, tsja, afscheid van zo'n prachtige Leon waar je zoveel jaren perfect voor hebt gezorgd, zal altijd even lastig zijn. Als er iets 'beters' voor terug komt, kun je er wel overheen komen ;) Dat lijkt me met zo'n mega-rationele doch totaal emotieloze / sexloze / liefhebberijloze Vectra toch wel heel wat lastiger in te leven dan met zo'n kekke Astra 8-) Opel is niet mijn merk, maar de Astra 5-deurs mag er zeker zijn! Smoelt met goede wielen erg goed en is qua motoren ook net weer bij de tijd gebracht.

Succes met zoeken (tu)

Jammer dat je hem wegdoet. Ik vind hem vergeleken met de astra echt 2 uitersten. Deze is ontzettend mooi, en die astra8-) Maar goed, dat is mijn mening.
Hij is inderdaad redelijk aan de prijs, maar hij heeft dan ook een erg lage km-stand.

Was jij btw vandaag in Zutphen? Daar zag ik ook zo'n leon, met sportec's uit 2003 staan.

Gefeliciteerd Marco !

In tegenstelling tot velen hier, kan ik mij de keuze juist erg goed begrijpen. Zelf stonden we er ook voor met de Figaro, maar Leon is ook wel wat meer tijd en geld in gaan zitten. Bekijk het eens van de andere kant, wil je zo'n Leon opofferen voor Trailer-trek-werk, dan de liefhebbersauto transformeren in een landbouwvoertuig. Lijkt me eeuwig zonde om daar je Leon voor te houden !

De Astra, tsja, zeker een goed gelijnde auto, beter dan de VW-Golf dit moment. Maar nee, ik zou er echt niet mee willen rijden na 10 jaar lang in een Leon te hebben gestuurd. Zoals BRG al laat zien, een Honda zie ik jou ook wel rijden, maar dan niet de CR-V, maar een iets oudere Accord-tourer wellicht.

Accord Tourer 2.0l

Of wat te denken van een Subaru Impreza wagon ?

Hey Marco,

Flinke stappen worden hier gezet. Wat zijn precies de eisen van een nieuwe auto?

Heb je ook een dieseltjes voor Daisy, de paarden trailer en de lange stukken overwogen en zelf iets leuks kleins. Ik noem een Smart roadster ofzo.

Ik mis ineens wat reacties in het topic waaronder één van mezelf... apart.

@Poekoek, de Leon 1P (opvolger van de mijne) vind ik persoonlijk niet mooi. Zowel van binnen als van buiten... Dus dat gaat hem niet worden.

@Ketelapper, je omschrijft het perfect. De Vectra heb ik inmiddels ook uit mijn hoofd gezet. Dat is als autoliefhebber wel een erg grote stap (terug).
Astra 1.6 Turbo in de juiste kleur (dus niet het lichtblauw) met de goeie wielen en uitrusting zou ik me prima in willen vertonen. Natuurlijk wel wat 'persoonlijke' aanpassingen doen, maar eerst maar eens de juiste vinden.

@Goedendag, Dat ben ik niet geweest. Misschien B-Real van het forum hier? Of de oude van Tristan (18" Sportecs, ik heb 19", maar rij momenteel op winterwielen)

@BRG, nee sorry. Vind ik helemaal niets aan. Jouw model Honda daarentegen...Een mooie Accord ben ik wel enigszins voor te porren. Maar jouw model is boven budget.

@ProThijs, (bijna) helemaal goed. Behalve de uitrusting (mis wat kleine dingetjes) en de prijs... Boven budget

@Meike, dank je! Het goede model Astra vind ik fraaier dan een prijstechnisch vergelijkbare Golf. Ik als VAG-liefhebber...
Ik vind dat model Tourer niet zo mooi. De achterkant doet me altijd de wenkbrauwen fronsen...
Ik vind de Impreza een fraaie auto omdat het een Impreza is, maar het interieur... afschuwelijk. Zo achterhaald en ouderwets. Dan zou ik er qua bouwjaar op vooruit gaan, maar wanneer ik erin rij zou ik dat idee niet krijgen.

@Audi A4tdi, Ik heb zeker diesels overwogen. Dat past ook prima bij mijn rijstijl (rustig, laag in toeren), maar met mijn kilometers totaal niet nodig. In verband met de gezondheid fiets en loop ik veel, dus de Leon komt nog maar buiten voor max. 7000km per jaar... Daarbij vind ik dat dieselen tegenwoordig echt flink duurder geworden is. Ik zou graag diesel rijden en zou ook prima als trekauto dienen natuurlijk, maar in mijn situatie niet rendabel. Helaas.

Mijn eisen:
Max 15K
bouwjaar vanaf 2008
Cruise control
Km stand minder dan 100.000 (Leon staat op 75K)
Minimaal 140 a 150pk en 200+Nm

Mijn wensen:
Lakkleur zwart/donkergrijs
Lederen bekleding
Navigatie
xenon
PDC
trekhaak(mogelijkheid), trekgewicht vanaf 1500kg (1,5 paardstrailer ongeveer 750kg, paard 750kg)

Sorry, maar bij voorkeur geen Franse auto...

@Goedendag, Dat ben ik niet geweest. Misschien B-Real van het forum hier? Of de oude van Tristan (18" Sportecs, ik heb 19", maar rij momenteel op winterwielen)

Nope, kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst in Zutphen ben geweest en ik rijd ook op mijn wintervelgen rond.
Ben dan wel benieuwd naar de auto, want zoveel Leon's met Sportecs (en Sportecs in het algemeen) rijden er niet rond volgens mij.

@ CorZa, 140/150 pk en minimaal 200Nm. Het moet dus weer een geblazen blokje worden.
Een Vectra GTS vind ik nog altijd mooi om te zien, interieur is iets achterhaald. Maar full option houd je het daar wel in uit hoor ;)
Ik heb aardig wat kilometers ervaring in de Signum van Hotdog en dat rijdt echt heerlijk.

Een nieuwe Astra is natuurlijk wel een flink stap vooruit in de tijd. Moet het dan gelijk een J zijn? Anders is een H met 2.0T ook een goede optie.

En om bij VAG te blijven, een A4 met TFSI?

CorZa zei:
Mijn eisen:
Max 15K JA
bouwjaar vanaf 2008 Het luistert niet op een jaartje toch?
Cruise control JA
Km stand minder dan 100.000 (Leon staat op 75K) JA
Minimaal 140 a 150pk en 200+Nm JA

Mijn wensen:
Lakkleur zwart/donkergrijs mooi, sjiek blauw
Lederen bekleding JA
Navigatie JA
xenon JA nee, helaas, fout in de advertentie
PDC JA
trekhaak(mogelijkheid), trekgewicht vanaf 1500kg (1,5 paardstrailer ongeveer 750kg, paard 750kg) JA

Sorry, maar bij voorkeur geen Franse auto...JA

jaguar-x-type-estate-2-5i-v6-4wd-automaat-xenon-leer-navigatie-afneembare-trekhaak-4780727-6.jpg

https://www.autowereld.nl/jaguar/x-type-estate/2-5i-v6-4wd-automaat-xenon-leer-navigatie-afneembare-trekhaak-4780727/foto.html

Haha BRG, ik dacht al hoe kan die Tiguan zo goedkoop zijn, maar dat is de prijs met 50/50 deal. De andere 14000 euro mag CorZa dan volgend jaar aftikken (:B

@B-Real, A4 met TFSI... JA, maar niet haalbaar :)
Is de 'oude' Leon van Tristan denk ik. Wat de Sportecs betreft: die kan ik in de losse verkoop tegen opbod kwijt denk ik. Ik kreeg vorige week mijn 25e spontane email van een wildvreemde 'of ik de Sportecs verkocht'... Wat zijn die (relatief simpele) wielen populair kennelijk. Dus hou jij ze heel en bewaar ze goed. Ze worden geld waard :}

@Wouter, no offense, maar zie mezelf daar niet in rijden... Sorry. Een zwarte bomvolle versie misschien nog net, maar ik voel me daar nog te jong voor. Misplaatst misschien, maar gevoel speelt 50% (zo niet meer) mee...

@BRG, die verneukeratieve advertenties had ik ook al gezien. Erg misleidend en vaak onduidelijke lokkertjes. Maar zoals altijd: als het te mooi lijkt om waar te zijn... is dat het meestal ook ;)

Een Renault Koleos? No f**king way... :|

De motor in die Koleos is wel een lekkere vijfviercilinder, maar zuipt ook behoorlijk. Denk niet dat je daar op zit te wachten.

Een auto uit Belgie importeren zou trouwens ook geen drama zijn, maar de BPM is zo ontzettend belachelijk in sommige gevallen.

Ik had een prachtige 159 Sportwagon 3.2 V6 Q4 Ti gevonden. Ik ben geen Alfa mannetje (...) maar deze was werkelijk een beauty waardoor ik zelfs overstag zou gaan. Prijs: 10K. Wow....BPM bedrag €11.780,- :|

Werkelijk te zot voor woorden en totaal niet binnen rationele proporties...

@adinsx, al lag er een zuinige V8 biturbo in... ik vind de Koleos zo lelijk (td)

Ik blijf wel autoliefhebber natuurlijk, dus ik vind dat ik kieskeurig mag zijn van mezelf ;)

CorZa zei:
@Wouter, no offense, maar zie mezelf daar niet in rijden... Sorry. Een zwarte bomvolle versie misschien nog net, maar ik voel me daar nog te jong voor. Misplaatst misschien, maar gevoel speelt 50% (zo niet meer) mee...

Dit specifieke model heeft inderdaad een behoorlijke 50+-uitstraling :)

@B-Real, A4 met TFSI... JA, maar niet haalbaar
Is de 'oude' Leon van Tristan denk ik. Wat de Sportecs betreft: die kan ik in de losse verkoop tegen opbod kwijt denk ik. Ik kreeg vorige week mijn 25e spontane email van een wildvreemde 'of ik de Sportecs verkocht'... Wat zijn die (relatief simpele) wielen populair kennelijk. Dus hou jij ze heel en bewaar ze goed. Ze worden geld waard

Mijn Sportecs verkoop ik ook zeker los als de auto weg gaat, of ze moeten al goed met de auto verkocht kunnen worden. Zijn ze eigenlijk nog nieuw te koop?

De prijzen, daar zit ik niet echt in op dit moment.
Maar een A4 is dan ook "premium" natuurlijk. Wellicht een Passat of anders een Octavia? Is wellicht vloeken, maar ze voldoen wel aan de eisen en er valt zeker wat moois van te maken.

Of een Seat Exeo, achterkantje is even wennen maar vind het wel een mooie auto. Maar ook hier weer geen idee wat ze kosten (te lui om het op te zoeken ook :p)

En tja, zo'n Alfa 159 is ook een bloedmooie wagen in de juiste uitvoering (tu)

@Wrangler, die 6 is zo gek nog niet... wel iets over budget, maar indien onderhandelbaar....

@BRG, trekgewicht idd. minimaal 1500kg is wel een must ivm de flinke pony (schofthoogte 1,80m) die erachter moet ;)

Heb je per PB een heel andere suggestie gedaan,
niet on forum want nogal afwijkend van je wenslijstje.

Die 800 euro zal je er wel af l#llen, maar je hebt dan alleen geen lederen bekleding. Kan wel, maar dan is het aanbod auto's van meer dan 100.000 km.

Terug
Bovenaan