CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

:)

Ik had laatst ook de temperatuursensoren van de Golf vervangen. Beide exemplaren (1 geeft signaal door naar instrumentenpaneel en de ander is voor de motortemp).

Mijne doet het ook weer prima en heeft weer apk tot eind juli volgend jaar!

We snapten em ;)

Netjes dat je weer een jaartje APK hebt (y)
Had je nog puntjes of ging hij vlekkeloos door de keuring?

Onze Golf moet over een tijdje ook weer. We (ik) willen de 3 ton halen. Nog 14.000km en dan staat ie daarop. Daarna mag hij, indien hij dat zelf aangeeft, met pensioen ;)

Klein sfeerplaatje:

Sjonnie.png

;)

Niet geheel vlekkeloos, maar wel normale slijtagedingen. Er moest een aandrijfashoes vervangen worden, dat was eigenlijk alles. Heb er meteen groot onderhoud bij laten doen. Nu staat ie er weer helemaal fris bij. De 3 ton wil ik ook sowieso nog halen, maar dat duurt nog wel even met 15000 km/jaar :D. Staat nu op 226 000.

Momenteel staat ie er zo bij:

DSC01477.jpg

Netjes hoor. Blijft een mooi model he. En degelijk als een kluis :D
Wel lekker om zonder noemenswaardige problemen door de APK te gaan. Geeft een goed gevoel :)

Het is alleen jammer dat wij de grille met logo er niet meer in hebben. Stond mooier vond ik dan de embleemloze die er nu in zit... Ach wie weet, met de tijd...

Volgende maand de Leon voor keuring en APK... :rolleyes:

CorZa zei:
Alleen om één of andere onbekende reden rij ik steeds vaker met de Golf naar m'n werk en rijdt Dais steeds vaker met de Leon. "Hij rijdt toch wel heel lekker" en "hij is eigenlijk best heel mooi he" waren doorslaggevende argumenten voor de ommezwaai... Dit in tegenstelling tot pakweg een jaar geleden... "hij is veel te snel" en "hij is zo onoverzichtelijk, ik weet nooit waar het kont van de Leon ophoudt"...

CorZa zei:
Onze Golf moet over een tijdje ook weer. We (ik) willen de 3 ton halen. Nog 14.000km en dan staat ie daarop. Daarna mag hij, indien hij dat zelf aangeeft, met pensioen ;)

Voel ik daar stilaan een stoere wagen (pick-up) met hoge instap komen voor onze rugpatiënt ... :confused:

Hahaha, ja idd. Grappig BRG. Die combi heeft de eigenaar van de stal waar vriendinlief haar paard staat. Een rode Wrangler met Bockmann trailer... :)

Ah, hij is nog actief op het forum ;)

Maar de Leon is dus nog niet ingeruild voor een Navara? Je wacht zeker op de Amarok? ;)

Hohoho, ben nog regelmatig op het forum hoor, alleen minder dwangmatig postgedrag ;)
Moderaten doe ik nog wel aktief, alleen minder opvallend. Bevalt me prima :cool:

Leon is nog niet ingeruild. Nog niet...
Hij heeft vandaag een grote beurt en APK gehad. Ben net 3 minuten geleden gebeld dat hij weer glansrijk door de APK is en dat er niets aan mankeert... dusja, lomperik dat ik overweeg hem in te ruilen he o_O

Ik fluisterde ook zachtjes hoor. Hij staat hier momenteel maar een kilometer of 4 vandaan, dus wie weet... als de wind goed zit... ;)

Achja, we zien het wel. Vriendinlief gaat met de bus naar Uni Gent komend schooljaar, dus dat scheelt een dieseltje kopen :)

Kleine update:

zowel de Leon als de Golf gaan verkocht worden.

De Leon omdat ik het vermogen nauwelijks gebruik en van dat geld een vervanger kan zoeken voor de Golf.

De Leon staat inmiddels al op internet en de Golf volgt nog.

Als er daadwerkelijk een potentiele koper zou komen ga ik waarschijnlijk allerlei smoesjes bedenken zodat de Leon toch niet weggaat, maar misschien is er wel helemaal geen interesse dus is dat niet eens nodig ;)

Het is met pijn in het hart en na heel lang dubben. Liever niet eigenlijk, maar puur zakelijk bekeken is het moment daar om toch de knoop door te hakken en dat heb ik nu dus gedaan...

...sufferd :p

Ik vind het nogal een grote update!

Waarom gaat de Golf dan weg? Wat heb je in gedachten als vervanger(s)?

Pff.. je bent al verder dan ik op autogebied zeg :)

Maar inderdaad, wel een beetje weinig info bij een grote stap :p

Voor een paardentrailer met Mercedesdoppen hoort een W124T ...

w124_t_1.jpg

Maar ik neem aan dat de Leon niet van de ene op de andere dag de plaats zal ruimen ...

Je moet wel met een erg goede reden komen om afstand van de Leon te willen doen lijkt mij.

Je hebt dat ding nieuw gekocht en weet precies hoe de auto in elkaar zit en hoe hij behandeld is.

Ding is nog lang niet op en ik zie dan ook totaal geen reden om hem weg te doen, gaat je hoe dan ook geld kosten en het is maar weer afwachten wat je er voor terugkrijgt straks.

Ikke nie snappe nie !

Aaaaargh, het Smart Roadster verdriet komt ook weer terug. Bedankt BRG! :p

Maar wat meer uitleg? Euh... Daisy stopt met werken, gaat naar de Universiteit in Gent, heeft een betrouwbare auto nodig en dus moet de Golf vervangen worden want die begint echt op z'n eind te lopen. Komen af en toe blauwe walmen uit, stinkt enorm en verbrandt z'n auto... Daarbij heeft hij nogal last van het vocht. De eerste 2 jaar gaat ze met de bus, maar moet eerst naar het busstation over de grens rijden want zoals het typisch Nederlands betaamt: de bussen rijden pas daarheen na half 9 (juist, wanneer iedereen aan het werk is of op school zit... te laat dus).

Ik rij erg weinig en rij best heel rustig eigenlijk, dus waarom zoveel pk's en koppel? Dus als ik mijn auto verkoop hebben we hopelijk wat centen voor een goedkoper en langzamer alternatief voor mij (terwijl ik het type weet ik al dat ik de Leon ga missen...) en een degelijke en betrouwbare auto voor Daisy om eerst naar het busstation te rijden en na 2 jaar rechtstreeks naar de kliniek in Merelbeke...

Drastisch, maar na lang nadenken volgens mij de beste en meest realistische oplossing... denk ik... ;)

@TL, ik weet het. Ik ben ook bang dat ik ga hyperventileren mocht er straks iemand naar komen kijken. Rationeel gezien een goeie keus, emotioneel duidelijk niet, maar dat is geen verrassing.
Ik heb nu de stap gezet en als het zo hoort te zijn dat hij niet weg mag zal dat meteen duidelijk worden...

Stiekem hoop ik van niet, zeker als ik hem zo zie staan, maar geld voor een nieuwere auto voor Dais hebben we momenteel echt niet, dus moet ergens vandaan komen...

CorZa zei:
Klinkt bekend?

Bij mijn weten is de nagelnieuwe campus voor diergeneeskunde (voorheen een oud afgeleefde site in volle stadscentrum van Gent) de enige universiteitscampus in Merelbeke ... zodoende was de conclusie vlug gemaakt.

Kun je niet de Leon houden en een Polo 6N (bijvoorbeeld) kopen voor Daisy? Daar staan er genoeg van op internet voor onder 2 000 euro met weinig op d eteller. Misschien een idee.

Ah op die manier. Maar dat klopt inderdaad. Alleen de eerste 2 jaar gaat ze nog wel in de stad "Gendt" zelf. Vervolgens naar de kliniek in Merelbeke. Ben enkele maanden geleden daar ook geweest ivm introductiedag. Mooie faciliteit en een veel betere locatie.
Zal pittig worden. Van alle Nederlandse studenten slaagt 2% van de eerste keer en 6% uiteindelijk (volgens mijn slechte geheugen)...

@Mach1, Dat idee heb ik ook al geopperd en dat is ook zeker nog niet van tafel, maar budget-technisch gezien...
Straks zit Daisy zonder inkomen en dan schiet het best op he. Zeker als er ook nog een paard staat die stalling en eten nodig heeft...
Maar da's een goeie optie ;)

Echt nodig? In principe kan er altijd eentje afvallen, maar:

Ik kan 's winters niet gaan fietsen. Met m'n gewrichten enzo is het vragen om problemen. Afgelopen winter werden m'n vingers en tenen af en toe al echt donkerblauw. Aandoening heet Syndroom van Renaud (Reynaud, Raynaud, wordt altijd anders geschreven).
En om Dais 's ochtendsvroeg naar Belgenland te laten fietsen, volgeladen met boeken, om de bus te pakken... liever ook niet.

Dus alles kan, maar ideaal is het niet...

Euh, een 1.0 met 50pk? Dat gaat hem niet worden vrees ik. Dat vind ik zelfs onverantwoord langzaam en weinig vermogend. Nee, zal toch minimaal een pk of 75 moeten worden.

Maar qua model enzo wel iets wat het moet worden (y)

Zonde, maar het is wel fijn als je ook wat centen achter de hand hebt, althans dat heb ik altijd.
Heb je al een idee wat je wil gaan aanschaffen dan?

Een iets portemonnee-vriendelijkere auto die wat minder kost per maand en aan de pomp ;)

Alleen mij kennende zal het toch weer wat luxer en sneller worden dan van te voren bedoeld...

Heftig Marco. :(

Als je hem nog hebt in November ongeveer kom ik nog wel eens langs met mijn (tegen die tijd) eigen auto. ;)

Zonde dat de Leon het veld moet ruimen, maar soms moet je je verstand ook gebruiken natuurlijk :)

Voor het geld wat vrij komt kun je prima twee kleinere auto's kopen en ook nog wat overhouden ook als het moet :)

CorZa zei:
@Mach1, Dat idee heb ik ook al geopperd en dat is ook zeker nog niet van tafel, maar budget-technisch gezien...
Straks zit Daisy zonder inkomen en dan schiet het best op he. Zeker als er ook nog een paard staat die stalling en eten nodig heeft...
Maar da's een goeie optie ;)

Misschien trap ik nu tegen het verkeerde paardenbeen.
Maar als Daisy zo'n zware/moeilijke studie gaat doen waar ze elke dag veel voor moet reizen en veel voor moet studeren, blijft er dan wel tijd over voor het paard?
Is het dan niet verstandiger om die ook te verkopen/verhuren en later een paard weer te nemen als er meer tijd en geld voor is?

Richard, dat mag je zeker zeggen. Daar zijn we ons ook van bewust, daarom gaat het paard het eerste jaar sowieso niet weg. Als het te behappen is blijft hij (het blijft toch een dier he) en is het echt niet te doen, dan heel misschien naar een goed baasje, maar dat is één van de laatste opties... een dier of een auto is toch wat anders he. Al had ik dat een aantal jaren geleden nooit zo gedacht ;)

Nee, ik heb in mijn omgeving ook wat meiden die aan paardrijden doen en voor hun is er maar een grote liefde en dat is het paard. Alles moet daar voor wijken.

Compleet gestoord als je het mij vraagt. :)

Maar ik vergelijk het dan maar met een hond, daar hecht je je op den duur ook aan alsof het een van je kinderen is. Bij een paard is dat vast niet anders :)

Ik ben aan het kijken voor een Golf II voor van de winter. Nog tips?

Geef niet meer dan 500 euro uit en zorg dat er een APK op zit. De 1.8 heeft een 5-bak; minder heeft een 4-bak. Verder; als hij goed rijdt en loopt kun je er nog wel 100k mee rijden. ;)

Ik ga aankomende zaterdag kijken bij een Volkswagen Golf 1.3 CL met vierbak.

Terug
Bovenaan