CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
De Corsa is trouwens altijd bij de dealert in onderhoud geweest en er stond iets over "garantie met een jaar verlengd" op de papieren... gaat dit dan over de fabrieksgarantie of de garantie op de nagekeken onderdelen?

CorZa-Ling! :}:

Leon:
Photoshoot27.png

Leon-blackwhite.png

Sjonnie:
Sjonnie.png

Corsa (moeten we nog een naam voor verzinnen):
P1030307.jpg

Hahaha, ja dat zou kunnen. Maar aangezien m'n schoonmoeder al (echt) Anita heet geeft dat vast verwarring ;)

CorZa zei:
De Corsa is trouwens altijd bij de dealert in onderhoud geweest en er stond iets over "garantie met een jaar verlengd" op de papieren... gaat dit dan over de fabrieksgarantie of de garantie op de nagekeken onderdelen?

Ik denk de fabrieksgarantie, dus na die 2 jaar een extra jaar erbij.

Overigens, de Corsa past de bijnaam 'Muis' wel bij gezien zijn ontzettend saai grijze kleur :)

is Axiam niet een leuke naam?

'n beetje een statement, maar tussen haar broers Sjon en Leon zal Axiam haar moeten zien te bewijzen..

Hahaha, ik zal de voorstellen doorspelen ;)

@adinsx, na 2 jaar 1 jaar erbij???

Ieniminie (of hoe schrijf je dat?) ook een optie??? :D

Sympathieke muis : Jerry

Tom-and-Jerry.jpg

Traditionele muis, afhankelijk of je de wagen als mannelijk of vrouwelijk ziet : Mickey of Minnie

20100202_9f9d0c0a890b390b0ab7WHwDaDvDkDXZ.jpg

Snelle muis : Speedy Gonzales

images

Grijze muis : Ratatouille

ratatouillefoto2.jpg

Sympathieke muis : Stuart

stuart+little+1.jpg

Stuart of Ratatouille. Leuk :D

Stuart is wat goedkoper in aanschaf van de chromen lettertjes ;)

Nette Corsa! Na Sjonnie zou ik deze Sjaak noemen. Geen idee waarom eigenlijk, maar het klinkt wel lekker fout :)

Na alle naam-perikelen een kleine update... Na veel reacties te hebben ontvangen voor de Leon kwam het wel erg dichtbij.... dus... afgehaakt. Kon het niet over m'n hart verkrijgen om hem weg te doen. Dus:

1. de Leon blijft!
2. de Golf II staat nog altijd te koop
3. de Corsa doet het nog altijd prima (op de benzinemeter na...)

De Leon heeft inmiddels een nieuw setje xenon gekregen. Binnenkort wat leds bestellen voor stadslicht en kentekenplaatverlichting.
De klapsleutel komt deze week. Moet alleen nog aangepast en ingelezen worden.
Er komen deze week twee setjes wintervelgen standaard 17" velgen. Eentje met winterbanden en eentje met zomerbanden. Ik kon niet kiezen, dus hou de mooiste set en knap de andere op en kijk wel wat ik daarmee doe.

De Golf staat nog altijd gebroederlijk naast de Leon, maar die moet nu echt snel de deur uit.

De Corsa rijdt nog altijd goed alleen geeft de brandstofmeter af en toe niet thuis... die blijft dan op leeg staan. Motor uit en opnieuw starten helpt... maar dat kan nooit de bedoeling zijn, dus dat moeten we nog uitzoeken.

Verder heel druk op het wek en heel erg druk thuis. We zijn flink aant verbouwen (constructief dus veel werk voor weinig zicht, maar wat moet dat moet). Dus mijn online-tijd loopt flinke verwaarlozing op, maar dat is van tijdelijke aard...

Tot zover de korte nieuwsflash...

CorZa zei:
Na alle naam-perikelen een kleine update... Na veel reacties te hebben ontvangen voor de Leon kwam het wel erg dichtbij.... dus... afgehaakt. Kon het niet over m'n hart verkrijgen om hem weg te doen. Dus:

1. de Leon blijft!

Een emotionele maar wellicht onverstandige beslissing.
Nu is die Leon nog geld waard (er was ook behoorlijk wat reactie en interesse),
dit gaat evenwel beduidend dalen nu.

Nice! Goed nieuws, haha. :)

Ziet er naar uit dat het nog wel anderhalf jaar kan duren voordat ik een auto kan showen, Marco, dus maar goed dat de Leon nog even blijft. :)

Pff wat een prachtbak die Leon. Zwart, lekker dik icm die velgen, heerlijke plaatjes hier boven aan de pagina! Goed dat je hem houdt!

Dank voor de reacties.

@Barri, het scheelt niet veel. Tis momenteel niet bar, maar ach we mogen niet klagen dus doen we dat ook niet :)

@BRG, ik weet het. Maar alle verstandige beslissingen zijn niet altijd de juiste ;)
En daarbij... wat kan ik kopen zonder al te veel op te leggen om in een gelijkwaardige auto met minder kilometers en dezelfde specs te rijden? Ach, mijn tijd komt nog wel en voorlopig kan de Leon nog prima mee. Genoeg kostenposten momenteel, dus voorlopig even niet...

@PG, hoezo anderhalf jaar? Hok kopen en naar hier komen rijden. Of... met je OV naar hier, mijn auto kopen en terugscheuren :}

@Honda NSR, dank je. Als ik hem soms zie staan denk ik ook wel eens: waarom zou ik hem wegdoen? En rijdt nog prima ook, dus voldoet nog uitstekend :D

De klapsleutel komt deze week. Moet alleen nog aangepast en ingelezen worden.

Hoe, wat, waar? :O

Wil ik ook! :T

Er komen deze week twee setjes wintervelgen standaard 17" velgen. Eentje met winterbanden en eentje met zomerbanden. Ik kon niet kiezen, dus hou de mooiste set en knap de andere op en kijk wel wat ik daarmee doe.

What about de Sportecs?

Ga die van mij denk ik deze winter oplaten knappen. Zoals je weet zit op een velg wat lichte stoeprandschade en op een andere velg een steenslag plekje.

En tja, over de verkoop van de Leon.
Kan me voorstellen dat je hem niet kwijt wilt. Heb die van mij ook tekoop gehad, alleen maar onzinbiedingen gehad en zou echt niet weten wat ik hierna weer zou willen hebben.
Heb wel even een hele nette E36 M3 3.2 op het oog gehad. Wel wat ouder en meer kilometers, maar wel 321pk onder het voetje! :T

@B-Real, de klapsleutel is door iemand nieuw besteld bij de VW dealert (130 pleuries alsjeblieft), maar die wilde het aanpassen en inlezen niet, dus kan ik em overnemen voor een (relatief) prikkie en dan sleutel ombouwen en laten inlezen.

Stoeprandschade??? Waarom heb je dat gedaan??? Ow you..... ;)
De mijne zijn gelukkig nog volledig schadevrij, met uitzondering van wat steenslag op de achterste wielranden (fijn, getrokken banden :))
Sportecs gaan er binnenkort vanonder en dan gaan de winterwielen eronder. De Sportecs goed schoonmaken en opslaan. Laten spuiten vind ik nog onnodig want die enkele (hele) kleine putjes van steentjes zitten er zo weer in...

Ik heb goed gekeken naar een andere auto en op de mijne veel reacties gehad, maar ik kan, zonder belachelijk veel bij te betalen, nauwelijks vooruit gaan. En ik ben, zoals je weet, nogal kieskeurig, dus het is ook niet zomaar goed he ;)
Ik zie wel, momenteel kan ik een grote uitgave niet missen dus de Leon blijft...

Een M3 3.2 (E46?) is wel lekker. Kennis van me had er eentje met sequentiele bak. Heerlijke scheurijzer, maar tweedehands.....Bij hem ging de bak na een half jaar aan gort. Kosten: 4000 euro.....
Je weet nooit hoe er met een auto gereden, behalve die van jezelf, maar een M3 is een ragbak pur sang natuurlijk.

Zo, setje winterwielen zit eronder. Wel even wennen om 2 maten terug met 17" te rijden. Lekker comfi, dat wel :)

Sleutel inleren schijnt lastiger te zijn van gedacht. Ik denk ik demonteer mijn reservesleutel, steek de transponder over en laat hem even inleren, maar schijnt niet zomaar te kunnen. Bij de VW vragen ze trouwens goed geld voor het inleren. Dus lastig, lastig...

@B-Real, de klapsleutel is door iemand nieuw besteld bij de VW dealert (130 pleuries alsjeblieft), maar die wilde het aanpassen en inlezen niet, dus kan ik em overnemen voor een (relatief) prikkie en dan sleutel ombouwen en laten inlezen.

Oh ik zat te denken aan een groupbuy oid., zal idd. wel schreeuwend duur zijn alles bij elkaar :(

Stoeprandschade??? Waarom heb je dat gedaan??? Ow you.....

Is al een tijdje zo hoor. Parkeer nooit naast een stoeprand, let altijd goed op. Maar even op een rustige maandagmiddag de stad in, parkeervak indraaien en.....
En dat terwijl er parkeerplek genoeg was! :? :|
Maar, heb hier een goed adres in de buurt gevonden die dat prima herstellen :)

Een M3 3.2 (E46?) is wel lekker. Kennis van me had er eentje met sequentiele bak. Heerlijke scheurijzer, maar tweedehands.....Bij hem ging de bak na een half jaar aan gort. Kosten: 4000 euro.....
Je weet nooit hoe er met een auto gereden, behalve die van jezelf, maar een M3 is een ragbak pur sang natuurlijk.

E36 was het.
Zijn idd. wel risico auto's, maar bij het specifieke exemplaar dat ik op het oog had wist ik dat het allemaal wel goed zat. Maar helaas te snel verkocht. We blijven dus lekker doorrijden in de Leon :D

Blijft een mooie auto, dat model Leon, het nieuwe model ook trouwens, ik heb laatst bij een occasionshow even in een Leon Topsport van 2004 gezeten, zo'n model Leon lijkt me wel wat,, maar dan ga ik zeker qua bouwjaar op achteruit, gezien ik nu een auto uit 2008 heb.:D

CorZa zei:
Dank voor de reacties.

@PG, hoezo anderhalf jaar? Hok kopen en naar hier komen rijden. Of... met je OV naar hier, mijn auto kopen en terugscheuren :}

In september (2011) waarschijnlijk voor een half jaar naar Amerika om te studeren! En dat kost genoeg centjes, dus vandaar. Maar ik ga wel iets proberen te regelen om even te komen. ;)

@B-Real, duidelijk. Jammer van de M3, maar in de Leon blijven rijden is ook geen straf ;)

@Charger, als je het minder zwart/wit ziet: Vergelijk het met een Mercedes 190 4-bak inruilen voor een Gullwing.... qua bouwjaar erop achteruit, maar qua auto.... :}
(geintje natuurlijk....)

@PG, sow, leuk man. Studeren in The States!! Lucky you!
Je bent altijd welkom. Als het zover is zien we wel verder. Wat voor opleiding ga je doen en waar?

Wintervelgen staan erg "standaard", maar rijdt wel lekker comfi :)
De band veert nu ook echt en alles gaat net wat zachter. Voor wintervelgen zeker niet verkeerd, maar Sportecs staan toch echt een stuk beter B)

CorZa zei:
Wintervelgen staan erg "standaard", maar rijdt wel lekker comfi :)
De band veert nu ook echt en alles gaat net wat zachter. Voor wintervelgen zeker niet verkeerd, maar Sportecs staan toch echt een stuk beter B)

Heel wat beter voor je rug ... na de winter wil je die Sportecs er niet eens meer opnieuw onder wegens het enorme comfortgebrek ervan.

Hahaha, je stug is het wel inderdaad. Heb gelukkig goeie stoelen, maar toch...

Toevallig vorige week onderweg naar Antwerpen nog met Dais over gehad... ik zou het waarschijnlijk niet eens merken als ik met de Sportecs een lekke band krijg ;)

Nee sorry... ben zo megadruk de laatste tijd dat ik de belangrijkste dingen vergeet ;)

Ik zal proberen straks een foto te maken voor je BRG :)

Het is net als bij mijn originele 16'', het staat wel aardig. Maar de Sportecs staan toch net even dikker :D

De Sportecs ga je van het voorjaar wel weer extra waarderen bij de eerste rit. Alles weer lekker stug, stuurt lekker strak en het staat zoveel beter (tu)

Nee staat op zich niet verkeerd. Alleen zo... standaard :)
Maar ik wilde alleen originele wielen eronder. Geen universele meuk, maar origineel Seat.

Had jij er standaard 16" onder? Mijne was destijds afgeleverd op 17", maar dat waren de rondere, dubbele 5-spaaks. Deze vond ik mooier ;)

Sportecs is 19" met 35 bandjes... dan is dit toch wel comfortabel cruisen zeg maar. Alleen in bochten is het even wennen :}

De Leon lijkt haast donker blauw hier op het scherm.. :}

Maar inderdaad, wanneer je naar winterbanden omgaat waardeer je de soepelheid, alleen in de bocht erger je je dan weer aan het hangen.
Naar de zomerbanden wordt het weer genieten.

Vanavond gaat de Clio ook op winterbanden mits de brug vrij is thuis. (tu)

Ja de foto is ruk. Is met m'n gsm genomen en het was al aardig donker buiten, vandaar... maar (*kijkt naar buiten) hij is echt nog steeds zwart hoor :p

CorZa zei:
Nee staat op zich niet verkeerd. Alleen zo... standaard :)
Maar ik wilde alleen originele wielen eronder. Geen universele meuk, maar origineel Seat.

Had jij er standaard 16" onder? Mijne was destijds afgeleverd op 17", maar dat waren de rondere, dubbele 5-spaaks. Deze vond ik mooier ;)

Sportecs is 19" met 35 bandjes... dan is dit toch wel comfortabel cruisen zeg maar. Alleen in bochten is het even wennen :}

Ik heb een Sport en geen TopSport he ;)
Ik heb dus de originele 16'' Sport velgen.

Onderstaande foto geeft een mooie indruk van het verschil :)

HPIM1864.jpg

Owja, da's waar ook :)

Staan toch nog altijd super, die Sportecs ;)

Daaraan herken je trouwens de vele (heel veel) "omgebouwde" gewone Leons met Topsport bumperpakket... aan de kleinere dakspoiler. Die doen de meesten dan weer niet mee...

Ik dacht trouwens dat jij ook nog eens van plan was om Topsport bumpers te steken?

Velgen komen op deze foto niet echt uit. Van achteren/schuin van achteren vind ik het het lekkerst staan, de achterkant is sowieso het mooiste van dit type Leon.

Klopt, dakspoilertje viel idd. wel op tijdens die meeting in Utrecht/Maarssen twee jaar terug.

TopSport bumpers wilde ik wel ja. Evenals een JD chip, S3 veerpootbruggen en een Milltek.
Maar vind het zonde om nog zoveel geld in de auto te stoppen.

Die chip wil ik eigenlijk nog wel en de Milltek delen komen er alleen als de huidige uitlaat het (gedeeltelijk) begeeft.

Volgend voorjaar eerst jouw oude Bridgestone achterbanden vervangen :)
Voorbanden dit voorjaar al gedaan.

Goeie banden die Bridgestones he? Best lang mee gedaan nog... Mag wel ook, want waren destijds reteduur ;)

Milltek wil ik ook nog, maar ook weer als deze uitlaat slecht is... en dat zit er nog niet aan te komen volgens mij. Maar misschien ga ik wel voor veel subtieler nog...

Inderdaad, schuin van achter (en bij mijn auto laag schuin van voor) is de mooiste hoek. Zie bovenaan deze pagina ;)

Prima banden idd., maar ze komen er niet weer op.

Voorop heb ik nu Dunlop SP Sportmaxx, achterop komen straks Toyo T1-Sport (met vriendelijke dank aan Corsa 20SEH :D)
Beide ook prima banden, heb echt geen last van grip gebrek.

Mijn uitlaat snerpte twee weken terug een beetje. Ik dacht (en hoopte stiekem) dat het zover was, maar er zat slechts een hitteschildje los. Die weer vastgemaakt en niets aan de hand :)

Menschen... eerlijke meningen gevraagd:

Ik kan deze set overnemen:

P1010415.jpg

BILD0065.jpg

BILD0409.jpg

Graag jullie eerlijke, ongezouten mening B) (be gentle)

De niet-tuning-liefhebbers gelieve tactvol te blijven ;)

Ja het is net op of over het randje... ik ben er nog niet uit. Gelukkig zit er verder geen chroom of geblindeerde ramen op mijn auto, anders moest ik aan de zilveren of gouden tanden :D

Owja van die grote, liefst met rondspinnend center :D

Voor je het weet zit ik in MTV Cribs ;)

Terug
Bovenaan