CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Ook al koop je een A4, ik wil er nog steeds een ritje in maken hoor! Zo makkelijk kom je niet van me af. :} Haha

Nee, maar wel een fijn ding! Vooral een 3.0TDI. :D

Het lijdend voorwerp:

!!qYo3K!!m0~$(KGrHgoH-DsEjlLl)w!eBKLTY9yesw~~_19.JPG

!!qYo3TQBG0~$(KGrHgoH-D8EjlLl)cYWBKLTZEcpsw~~_19.JPG

!!qYo3WwB20~$(KGrHgoH-CYEjlLl8jjFBKLTZHourw~~_19.JPG

Oeh, 2.5TDI zou ik niet doen. Zo'n vieze old skool tractor geluid en de prestaties vind ik voor zo'n blok ook tegenvallen. Niet slecht natuurlijk, maar echt heel goed zijn ze ook niet.
De 3.0TDi is gewoon een pareltje wat dat betreft. Laat je hem chippen, dan hoef je qua snelheid ook niet toe te geven op de Leon B)

Trekhaak onder de Leon klinkt niet fijn, maar wat moet dat moet. Dan hopelijk toch wel een afneembare?

Dan uiteraard een afneembare Richard. Je kent me te goed geloof ik :D
En chippen staat dan ook op het programma. Dan wordt het zo'n 240pk diesel... Dat sleurt er best lekker aan.

@Robin, hij is heeel donkerblauw en niet zwart. Ik dacht ik neem eens geen zwarte ;)

Maar eigenlijk mag ik mezelf niet te lekker maken. Straks blijkt na een rekensommetje de Audi lastig of niet haalbaar, dus dan waait dat ook weer over...

Ach, wat is goed. Volgens mij hebben we gewoon allebei een goede smaak :D

Ik ben benieuwd naar je rekensommetje, maar het lijkt me een duur grapje worden. Maar ach, kijken mag altijd hè! :D

Ja ik vrees ook dat ik iets essentieels over het hoofd zie, maar als dat zo is dan is dat ook geen ramp. Het is geen straf om in de Leon te rijden en dan schuift dit het plan eventjes opzij...

Het stomme bij ons auto liefhebbers is gewoon dat we er bij een andere auto altijd op vooruit willen gaan ten opzichte van de huidige auto en dat kost 9 van de 10 keer gewoon geld!

Ja en met de Leon zijn we inmiddels natuurlijk al aardig verwend qua luxe, snelheid, looks e.d. Je wilt inderdaad altijd verbeteren, maar een iets betere auto dan deze voor iets meer geld kan niet. Dan wordt het meer auto voor veel meer geld. De volgende stap na de Leon is denk ik de grootste...

Is een Leon TS niks voor je Richard? ;)

Ik denk dat jij met jouw kilometers eerder diesel zal rijden zeker?

Tja, ik heb niet heel veel meer te wensen qua luxe. Snelheid is altijd lekker.
Dus een VW Golf V GTI DSG zie ik wel zitten.

Een TS is wel wat voor mij, maar dan wel met dezelfde uitrusting als de mijne en die ben ik nog niet tegengekomen.

Mijn kilometers zijn op het moment (helaas?) wat minder, dus een diesel zal er eerst niet komen. Maar ik zeg ook geen nee tegen een hele dikke diesel hoor.

Het turborijden bevalt prima, heerlijk schakellui rijden in de Leon als het nodig is :)

Ja dat is ook luxe he. In iedere versnelling koppel zat beschikbaar. Trekt van 1 t/m 6.

Inderdaad een Golf V GTI DSG stond ook op mijn lijstje, maar qua praktisch nut toch even de oogkleppen afgedaan ;)

Praktisch nut heb ik geen last van gelukkig :D
M'n kofferbak wordt heel af en toe gebruikt als ik een paar dagen niet thuis ben. M'n jas en tas voor school/werk leg ik altijd achter de voorstoelen.

Aan twee zitplaatsen heb ik dus in principe genoeg :D

Maar ik moet zeggen dat een keuze voor een dikke A4 ook heel goed is hoor. Ik zou qua station niet snel iets beters weten :)

@Marco: Haha, oke, heeeeeel diepdonkerblauw dan. ;)

Ben benieuwd naar je rekensommetje uiteindelijk!

Waar dan wel Robin? Ik kan qua stijl, uitrusting, degelijkheid e.d. echt niets bedenken... Ook niet in de Oosterse hoek...

Buiten de VAG Group ook niet eigenlijk. Audi en BMW vind ik beide erg mooi, maar de stations zijn bij Audi toch wel een stuk mooier.

Een Alfa 159 is ook erg mooi om te zien, maar die is qua luxe en snelheid vaak toch wel iets minder.

Met de 200pk 1750 TBi heeft de 159 toch wel weer een troef in handen en de 210pk 2.4 JTD is ook een fijn ding. Qua luxe is er denk niet zo veel verschil met de premium BMW en Audi, qua kwaliteitsbeleving natuurlijk wel....

CorZa zei:
Helaas zullen de Sportecs niet passen... Die Audi is 5x112 en de Sportecs 5x100... Dus helaas. Ik zal ze moeten verkopen of met de auto mee verkopen...

En een 2.5TDI behoort ook tot de mogelijkheden, alleen die was momenteel niet te vinden met de uitrusting die ik zoek. Of ik zoek niet goed, dat kan natuurlijk ook. Maar de 3.0TDI verbruikt 1:13 a 14 ongeveer. Op de snelweg zou dat 1:16 a 17 zijn. Dus in principe valt het mee. Alleen de diesel kost hier nog geen euro per liter en de benzine alweer ruim 1,40...

Qua bouwjaar ga ik er ook 2 op vooruit en qua luxe een paar stappen. Gister met een vriend van me naar een Audi-meeting geweest in zijn pas aangeschafte A4 Avant 2.5TDI (leren recaro, navi, xenon, s-line, powerbox) en dat reed echt super. En ivm het trekken van een paardentrailer is een beetje koppel wel gewenst.

Maar zoals gezegd, ik ga wel serieus kijken, alleen mocht het niets worden dan blijft de Leon en komt daar een trekbal onder (helaas)...
Ik denk dat 1 op 16 rijden met een 3.0TDI een utopie is.(:P) Wellicht 1 op 13/14 als je op normaal tempo snelweg kilometers maakt. Ik rijd met mijn A6 2.7TDI Quattro gemiddeld 1 op 11, met uitschieters naar de 1 op 13. Ik rijd wel wat vlotter, dus misschien geen maatstaf... Verder schijnt de 2.5TDI nogal wat problemen te krijgen met de kilometers, o.a. met de nokkenassen... Om over een Multitronic nog maar te zwijgen.(:B Heb geen ervaring, maar al genoeg over gelezen op het Audi forum. Misschien heb je er wat aan, succes met je zoektocht.(tu)

Oprecht alle respect, maar ik ga niet in een Alfa rijden. Al beweert Jeremy Clarkson dat je als liefhebber ooit een Alfa gehad moet hebben... ik heb er niets mee, sorry. Ik zou ook geen Alfa willen bezitten...

@Marco en Richard: Een BMW E46 330d (om bij de 3.0 diesels te blijven) station zou ik nog ietsjes liever hebben dan een A4 avant hoor. ;)

@Mattor, dank je wel!

Ik kijk ook regelmatig op het Audiforum. Gister ook naar hun meeting geweest. Ik probeer af en toe eens een review te lezen want dat is toch de beste referentie. Dat zijn de praktijkverhalen.

@PG, een bmw... ja dat zou ook kunnen, maar ik ben geen bmw-type (of in de ontkenningsfase) en die liggen qua prijs hoger voor minder uitrusting (vind ik)...

... en dan heb ik geen 4x4...

Ik weet nog wel een aardige 330d E46 te staan.....Zal eens proberen een fototje op te snorren.

DSC00160.jpg

Let niet op die gast op de foto (nee, ik ben het niet en nee, het is ook niet de eigenaar van de BMW)....

:}

Da's niet echt een lelijk auto zeg :D

Niet verkeerd moet ik zeggen. Zit er een vaste set, schroefset of airride onder?

Schroefset volgens mij, als ik de auto een beetje kan herinneren. :)

Maar ik vind zo'n E46 met m-pakket en facelift toch echt wel stukken mooier dan zo'n A4.. ;)

Ik weet niet hoeveel die Audi kost?

Schroefset (KW), dus kan nog wat omhoog ;). Ook nog M bumperpakket, Eisenmann uitlaat, Pagid remmetjes, gechipt en zoals je ziet BBS-jes.

Die Audi zal rond de 23 a 24K liggen.

Maar dan heb ik wel Quattro en dat is (uit praktijkervaring gebleken) toch wel erg handig als je met een trailer in het zand staat...

KW schroefset is nooit verkeerd. Net als Eisenmann, Pagid en BBS. Zegt wel iets over de huidige/vorige eigenaar.
Wat is de vraagprijs?

Volgens mij vraagt hij er rond de 15k voor maar dat weet ik niet zeker.. Dit was de priveauto van een maat van me, staat nu geschorst in de showroom van z'n bedrijf een beetje te staan, want hij rijdt nu wat anders van de zaak.....

en achterwielaandrijving i.c.m. een trailer is natuurlijk al veel beter dan voorwielaandrijving.

Dat laatste ben ik zeker met je eens. Achterwielaandrijving met trailer is al een heel stuk beter dan alleen fwd...

Mooie auto hoor, maar toch... ik neig persoonlijk meer naar de Audi...

Hehe, ik vind zo'n A4 Avant (B7) ook mooier hoor, vooral met S-line pakket.

Ja het grootste nadeel van de BMW is dat ik dan verplicht geen richting meer aan mag geven, moet bumperkleven, rechts inhalen en met mistlampen oprijden... en ik weet niet of ik dat wel aankan ;)

Daar gaat ook mijn voorkeur naar uit. B7 met volledig S-line, heerlijke bak :D

Tsja, je moet natuurlijk een paardentrailer trekken... Maar een 330xd is ook te krijgen. B) No sweat. :}

Ach, ik heb nooit echt veel met de B7 gehad. M.u.v. de RS4 dan. ;)

Ja we zitten met de trailer he. Nu zijn we steeds afhankelijk van een ander om een auto te lenen. En die trekt het ook niet best. Een optie is een snokbol onder mijn auto, mja...

En vind jij een 330d met leren sportinterieur, groot navi, xenon, clima enz. voor dat bedrag? Mij lukte het niet...

Ja we zitten met de trailer he. Nu zijn we steeds afhankelijk van een ander om een auto te lenen. En die trekt het ook niet best. Een optie is een snokbol onder mijn auto, mja...

Is een budget 4x4 voor mevrouw dan geen optie?
Die heb je voor de prijs van een snokbol onder de Seat.
En met een beetje geluk kan je bij mooi weer ook weer open rijden ...

50193948_ed399f739f.jpg

Voor 25.000 euro in Duitsland heb je zelfs een heel erg luxe E91 330xd! ;)

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=117797355&__lp=77&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&maxPrice=25001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

Edit: En een zwarte E46 330xd voor net geen 20.000 euro:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=115147993&__lp=57&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&maxPrice=20001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=2

@BRG, briljant hoe je altijd weer met die plaatjes komt, hahaha :D

Maar een Feroza o.i.d. kan niet echt lekker een trailer + paard trekken. Een Patrol daarentegen met gemak.

Maar ik heb zelf ook al gedacht aan een oudere 4x4, alleen die zijn niet altijd even betrouwbaar. En als we naar belgie gaan en dat hok valt stil op de Ring ofzo... Niet terecht dat ik het zo zie denk ik, maar toch heb ik dat in m'n achterhoofd zitten... Onterecht misschien, maar dat speelt wel mee voor me. Daarom heb ik dat opzij gezet.

@PG, balen, maar de site werkt niet meer hier. Blijft laden en laden maar er komt niks. Vanavond thuis eens kijken. Thanx!
En als het allemaal doorgaat... dan mag je nog altijd langskomen natuurlijk, alleen dan wordt het een ritje in de Golf van Dais ;)

De beemer die ik liet zien heeft: leer, xenon, navi, clima......*-)

@PG, daar komt natuurlijk nog wel een bakkie BPM bij...

Hmmm, niet verkeerd. En het rijgedrag? Mag ik dat dan weglaten? ;)

Nette auto hoor (tu)

En als het allemaal doorgaat... dan mag je nog altijd langskomen natuurlijk, alleen dan wordt het een ritje in de Golf van Dais

:o Niet in de Audi danwel Beemer? :,( Ook niet als ik je heeeeel lief aan kijk? :}

@PG, daar komt natuurlijk nog wel een bakkie BPM bij...

Dat weet ik ook wel, daarom pakte ik daarna eentje voor nog geen 20.000 euro. ;)

Edit: BMW en goed rijgedrag is als ijs en mooi weer; het hoort bij elkaar. B)

Veel mooier DAN een E46.

Maargoed, het zijn allebei mooie wagens hoor! Bij de A4 vind ik alleen de voorbumper zo 'hoog'.. Ook mét een verlaging...

Ben het niet met je eens PG, qua stations vind ik Audi toch echt een stuk mooier dan BMW. Een E46 Touring vind ik sowieso niet om aan te zien. De keuze tussen een E46 sedan of A4 sedan is al een stuk lastiger :)

Gelukkig heeft Marco z'n pijlen gericht op een A4 :D

Porsche Gek zei:
Veel mooier DAN een E46.

In brabant is het als! :D

On topic,

Er komt nog wel een aardige stoot bpm bij bij zo'n 3.0tdi, ik heb er vorig jaar ook naar gekeken en ben uiteindelijk ook voor de vaste lasten voor een 2.0tfsi gegaan. Dit was qua gebruikskosten ca. €1.000,-/jaar goedkoper dan een 3.0tdi bij ca. 30.000km/jaar. Dit vooral omdat hier in nederland die enorme wegenbelasting geldt en een 3.0tdi quattro weegt behoorlijk wat.

Overigens zo'n 3.0tdi met chip wel 270pk!!! (tu)

Opties?
https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lqaleamyqdod
S-line exterieur en verlaging is nog een keertje te regelen
https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vzjdzxku1i4q

Terug
Bovenaan