CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Marco,

Al wat gehoord van de politie? Je zou toch zeggen gezien het bewijsmateriaal dat ze toch redelijk snel moeten kunnen handelen.

@GTIG60, die foto komt van mij.... die heb ik gemaakt tijdens VAG-fest... ;)

@Audi A4tdi, nope helemaal niets. Ze hebben kennelijk nog niet genoeg... Al meerdere malen zelf gebeld, maar OF niemand weet er wat van OF de persoon die er wel wat van weet is er niet. Echt belachelijk...

Maar ondertussen staan ze wel publiekelijk te pissen tegen hun eigen dienstbusje... (zelf gezien). Waar dient de politie eigenlijk nog voor???

Waar dient de politie eigenlijk nog voor???

Voor heel veel andere misstanden in onze "verziekte" maatschappij. Soms zet ik ook wel vraagtekens bij het optreden van onze Sterke Arm hoor.

Ik heb dit topic even niet meer gevolgd, maar gaat er binnen redelijke termijn nog een opvolger voor de Leon komen, CorZa? Of inmiddels de zoektocht afgeblazen?

Ah ok dan,was je niet de enige denk ik haha
Mja heb je ook maar 5sec gezien he dusja dan weet ik dat ook nietB)

Hey Corza, moeten we binnenkort nog een VAG-meetinkje houden in zeeland, met als hoofdact het terughalen van een grille van een Golf II? :}

Hehehe, prima hoor. Je bent altijd welkom. Ook zonder grille-retrieve-akties ;)

Nooit meer iets van de pliesie gehoord. Ook niet na zelf terug te bellen... Dus volgende keer niet braaf aangifte doen, maar meteen zelf handelen. Kennelijk is dat de enig juiste manier. Ook volgens de pliesie, want hoeveel info ze ook aangereikt krijgen... ze doen er niets mee...

Binnenkort een zeeland-meeting? ;)

Ik kom nog wel eens in terneuzen en hulst, woon je daar ergens in de buurt?

Doe maar ja;) dan kom ik ook wel met mijn a4tje;)[/quote]

Dus toch een A4!(tu)
Ik ben benieuwd naar de foto's GTI G60? Wat is het geworden.... een A4 avant B6 2.5 tdi?

@BRG, gemist is een groot woord. Ik heb het niet groots meegedeeld. Anders krijg ik weer commentaar dat het niet over auto's gaat en topics kick enzo ;)

Nee, just kidding. Na 3 maanden proeftijd ben ik sinds 1 mei officieel in dienst bij een ingenieursbureau hier in de buurt als civieltechnisch - / bouwkundig tekenaar.

Dus niets gemist, maar de fout ligt bij mij... *schaamt zich diep*

U zijt welkom :)

Dacht dus dat je nog steeds aan huis gekluisterd werd door rugproblemen.
Dit is natuurlijk goed nieuws (tu)

Pardon?
Geen ''dat zeg ik'' meer?
WIe moet dan de pennen scoren voor de meetings? :}

Maar proficiat, klinkt als een leuke baan!

Gefeliciteerd Marco! ;)

Spreek je echt nóóit meer trouwens! :O Druk leventje zeker! ;) Haha, ach, zelfde hier. :T

Thanx Robin ;)

Nee man, de pc thuis staat echt nauwelijks meer aan. Als het al een uurtje in de week is is het veel. En de dagen die ik vrij ben moet Dais wedstrijd rijden...

Maar we moeten elkaar weer eens spreken.

@Jurriuit, Dais natuurlijk :D

CorZa zei:
Nee, just kidding. Na 3 maanden proeftijd ben ik sinds 1 mei officieel in dienst bij een ingenieursbureau hier in de buurt als civieltechnisch - / bouwkundig tekenaar.
proficiat :-D:-D

CorZa zei:
U zijt welkom :)
3 juni zit ik weer in Zeeland, alleen heb ik (nog) geen idee hoe lang mijn afspraak gaat duren daar, we hebben nog even contact.

Thanx @ allemaal! ;)

Berry, thuis was huiswerk van de opleiding, nu is het betaald... ;)

@Audi A4(tfsi), we houden elkaar up to date!

*zucht*

Helaas minder nieuws over de Leon. De waterpomp is kapot...

Laatst op de weg van werk naar huis werd halverwege de koelwatertemp. erg warm. Liep richting 130 graden en het rode lampje ging branden en een irritant piepje later was het voor mij wel duidelijk. Ik moest gelukkig maar een kilometer meer, dus toch naar huis gesukkeld. Diezelfde avond, na afkoelen, een rondje geprobeerd, maar was meteen weer warm, dus naar de garage... eerst dachten ze een defecte sensor (hoopte ik op...), maar die bleek prima in orde te zijn. Na verder zoeken dus de waterpomp. Alleen die zit bij mijn blok ergens verstopt achter de (jawel) distributieriem.... dus het hele spel moet eraf. 600 euro verder hoop ik dat de auto over een paar dagen klaar is.

Wel serieus balen, want een zonvakantie zit er nu niet meer in :,(

Ondertussen knort de Golf lekker en probleemloos verder. Ik zou er bijna weer over gaan denken............ 8-)

Balen Marco! :(

Waterpomp kostte mij (bij het vervangen van distr. riem en spanrollen) drie tientjes. Nadeel van zo'n pomp is idd. dat het hele zaakje los moet en je dus een hoop euro's kwijt bent :(

Weet niet wat de km stand is, maar dan gelijk ook distr. riem ed. meenemen? Kun je er eerst weer een hele tijd tegenaan

Km stand is nog maar 55000. Dus moet idd meteen meevervangen worden. Anders komt dat over een paar jaar weer...

Bij 90.000km moet ie gecontroleerd worden en dan elke 30.000km opnieuw, bij 180.000km moet ie dan vervangen worden.
Volgens het boekje althans, ik heb het hele zaakje vervangen bij 90.000km.

Wel verstandig om dat nu dan gelijk ook te doen, dat zijn dan de kosten ook niet meer.

Wel erg zuur zo vlak voor de zomer en dat je daardoor dus ook je vakantie moet laten schieten (td) :(

Ja zeker. We hadden allebei het idee dat we dit jaar zo toe waren aan een weekje er tussenuit dat we van plan waren een zonvakantie te boeken, maarja... dit is wel een serieuze domper dan.

Toch maar eens aan de staatloterij meedoen vrees ik ;)

Nope helaas niet. Nog altijd de embleemloze grille zonder het onderste stripje erin... Helaas.

Iemand nog een Leon TS kopen??? ;)

Als je nu eens je velgen zou omwisselen met Richard ... van de opleg kan je een heuse zonvakantie boeken ... B)

CorZa zei:
Km stand is nog maar 55000. Dus moet idd meteen meevervangen worden. Anders komt dat over een paar jaar weer...

De riem moet hoe dan ook vervangen worden, deze mag niet 2x gemonteerd worden namelijk :)

Wel erg balen overigens(td) met slechts 55.000km op de klok hoort een waterpomp niet kapot te gaan natuurlijk.
Is er nog iets van coulance aangevraagd?

Tja, aan de andere kant is de auto ook al een jaar of vijf oud. Dat het niet mag en ongebruikelijk is snap ik, maar coulance zal ook lastig worden vrees ik :(

Als je nu eens je velgen zou omwisselen met Richard ... van de opleg kan je een heuse zonvakantie boeken ... cool smiley

Marco wil mijn velgen vast niet. Sowieso een maat kleiner. Maar ik heb ook nog het niet gerepareerd stoeprand plekje op een van m'n velgen! :,(:,(:,(

@BRG, Nee, ik ga niet ruilen met Richard. Nog niet althans... ;)
En inmiddels is de waterpomp vervangen. Ik heb hem gezien en het hele ding is van metaal behalve het schoepenradje... dat was van kunststof en juist dat was doormidden gebroken. Beetje triest om zoveel geld kwijt te zijn voor een stukje plastic van 10 cent, mja...
En je wilt niet weten hoeveel ik m'n Smart Roadster al gemist heb. Zeker met dit weer... Ach, wie weet... ooit... :D

@Adinsx, zeker balen. Coulance... tja, voor die kilometerstand hoort het eigenlijk niet te kunnen, maar aan de andere kant is de Leon inmiddels alweer bijna 6 jaar oud. Maar ik ga volgende week wel eens bellen. Dat ze het in ieder geval weten.

@PG, thanx!

@Jurriuit, Nee lijkt mij ook niet. Ik had het zeker niet verwacht voor de dubbele km-stand.

@B-Real, Nee sorry, ik ga niet ruilen. Maar als deze auto verkocht wordt (nee nog even niet) en je kan een origineel setje lm regelen... wie weet ;)
Balen je stoeprandschade. Is het erg dramatisch?

Oooh dat setje ligt hier desnoods nog wel in de schuur :D
Maar ik gok dat ik tegen de tijd dat jij van je auto af wilt ook wel opzoek ben naar iets anders :T

Nee niet heel erg dramatisch, maar daarom niet minder k*t.
Even op een woensdagmorgen met m'n vriendin de stad in gegaan. Er stond een auto vrij breed geparkeerd, kon ik nog prima tussen. Alleen was de draai nogal wat krap, waardoor ik dus net de stoeprand mee nam :(
Dus op een kwart van de rand van de velg (heb je 'm? :D) zit een kras. Heb al wat bedrijfjes gevonden die dat kunnen repareren, dus daar ga ik na m'n vakantie werk van maken. Dan kunnen ook gelijk de banden verwisseld worden voor nieuwe exemplaren :)

Kon mezelf wel voor me kop slaan toen ik uit gestapt was. Parkeerplekken genoeg en meestal kies ik sowieso een "veiligere" parkeerplek uit. Waarom ik dat toen niet gedaan heb???

Ai.. dat doet altijd pijn B-real. Ik parkeer de clio ook altijd netjes langs de stoeprand, centimeter of 8 ruimte.
Ga op een avond bij m'n vriendin langs en wil in 1x de auto draaien op straat. Even vergeten dat de velg die 8cm ruimte allang overbrugde. Dus SCCHRAAAPPP!! !@#$%:@ Ze hebben me buiten kunnen horen schelden denk ik :T

Bij thuiskomst was het resultaat inderdaad 3 van de 8 spaken bekrast. Het zijn wel rot velgen, de spaak loopt net iets naar buiten. Maargoed, ooit bestel ik nog eens een nieuwe á 180 euri :) Dat zijn de kosten tenslotte ook niet. (En misschien worden ze alle 4 nog wel antraciet;))

@CorZa
Bij VAG gaan die waterpompschoepjes vaker kapot, waardeloze plastic dingen(td)

M'n vriendin werd ook even stil toen ik begon te vloeken en te tieren, maar ze was nog verbaasder toen ik na 2min. weer kalm was en m'n schouders ophaalde :D

Overigens heb ik voor 180eu nog lang geen nieuwe velgen, nog niet eens een nieuw bandje (als je naar de adviesprijzen kijkt tenminste ;))

Die waterpompjes zijn idd. niet de sterkste punten van die VAG motoren, maar 55.000 is wel erg weinig.

Hoe zit het trouwens met je bobines Marco? Heb je ze alle vier nog origineel? Ik heb er een moeten vervangen (á 30eu) en aan de papieren te zien die er bij zitten zijn er ook al 2x eerder een vervangen.

Is altijd goed balen. Ik heb zelf nog nooit schade aan m'n velgen (of die van een ander) gereden godzijdank. Als ik dat met deze zou doen zou ik niet goed worden ook. Velgje kost aardig wat per stuk en ze steken nogal uit, dus ik probeer altijd een marge van een gootbreedte over te houden. Meestal sta ik toch wel zo'n 15cm van de stoep af. Dat zijn 2 straatklinkers naast elkaar... En mijn rechterspiegel staat altijd wat naar beneden en in geval van twijfel gaat hij zowat helemaal naar beneden.

Mijn bobines zijn nog volledig origineel overigens. Mochten die vervangen moeten worden dan neem ik meteen de bougies en -kabels mee.

En 180 euro voor een nieuwe velg??? Maak daar in mijn geval maar ongeveer het viervoudige van... 8-)
Leuk hoor, die mooie (vind ik) 19" wielen, maar de banden- en velgenprijzen zijn om te janken. maar goed, daar heb ik zelf voor gekozen natuurlijk.
Als ik de prijzen van onze Golf II bekijk... dat is meteen een stuk minder erg :D

En waardeloos plastic... helaas wel ja. Het hele ding is van dik metaal behale dat lullige onderdeeltje... da's best zuur.

Komt nog bij dat ik sinds de vervanging ervan een apart rateltje onder de kap heb. Dus maandag maar eens even terug :?

Hé Marco, wanneer heb je eens tijd? Rijbewijs is in bezit nu namelijk :} Haha

Hey van harte man!!! Heb je goed gedaan!

Ja roep maar. Je bent altijd welkom :D

Dit weekend sowieso niet. Zaterdag druk in het huis en zondag een Audi-meeting...

Haha thnx man. ;)

Nee, dit weekend ben ik ook hele weekend druk bezig.. En de 5 weken daarna ben ik bezig met vakantie vieren. Haha. Ik spreek je daarna nog wel even erover. :D Lijkt me wel eens leuk!

Doen we zeker. Lijkt me ook leuk!

Geniet lekker van je weekend en natuurlijk je vakantie (jij wel ;) ). We spreken elkaar snel weer!

Haha bedankt man, komt wel goed. Alleen dit weekend is druk; alleen maar werken. *-)

PM je tegen die tijd wel!

Menschen.... Ik wil jullie weer even lastig vallen met een inmiddels uitgekauwd, maar voor mij toch niet geheel duidelijk geval... Ter verduidelijking: ik koop (nog) niks anders voor de Leon...

Stel... een auto met grijs kenteken heeft een vraagprijs van € 18000,- ex btw. Volgens de BPM calculator zou ik ongeveer € 6000,- bpm moeten betalen...

Maar aangezien ik gewoon particulier ben en geen bedrijf betaal ik 19% btw over de verkoopprijs... maar hoe zit het met de bpm?

Ik kan de auto zo laten en op geel zetten (zonder achterbank), dan betaal ik alleen keuringskosten?

Betaal ik die zodra ik ombouw van grijs naar geel (dus effectief een achterbank, gordels enz.) dan rest-bpm, volle mep, niets meer of minder????

Owja, en maakt de wegenbelasting e.d. ook nog uit?

Ter info: op kenteken staat: "gesloten wagen"

Ik kom er niet helemaal uit. Misschien wat offtopic, maar eigenlijk ook weer niet, dus als iemand kan helpen... heel graag!

Bij voorbaat dank!

@BRG, gedaan ;-)

Grijs kenteken idee uit mijn hoofd gezet. Te onpraktisch, duur en eigenlijk nutteloos... Was een spontane opwelling maar die is inmiddels weer weggevaagd...

Nu iets anders op het oog. Als dat het niet wordt blijft de Leon (oppassen met wat ik zeg...)

Heb nu een Audi A4 Avant 3.0TDI Quattro op het oog. Eentje van een goeie 4 jaar oud. Mooie wagen en eigenlijk helemaal wat ik in een auto zoek (nee, die Audi-meeting van gister had er NIETS mee te maken ;-)).

Alleen de auto staat in Duitsland. Dus moet nu eerst goed uitzoeken wat het allemaal gaat kosten en of de prijs dan niet erg tegen gaat vallen...

Maar qua auto zit het wel goed. Prachtig ding al zeg ik het zelf :D

Niets mis met een 3.0TDI'tje van Audi. Alleen uh, verbruik, verzekering en belasting? Hoewel het een diesel is, zal ie ook maar 1:10/11/12 rijden denk ik. Nog altijd goedkoper dan de 20VT, maar daar staat ook een hogere verzekering en belasting tegenover.

Maar ach, uitzoeken kan altijd en een slechte overstap is het al helemaal niet!

Denk dat de Sportecs er ook wel onder gaan passen: D haha

Helaas zullen de Sportecs niet passen... Die Audi is 5x112 en de Sportecs 5x100... Dus helaas. Ik zal ze moeten verkopen of met de auto mee verkopen...

En een 2.5TDI behoort ook tot de mogelijkheden, alleen die was momenteel niet te vinden met de uitrusting die ik zoek. Of ik zoek niet goed, dat kan natuurlijk ook. Maar de 3.0TDI verbruikt 1:13 a 14 ongeveer. Op de snelweg zou dat 1:16 a 17 zijn. Dus in principe valt het mee. Alleen de diesel kost hier nog geen euro per liter en de benzine alweer ruim 1,40...

Qua bouwjaar ga ik er ook 2 op vooruit en qua luxe een paar stappen. Gister met een vriend van me naar een Audi-meeting geweest in zijn pas aangeschafte A4 Avant 2.5TDI (leren recaro, navi, xenon, s-line, powerbox) en dat reed echt super. En ivm het trekken van een paardentrailer is een beetje koppel wel gewenst.

Maar zoals gezegd, ik ga wel serieus kijken, alleen mocht het niets worden dan blijft de Leon en komt daar een trekbal onder (helaas)...

Terug
Bovenaan