CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Die eerste valt sowieso af. Daar zit geen navi in en mist lederen bekleding.

Die tweede komt al aardig in de buurt, maar die sticker kan echt niet... ook al zit er een gedachte achter, bij zo'n auto kan dat echt niet...

Maar....heb nu ook wat anders op het oog. Een B6 Avant, S-line, Lederen Recaro, groot navi, lm-wielen, donkere hemel, schuif-/kanteldak enz... En die staat sinds een paar weken al op NL-platen ;)

Dat gaat trouwens om deze auto (tevens ons vervoermiddel die dag):

35.jpg

Wat voor een blok zit er in?

Prachtige wagen, wel heeft de B6 een paar modelspecifieke probleempjes met bijvoorbeeld de draagarmen.

Trouwens even iets wat ik niet kan volgen, geen vakantie in verband met een waterpomp maar wel een andere auto???8-)

Hoewel het best een dik ding is, ziet een B6 er naast een B7 toch wat gedateerd uit. Het B7 front en kont vind ik echt vele malen beter.....Grappig hoe relatief simpele ingrepen dan zo'n effect kunnen hebben. Oh, en zoals jij die sticker niet vind kunnen (ik ook niet hoor), die booskijkers zijn ook op het randje...

Nou die booskijkers zijn al riant over het randje hoor :D
Dat ben ik volledig met je eens. Probleem is wel dat ze gekit zijn en het blijven kunststof lampglazen... dus hij durft ze er niet af te halen en eigenlijk kan ik dat wel snappen...

@Audi A4tdi, klopt. Helemaal mee eens. Maar we (ik) heb ons spaarvarkentje in de tuin gezet en in goede harmonie hebben we besloten dat ik hem stuk mag slaan. Een auto is namelijk voor langere tijd en praktisch nut. Nu zijn we steeds afhankelijk van een andere auto die we moeten lenen. Dit zal in praktijk een stuk handiger blijken...
Ik snap je redenering, maar ik weigerde in eerste instantie m'n spaarrekening aan te spreken voor een auto dan wel vakantie omdat we ook nog veel in het huis moeten doen. Maar aan de andere kant... je leeft maar één keer en een beetje genieten moet ook kunnen... toch?
En ja ik ben soms best veranderlijk ;)

Sodeju.... haal dat weg, ik ben verkocht!!!

Wat een enorm sexy auto he, damn... slecht voor m'n centen dit soort afbeeldingen.

ik heb net echt letterlijk een paar minuten naar m'n scherm zitten staren... wat een beauty. Allebei trouwens...

Op zich... ik vind het geen lelijke auto. Alleen ik wil geen nieuwe auto meer... Te duur, te nutteloos en eigenlijk niet nodig. Ik heb nu 2x een nieuwe gekocht, maar heb besloten dat ik nu geen nieuwe meer hoef. 25K voor een nieuwe of 25K voor een jonge tweedehands... dan heb je toch vaak meer auto... En met invoeren vanuit Duitsland is een tweedehands aantrekkelijker ivm de rest-BPM...

Gokje: airride?
Of een, speciaal voor de shoot, omlaag geschroefde schroefset...

Nee, ze staan beide op airride ;) Staat ook overigens in het artikel, samen met nog meer foto's van dit mooie tweetal :)

CorZa zei:
@Audi A4tdi, klopt. Helemaal mee eens. Maar we (ik) heb ons spaarvarkentje in de tuin gezet en in goede harmonie hebben we besloten dat ik hem stuk mag slaan. Een auto is namelijk voor langere tijd en praktisch nut. Nu zijn we steeds afhankelijk van een andere auto die we moeten lenen. Dit zal in praktijk een stuk handiger blijken...
Ik snap je redenering, maar ik weigerde in eerste instantie m'n spaarrekening aan te spreken voor een auto dan wel vakantie omdat we ook nog veel in het huis moeten doen. Maar aan de andere kant... je leeft maar één keer en een beetje genieten moet ook kunnen... toch?
En ja ik ben soms best veranderlijk ;)

Was ook geen verwijt hoor, geld moet rollen, zeker nu. :-D Maar welk blok zit er in de B6 die je op het oog hebt? 2.5tdi? 3.0? 1.8T?

Wel moet ik zeggen dat ik met het sperdifferentieel op de voorwielen ook in de blub geen grip tekort kom maar kan me voorstellen dat dat met een paardentrailer erachter anders is. Overigens zou ik toch voor een B7 met S-line exterieur gaan als ik zou mogen kiezen, oogt in mijn ogen net even frisser als de B6 welke alweer uit 2001 stamt.

Ik ben trouwens 15 juli weer in de buurt, de vorige keer ben ik na mijn afspraak mijn velgen gaan ophalen in Heerlen, vandaar dus toen geen berichtje. Ik weet overigens niet of jij tijdens kantooruren tijd hebt voor een minimeet?

In de B6 zit een 2.5TDI met powerbox. Een ruime 200pk dus.

Met een voorwielaandrijver kan het op zich wel... zolang het terrein droog is en niet te hobbelig. Nadeel is dat de trailer met zo'n 1,5ton de achterkant van de auto omlaag drukt en dan hebben de voorwielen het soms best lastig... Of de koppeling rookt, of de banden zeg maar... ;)
Nee hoor, op zich gaat het wel, alleen als de omstandigheden net niet optimaal zijn is het erg lastig. Al genoeg auto's gezien die eruit getrokken moeten worden. Ik houd nu ook altijd rekening met waar ik hem zet om zoiets zoveel mogelijk te voorkomen...

Een B7 geniet ook zeker mijn voorkeur. Alleen die prijzen liggen nog net wat aan de hoge kant. En aangezien ik wel serieus voor een B7 wil gaan zit ik erover te denken om misschien nog een half jaartje te wachten... Ik zit niet op een schopstoel en de Leon moet niet weg ofzo, dus enorme haast is niet geboden. Maar heb er toch wel m'n zinnen op gezet B)

Ik ben altijd in voor een Mini-meet, alleen tijdens kantooruren gaat dat niet lukken. Erg druk op kantoor... En aangezien ik hier pas werk is het niet wijs om meteen maar buiten te staan kleppen, hehe :}

Ik werk (meestal) tot half 5, dus misschien dat het net erna schikt voor jou?

We houden contact!

Doorslaggevend... mwa, telt wel mee natuurlijk.

En een Audi quattro is ook 4x4 maar je bedoelt waarschijnlijk een echte offroader of SUF... ;)

En met alle respect, maar die Mitsu is echt afzichtelijk. De buitenkant verdient al geen schoonheidsprijs, maar dat interieur... :,(
Maar........ hij kan wel een lekker gewicht trekken en dat is ook iets wat ik mee moet nemen natuurlijk.

Ik heb ook nog heel even een Sorento overwogen, maar sinds ik in die van mijn baas gereden heb... rijdt op zich niet verkeerd... op een rechte weg, maar zodra je moet gaan sturen.... ik ben (verlaagde) auto's met een goede wegligging gewend en dan is zo'n rijdende zeecontainer best even wennen moet ik eerlijk bekennen...

Whaha, dat ken ik. De eerste keer dat ik in de Santa Fe van m'n zwager de bocht door moest schrok ik me een ongeluk :D

*uch uch*

Even topic vanonder het stof halen...

Mijn auto is weer door de APK en heeft een uitgebreide grote beurt gehad. Een uitlaatsteun midden onder de auto is vastgelast, die was half los (of half vast) en 2 nieuwe stadslichtjes. Verder niets op aan te merken. Zou na 57.000km ook niet echt fraai zijn, maar toch...

We kunnen er weer een jaartje tegenaan!

Slecht nieuws... Gisteren een ongeval gehad met de Leon. Rechtsachter aangereden...

Eerste schatting: € 5500,- zonder velgen...
Ik hoor vandaag het exacte bedrag van de schade-expert.

Zwaar balen natuurlijk. Zodra de auto gerepareerd is ga ik hem de verkoop in gooien en wat goedkopers rijden. Ben het zat dat iemand anders mijn trots/auto om zeep helpt...

Owja, situatieshets: wij groen, in filevorm over kruising met daarna wegwerkzaamheden, van rechts een vrachtwagen met daarnaast een auto op hoge snelheid, krijgt groen en besluit door te rijden op hoge snelheid, in een reflex geef ik gas waardoor ze ons rechtsachter raakt ipv midden in de flank. Anders had m'n vriendin nu waarschijnlijk meer dan een blauwe knie...
En ja, de vrouw kwam van rechts, en nee ik had niet op de kruising moeten staan, maar als het verkeer een paarhonderd meter verderop in de remmen moet voor een verkeerslicht bij wegwerkzaamheden is dat van te voren niet te zien in dit geval. Een geval van meerijden met de rest...

Zij stelt ons aansprakelijk en wij haar. Dus dat zal wel even duren voordat dat onderling geregeld wordt. En het ergst van alles: ik krijg een Kia Rio mee als leenauto.....

Schetsje:
kruisingongelukbelgie2.jpg

Ik baal...

P.S. nee, heb nog geen foto's.

Gelukkig geen ernstig gewonden, wel erg geschrokken zeker. Zonde van de Leon :,(

CorZa zei:
Zij stelt ons aansprakelijk en wij haar. Dus dat zal wel even duren voordat dat onderling geregeld wordt.

Dat kan wel een heeeeeeele tijd gaan duren 8-)

Sterkte

Ai Marco dat is echt zwaar klote, gelukkig geen persoonlijk letsel, tenminste hoe voelt je rug?

Hoe ben je verzekerd? Als je All-risk verzekerd bent kun je gwoon laten uitkeren en het de verzekering verder laten uitvechten.

Zoo, dat is flink balen idd! (tu)

Zelf verder niets met je rug enzo?

Zoals Audi A4tdi ook al zegt hoop ik voor je dat je allrisk verzekerd bent, dan is er "niet zoveel" aan de hand.

Dank voor de sympathieke reacties.

Ik ben all-risk verzekerd. Tijdje terug om willen zetten naar WA ivm de kosten, maar heel blij dat ik daar vanaf gezien heb...
Dus alles is tot nu toe keurig door de verzekering geregeld. Sleepbedrijf, leenauto, enz. Alleen m'n velgen he... baal ik stiekem best van. Lang naar gezocht, precies wat ik wilde en dan dit...

Thanx allemaal. Waardeer ik ;)

Je reed op een voorrangsweg zo te zien? Dan is de andere gewoon schuldig lijkt mij...

Sterkte met de afhandeling Marco! En ik neem aan dat je nu een recente Rio hebt? Ik heb in het vorige model gelest en dat reed echt véél erger!!
Wel vervelend van die rugpijn, hopen dat dat niet weer veel gedoe oplevert!

Ik heb het nog eens nagelezen en ik denk niet dat jij schuldig bent, misschien dat je een boete krijgt voor het niet vrijhouden van de kruising maar verder lijkt mij de saab schuldig, deze had het ongeluk kunnen voorkomen, blind een kruising over jakkeren omdat je groen hebt is sowieso verboden. Tevens reed jij op een voorrangsweg en werd je op de achterkant geraakt. (is beide in jouw "voordeel")

Dank je Berry! Hoop ook dat m'n nek en rug (en de rest) meevalt...
Daisy heeft trouwens ook nekpijn, dus denk dat we het toch maar goed in de gaten moeten houden...

Het is overigens exact zo'n zelfde als deze:

02.jpg

05.jpg

Verschrikkelijk... echt. Geen zijdelingse steun, slechte stoelen, gevoelloze koppeling, alle hendels klinken alsof je een pedaalemmer openklapt, totaal geen luxe, het stuur zit volgens mij niet eens aan de wielen verbonden... echt, de Golf II rijdt echt stukken fijner en die voelt serieus nog degelijker aan. Maar goed, het rijdt en het is beter dan fietsen (denk ik...)

@Erik, ja dat niet vrijhouden van de kruising... ik heb er ook al over lopen piekeren, maar gezien de wegwerkzaamheden ervoor, waarbij de verkeerslichten vanaf de kruising niet zichtbaar zijn, is lastig in te schatten wanneer het verkeer voor je stil gaat staan of niet. Maar goed, dat zou zomaar kunnen idd. Als het zo is, so be it.
En voordeel... tot nu toe weinig voordelen kunnen ontdekken ;)
Binnenkort afspreken voor een mini-meet kan nu wel, maar ik kan je niet vol trots m'n Kia Rio laten zien. Al doe ik nog zoveel moeite... wat een ***hok :)

Dat is balen Marco….

Gelukkig zijn jullie beiden er vrijwel ongeschonden uit gekomen, succes met de afhandeling en de Rio:}

Neee, dat meen je niet. :o

Echt té zuur dit Marco!

Moet je maar gauw een keer weer spreken!

Gelukkig dat alles tot nu toe nog mee valt qua persoonlijk letsel..

Sterkte. :(

Oei, minder zeg. Natuurlijk is het zonde dat de Leon in de poeier ligt, maar belangrijker is dat jullie er goed vanaf zijn gekomen. Sterkte met de afhandeling.

Sterkte met de afhandeling idd.
Ik hoop dat jullie ruggen en nekken ook slechts tijdelijk vor problemen zorgen.

Wat gaat er komen i.p.v. de Leon? toch een A4 of iets anders?

Dank jullie wel!

@Jurriuit, dank je. En lees ik daar een beetje cynisme ;)

@Robin, ja we moeten eens wat afspreken he. Maar het is steeds zo druk op het werk. Heb al weken achter elkaar meer dan 50 uur gewerkt en dat gaat voorlopig niet echt veranderen. De pc thuis staat ook stof te happen...

@rjthefrisian, dank je. Dat is ook het belangrijkst. Tot voor kort had ik altijd eerst enorm gebaald van m'n auto, maar nu was het eerste en enige wat ik belangrijk vond: mijn vriendin. Op zich deed me dat wel goed. Blijkt dat ik toch een "normale" persoonlijke kant heb ;)

Toen ik vervolgens uitstapte en m'n auto aan de andere kant zag heb ik wel één keer hard gevloekt, maar daar schiet je toch geen bal mee op...
Auto aan de kant zetten en schadeformulier invullen. Heel zakelijk mss maar het is niet anders. Ik bleef verbazingwekkend rustig. Voorheen was ik compleet door het lint gegaan omdat m'n auto beschadigd was.

@BMW-bolle, er komt geen dure auto meer voor terug. Tweedehands die standaard is. Ik ga proberen dat vol te houden (dus geen andere wielen e.d.). OF ik dat ook volhoudt is wat anders, maar voorlopig denk ik er zo over. Jaren geinvesteerd in m'n auto tot wat hij was en ineens is het om zeep, dus wat is dat dan waard he...

Ik kreeg net telefoon dat de verzekeringsmaatschappij groen licht heeft gegeven voor reparatie. Schijnt allemaal goed te maken te zijn...
Maar weet iemand hoe het zit met apparatuur in de auto? Mijn subwoofer, versterker en wisselaar lagen ondersteboven aan de andere kant van de kofferbak. Kabels losgerukt enz. Als het kapot zou zijn, wordt dat tot een standaard bedrag vergoed of had ik dat apart moeten verzekeren? Niet dat het heel veel waard is, maar toch...

* zucht *

CorZa zei:
Dank jullie wel!

@Jurriuit, dank je. En lees ik daar een beetje cynisme ;)

Ik kreeg net telefoon dat de verzekeringsmaatschappij groen licht heeft gegeven voor reparatie. Schijnt allemaal goed te maken te zijn...

Maar weet iemand hoe het zit met apparatuur in de auto? Mijn subwoofer, versterker en wisselaar lagen ondersteboven aan de andere kant van de kofferbak. Kabels losgerukt enz. Als het kapot zou zijn, wordt dat tot een standaard bedrag vergoed of had ik dat apart moeten verzekeren? Niet dat het heel veel waard is, maar toch...

* zucht *

Ik zou niet durven 8-)

Is het niet mogelijk om een nieuwe sportec te bestellen op kosten van de verzekering? Schade is schade toch?

Elektronica voor in de auto kan wel wat hebben hoor, de sub en versterker uit mijn ex- corolla vlogen ook regelmatig door de auto met alle losse kabels van dien.
Nooit iets stuk gegaan.

Ja sub en versterker geloof ik wel. Maar m'n wisselaar is nog van de oude stempel... maar eigenlijk boeit het me ook niet zo. Ik wilde alles er toch al uithalen. Nu is het al gedaan ;)

Ik kan er zelf weinig aan doen behalve afwachten vrees ik. Maar ik ga tussendoor wel eens kijken hoor... Tis toch m'n kind he ;)

Tis toch m'n kind he winking smiley

Maar je geeft zelf al aan dat hij na herstelling de deur uirgaat ...

Verzekeringtechnisch denk ik dat het voor jou nog kan meevallen,
het is wel de ander die op jou geklapt is,
dus die in niet als een normaal voorzichtig persoon het kruispunt opgereden ...

Sterkte met je rug,
die is sowieso reeds een zwak punt ... dus duimen dat daar niks aan is ...

Ja dat is m'n eerste reactie. Maar wat ik aangaf, het is en blijft m'n kind. Voor nu zeg ik, voor mij hoeft het niet meer, maar als ik hem straks eenmaal terug heb... ik denk dat de emotionele waarde groter is dan dat ik dat nu zie... Maar goed, we zien het wel. Eerst dit maar eens afwachten...

En dank je wel Peter ;)

Oei. Is dit echt zo'n kat in het bakkie als het gaat om de verantwoordelijkheid? De betreffende Saab kwam van rechts en had groen. De Leon had daar niet mogen zijn, zeker omdat de vrachtwagen het zicht erop ontnam. Ik zou niet verbaasd zijn als dit op een 50-50 ogaat uitdraaien...

Beterschap trouwens, die Leon, hoe mooi ook, blijft maar dom blik. Itt jouw vriendin en rug...

Vind je dit zo'n kat int bakkie ja? Ik in eerste instantie ook. Maar gezien de waarschuwingsborden, haaietanden, dat wij op een voorrangsweg reden en dat zij flink te hard reed...

En wat betreft die vrachtwagen... Ik reed mee in de file (er valt te discussieren of ik niet bij groen had moeten blijven staan, maar soit) en kon dus moeilijk ineens oplossen in lucht. En ik had in principe ook gewoon groen. De auto's achter mij ook nog. Alleen er is een verschil tussen voorrang hebben en nemen m.i....

Maar goed, we zullen zien. Als blijkt dat ik fout zit neem ik mijn verlies. Zo niet dan zal de verzekering, die logischerwijs haar aansprakelijk stelt, in conclaaf gaan met de tegenpartij. Ik wacht het af. Meer kan ik niet doen...

Afwachten meer kun je niet doen. Je kunt het op verschillende manieren bekijken en er zijn verschillende uitslagen mogelijk, afwachten dus.

"Voordeel" is dat je all-risk verzekerd bent. De Leon komt dus wel weer klaar hoe dan ook. Nu hopen dat je in je gelijk gesteld wordt, zodat je premie niet omhoog schiet :(

Ja premie gaat dan 4 tredes omhoog. En vooral bij all-risk hakt dat er aardig in... :(

Klåte man.
Natuurlijk mag je niet stilstaan op een kruispunt, maar dat geeft mevrouw de troela niet het recht dwars door je heen te rijden.
Mijn gevoel zegt, kansloze zaak voor haar.
Succes met de afhandeling.

@Marco: Workaholic. ;) We moeten idd een keer wat afspreken, ik ben ook wel druk, meestal heb ik alleen tijd op zondag.. :( Ik mail je nog wel een keer! (tu)

Corza zei:
Anders had m'n vriendin nu waarschijnlijk meer dan een blauwe knie...

Wees blij dat het alleen maar een blauwe knie is, en jij met je rugproblemen, dat is geen pretje als ze ervan achter inschuiven je zou er nek-en rugproblemen van kunnen hebben en in het ergste geval een whiplash maar sterkte met de afhandeling...............

CorZa zei:
Vind je dit zo'n kat int bakkie ja? Ik in eerste instantie ook. Maar gezien de waarschuwingsborden, haaietanden, dat wij op een voorrangsweg reden en dat zij flink te hard reed...

Nee, ik vrees juist dat het niet zo simpel gaat worden als een aantal suggereren. Een aantal dingen spreken inderdaad voor jou, maar een aantal ook voor de tegenpartij. Ik ben benieuwd. Je laat het hier wel weten? Succes met de hele afhandeling in elk geval.

Terug
Bovenaan