CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Leder interieur?

Succes met herstellen. Mijn zwager (21 jaar) is een paar weken geleden ook geopereerd aan zijn hernia. Die liep ook al vrij snel weer rond!

@Koen, die komt nog, maar weet nog altijd niet welke set

@B-Real, nope, zelfde verhaal. Komt nog (of een andere), maar voorlopig nog niet. Jij weet wel beter ;)

@BMW-bolle, nee geen lederen interieur. Kon dat destijds bijbestellen, maar heb het niet gedaan omdat ik het toen niet wilde en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Leren interieur trekt me niet zo...

Dat rondlopen is het probleem niet zo, maar alles wat je verder met je rug doet... da's minder. En ik kreeg het bovenop mijn chronische gewrichtsaandoening en dat helpt ook niet mee. Daarbij was de hernia dermate groot dat de zenuw al een jaar lang flink bekneld zat. En de locatie (L5-S1) is ook geen pretje. Laagste grote wervels.
Dank je wel ;)

Ik weet wel beter, maar als jij het niet zegt wie ben ik dan om het wel te zeggen. :)

Enne, binnenkort moet je bij mij maar eens kijken wat je van dat leren interieur vind. Ben eigenlijk ook wel benieuwd of die veel afwijken van de normale stoffen sportstoelen.

Ja is goed. Volgens mij zijn de stoelen vrijwel gelijk trouwens.

Ik heb niks met een leren interieur, sorry 8-)

Ha! Ik weet al wat het is. :T En nee, ik heb het niet gevraagd aan Marco. :p

Maar ik hou het nog even voor me. B)

Huh? Wat denken jullie dan dat het is? Ik gok dat je het toch niet weet hoor ;)

Blijft een mooie auto, dat model Leon, ik ben laatst even bij een Seat dealer in Heerenveen wezen kijken, daar staat deze te koop:

https://auto.marktplaats.nl/seat/141588673-seat-leon-2-8-v6-150kw-topsport-4-v6-nieuwe-17-velgen-en-banden.html?return=eJwtjFsOgjAQRfdCAn%2FSlodICTG4kwZqIPQVZoioce9Oo19zz5k7o6SQ70XyDmQhhExAq22cuxkxSMZWH7TLrdpWDEYphNwZpnb0J2DURDaKmuczWnM9TC%2ByCXr0aTmItLyFnQKnYIiGNipTxF0d5bRQjAppvpZAEe4T%2FGTA%2F6klP7jd6m0ZY%2FmI901xqdpIT6L63Fyqhmh9EIHTeiXwEN8XWQh7z5Pu8wXFWEPg&df=1&fta=eNpNk1GO4yAMhu%2BSh3nGNgZj1CvsFapokp2NJm2jks50d9S7L5CW9iFR9OkH%2BwOnV9GflF%2Fd5Tzvv%2Fo5dTEpGKvddd7B25B260khLhc1cQYNEGdUYBOHSeO86r9pien3kDQua44cFj1eDuN5eo%2FzVcGj2BDnv8rOi%2FXx81vTcRw%2F4ylNim%2FLctmZUjCXW%2FqPsYtTrpWUtJuG3EmvZPRnyvsmDdqBBQNE1jxylXlr0AgUho1RCOixMHphDkLN2caAyXPdj5%2FMCpuacw%2FGhpwNUphvOWPKU5g8WA4hu1BYaGvZMgHXnpsIAzO6TQSe0DoxtQo0FcvirLgKm4sF74VshU2GgvWCW7LZkA%2Be%2FAabDmYh3HSg%2BRCKBFfPDJoQAZaNK2xGZCQEqs2jeULvaTtKbEZIxbP2ic0IUcz94LAZgTCJ36B9QmS5Xy2%2FwHzjG2xGkHPOU4X%2BBbLnqonyArP%2Ftjy8QCCT3W95%2BPP0raelH9J%2BHo8f658SNfWv0O79cj7vp%2BMwXh80rz%2F0130Z3zyxQ51L1K7%2F7uKv%2B%2BdXmeQ8yLfbf%2FnN26U%3D&fta_ind=27&fs=1

In de advertentie staat Sneek, maar de auto staat bij hun filiaal in Heerenveen.:)

Is inderdaad een mooie auto. De V6 is heerlijk, alleen ik vond toen de neus nogal merkbaar zwaar. De auto veerde flink in na b.v. een verkeersdrempel of hard remmen. Een stuk minder dan de mijne dat doet. Daarbij wilde ik een blok wat redelijk makkelijk te tunen was. Dus vandaar de turbo gekozen...

@PG, met een S???

@MP, hoe kom je daarbij?

@Mr.Ruben, ja 3 weken geleden inmiddels. Ben nog altijd thuis en dat blijft nog wel even zo. Ik ben afgelopen maandag weer naar het UZ in Gent geweest. Heb nog een redelijke zwelling rond de hechting en dat is helaas geen wondvocht, maar bloed. Dus dat moet nu via een spoed-overdosis-cortisonen-kuur. Verder was m'n motoriek weer wat beter gelukkig. Ik probeer ook wat te fietsen nu, het is toch heerlijk weer (vandaag even niet). Ik voel de zenuw naar m'n linkerbeen nog wel goed, maar dat is ook wel logisch. Die heeft een jaar lang echt goed bekneld gezeten. De chirurg zei ook dat hij echt goed bekneld zat. De hernia an sich was ook een behoorlijk grote zeiden ze. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus dat weet ik niet, maar ik neem het maar aan...

Heeft iemand hier trouwens ervaring met een schroefset van V-maxx? Het spul lijkt me erg goedkoop in vergelijking met b.v. KW, Eibach e.d., maar hoor toch redelijk positieve berichten...

Stel, ik zou een Leon kopen zou ik eigenlijk niet meer weten wat ik zou willen :D Eerst dacht ik altijd aan de 150pk TDI omdat ik wel eens de neiging heb om teveel kilometers te maken. Maar dat verandert toch wel weer. Zo'n V6 loopt namelijk ook wel erg lekker en een mooi vermogen.

Kan ook :D Maar ik hoef neit perse te chippen, dus dan is zo'n V6 ook mooi natuurlijk. Die heeft sowieso al 200+ pk ;)

Misschien zijn er toch nog mensen die terug gaan naar pagina 20 om zijn huis te kijken ;)

De titel? Euh, vrij kort... hij was een stuk langer ;)

Als het echt storend is haal ik alles wel weg behalve het laatste hoor... sterker nog, zal het meteen doen ;)

Leg de cijfers van de 1.8T en de V6 maar eens naast elkaar, dan zul je zien dat de V6 niet eens zo heel veel sneller is maar wel een stuk meer kost. Dit omdat ie best een stukje zwaarder is en meer drinkt. En zo'n V6 is natuurlijk ook een stuk duurder in aanschaf.

Mee eens. Daarom heb ik destijds een 1.8T besteld. Die is lichter, iets zuiniger (like I care), beter te tunen, iets makkelijker te rijden en goedkoper. Dus ik was er snel uit ;)

Ik vond de titel met paard, vriendin en Golf heel wat beter staan ... :p
Sneu dat de operatie schijnbaar wat verwikkelingen kent ...
Sterkte !

mvg
BRG
ervaringsdeskundige L4-L5

@Wat? Zijn/gaan de Sportecs weg? Iets mooiers is er niet voor onder de Leon I!

Untitled-1-1.jpg

CorZa, beterschap en succes met herstel!

mvg
Koen
ervaringsdeskundige 1.8 20VT ;)

@BRG, ja ach, het gaat minder dan gehoopt, maar nog wel altijd vrij voorspoedig gelukkig...
Ik blijf altijd positief he ;)

Ervaringsdeskundige L5-S1

@Koen, de Sportecs gaan inderdaad weg. Iemand gaat er heel blij mee zijn.
Enne, dat weet ik ;) (zie je het knipoogje?)

Mede-ervaringsdeskundige 1.8 20VT

Lol!

CorZa gaat een verlaging aanschaffen en 19" Sportecs. Mark my words. :T

Het plaatje dat ik hierboven geplaatst heb is een 'photoshop-verlaging' voor CorZa om te kijken hoe het zou staan toen hij zijn Sportecs net had. :)

Inderdaad, dat is helaas een photosoepje. Verlaging komt er ooit nog wel. Liefst een schroefset. Maar welke moet ik nog even zien. Wil liefst een KW variant I. Maar een V-maxx setje kost 1/3e daarvan... iets minder nog. Dus dat moet ik nog even zien.

Maar, BRG, ik zit wel te dubben of dat inderdaad wel te doen zal zijn...

Dat zijn wel hele mooie Sportecs zeg. Zou willen dat ik die had idd, maar dat is helaas niet zo...

@B-Real, lees je de reacties? Toch een wijs besluit van je ;)

Pfff, nou als je geen verlaging en geen velgen neemt weet ik het niet meer.. :p Spoiler ofzo? *-)

Oh: Uitlaat dan?

Beter FK Highsport schroefset pakken i.p.v. V-maxx.

Ben ook benieuwd overigens. Ik gokte op een Supersprint turbo-back, maar dat is het dus blijkbaar niet. (wel een aanrader trouwens!)

Wat is het prijsverschil tussen FK en V-maxx dan? Want ik wil liefst een KW variante I. Maarja, die is nogal een tandje (of 2) duurder...

Nee, geen Supersprint helaas. Maar ik zeg niet dat die er nooit komt... ;)

Vandaag weer een klein updateje. Het betreft alleen de Golf.

Vriendinlief heeft de Golf helemaal gewassen, gepoetst, in de wax gezet, kunststof delen behandeld enz... Druk bezig geweest dus.

Helaas geen "voor" foto's, maar de auto was zo ranzig dat het kenteken niet meer te lezen was, de achterruit niet meer door te kijken was en de wielen nagenoeg zwart waren, maar ze heeft goed haar best gedaan:

Net na het wassen:
sjonnie1rm2.jpg

sjonnie2qt3.jpg

Druk druk druk:
sjonnie3gw5.jpg

En weer schoon voor het huis:
sjonnie4ta5.jpg

We hebben gelijk maar even de dorpelstrip rechts goed vastgeschroefd (lekte nogal naar binnen), velgenkapjes gespoten in een tijdelijke off-grey kleur ;), de kachelslang gefixt (was he-le-maal) rot en wat kleine dingetjes opgelost. Alleen de aansluiting dan de ruitensproeiervloeistofreservoiraansluitingen (zo dan) waren zo rot dat ze afbraken, dus die moeten nog vervangen worden, evenals de dynamo-riem. Eind van deze maand moet ie gekeurd worden, dus is ff spannend. Dan is het nog wachten op 1 centerkapje van een velg en dan staat ie er voorlopig weer netjes bij. Als hij goedgekeurd wordt gaan we hem stukje bij beetje wat opknappen en afwerken. En we zitten nog te dubben of het logo achterop nu aluminiumkleur of zwart moet worden... ;)

Ik gok over een weekje een update voor de Leon :}

Ik vraag me wel af wanneer die schat van je eindelijk een beetje knappe speakertjes krijgt voor die gaten in de hoedenplank?
Verder ziet hij er wel aardig uit al blijft die uitlaat pijn doen aan mijn ogen.
Maar ja, die reservebelgen;)

Grt

Terug
Bovenaan