CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Jaaaahhhh, Golf II meeting (:B

V-snaar moet nog ff vervangen worden en dan zouden lange afstanden geen probleem meer mogen zijn.
(is het nu ook niet, maar Sjonnie gaat dood van regen momenteel)

Ik wil ook wel 'ns naar Zeeuws Vlaanderen gaan met m'n Golf. Eens kijken in Oostburg, daar is m'n Golfje namelijk afgeleverd op 30 oktober 1987! En daar heeft ie tot 2001 gereden (Oostburg en Breskens).

CorZaling!
08a.jpg
08b.jpg

Hij past helaas niet naast elkaar...

Barri, je had de CorZa-ling..... ;)
(hoe is dat toch ooit gekomen? Opel-topic zeker...)

Je mag altijd ff komen buurten als je deze kant op komt hoor Barri. Je bent altijd welkom. Wel ff laten weten dan ;)

Ik heb in je eigen topic (en hier de vorige pagina) even een bewerkte foto van je Golf geplaatst...

Oostburg is hier ook niet zo ver vandaan.. Maar ook dat stuk kan Sjonnie geen regen verdragen haha.
Dan spreken we af op een mooie zonnige dag. Ook leuk voor foto's meteen.
Zoeken we daar een leuke foto locatie. (:B

Even ter verduidelijking... Daisy is de trotste bestuurster van onze Sjonnie, maar dat had je wss al door ;)

Maar deal, doen we dat! De rest van het forum ook even meekrijgen dan. Maken we er een Golf II dagje van...

Kan wel Barri...

als je [ code ] en [ /code ] toevoegt aan je post, maar dan trekt hij de hele opmaak uit zijn voegen...

Een Golf II meeting lijkt me leuk. Dan mag de Leon eens thuisblijven ;)

Maar eerst de meeting van 1 juni maar eens afwachten en mss daar meteen wat afspreken?

Hahaha, ja zitten ook wat foto's van jou bij. De mooiere zeg maar ;)

Ja ik denk ik zet 'even' een overzichtje neer, want enige structuur was al een tijdje ver te zoeken. Dus ik dacht ik doe het even zo...

Nee, erg leuk, zo'n overzichtje. Je moet me toch maar eens helpen binnenkort (zeg nu - half jaar) met een autootje uit te zoeken hoor. Want vind het wel erg leuk. Ik wil ook zo'n topic kunnen maken!! :}

Whahaha, is goed hoor :}

Tegen die tijd zorgen we voor een leuk gebakje voor je ;)

Mooi zo. :)

Ik zit in eerste instantie trouwens te denken aan een VAG gebakje. Want daar zijn altijd lekker veel onderdelen voor te vinden. Mocht er iets stuk gaan. :p

Dat is waar. Als ik naar onze Golf kijk... word ik helemaal enthousiast van. Je kan alles krijgen voor rotprijzen. Dingetjes zijn vrij ongecompliceerd, dus je kunt lekker veel zelf doen. Geen geavanceerde computers e.d. nodig. Echt ideaal. Kan het je aanraden ;)

Dat heb ik nodig! :D Want als er iemand a-technisch is, dan ben ik het wel. ;)

Ohja, wacht met die Golf II meeting dan even een half jaartje, dan ben ik ook van de partij. :}

Voor een Golf II moet je niet echt technisch zijn en als je ergens niet uit zou komen zijn er zat mensen hier, en op andere forums, die je kunnen helpen... Isse simpel ;)

Forummer Mach1 heeft een Golf II te koop en ik heb er binnenkort ook nog wel eentje te koop! Een vaalrode, met origineel schuifdak :)

Dat klinkt goed Barri, maar ik denk dat jullie iets meer vragen dan mijn budget toelaat. ;)

2x je budget is toch ook een budget? Dan leen je maar van paps hoor... heb je tenminste een fatsoenlijke auto om mee te beginnen. En anders kom je naar onze meeting he. Kan je daar kiezen, hahaha :}

Die Golf die ik overneem koop ik voor 50,-. Met APK gaat ie natuurlijk wel voor meer weg, maar nog steeds ruim onder de 500,- denk ik :)

Ik weet niet wat je budget is :D Maar die grijze in mijn topic staat te koop omdat ik een 1900 heb gekocht!!!

Rn geloof me.... die grijze is erg netjes (vraag maar aan Barri) en hoeft zeker de hoofdprijs niet te kosten!

:D

Je hebt een 1800 gekocht, Ivo. Typfoutje!

Die grijze is serieus netjes! Maarja, dat zijn de meeste automaten wel. Al is deze van een liefhebber (geweest), dat zegt wel iets. Ik zou niet te lang twijfelen :)

Klein vraagje. Het logo achterop de Golf... alu of zwart???

Wat snelle shopjes voor het idee...

Alu:
sjonnie1ol3.jpg

Zwart:
sjonnie2wu2.jpg

@Barri: Kun je me wat meer specs e.d. PM'en? Ben wel benieuwd namelijk. ;) (Foto's mag ook. :p)

@Mach1: Automaat? Liever geen automaat. Of jullie moeten me kunnen overtuigen.. ;) Budget van mij is om en nabij de 500€. Echt niet téveel te besteden.

@Marco: Huh? Seat logo gecleaned?? :S

VW logo: Alu vind ik geen pan. Zwart staat al beter, maar liefst helemaal weg.

Doe maar alu het logo!

@ Posche gek: ja het is een automaatje! Ik moet zeggen ik was er eerst ook niet voor maar het is wel heerlijk relaxed.

@Mach1: Oké, ik geloof je. ;) Maar weet niet of het zo geschikt is als eerste autootje. :p

Automaatje als eerste auto? Dan kun je straks helemaal niet meer schakelen :}

@ikku, als je de Aerotwins bedoelt: via een groepsaankoop op Seat-Online. Waren armen en wissers samen voor euh..... ja voor hoeveel eigenlijk :p
Ik dacht rond de 80 euri. Normale prijs ligt daar een flink eind boven...

@PG, had ik dat nog niet verteld? Seat logo is weg...
Ik vind zwart ook mooier. Maar vriendinlief wilt graag alu.... *zucht*
Ze snapt het cleaned-principe soms nog niet helemaal. Maar tis haar voiture he, dus als ze alu wilt krijgt ze alu... misschien ;)

@Tom B., spoilertje meespuiten? Neh, dat hoort niet vind ik. Stoort ook niet m.i. Vind je die snokbobbel mooi??? Hahaha, ik vind het een lelijke pukkel, maar tis ideaal voor haar bij het fileparkeren ;)

Seat logo echt weg? Doet foto's maken. :p

Maarre, dan moet je haar toch eens de site Cleaned.be in de handen drukken. :p Gewoon een avondje haar laten surfen op die site, dan 'bekeert' ze wel. :T

Enne..

maar tis ideaal voor haar bij het fileparkeren

Dat doet die uitlaat wel volgens mij. :}

Hahaha, dat is inderdaad erg handig dan. Maar erg fraai, nee. Misschien ook zwart spuiten ;). Detoneert nu een beetje.

Ik heb nog een spuitbus tectyl staan. Was de bedoeling om wat roest rond de schermen en bumpers te bewerken... maar ik denk dat ik per ongeluk de trekhaak ook maar meeneem ;)

@PG: van die rode Golf? Ik haal 'm morgen op denk ik, dan kan ik je er alles over vertellen en verschijnen de foto's in mijn topic!

@Marco: ik ben het met Daisy eens: logo aluminium kleurig! Die plaats voor een logo is redelijk kenmerkend voor de facelift-Golf II en dat mag wat mij betreft geaccentueerd worden. Als je 't echt clean wil doen moet het logo er gewoon af. Het logo in zwart is een beetje van 'hij moet niet opvallen, maar eraf halen is mij teveel werk' :)

Overigens heb ik wel eens logo's van een Golf II zwart gemaakt, dat was op een groene Golf. Stond best goed!

Dat doet die uitlaat wel volgens mij.
Pfoe, ik zat pas ook bijna met m'n uitlaat tegen de stoeprand aan bij het parkeren. Niet grappig!

Als je het logo er af haalt kom je aan het lassen. Er zit een ronde uitsparing onder met twee gaatjes.

@Barri, ik zat laatst met de uitlaat van de Leon net op een ronde kant van zo'n trottoirbandje die midden op een parking ligt zeg maar. Heel zachtjes, want ik had em gezien, maar niet verwacht dat mijn uitlaat (de pot) zou raken. Dat klonk echt onaangenaam zeg... auw!

Over auw gesproken... er zit een heeeeel klein putje/deukje in het linker achterportier van de Leon... ik heb 4,5 jaar lang de Leon compleet putjesvrij kunnen houden... tot het laatste bezoekje UZ Gent denk ik... echt balen. Het valt nauwelijks op, maar ik weet dat het er zit he... damn.

Over serieus cleanen gesproken. Mocht het ooit nodig zijn (ivm roest ofzo), dan zou ik de achterklep liefst helemaal cleanen. Een beetje zoals dit:

(even een snel shopje)

golf3fn6.jpg

Daar ben ik niet zo weg van van het cleanen van de klep. Dit doet te kaal aan. Wat ik wel erg mooi vind is zo'n slotloos lijsten in kleur meegespoten! Logo weg vind ik wel erg fraai!

Daar ben ik niet zo weg van van het cleanen van de klep. Dit doet te kaal aan. Wat ik wel erg mooi vind is zo'n slotloos lijsten in kleur meegespoten! Logo weg vind ik wel erg fraai!

Huh? Ik volg je niet helemaal, sorry :p

Cleanen vind je niet mooi, ok.
zo'n slotloos lijsten in kleur meegespoten... bedoel je de greep achterop de klep waar de kentekenverlichting in zit en het slotje? Dat vind ik idd ook mooi :}

Logo weg is ook mooi, maar dan moet je al plaatjes in gaan lassen (of sjonnie-stijl, met plamuur werken)...

Ik vind het echt strak zo.

Mach1 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Daar ben ik niet zo weg van van het cleanen van de
> klep. Dit doet te kaal aan. Wat ik wel erg mooi
> vind is zo'n slotloos lijsten lijstje in kleur
> meegespoten! Logo weg vind ik wel erg fraai!

ff aangepast!

Klein polletje.... nouja, gewoon een vraag:

Kunststof wielkastranden WEL of NIET plaatsen?

We hebben ze liggen, dus dat is het probleem niet. Wel dat er wat gaatjes uitgescheurd zijn (klinkt pijnlijk) en dat de nokjes die in de gaatjes in de voorschermen voor de porteren vallen (zo dan...) ontbreken. Geeft dat nog problemen dan? Ik wil niet dat we, wanneer we een vrachtwagen tegenkomen, de randen verliezen...

Hmmm, de auto is zelf al zwart, dus ik zou het niet doen. Je zult het toch niet héél goed zien. Als het nou een rode was bijv..

Als je ze gewoon met popnagels bevestigt moet het voldoende zijn! Zo zitten ze origineel ook. Maar zijn het dan gebruikte wielranden of nieuwe?

Zijn gebruikte. Die kwamen er vanaf. Popnagels is idd origineel. Moeten wel zwarte zijn dan. Voor het zicht. Alleen zoals ik zei, sommige gaatjes zijn ingescheurd, dus weet niet of dat nog goed vasthoudt...

Terug
Bovenaan