CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Ik heb het al eerder in dit topic gezegd, maar idd WOF. Ik had dat in mijn achterhoofd...

Als moderator doe ik niks met kritiek, maar als forummer kennelijk wel ;)

CorZaling.

ma2.jpg

dsc06585xg3.jpg

;)

Klein updateje (raar woord).

Ditmaal was de Golf aan de beurt. Onder de motorkap de riem van de dynamo
4.jpg
wat meer aangespannen, de koelvloeistof bijgevuld
koelvloeistofcw1.png
, motorolie bijgevuld
motorolieou9.png
, alles wat schoongemaakt
schoonmakenja7.png
, uitlaatje flink gepoetst (heel lang niet gedaan, dus was ff wat werk, maar glimt weer als vanouds) - foto's volgen nog -, wielkastranden ontroest (grotendeels) en in de Tectyl
tectylub4.png
gespoten.

Maar ik had eigenlijk meteen een vraag:
Voor mijn vriendin in de auto willen we een autoradio aanschaffen, maar moet niet duur zijn. Als het maar wat geluid maakt (bij wijze van). Nu zag ik dat deze autoradio deze week bij de Lidl in de aanbieding komt. Heeft iemand er ervaring mee?

07_5449_b.jpg

MP3-autoradio

Met usb-poort en kaartlezer
PLL tuner met geheugen voor 18 FM en 12 AM zenders
RDS (PTY, TA, AF, PS)
CD/-R/-RW en MP3-CD-weergave
Antishockbescherming
4 x 40 watt max.
4-bands equalizer
Afneembaar paneel
Incl. opbergdoosje

69.99*

P.S. het giet hier, niet normaal...

70 euri voor een no-no merk autoradio?

Wij hebben voor 70 euri een Sony of JVC autoradio. :T:)

Maar meestal is het niet slecht, dat Lidl spul. ;)

Het giet hier ook idd...

Mee eens Robin. Maar dit is wel cd r/rw/mp3... en da's wel handig. Scheelt een hoop cd's in de auto. Hij trekt nou al zo slecht ;) (just kidding)

Maar daarom mijn vraag. Misschien is het enorme rommel en misschien valt het mee.

Welke "merk"radio had jij voor €70,-?

Pfoe, zou zo het type niet weten, ik zoek wel even wat voor je. ;)

Maar die autoradio's die wij hebben zijn iig ook allemaal CD-R/-RW/MP3. ;)

Hier is het droog, soms miezert het een beetje.
Over de radio: zal vast niet slecht zijn, maar voor ietsjes meer (10 euro meer ofzo) heb je inderdaad al een radio van een A-merk.

@Carfanatic, ik was al op die site geweest, maar ik dacht ik vraag het toch even...

@PG, mogguh ;)

Ik ben ook meer een voorstander van een A-merk, maar dan zit je vaak toch aan een flink hogere prijs...

Zo weer even wat "nieuws" van mijn kant...

Persoonlijk nieuws:
Gisteren weer geholpen aan mijn hernia. Ditmaal de zwaarste dosis in mijn zenuwen gespoten. Dikke metalen spuit in m'n rug, 4 goedjes erin, even aan de apparatuur (hart, bloeddruk, infuus e.d.) en weer naar huis. Een stuk pijnlijker dan vorige keer moet ik bekennen... zo dan (n) Voorlopig nog even een tijdje (lees: minimaal de rest van dit jaar) uit de roulatie...

Nieuws over de Leon:
Ik heb een Supersprint uitlaat op het oog. Kan em voor rond de 300 euro overnemen van iemand. Komt oorspronkelijk onder een Cupra R (2002) vandaan, maar zou probleemloos passen onder mijn Leon. Net ff heen en weer gemaild. Prijs is over te praten dus wie weet binnenkort... toch weer een echte update ;)

Fotootje:
RVw==.jpg

Nieuws over de Golf:
Laatst startte de Golf helemaal niet meer. De binnenverlichting bleek aan te hebben gestaan... Kan gebeuren, maar de accu eruit gehaald en in de garage aan de acculader gehangen en start weer als een zonnetje. Wat de radio betreft... als het meezit krijgt Dais een nieuwe radio van d'r moeder voor haar kerst :)

Fietsnieuws:
Jaja, echt... ook maar meteen een nieuwe fiets besteld. Een Batavus Intermezzo voor de kenners. Ik had en heb echt helemaal geen verstand van fietsen, maar deze reed lekker en was redelijk geprijsd. Nouja... redelijk... ik vond het nog steeds een bak geld. Mijn fiets is notabene duurder dan de Golf van Daisy, mja... Tis wel een mooie... denk ik :p

Telefoon-"nieuws":
Ik wil een nieuwe telefoon uitkiezen als opvolger van mijn SE W800i. Toestel heeft het 2,5 jaar prima gedaan, maar ben wel toe aan een nieuwe... Nu twijfel ik tussen de Nokia N95 8gb black, de Samsung G800 (iets minder) en eventueel wachten op de SE W960i of Nokia N96... Iemand suggesties of andere ideëen? En nee, geen Iphone, want die is in NL nog lang niet leverbaar...

En voor de geinteresseerden (voor zover nog niet afgehaakt) de kittens doen het alledrie nog super. Ze spelen leuk, ze zijn superschattig en ze zijn zooooo lief :D

Tot zover weer een bijdrage aan mijn "mijn leven" topic ;)

Tot zover weer een bijdrage aan mijn "mijn leven" topic
Dat zou wel een overzichtelijke topic-titel zijn ;)

Enne; je hebt een hernia? Rug/nek? Kan je dan nog wel gewoon autorijden en fietsen dan?

Beetje minder van die hernia. Ben je er na deze behandeling vanaf of heb je nog meer behandelingen te gaan?

Wat betreft die uitlaat, voor 300eu gewoon doen lijkt me (y)

Je weet wat ik er van vind Marco. ;)

Doen doen doen doen! :D

Beterschap nog man. (y)

Minder zeg, die hernia... Beterschap Marco. (y)

Supersprint zeker doen ja...! Ben zelf al wéken op de mijne aan het wachten, en verwacht niet dat deze nog gaat komen vanuit Italië... (n)

pff, je blijft wel sukkelen met je gezondheid, chief.
hoe nou verder?

hoe vond je het wokken vrijdag?
wel geinig dat we jullie daar tegenkwamen.
ik ga daar zeker nog eens terug.
was zeer goed te doen.:)
ik bleef maar eten, niet normaal, ik ben zeker 10cm gegroeid..in de breedte.:):)

@Barri, nee. De Leon staat al een tijdje stil nu (alweer) en als ermee gereden wordt is het mijn vader of mijn vriendin.

@CK, I know, maar door omstandigheden ging dat toen niet anders.

@B-Real, ze vreesden in Gent dat ook dit (dubbele dosis van vorige keer) weinig tot niets uit zou halen, maar het was het proberen waard. De enige overgebleven stap is namelijk opereren en daar zitten nogal wat risico's aan vast. In de zin van zenuwen in je rug die ze kunnen beschadigen (als je begrijpt wat ik bedoel weet je ook wat de consequenties kunnen zijn...)

@PG, yep yep yep. Eerst ff checken of alles passend te maken zou zijn. De aansluiting op de downpipe is namelijk anders...

@Kenney, Thanx. Wil ik ook doen ja :D Hoe komt het dat je nog niks hebt nu dan? Hoe langs is dat geleden? En had je de jouwe al betaald enzo???

@Veccie, ja ik ben het ook aardig zat inmiddels. Ik zou wel weer eens zomaar even een gezond lichaampje willen hebben. Gewoon eentje die werkt en zo af en toe eens wat kan hebben...
Wokken was super. Alleen een grote teleurstelling... We hadden een voorgerechtje genomen. Daarna ben ik 6x op wezen laden (bordje vol). Ik wilde een 7e keer gaan... wat denk je? Keuken dicht. Het was 21:30??? Dusja... noodgedwongen dan maar een extra groot toetje :D
Het eten is echt prima daar hoor. Het stokbrood is echt lekker hier trouwens. Geen idee wat ze ermee doen, maar damn... Niet zoveel keus als in Toverwok bij Toversluis, maar het is echt prima binnen te houden hier. En wij kunnen zo naar huis lopen he :D
En ik vol enthousiasme op de weegschaal... echt niks erbij :rolleyes:
Meteen afgunstige blikken van Daisy natuurlijk, mja, kan er niets aan doen. Eet toch echt genoeg dacht ik zo ;)

@B-Real, ze vreesden in Gent dat ook dit (dubbele dosis van vorige keer) weinig tot niets uit zou halen, maar het was het proberen waard. De enige overgebleven stap is namelijk opereren en daar zitten nogal wat risico's aan vast. In de zin van zenuwen in je rug die ze kunnen beschadigen (als je begrijpt wat ik bedoel weet je ook wat de consequenties kunnen zijn...)

Dat lijkt me zeker het proberen waard ja. Lijkt me echt een van de ergste dingen om te hebben, je rug gebruik je immers altijd en zul je dus ook altijd voelen (n)

@Barri, nee. De Leon staat al een tijdje stil nu (alweer) en als ermee gereden wordt is het mijn vader of mijn vriendin.

Das niet best, ik stel voor dat ik hem een poosje meeneem. Ik rijd 600/700km per week, alleen maar snelweg kilometers. Dus dan kan ie weer eens goed schoon geblazen worden :)

Hahahaha, zal de km's goed doen :D

Maar nee dank je. Aardig aangeboden hoor, maar dan denk ik dat de benzinekosten nogal uit de hand lopen... ;)

CorZa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hahahaha, zal de km's goed doen :D
>
> Maar nee dank je. Aardig aangeboden hoor, maar dan
> denk ik dat de benzinekosten nogal uit de hand
> lopen... ;)

Slechte smoes, want die benzinekosten wil hij zelf best wel betalen. Nee, je moet echt met een beter excuus komen, anders staat er zometeen een forummer voor de deur om 'm op te halen! :)

idd. Barri, ik krijg gewoon kilometervergoeding. Dus die benzinekosten neem ik voor lief :)

Maar even serieus, wat is een nette prijs voor een 2e hands TopSport? Ik ben mij namelijk aan het orienteren op een ander auto'tje en zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel lekkers te koop. En TopSports staan ook wel voor rond de 12.000 te koop, is dit een redelijke prijs?

12.000 is heel redelijk. Maar er zit wel minimaal verschil tussen de uitvoering van voor augustus 2003 of die erna (mijne is van augustus typejaar 2004). Herkenbaar aan andere kleur middenconsole (alu ipv champagne), knipperend alarmledje in het portier, cruisecontrol en wat kleine details.

Let bij een Topsport vooral op de deuren (bekend vochtprobleem), dus check goed onder de matten en stoelen, let op het oliepeil, de ophanging (sommigen racen alleen maar met zo'n auto), werkende verlichting en op rammeltjes. Maar verder is het allemaal betrouwbare en beproevde Audi/VW kwaliteit. Geniet vooral van de luxe :D Doe ik ook altijd (nu even niet) met een big smile.

En als je er eentje gekocht hebt... rij dan ff langs JD Engineering... :)

*is in de tussentijd nog een excuus aant verzinnen*

En dit toestel is binnenkort (na lang wikken en wegen) de mijne:

1185018982N95%208GB1184695811_1_nokia_n95_black_big.JPG

Ik twijfelde een tijdje tussen de Samsung G800, SE W960i (nog niet leverbaar), de gewone N95 en deze... de keuze bleek eigenlijk niet eens zo heel moeilijk...

Ik zou hem zeker overwegen ja. Zoveel auto voor dat geld ga je weinig vinden. M.u.v. een saaie oosterse automobiel natuurlijk ;)

Ga eens rijden. Je zult verbaasd zijn over hoe het rijdt. De Topsport en Cupra staan beiden wat mij betreft een stuk hoger dan de "normale" modellen...

En als je in de buurt bent... de mijne staat al een tijdje stil ;)

Bezoekje aan de plaatselijke Seat dealer staat al een tijdje op de planning, maar heeft iets te maken met vrije tijd ofzo (n)

Bedankt voor je aanbod, maar dat zal niet snel gebeuren. Vanuit het hoge noorden even naar het verre Zeeland zal niet snel gebeuren :D

Thanx BS :) En "niet leuk" is een enorm understatement...

@B-real, heel misschien hoopte ik daarop ;) Ik leen mijn auto in principe nooit uit... :D

CorZa Schreef:

> @Kenney, Thanx. Wil ik ook doen ja :D Hoe komt het
> dat je nog niks hebt nu dan? Hoe langs is dat
> geleden? En had je de jouwe al betaald enzo???
>

Onderdeel wordt door Supersprint Italië niet meer gemaakt en geleverd. Mijn leverancier in Duitsland heeft hem dus ook niet. Nu kreeg ik een mail dat er wellicht toch nog eentje naar me toe zou komen, maar ook dat is alweer van dik 2 weken geleden... Heb er weinig hoop op wat dat betreft.

Is verder wel betaald en alles, en besteld is ie eind September ergens.

Ow ben je lekker mee dan... NOT. En als het nou niet meer te krijgen is zit je met een uitlaat over? Of een aangepast/handgemaakt stuk ertussen anders???

Corza zei:
Nu twijfel ik tussen de Nokia N95 8gb black, de Samsung G800 (iets minder) en eventueel wachten op de SE W960i of Nokia N96... Iemand suggesties of andere ideëen? En nee, geen Iphone

Ik zou de SE K850i opteren, maar je hebt al gekeuzen veur de Neukia, blijft hij voor mij over........:p

Dan zit ik inderdaad met de pijp die vanaf de turbo komt (katvervanger) en richting downpipe gaat. Die zou ik dan evt. nog kunnen modificeren zodat deze te gebruiken is met een handgemaatke downpipe.

Ik weet niet of je geen flexibel stuk kan steken? Mss is dat een optie. En anders laten maken, mja... he balen zeg :(

@PCR, nee, als ik de specs naast elkaar leg komt de K850i niet eens in de buurt, dus die viel (ondanks dat ik erg tevreden ben over mijn w800i) meteen af. Is toch al ietwat achterhaalde techniek...

Offtopic? Welnee. Dit was toch een "mijn leven" topic? Toch??? :(

Kort samengevat: ik heb ook uitgebreid naar de K850i gekeken, maar ik vond em niet vergelijkbaar met de N95 8gb... Die overigens weer een behoorlijke upgrade is van de normale N95...

Corza zei:
Dit was toch een "mijn leven" topic? Toch???

Oja, daar heb je gelijk in, zijn notabene mijn eigen woorden..................:)

Corza zei:
ik heb ook uitgebreid naar de K850i gekeken, maar ik vond em niet vergelijkbaar met de N95 8gb... Die overigens weer een behoorlijke upgrade is van de normale N95...

Hmm, eens kijken of ze mijn argumenten willen slikken bij mijn aankomende verlenging, dan word zo'n N95 8Gb toch interessant, Maar de K850 is voor mij tot op heden nog het interessantst..

Trust me, als je de specs vergelijkt valt de K850 meteen af helaas. Is wel een mooi toestel.

Als je nog even geduld hebt moet je zeker de W960i overwegen. Deed ik ook, maar de introductiedatum blijft maar uitgesteld worden... Is een erg mooi toestel. Strak, uitgebreid en met touchscreen...

Enne, het waren idd jouw woorden ;)

Heeft niemand zin om de Leon te wassen voor me? Ik zou het zelf graag willen want hij ziet er echt niet uit gewoon, maar ik kan het niet :rolleyes:

Hij is gewoon lichtgrijs... triest om te zien.

Het is wel lekker zonnig hier, dus misschien nodigt dat uit...

...Niet?...

...oow :cry:

CorZa Schreef:
> Ik weet niet of je geen flexibel stuk kan steken?
> Mss is dat een optie. En anders laten maken,
> mja... he balen zeg :(
>

Eens afwachten... Als de downpipe niet meer binnenkomt gaat de flex in de katvervanger, en wordt het een downpipe op maat.

Als je zover bent zou ik graag eens willen weten hoe één en ander uitpakt. Aangezien ik dat kennelijk ook nodig zal hebben ALS ik deze uitlaat koop... Er moet natuurlijk een manier zijn.

Voor jou is het een stuk makkelijker om de uitlaat te monteren. Uitlaatsysteem van de Leon is wat dat betreft iets eenvoudiger.

Jij hebt namelijk de turbo, dan de downpipe, dan de cat (ter hoogte van de versnellingspook) en vanaf daar begint het Supersprint systeem pas vermoed ik. (tenzij het een systeem met downpipe en cat is?)

Bij de Passat zit de cat in de motorruimte, naast de motor. Daarna begint de downpipe pas, en loopt het langs de tranny af richting middendemper. Het vervangingsdeel voor de kat heb ik, voor de downpipe nog niet. Tussen deze 2 delen zit een koppeling met als het ware een kogel die in een kom moet vallen. (dit fungeert als flexibel deel) Die koppeling zou ik dus eraf moeten slijpen indien het maatwerk gaat worden.

Andere optie is om de downpipe origineel te laten, en alleen een katvervanger te steken, maar dat vind ik nu ook weer niet zo spannend... ;)

Niet zo spannend... ik snap je punt. Het kost alleen even wat meer moeite nu.

De uitlaat die ik over kan nemen is vanaf de downpipe. Maar dat zit bij een Cupra R net even anders dan bij mijn auto. Maar het is wel de uitlaat die ik wil. Het was heel mooi geweest, maar had ook niet verwacht dat het ineens allemaal mee zou zitten hoor ;)

Ik heb nog niks teruggehad, dus we zullen zien. Ik hou je op de hoogte...

CorZa Schreef:
> En dit toestel is binnenkort (na lang wikken en
> wegen) de mijne:
>
> https://www.mobilecowboys.nl/images/upload/11850189
> 82N95%208GB1184695811_1_nokia_n95_black_big.JPG
>
> Ik twijfelde een tijdje tussen de Samsung G800, SE
> W960i (nog niet leverbaar), de gewone N95 en
> deze... de keuze bleek eigenlijk niet eens zo heel
> moeilijk...

Ik heb hem al een kleine 4 maandjes, wel de normale uitvoering, maar ik heb nog geen klachten erover gehad (y)

De "normale" N95 is in principe niet echt meer te vergelijken met deze. Ik wilde de oude niet omdat er best veel slechte recensies over waren. Ik heb die ook in m'n handen gehad en ik vond em niet degelijk overkomen.

De 8GB heeft een aangepast slider-systeem, dubbel werkgeheugen, 8gb ram, groter scherm en bijna alle bugs zijn eruit. Dat was voor mij de reden om deze te nemen.

Heb jij ook navigatie op de jouwe? Hoe werkt dat in praktijk?

ik krijg waarschijnlijk deze week de Samsung G800.
ik ben benieuwd, ik hoop dat ik er ook mee kan bellen.:)

CorZa Schreef:
> De "normale" N95 is in principe niet echt meer te
> vergelijken met deze. Ik wilde de oude niet omdat
> er best veel slechte recensies over waren. Ik heb
> die ook in m'n handen gehad en ik vond em niet
> degelijk overkomen.
>
> De 8GB heeft een aangepast slider-systeem, dubbel
> werkgeheugen, 8gb ram, groter scherm en bijna alle
> bugs zijn eruit. Dat was voor mij de reden om deze
> te nemen.
>
> Heb jij ook navigatie op de jouwe? Hoe werkt dat
> in praktijk?

De navigatie heb ik nog niet uitgeprobeerd, aangezien je de kaarten los moet kopen en omdat ik geen auto heb en geen grote afstanden hoef te fietsen, lijkt me het nogal overbodig om de kaarten los te kopen ;)

Terug
Bovenaan