Ik ben thuis hoor (bij Daisy dan).
Korte samenvatting: afspraak was om 11:00, dus om 4:45 ging mijn wekker af. We waren om 9:30 al bij Jeroen. Geen files en niet verkeerd gereden waar we dus wel op gerekend hadden. Het liep nogal wat uit, dus mijn auto ging om 15:30 'onder het mes'. De diverter valve werd eerst geplaatst, toen stapte Jeroen in mijn auto (als enige, de rest moest meteen op de bank) en gingen we een stukkie rijden. Dit om alvast wat data te verzamelen en de motor weer op temperatuur te krijgen. Dit lukte Jeroen aardig

Vervolgens op de bank. Jeroen keek niet echt superblij en ik ook niet. 214pk en 333.3nm.... hij ging naar zijn kantoor en ging er ff voor gaan zitten. Hij kwam terug, even bijgepraat over hoe en wat. De waardes bekeken en tot de conclusie gekomen dat de uitlaat voor ietwat veel tegendruk zorgt. Waarschijnlijk de kat een beetje verstopt. Conclusie van mezelf: andere uitlaat eronder met downpipe en volgend jaar terugkomen, maar dat is iets voor later

Maar na lang friemelen en doen kwam Jeroen tot een vermogen van 219,0 pk en een koppel van 341,0. Best knap moet ik zeggen. De vermogenscurve/koppelkromme liep wel keurig vloeiend. Een hele nette vloeiende lijn met een lang koppelbereik.
Dan het rijden: wat een verschil zeg. Alsof iemand je aanduwt als je optrekt. Die 40pk en 106nm merk je echt heel goed. Rijdt een stuk vloeiender en vooral sneller. Wat een wereld van verschil. na het eerste stukje zelf gereden en daarna Daisy achter het stuur geparkeerd. Ze had 's morgens op de heenweg het grootste stuk gereden dus leek het me leuk om haar ook het verschil te laten merken. Haar eerste reactie: "wow, wat een verschil zeg!"
Kortom een geslaagde dag achter de rug. Ondanks het lange wachten, maar dat was het acheraf gezien zeker waard. Complimenten aan Jeroen en Martijn voor de inzet en de moeite. Ze willen echt hun resultaat optimaal hebben anders stoppen ze niet. Goeie instelling en toont wel hun inzet!
Ik vergeet vast nog wat, maar dat is dan voor morgen. Evenals de foto's en filmpjes...
CorZa