CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
MCW (IP bekend)

Valt me wel op hoeveel waarde jullie hechten aan mijn mening..

Volgens mij zijn vele mensen je gewoon beu :}

Wat de auto betreft, kvind het wel mooi staan die extra lip.

Dat van die aordi ruitenwissers heb ik mijn bedenkingen bij, wissen even goed af of gewone en maken naar mijn ervaring meer lawaai dan de gewone. Het toont wel mooier dat wel.

Ibiza_boy

MCW (IP bekend)

Valt me wel op hoeveel waarde jullie hechten aan mijn mening..

Volgens mij zijn vele mensen je gewoon beu

:}
Ik heb trouwens wel hele goede ervaringen met die Bosch Aerotwins, echt super!

CorZa schreef:

@Ralf, uiteindelijk komen ze er toch op..... hoe dan ook

Irmscher heeft ze bij mij geleverd... Kostten € 10.- meer maar het was dan ook een mooie verpakking...:}

ach, niet iedereen houd van tuning he. ook niet iets om je druk over te maken. Ik ga morgen eigenlijk iets anti-tuning doen. Mijn sportuitlaat word vervangen door de standaard 330i uitlaat.

wally schreef:

ach, niet iedereen houd van tuning he. ook niet iets om je druk over te maken. Ik ga morgen eigenlijk iets anti-tuning doen. Mijn sportuitlaat word vervangen door de standaard 330i uitlaat.

Wel even het vlinderklepje tunen...;)

ja, ik lees er verhalen over, maar hoe gaat dat in zijn werk?

ps: reageer even anders in mijn topic voordat corza me een ban geeft voor het verpesten van zijn topic...

Porsche Gek schreef:

Hebben jullie de update's al gehoord?

De Leon is in een two-tone lak gespoten met een fraaie vorm. Hij is verlaagd en de wielkasten zijn uitgerold!

Ik heb van Marco deze foto kunnen ontvangen, hij was niet in staat de update te plaatsen dus doe ik het.

Hier is de foto:

(Beschouw het maar als een verjaardagscadeau dit plaatje. )

Greetz, PG

Dat is verrek nou net die kleur oranje-koper die ik bedoel!

Alleen zou ik het niet in zo'n rare punt laten lopen, maar verder over de motorkap!

Whahaha, nee ik heb het niet laten spuiten... Maar moet zeggen dat ik door die kleur wel aangenaam verrast ben.

@wally, ik geef je geen ban hoor. Straks blijf ik als enige tuner over, dat kan ik mezelf toch niet aandoen ;)

@Ralf, 10 euro meer voor de verpakking??? Gekke namaak-Belg :}

Zo, vanmiddag een spuitbusje rode remklauwenlak gehaald. Bevriende monteur had nog wat staan. Dus maar ff proberen of het wat wordt....Het is dit spul:

phpThumb.php

Zal wel zaterdag worden, dus maar hopen dat het goed weer is dan...

Foto's volgen (als het gelukt is natuurlijk :})

@PG, ow wat heb je weer een vertrouwen in me zeg.... tsssssssss :|

;)

@Koen, nee denk het niet. Heb andere plannen voor a.s. zondag ;)
Het is idd rood geworden. Ik heb nog getwijfeld tussen goud, alu en rood, maar toch maar rood genomen. En is het niks..... nouja, dan nemen we toch weer een ander kleurtje? Tis geen enorme investering ofzo, dusja B)

ahhh leuk projectje. kost niet veel en het ziet er toch leuk uit.
ben benieuwd naar de foto's

Euh de Sportecs zitten er nog altijd onder... en gok dat die nog wel even blijven. Of iemand moet ze graag willen, dan neem ik andere Sportecs :}

Maakt niet uit :D

Nog tips voor het spuiten van de remklauwen? Bij m'n eerste Corsa ook gedaan, maar is alweer zo lang geleden. Alleen de schijven afplakken is toch wel afdoende???

Ik zou de klauwen demonteren. Iets meer werk, maar werkt wel fijner naar mijn mening.

Ja maar dan zit je weer met ontluchten e.d. Werkt idd wel fijner, dat is zo.

Ontluchten hoeft niet he... Gewoon losschroeven, blokken eruit, even in je veerpoot weghangen en dan de boel afplakken.

Daarna klauw terughangen, en sprayen maar. ;)

@ CorZa:

Ik weet niet of je inmiddels de nieuwe wissers al op de auto hebt, hierbij in ieder geval ongevraagd advies.

Ik heb dergelijke wissers ook op mijn Leon gehad, gemonteerd door de Seat dealer. Ik weet zo niet welk merk, maar ze waren goed duur in ieder geval. Het wist echter niet goed. Zeker niet bij illegale snelheden. Tot 120 / 130 ging het prima, maar daarboven gingen ze over het water heen. Een en ander wordt veroorzaakt door de veer van de wisserarm, welke niet sterk genoeg is. Ik was van plan om daar wat aan te gaan doen, echter, ik moest ineens de auto inleveren, dus ben er niet meer aan toe gekomen.

Kort en goed, het staat veel beter, maar wil je goed werkende wissers dan zul je op een of andere manier de arm (veer) aan moeten passen.

(ietwat late reactie) Hmmmm, dank je pietpaulusma... damn, da's minder dan. Euh, ja lastig. Als ze idd zo kl0te wissen is het minder. Misschien maar ff mee wachten dan. Deze kunnen nog wel een wintertje mee.

Ik heb vanmiddag nieuwe velgsloten gehaald en meteen afgesproken dat ik binnenkort de Leon een stukje dichterbij moeder aarde ga leggen. Alleen ik weet niet exact hoe.... en hoeveel....

Natuurlijk zullen de meesten roepen "KW Variant 1 (of 2)", maar na logisch redeneren is dat voor mij eigenlijk niet zo nodig denk ik.... Natuurlijk is dat de lekkerste optie, net als airride, maar is het nodig? Ik wil maximaal 40mm verlagen. Meer is echt niet nodig en niet handig. Ik woon in het meest bedrempelde stukje Nederland volgens mij... dus 8cm zakken is totaal niet handig. Dan rij ik binnen 3 straten 6x m'n LCR onderlip aan gort en daar zit ik niet op te wachten.

Maar zou ik veren + dempers moeten nemen of voldoen alleen veren ook? Het bedrijf waar ik om mijn velgsloten ben geweest adviseerde mij (goede kennis werkt daar) dat een setje Eibach veren (dus zonder dempers) eigenlijk meer dan voldoende is...

Nu wil ik graag weten wat jullie adviseren EN waarom.......

Alle tips zijn welkom.

Volgende week ben ik vrij dus als het meezit zal het er dan onder gaan.

Alvast bedankt (tu)

Als je alleen de veren vervangt heb je wel kans dat een schokbreker gaat lekken. Dan zou die vervangen moeten worden.

@ Anton

Dat probleem heb ik met mijn auto ook, hoe kan dat, dat de schokbreker gaat lekken eigenlijk?:S

Omdat ze voor de verlaging altijd een bepaalde beweging maakten. Als je de veerritme gaat verstoren verstoor je dus ook de schokbreker. Een schokbreker krijgt flinke klappen te verduren en als opeens de schokbreker anders moet handelen heb je kans dat ie gaat slijten, omdat de afstand die die maakt verkortert is.

Zoiets was het geloof ik :D

Heb het ook met mijn Civic gehad, heb toen beide schokbrekers achter vervangen. Dat waren overigens gewoon originele, maar die starte dus al met een ander ritme, dus die is niet verstoord.

Hahahaha, de schokbreker wel weten hangen, maar nie weten waar de klepel hangt... of zoiets ;)

Maar ik snap je Anton. Je hebt het bijna goed ;)

Een complete set is the way to go..... da's duidelijk, mja.... 8-)

Tja, heb het ook maar 1x gehoord op school en aangezien ik nooit veel dingen onthoud wat met school te maken heeft... Maar zoiets was het wel ;)

tot 40mm hoef je geen andere schokbrekers. Ik zou dus ook gewoon veren nemen van een goed merk.

Klopt. Soort geheugenfunctie van de demper. Bepaald slijtage patroon wat optreed. Als je dat plots veranderd kan de demper gaan lekken. Klinkt vrij logisch ook.

Wat voor merk en type set zal ik dan nemen? Ik weet dat Eibach wel leuke sets heeft, evenals KW, Koni enz., maar wat concreets.

Als ik met merken en types aankomt maakt hij een prijs voor me, dus als jullie wat weten.... verneem het graag :D

@wally, daarom stelde hij het voor, maar krijg je dan idd geen problemen met de dempers??? Hoor dat wel meer namelijk. Ik zeg ook altijd 'tot 40mm kun je volstaan met veren', maar is dat wel (grofweg) vergelijkbaar met een set?

Een set is altijd beter qua rijden, maar veren doen ook veel goeds. CorZa, zou ik eens voor je kijken wat bij Seat een setje veren kost? ;)

ik heb het 1 x laten doen, 40 mm verlaging eronder dmv veren alleen. En in mijn omgeving nog wat bekende die alleen maar met veren hebben verlaagd. Ben nog nooit een geval van lekkende schokbrekers tegen gekomen. geluk of...........??

@ Anton, bedankt voor de uitleg...

Zelf is mijn auto 40mm verlaagd, tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad, hij stuurt nu als een kart(tu)

geluk of...........??

Ik denk dat het er ook aan ligt hoelang de originele schokbrekers eronder hebben gezeten. M'n Civic was van 1994 en zover ik weet nooit vervangen en met een kilometerstand van rond de 150.000km.

mijn golf was toen rond de 2 jaar en ongeveer 40.000km. moet er zeker mee te maken hebben

Ik zou er wel voor proberen te zorgen inderdaad dat de demping bij de verlaging past en speciaal voor jou type auto is gemaakt, want anders gaat dat echt kachel rijden! Geloof me! B)

@Anton, ja als je wilt heel graag. Ben benieuwd. Thanx! (tu)

@GT3(2), natuurlijk is het altijd het beste als het op elkaar afgestemd is, maar neem aan de standaard dempers van een Topsport geen rommel is. Ok, een KW variant II zal het beter doen, logisch, maar scheelt ook al snel minimaal 1500 euro in aanschaf. Werkt het niet is het nog geen ramp natuurlijk. Veren er vanonder en alsnog een complete set eronder. Kan altijd nog.

@wally, hopelijk geen geluk, maar normaal. Dan kan ik er even mee doen :D

Bij ons ook Eibachjes, zónder lekkende dempers. (tu)

Wat mij betreft overigens wel een aanrader, die Eibachjes.

CorZa schreef:
@GT3(2), natuurlijk is het altijd het beste als het op elkaar afgestemd is, maar neem aan de standaard dempers van een Topsport geen rommel is. Ok, een KW variant II zal het beter doen, logisch, maar scheelt ook al snel minimaal 1500 euro in aanschaf. Werkt het niet is het nog geen ramp natuurlijk. Veren er vanonder en alsnog een complete set eronder. Kan altijd nog.
Ja..... das waaaaarrrr! B)

En toch heb ik mezelf altijd voorgenomen een schroefset te nemen...... lastig hoor *-)

Terug
Bovenaan