#contest 107 - Stroom

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Een auto is wat mij betreft emotie. Een vergelijk tussen twee merken is al lastig.
Het gaat mij om de keus tussen diesel, benzine of benzine/hybride. Het merk is mij eigenlijk wel duidelijk.

Het gaat gewoon gebeuren. Van pils met bitterballen, bamihapjes en frikandelletjes naar scones, petit fours en komkommerbroodjes.

hansje36 zei:
Een auto is wat mij betreft emotie. Een vergelijk tussen twee merken is al lastig.
Het gaat mij om de keus tussen diesel, benzine of benzine/hybride. Het merk is mij eigenlijk wel duidelijk.

De vraag is dan of de Mercedes CLA ook in hybride te verkrijgen is. Volgens mij dus niet. Dat beperkt je dus in de keuze. Omgekeerd is bijvoorbeeld de C-HR weer niet in diesel te verkrijgen. Zo zie je maar, het is niet zo makkelijk.

Een hybride gaat het niet worden....Mercedes heeft wel degelijk hybrides......ook in diesel uitvoering....mooie bak met meer dan 200 pk.......word dan een C klasse 300 CDI. Die kost een Gods vermogen (60 k plus). Ook de wegenbelasting is om een beroerte van te krijgen (165 euro/maand)

Ik snap het niet geheel, snap ik het nu dat de keuze sowieso een Mercedes is, maar dat de hybride-optie afvalt? Andere merken hebben natuurlijk wel betaalbare hybrides.

Klopt, met alle respect, van een Toyota, een Opel Amepra of andere hybrides krijg ik geen harde.

Het wordt een Mercedes...een CLA....in diesel of benzine.......

https://www.alphens.nl/nieuws/politie/28473,fietser-aangereden-op-rotonde-prins-bernhardlaan.html

Pittig als het je eigen kind is.....maar gelukkig valt het naar omstandigheden mee. Hij heeft wat kneuzingen en een tand door de lip. En een kapotte fiets. .

Dank U allen. Het was vooral schrikken voor mijn vrouw. Die kreeg een telefoontje van school. 'Weet u het al van uw zoon? Dat hij niet de eerste twee uur vrij had? Nee dat hij is aangereden'. Klasgenoten hadden hem zien liggen en hadden school gewaarschuwd.
Mijn vrouw belde het algemene nummer 0900-8844 (=0900 TUIG ;-) ) en via het landelijk nummer kreeg ze de wachtcommandant in Alphen aan de lijn. Die zei dat hij in de ambulance werd nagekeken. De politie heeft hem en zijn gehaverde fiets daarna keurig thuisgebracht. Twee gekneusde voeten, wat schaafplekken en een tand door de lip. De man die hem aanreed heeft al contact opgenomen en zat er enorm mee, maar het is gewoon een lastige rotonde en we nemen niemand iets kwalijk. Gelukkig reed hij niet erg hard.
Net strompelde hij naar beneden en vroeg of ik hem morgen naar school kon brengen...de gek...eerst maar even herstellen!

Dat lijkt mij een minder bericht.....ik moet er niet aan denken.

Mooi dat het op zich meevalt. Inderdaad eerst even rust houden is verstandig.

Onze dochter heeft een vergelijkbaar incident gehad een maand of drie geleden, alleen was er toen geen letsel. De dame die haar aanreed heeft echter naderhand het aanrijdingsformulier aangepast...eest stond er geen kruisje in het hokje bij 'parkeren', naderhand heeft ze aangegeven dat ze geparkeerd stond en onze dochter tegen haar auto is aangereden. Maar ja, wij hebben ook een afschrift. De verzekering is er nog mee bezig.

Ik zit nu met verbazing naar het gebeuren in Spanje te kijken. En vraag mij af waar Puigdemont mee bezig is...het lijkt wel alsof hij regelrecht op een burgeroorlog aanstuurt met deze ramkoers. Onbegrijpelijk irrationeel gedrag....ga deze man maar eens oppakken als regering zijnde....

Boppie zei:
Is dat niet valsheid in geschrift plegen? Ik zou dat eens na horen bij de politie.

Zeker, even afwachten wat de verzekering zegt. Er is een afschrift, ik zou aangifte doen. Ik haat dat soort mensen, anderen opzadelen met jouw schuld.

Idefiqs zei:
Boppie zei:
Is dat niet valsheid in geschrift plegen? Ik zou dat eens na horen bij de politie.

Zeker, even afwachten wat de verzekering zegt. Er is een afschrift, ik zou aangifte doen. Ik haat dat soort mensen, anderen opzadelen met jouw schuld.

De verzekering van de dame heeft uiteindelijk na drie herinneringsmails gereageerd en de dame in kwestie een brief gestuurd over onze kant van het verhaal. En aangegeven dat onze dochter 'misschien niet verantwoordelijk is maar de ouders misschien wel'. Terwijl onze eigen aansprakelijkheidsverzekering dit direct verwierp. Ik heb de verzekering nog maar eens gewezen op artikel 155 van de Wegenverkeerswet, maar ebn toch bang dat dit een langdurige kwestie gaat worden.

Voor onze zoon is het al opgelost, de man trekt gewoon de knip en betaalt direct zelf. We hebben al een andere fiets uitgezocht want hij was behoorlijk krom. Hier gemeten met een draadkabel in een lus van de stuurkolom totaan de achteras. Ze gaven al aan dat we het wrak mochten meenemen en hem niet eens mochten maken (als dat al lonend was).

22829806_1480419168732157_2089713290003944261_o.jpg

Zo, dat was het dan. Einde van ons project Vierkante Wielen. Het was heel mooi om te doen, maar aan alles komt een eind.
Het is alweer vier jaar geleden, wat vliegt de tijd. Op naar mijn volgende project, waar ik alweer mee bezig ben.

Vandaag werd een jongensdroom werkelijkheid !!!
Vandaag hebben we de auto van mijn dromen gekocht:

Een gloedjenieuwe Mercedes CLA 180 Business Solution AMG Night edition, Coupe, 7 DCT automaat, in benzine uitvoering.
Levering 16 november.

Gefeliciteerd! Een AMG nog wel, ben je nog sneller op je werk!
Zo, een heilige koe van 45.000 euri! :-D

Ik heb het nooit willen zeggen, maar ik dacht altijd, jeetje met een Corsaatje diesel naar Zuid-Frankrijk met een hond erbij, hoe hou je dat vol?
Ik heb zoiets nooit begrepen dat als je zulke reizen maakt in zo'n walnotendopje wilt gaan zitten. Maar dat is mijn mening.

Soloman: de Corsa is ruimer van binnen dan je denkt en heeft een grote kofferbak. Heb nooit het gevoel gehad dat ee krap zaten.
Uiteraard alle waar naar geld...een Corsa is natuurlijk niet te vergelijken met een Mercedes.

Je kreeg bij de Mercedes-dealer meer voor je Corsa?:S
Dat is apart! Hoe raken ze hem kwijt bij een Mercedes-dealer?

Maar ik moet zeggen, ik had ooit een Carina E ingeruild en kreeg een aardige cent terug voor dat oude ding. Ik stond er van te kijken. Ik dacht dat die geen stuiver meer waard was.

Bij de Merceds dealer inderdaad (veel) meer. Was er zelf ook verbaasd over.
De verkoper vertelde dat ze hem doorstoten naar een handelaar. Er werd zelfs geadviseerd de winterbanden via marktplaats te verkopen, want de handelaar gaf daar geen cent voor.

Gekocht bij de Rogam dealer onder/bij de brienenoordbrug. Gigantisch pand.

Die Mercedessen gaan 25 jaar mee, dus voorlopig zit je onder de pannen. Kun je ook comfortabeler naar Frankrijk rijden.
Heb je er leren bekleding in zitten?

Bewust geen leder, maar deels lederlook en stof.
Minder koud in de winter ( wel stoelverwarming) en voor de hond (minder glijden).

Er zit ook park pilot op en actieve remassistent. (Remt automatisch af als je te dichtbij komt en geeft extra remkracht bij een noodstop)

Nou ik heb wel leer en nooit koud in de winter. Leer heeft een groot voordeel: makkelijk schoon te houden.
Blijkbaar is kou een enorm probleem voor veel mensen. Ik heb het nooit koud. Het weer van vandaag bijvoorbeeld vind ik ideaal.
We hebben nog geen kachel aangehad.

We komen regelmatig bij onze oude buurvrouw in het verzorgingstehuis en daar staat altijd de kachel aan. Ik kom er altijd misselijk uit.
Misschien ligt het gewoon aan mij.

Mooi dat je hem zo snel kan rijden, Hans. Van harte gefeliciteerd en veel rijplezier toegewenst!

Wat kan ze het geweldig vertellen, onze hoogleraar terrorisme, Beatrice de Graaf.
Ze vertelt hoe terrorisme en het geloof met elkaar verbonden zijn, maar ook over onze eigen strijd. Ze zegt dat Donald Trump het terrorisme The Evil noemt, en het daardoor buitensluit. Net zoals ook wij zaken als de jodenvernietiging en andere afschuwelijke gebeurtenissen niet kunnen verklaren. Maar er is ook het kwaad in onszelf. Ze maakt onder scheid in het Grote Kwaad en het Kleine Kwaad. Die eerste is zelfs het kwaad in onszelf, waar we allemaal mee geboren zijn. Maar waar vanuit Christelijke liefde ook een oplossing voor is. Dat kleine kwaad (met grote gevolgen) is het kwaad wat we buitensluiten,maar we moeten dat niet los van elkaar zien. Want van het één komt misschien wel het ander.

Gedurende de historie van de mensheid zijn er altijd pieken en dalen van geweld geweest. In de middeleeuwen was het leven een stuk onzekerder dan nu, we konden zomaar worden vernietigd door een vreemde groep soldaten, er waren ziekten die hele dorpen vernietigden, nee het leven van nu is een stuk veiliger. Al zijn er pieken en dalen, we zitten de laatste jaren weer in een piek.

https://portal.eo.nl/over-de-eo/pers/artikel/2017/10/uniek-pleidooi-van-beatrice-de-graaf-voor-christelijk-geloof/

Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota zei:
Wat kan ze het geweldig vertellen, onze hoogleraar terrorisme, Beatrice de Graaf.
Ze vertelt hoe terrorisme en het geloof met elkaar verbonden zijn, maar ook over onze eigen strijd. Ze zegt dat Donald Trump het terrorisme The Evil noemt, en het daardoor buitensluit. Net zoals ook wij zaken als de jodenvernietiging en andere afschuwelijke gebeurtenissen niet kunnen verklaren. Maar er is ook het kwaad in onszelf. Ze maakt onder scheid in het Grote Kwaad en het Kleine Kwaad. Die eerste is zelfs het kwaad in onszelf, waar we allemaal mee geboren zijn. Maar waar vanuit Christelijke liefde ook een oplossing voor is. Dat kleine kwaad (met grote gevolgen) is het kwaad wat we buitensluiten,maar we moeten dat niet los van elkaar zien. Want van het één komt misschien wel het ander.

Gedurende de historie van de mensheid zijn er altijd pieken en dalen van geweld geweest. In de middeleeuwen was het leven een stuk onzekerder dan nu, we konden zomaar worden vernietigd door een vreemde groep soldaten, er waren ziekten die hele dorpen vernietigden, nee het leven van nu is een stuk veiliger. Al zijn er pieken en dalen, we zitten de laatste jaren weer in een piek.

https://portal.eo.nl/over-de-eo/pers/artikel/2017/10/uniek-pleidooi-van-beatrice-de-graaf-voor-christelijk-geloof/

Met respect, maar ik vind - met de voorhanden zijnde gegevens in de link - het een wat eendimensionale duiding van terrorisme. Hoogleraar of niet.

hansje36 zei:
Er zit ook park pilot op en actieve remassistent. (Remt automatisch af als je te dichtbij komt en geeft extra remkracht bij een noodstop)

Allereerst uiteraard gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :)

Die remassistent gaat wennen worden, laat me je dat uit ervaring vertellen. Ik rijd regelmatig in een Volvo met dit systeem en zit nu op het punt dat ik het soms irritant begin te vinden, zeker in druk verkeer zet ik hem nog wel eens even uit zodat ik alvast gas bij kan geven voordat ik van rijbaan wissel om bijvoorbeeld een vrachtwagen in te halen op de snelweg. Wellicht verschilt het per merk, maar ik vind het jammer dat ik in die wagen het systeem niet door bijvoorbeeld stevig gas te geven kan overrulen.

afentoe zei:
hansje36 zei:

Allereerst uiteraard gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :)

Die remassistent gaat wennen worden, laat me je dat uit ervaring vertellen. Ik rijd regelmatig in een Volvo met dit systeem en zit nu op het punt dat ik het soms irritant begin te vinden, zeker in druk verkeer zet ik hem nog wel eens even uit zodat ik alvast gas bij kan geven voordat ik van rijbaan wissel om bijvoorbeeld een vrachtwagen in te halen op de snelweg. Wellicht verschilt het per merk, maar ik vind het jammer dat ik in die wagen het systeem niet door bijvoorbeeld stevig gas te geven kan overrulen.

Ik reed laatst in de Skoda van vrienden van ons en die had het ook. Ik weet dat de politie het doelbewust uit de Tourans heeft gehaald, anders konden ze niet dicht genoeg naderen. Maar ja, dat is weer een andere manier van autorijden.

Idefiqs zei:

Met respect, maar ik vind - met de voorhanden zijnde gegevens in de link - het een wat eendimensionale duiding van terrorisme. Hoogleraar of niet.

Haar bevinding is dat geloofsgenoten elkaar zelf moeten bestrijden. Oftewel een geradicaliseerde Christen die lid is van de KKK neemt weinig aan van een Moslim, maar misschien wel van iemand die ooit een kerkgenoot is geweest. En zo moet je geradicaliseerde jongeren die ooit in de moskee kwamen ook proberen terug te komen op het rechte pad. Geweld alleen is nooit een oplossing.

Deze dame is trouwens drie keer zo slim als al onze Vierkante Wielen hersenen bij elkaar, dat blijkt wel als je het interview goed hoort.

Haar bevinding is dat geloofsgenoten elkaar zelf moeten bestrijden. Oftewel een geradicaliseerde Christen die lid is van de KKK neemt weinig aan van een Moslim, maar misschien wel van iemand die ooit een kerkgenoot is geweest. En zo moet je geradicaliseerde jongeren die ooit in de moskee kwamen ook proberen terug te komen op het rechte pad. Geweld alleen is nooit een oplossing.

Behalve als ze bij IS zijn geweest, dan blijven ze maar in Syrië of Iraq.

Deze dame is trouwens drie keer zo slim als al onze Vierkante Wielen hersenen bij elkaar, dat blijkt wel als je het interview goed hoort.

Zonder het interview te hebben gezien, jouw link geeft alleen een trailer (of ik kijk met mijn neus);

Intelligentie is geen garantie voor goede ideeën, een geradicaliseerde moslim neemt -doorgaans- geen argumenten aan van een "gematigde" moslim, want geen moslim in de ogen van de fanaticus.

Als ze daar blijven dan heb je er inderdaad weinig invloed op. Maar dan ben je al vijf stappen te laat. Ik bedoel jongeren die dreigen te radicaliseren en in onze eigen samenleving wonen. Dan zou je er misschien nog op tijd bij kunnen zijn.

Een hoog IQ zegt inderdaad niet alles, want er zijn genoeg gestoorden met een hoog IQ. Haar slimheid gaat met name om de manier waarop ze erover praat. Met haar paraplu view waarin ze over meerdere jaren kijkt, waarop ze dit gevaar in perspectief plaatst met allerlei andere gevaren, ik neem daar mijn petje voor af.

Vandaag ga ik het boek halen.

640_340_4_1_0_nl_20171031_heiligestrijd.png

Je kunt hier het hele interview zien:

https://www.npo.nl/verlangen-naar-veiligheid-een-gesprek-met-beatrice-de-graaf/29-10-2017/VPWON_1283259https://www.npo.nl/verlangen-naar-veiligheid-een-gesprek-met-beatrice-de-graaf/29-10-2017/VPWON_1283259

Je kunt je ook afvragen waarom sommige jongeren radicaliseren. Uit onvrede met hun huidige leven, in België en Frankrijk word je mijns inziens ook niet vrolijk als je als werkeloze 'buitenlander' in een deprimerende wijk verblijft en er allerhande dure bakken voorbijrijden. Als de iman in de moskee dan zegt dat al die rijkdom slecht en verdorven is en je voelt je zelf ellendig, dan geeft dat een voedingsbodem.
Het is misschien daarom dat het gehele probleem hier minder speelt. Hier worden achterstandswijken beter aangepakt, er zijn speciale jeugdwerkers, we hebben een wijkpolitie die dichtbij de bevolking staat. Mijns inziens ligt daar ook de kern van de oplossing, in gesprek blijven in een vroeg stadium. En dan mogen we ook naar onszelf kijken, daar ligt ook een deel van het probleem waar De Graaf pijnlijk de vinger op legt. Het Grote Kwaad in onszelf. Niet leuk om te horen, wel waar als je in de spiegel kijkt.

By the way: Ik ben het nieuwe verhaal aan het uittypen. Ik ben nu bezig met blaadje 25. Van de 142. Verwachtte eindhoeveelheid woorden: 25.939. *-)

Je kunt je ook afvragen waarom sommige jongeren radicaliseren. Uit onvrede met hun huidige leven, in België en Frankrijk word je mijns inziens ook niet vrolijk als je als werkeloze 'buitenlander' in een deprimerende wijk verblijft en er allerhande dure bakken voorbijrijden. Als de iman in de moskee dan zegt dat al die rijkdom slecht en verdorven is en je voelt je zelf ellendig, dan geeft dat een voedingsbodem.
Het is misschien daarom dat het gehele probleem hier minder speelt. Hier worden achterstandswijken beter aangepakt, er zijn speciale jeugdwerkers, we hebben een wijkpolitie die dichtbij de bevolking staat. Mijns inziens ligt daar ook de kern van de oplossing, in gesprek blijven in een vroeg stadium. En dan mogen we ook naar onszelf kijken, daar ligt ook een deel van het probleem waar De Graaf pijnlijk de vinger op legt. Het Grote Kwaad in onszelf. Niet leuk om te horen, wel waar als je in de spiegel kijkt.

Sorry Joost, ik vind dit pure onzin.
Ik heb ook perioden gekend in mijn leven waarin ik werkloos was en het heel moeilijk had, zonder enig uitzicht op een baan. Moest zelfs op mijn knieen naar vrienden om geld te lenen. Maar er is nog nooit een enkele gedachte in me omgekomen om mezelf op te blazen of aanslagen te plegen, sterker nog, om de wereld of Amerika de schuld te geven.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat je er zelf ook iets aan kunt doen. Ook al ben je niet blank. Als je maar wilt en jezelf ontwikkeld, dan ben je overal welkom. Of je nou Achmed heet of Kirindongo, als je je laat zien van je beste kant is er niets aan de hand.

Als je een goed mens bent, pleeg je geen aanslagen, laat je ook niet beinvloeden door gekken. Mensen die voor de trein springen, die begrijp ik wel. Maar als je van nature goed bent, komt het niet eens in je op om anderen te verwonden of te doden.
Ik weet niet of je wel eens in een achterstandswijk hebt gewoond, ik wel, Utrecht Hoograven, sfeertje daar, och och, maar dan denk ik, de wil om je best te doen is er ook niet. Mensen gooiden daar gewoon hun vuilniszakken vanuit hun flat naar beneden op straat. Ik denk, als je al zo begint je wijk kapot te maken, dan ligt de schuld echt bij jezelf. En bij 9-11 was het feest bij ons daar. Mijn autoruiten lagen die nacht toen aan diggelen, was een van de weinige autochtonen daar. Had niks met protest te maken, het was gewoon een feestje voor hun.

Wat ik wel een goed idee zou vinden is dat de overheid de scholing betaald van dit soort mensen tot een bepaald beroep. Begin dan met Basiskennis boekhouden of zo, of programmeren. Dan is er een begin. En Nederlandse taal natuurlijk.

Jan, je maakt je (terecht) boos over het gedrag van deze jongeren. Maar je gaat voorbij aan het 'waarom'. Je redeneert vanuit onze Westerse denkwijze. Het waarom kun je als normaal denkend mens niet begrijpen, maar probeer eens andersom te denken. Ik heb er meerdere weblogs aan besteed, zoalsd onderaan het briljante verhaal Banden. Want in hun ogen is alles wat uit Amerika komt 'des duivels'. In hun ogen zijn het Amerikaanse soldaten die moedwillig burgerslachtoffers maken. En deels hebben ze niet eens ongelijk, want alle inmengingen van de Westerse wereld heeft voornamelijk vertroebelingen in de verhoudingen gebracht. Gewoon omdat wij willen dat een vrouw in Pakistan net zoveel te vertellen moet hebben dan een vrouw in Amersfoort. Maar ik zeg dan: zolang men zelf niet in opstand komt is elke inmenging vruchteloos. Hebben we in 1948 een grote fout gemaakt de staat Israel op te richten. Maar we hebben te maken met een land welke liever oorlogje speelt in het buitenland en de oorlogsindustrie een boost geeft, dan de interne problemen oplost, helemaal met de dwaas die nu aan het bewind is....

Maar dat geeft niemand het recht een gebouw of een markt op te blazen, laat dat geheel duidelijk zijn.

https://www.autoweek.nl/myweblogs?id=3332

Dat kan zijn, maar de Amerikaanse burger heeft vrij weinig van doen met wat de Amerikaanse regering uitspookt (laten we voor het gemak maar even van jouw stelling uitgaan). Ook hebben wij geen aandeel in de oprichting gehad van de staat Israel. Toch zijn de burgers die niet hebben meebeslist en geen schuld hebben aan de ellende in het Midden-Oosten de slachtoffers van aanslagen.

Even wat anders: Ik ben gereformeerd opgevoed. Met de paplepel kreeg ik ingegoten dat alleen gereformeerden in de hemel kwamen en dat de rest duivels was. Zelfs roomsen (want die maakten grapjes over Petrus en hadden altijd een kroeg naast de kerk, tenminste, dat werd mij verteld).
Maar zelfs als kind begon ik er over na te denken en kwam er mee in de problemen. Hier klopte iets niet. Het was al vrij snel dat ik van zulke bekrompen ideeen afstand nam (ik hoef trouwens nog steeds niet bij mijn ouders met ideeen over evolutie e.d. aan te komen, dan heb ik echt ruzie).

Wat ik hiermee wil vertellen is dat iedereen hersens heeft gekregen. En dat iedereen nadenkt. Ik ben het bijvoorbeeld niet eens met de VVD. Ik vind hun politiek oneerlijk wat mensen betreft. Maar geeft mij dat een reden om villa's in Bilthoven-noord (1 a 2 kilometer lopen vanaf hier) in de hens te steken?
Kom op zeg, wat voor idioot zou ik dan zijn?

Dat laatste is duidelijk Jan. Maar zoals ik al aangaf probeer ik oorzaak en misschien ook een oplossing te zoeken. Dat is deels opvoedkundig (een harde aanpak is prima), maar men moet ook deels zicht hebben op een leuk(er) leven. Anders is alles zinloos en komt men tot zinloze daden.

Terug
Bovenaan