Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor een lancering van een wagen met afneembare kap is de aanpak vrij origineel: terwijl dit genre van voertuigen vooral verleidt bij de terugkeer van de mooie dagen kiest Citroën voor eerstkomende vrijdag om de details van haar DS3 Cabrio te onthullen, een wagen die officieel zal gelanceerd worden tijdens de Mondial van Parijs in oktober maar waarvan de verkoop pas begin 2013 zal plaatshebben...d.w.z. in volle winter.LesEchos.fr zei:Pour un lancement de décapotable, celui-ci ne manque pas d'originalité : alors que ce genre de voiture séduit surtout avec le retour des beaux jours, Citroën a choisi de dévoiler ce vendredi les détails de sa DS3 Cabrio, qui sera officiellement présentée au Mondial de Paris en octobre, mais dont la commercialisation n'interviendra qu'au début 2013... c'est-à-dire en plein hiver.
Fabriquée sur la chaîne de Poissy à côté des DS3 « berlines », cette nouvelle silhouette permettra à la marque aux chevrons de continuer à alimenter les déclinaisons de sa petite citadine chic et personnalisable, après notamment les versions Racing et Ultra Prestige. Depuis ses débuts voici deux ans, la DS3 a déjà cumulé 180.000 commandes, dont 65 % en conquête, c'est-à-dire des nouveaux clients pour la deuxième marque de PSA.
Capote repliable en trois positions
Il s'agira du seul cabriolet présent dans la gamme Citroën, du moins en l'état des projets actuels. Moins polyvalente que feu la Citroën C3 Pluriel, sortie en 2002, originale mais qui avait été un peu handicapée par ses lourdes arches, la nouvelle « Cabrio » évite cette fois le piège de la prise de poids, avec seulement 25 kilos de plus que la DS3 berline, malgré les renforts cachés dans les portières.
Véhicule de niche, elle est dotée d'un toit électrique manoeuvrable jusqu'à la vitesse de 120 km/h. De par son concept de capote en toile repliable en trois positions, mais ses vitres arrière rigoureusement fixes, elle est plus proche techniquement de la Fiat 500 découvrable que de la Mini qui est plus un « vrai » cabriolet. Quant à ses tarifs, ils n'ont pas encore été diffusés par la marque dirigée par Frédéric Banzet
JW01 (vanaf een Appel) zei:Door Translate of Babelfish laten vertalen?![]()
Moderator
Barri zei:Nieuwe dakkleur, nieuwe velgkleur. Dat blauwe dak vind ik wel tof!
Leuk modelletje, maar ik heb twee kanttekeningen:
- net als bij de Fiat 500 zie je niks meer achteruit als je dak naar beneden is.
- kan de achterklep nog wel open met geopend dak?
Ben wel benieuwd naar de meerprijs. Zal wel pittig zijn, minstens €1500,- denk ik.
De German lovers hebben nog steeds niet in de gaten dat een auto mooier kan zijn dan een doos op wielen en dat de Duitse fabrikanten zo ongeveer de laatst der Mohikanen zijn met saai vormgevenD. Elzinga zei:Net als de gewone DS3 (en de andere modellen uit de DS-lijn) een vreselijk overgestileerd model.
Citroen heeft zichzelf al eens flink in de vingers gesneden met een innovatieve open dak constructie vol problemen bij de C3 Pluriel. Dan liever kiezen voor een eenvoudigere doch betrouwbare constructie. De meerprijs van dit soort open daken is ook gering omdat er niks of weinig aan de verder contructie van de auto versterkt hoeft te worden.Meike zei:Het is een leuk wagentje geworden, maar het systeem vind ik weinig innovatief voor een merk als Citroën, zeker naar de patent tekeningen die we hebben gezien is dit wel een dooddoener.
RWF zei:Benieuwd hoe die achterruit zich houdt over de tijd, volgens mij is het kunststof?
Carfanatic zei:RWF zei:Benieuwd hoe die achterruit zich houdt over de tijd, volgens mij is het kunststof?
zo te zien vouwt die ook mee (onder het 3de remlicht).
Barri zei:Leuk modelletje, maar ik heb twee kanttekeningen:
- net als bij de Fiat 500 zie je niks meer achteruit als je dak naar beneden is.
- kan de achterklep nog wel open met geopend dak?
CO2 (Goed Voor Bomen) zei:De German lovers hebben nog steeds niet in de gaten dat een auto mooier kan zijn dan een doos op wielen en dat de Duitse fabrikanten zo ongeveer de laatst der Mohikanen zijn met saai vormgevenD. Elzinga zei:Net als de gewone DS3 (en de andere modellen uit de DS-lijn) een vreselijk overgestileerd model.![]()
CO2 (Goed Voor Bomen) zei:De German lovers hebben nog steeds niet in de gaten dat een auto mooier kan zijn dan een doos op wielen en dat de Duitse fabrikanten zo ongeveer de laatst der Mohikanen zijn met saai vormgevenD. Elzinga zei:Net als de gewone DS3 (en de andere modellen uit de DS-lijn) een vreselijk overgestileerd model.![]()
CO2 (Goed Voor Bomen) zei:En dat plaatje klopt.
Moderator
D. Elzinga zei:Het basisontwerp an sich deugt ook wel, maar er zijn te veel details toegevoegd vind ik.
Laten we deze weg niet opgaan: die uitspraak dateert van zo'n 80 jaar geleden en heeft ondertussen tot zoveel saaie resultaten geleid (ook goeie hoor) dat men allang roept: 'Less is a bore' en daar kan ik tal van voorbeelden voor opsommen.Pjedroo zei:De Duitsers snappen één ding heel goed: less is more.
en dit is gewoon een veredeld schuifdak.
Hou meer van een echt cabrio design
openingsmechanisme kofferklepBarri zei:Leuk modelletje, maar ik heb twee kanttekeningen:
- net als bij de Fiat 500 zie je niks meer achteruit als je dak naar beneden is.
- kan de achterklep nog wel open met geopend dak?