Citroën DS3: facelift @ p.8

feyokoopmans zei:
https://www.youtube.com/watch?v=bNYwb-Q1ynY

Wat bewegende beelden - zet het geluid maar uit als je geen Frans verstaat.
Geweldig ogend bakje die DS3..
Maar dat wisten we al.....;-)

Filmpje staat al sinds 17 juni online :eek:

edit: ja nogal logisch, het is de concept o_O
 
gearhead zei:
Ik blijf echt bij mn standpunt. Ik zie de geslofte DS/CX/BX die-hard van deze "premium-poging" nou niet echt warm worden. En zo ja; dan is premium blijkbaar niet zo'n vies begrip. En zo nee; compleet logo-blind. En om maar meteen te roepen dat ik iets te zeiken zou moeten hebben slaat helemaal kant noch wal.

Ik mag me aangesproken voelen want volgens dit vervelend heerschap ben ik "gesloft" want ik rijd al zo'n 8-9 jaar dagelijks CX (die-hard is overigens een netter woord) Of ben ik juist niet "gesloft" omdat ik dit nieuwe model, als verstokt CX-rijder nog wel, wel op waarde weet te schatten??

Als oplettend lezer zou ik volgens het gequote heerschap compleet logo-blind zijn. Echter, als ik goed kijk, hebben we het over een nieuw logo, namelijk het DS-Logo. Inderdaad het logo van mijn geliefde merk is gerestyled, en ik ben er nog niet helemaal uit wat ik daarvan vind. Blind lijkt me niet op z'n plaats, nee ik hoef niet naar de opticiën voor Logo-blindheid zoals deze gequote puber beweert.

Of jij nu wel of geen zeikerd bent kan ik niet helemaal beoordelen. Wel ben ik van mening dat je mij op een manier aanspreekt die ik op z'n zachts gezegd niet prettig vind. Mijn mening dat ik je een "vervelend heerschap" vind baseer ik op het feit dat je er blijkbaar lol in hebt om te lopen spammen op allerlei fora, en ook dit topic probeert vakkundig om zeep te helpen.

Toegegeven het is een kwaliteit, maar of de gemiddelde lezer hier nu op zit te wachten??????

Ik stel voor dat je je toon een beetje gaat matigen, en wanneer je een oordeel over een ander wilt vellen, in dit geval ik als CX rijder, dit gelieve direct aan mijn adres te doen. Ik kan prima zelf antwoord geven!

Terug naar waar het hier om gaat: Ik vind het een geweldig leuk autootje, helemaal van deze tijd. We leven niet meer in de jaren 70, het is inmiddels 2009...Dit is van deze tijd, ik voel me aangesproken door de vormtaal, de mogelijkheid tot personaliseren, en de uitstraling.

Dat geneuzel altijd over die tijden van de CX of DS of eend die niet meer terugkomen..... dat riep men ook al toen de BX uitkwam, en inmiddels is dit ook al zo'n verzamel icoon..... Geloof mij maar dat ten tijde van de introductie van de CX ook iedereen riep dat het geen waardige opvolger was voor de DS.....De tijd is niet 1974, is niet 1983 en al helemaal niet 1955........

Daar zit de werkelijke kracht van Citroën, zichzelf vernieuwen, met de tijd meegaan, een eigen gezicht houden, vaak tegen de stroom in.

Chapeau en welkom DS3!!
 
Wat een saga op 7 September 2009 om 5.59!
Ben je zo behept met dit Forum i.e. de (prachtige) DS3 dat je daar je dag mee begint?
Indrukwekkend.
En inderdaad, chapeau!


Toegegeven het is een kwaliteit, maar of de gemiddelde lezer hier nu op zit te wachten??????

Ik stel voor dat je je toon een beetje gaat matigen, en wanneer je een oordeel over een ander wilt vellen, in dit geval ik als CX rijder, dit gelieve direct aan mijn adres te doen. Ik kan prima zelf antwoord geven!

Terug naar waar het hier om gaat: Ik vind het een geweldig leuk autootje, helemaal van deze tijd. We leven niet meer in de jaren 70, het is inmiddels 2009...Dit is van deze tijd, ik voel me aangesproken door de vormtaal, de mogelijkheid tot personaliseren, en de uitstraling.

Dat geneuzel altijd over die tijden van de CX of DS of eend die niet meer terugkomen..... dat riep men ook al toen de BX uitkwam, en inmiddels is dit ook al zo'n verzamel icoon..... Geloof mij maar dat ten tijde van de introductie van de CX ook iedereen riep dat het geen waardige opvolger was voor de DS.....De tijd is niet 1974, is niet 1983 en al helemaal niet 1955........

Daar zit de werkelijke kracht van Citroën, zichzelf vernieuwen, met de tijd meegaan, een eigen gezicht houden, vaak tegen de stroom in.

Chapeau en welkom DS3!![/quote]
 
Nou Cee-iks, dat jij je voelt aangesproken ligt niet aan mij. Mijn posts zijn niet per definitie aan jou gericht. Je kunt blijkbaar weinig kritiek hebben of je leest/interpreteert niet goed. Daarbovenop hoef je mij niet te vertellen wat voor toon ik gebruik in mijn (kritische posts). Als de toon buiten de regels valt dan wordt ik aangesproken door de mods (niet gebeurd) en mocht de toon binnen de regels vallen dat stel ik op mijn beurt voor dat jij; a) beter leer interpreteren, b) incasseringsvermogen ontwikkelt en c) je belerende vingertje achterwege laat.
 
feyokoopmans zei:
Wat een saga op 7 September 2009 om 5.59!
Ben je zo behept met dit Forum i.e. de (prachtige) DS3 dat je daar je dag mee begint?
Indrukwekkend.

Hahaha nee hoor ik had nog wat energie over aan het eind van m'n rustige nachtdienst!! Ben wel gecharmeerd van dit karretje, en was hier om wat fotootjes te bekijken. Leuk hoor, het enthousiasme waarmee sommigen al die plaatjes online zetten, info verzamelen, en laten weten wat ze van deze nieuwe creatie vinden. Iemand die dit plezier stelselmatig probeert weg te spammen dien ik van repliek! Ik denk alleen dat de boodschap niet helemaal duidelijk is gezien de laatste reactie.....maar ik heb m'n verhaal gedaan en daarmee basta....

Nu heb ik begrepen dat de introductie nog even op zich laat wachten, kan iemand vertellen of dat alleen voor Nederland geld, of dat dit in elk land het geval is? Het geheel ziet er namelijk al best "af" uit............
Ben benieuwd wat de DS4 en DS5 vooor moois gaan brengen!!
 
CEE-IKS:

Voor de goede verstaander; Citroen brengt model na model uit dat qua design tot de beste (modern, praktisch, vernieuwend, goeie vibes) behoort.
 
Prijskaartje voor Citroën DS3

Citroën heeft de vanafprijs bekendgemaakt van de Citroën DS3: de auto moet minimaal €16.890 opbrengen. Daarnaast is het vanaf vandaag mogelijk een gelimiteerd aantal Citroëns DS3 te bestellen via het internet.
Per direct kunnen Nederlandse Citroën-freaks een DS3 uit een gelimiteerde oplage van 25 stuks reeds gedefinieerde Citroëns DS3 te bestellen: deze krijgt de naam Précommande.
De Citroën DS3 wordt bij de introductie in 2010 in vele varianten leverbaar en is door iedereen geheel naar eigen wens samen te stellen. Kopers kunnen hun eigen DS3 creëren met een door hun gekozen uitvoering van het dak, carrosserie, behuizing van de buitenspiegels en wielen. Voor het interieur zijn er verschillende kleuren, materialen en bekledingen. Men kan daarnaast kiezen uit diverse striping thema’s die terugkomen in het in- en exterieur van de auto. Dit moet de kans dat je twee dezelfde Citroëns DS3 tegenkomt zo klein mogelijk maken.
Het motorenpalet bestaat uit drie benzine- en drie dieselmotoren. Op benzinegebied zijn er een 1,4-liter VTi met 95 pk, een 1.6 VTi met 120 pk en een 1.6 THP met 150 pk. De drie diesels zijn de 1.4 HDiF met 70 pk, de 1.6 HDiF met 90 pk en de 1.6 HDiF met 110 pk. Voor de 1.6 VTi komt een automatische transmissie beschikbaar. Dat is nog niet alles; in een later stadium komt er ook een motor beschikbaar met een CO2-uitstoot van 99 gram per kilometer.

autoweek.nl

Flink aan de prijs als je het mij vraagt!
 
Live @ IAA Frankfurt:

citroen-al-salone-di-francoforte-2009_11.jpg


citroen-al-salone-di-francoforte-2009_10.jpg


citroen-al-salone-di-francoforte-2009_18.jpg


citroen-al-salone-di-francoforte-2009_13.jpg


citroen-al-salone-di-francoforte-2009_14.jpg


citroen-al-salone-di-francoforte-2009_20.jpg


citroen-al-salone-di-francoforte-2009_19.jpg


citroen-al-salone-di-francoforte-2009_25.jpg


Citroën stand: https://www.omniauto.it/francoforte2009/stand/519/citroen
 
Blijf dit een erg mooi wagentje vinden. Sportief maar ook niet weer te... Zo te zien is de DS3 lekker compleet te maken met navigatie en leren bekleding bijvoorbeeld. Hoewel geen superpractische auto (koop dan een C3 Picasso bijvoorbeeld) kun je toch een hoop bagage kwijt in deze auto. Denk dat Citroën een verkoopknaller in huis heeft....
 
ik vind dat ze deze auto heben vern**kt met dat dure DS gedoe. je zit zo op 19000 euro voor een 1.4 en dat is net zo belachelijk duur als een Mini, en het trekt alleen maar verkeerde types aan.
 
Ik ben een van de gelukkigen. Om 11.05 uur ging de 1e zwarte sochic DS3 1.6 vti airdream eruit. Ik was bezig de velden in te vullen. Ik moest wel opschieten, want anders was iemand anders mij voor. Om 11.10 kreeg ik de bevestiging van citroen ned. toegestuurd dat de bestelling van nr 2 was geplaatst.
Op dat moment waren er nog 16 andere modellen over, dus tijd genoeg als je om 10.00 uur had gekeken op de site. De dieseltjes waren de laatste die verkocht werden. Toen wist ik nog niet dat de levering pas half maart zou plaatsvinden. Een half jaar wachten op de aflevering is wel erg lang.
Na 30 jaar geen nieuwe citroen gekocht te hebben nu eens snel toegeslagen. Zelf rijd ik een XM ct van 13 jaar oud, die houd ik erbij tot.....
Ik verwacht dat deze DS3 het helemaal gaat maken.
 
Fraaie kar. Ik zou hem alleen niet met een tweekleurig dak en met rode bekleding nemen, dat vind ik namelijk niet mooi!
 
[size=medium]Exclusive: Citroen DS3 ride[/size]

The Citroen DS3 is due to hit showrooms next March - and Steve Cropley hitched a lift with its designer Mark Lloyd to find out what it's like.

On seeing the DS3 at Paris's Gare du Nord, Cropley notes that the car looks more squat and purposeful than he expected.

Out on the road, Lloyd enters into the spirit of Paris driving, aided by the car's lowness and obvious grip on the French capital's slippery cobblestones, and by the shove of the 1.6-litre PSA-BMW turbo engine.

What else impressed Cropley?

"I liked the low-set, Mini-like seats and the smart body-coloured dash, which draws on the new C3's components but manages to differentiate itself with colours and textures.

"Most of all, I was impressed by the car's solidity and build integrity, given that it was still a pre-production model. This DS3 was a solid little thing that seemed immune to the buzzing trim of its ancestors."

Lloyd adds, "The DS3 is a car that expresses our heritage, from its nationality and the way it uses a revered name, to its bold styling, for which Citroen has been known most of its life. To me, heritage builds character. We're going to use it more and more."

The full story is in Autocar magazine, on sale today (Wednesday, 9 December).

Citroen-DS3-8129931563251590x1060.jpg


Citroen-DS3-8129931555591590x1060.jpg


Citroen-DS3-8129931548251590x1060.jpg


Citroen-DS3-8129931539191590x1060.jpg


Citroen-DS3-8129931697201590x1060.jpg


Citroen-DS3-81299316105011590x1060.jpg


Citroen-DS3-81299316112511590x1060.jpg


Bron: https://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/245688/
 
op die laatste fotos is ie wel errreg mooi. erg mooi interieur ook, buitenkant iets te flashy, en die b-stijl is een beetje raar.
 
Wel mooi hoe dat blauw van het dak terugkomt in het interieur (versnellingspook en een gedeelte van het dashboard). Details waar ik wel van houd.
 
DS3 viel mij vies tegen in frankfurt. Het brengt niets extra's ten opzichte van de gewone C3. Hij is zelfs lelijker naar mijn idee.
 
Op de site www.citroen.nl
Kan je al de ds3 samenstellen.
Leuke auto Kan niet wachten op een proefrit!
Als die bevalt ga ik hem kopen
 
Mach1 zei:
Citroën heeft de vanafprijs bekendgemaakt van de Citroën DS3: de auto moet minimaal €16.890 opbrengen.

Flink aan de prijs als je het mij vraagt!

De C3 met 1.4 VTi gaat 16.390 euro kosten, 500 minder. Dus nette prijs denk ik.
 
Veel geld en veel bling-bling voor een architecten-merk. Maar ja, premium willen worden he!:T
 
[size=medium]Citroën DS3[/size]

We visit french shores to see if DS3 is as fun and fashionable as its famous fifties’ forbear

car_photo_352855_25.jpg


car_photo_352852_25.jpg


car_photo_352849_25.jpg


car_photo_352834_25.jpg


Rating:
rating_4.gif


FIRST OPINION
The new DS3 is an important car for the company. Not only does it carry pressure from its DS namesake, but it is also at the forefront of the Citroen’s latest design revolution. Thankfully, it fills those shoes well with a pleasing mix of classy looks and driveability. Add a responsive engine, neat handling and plenty of equipment, and the DS3 really impresses. The ability to customise it with an array of colours, decals and trim materials – as well as a wide range of frugal and fast engines – ensures its appeal should be long-standing.

Complete rij-impressie: https://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/247519/citroen_ds3.html
 
Ik denk eerder voor het merk, we hebben het hier wel over AutoExpress, een autoblad van de AutoBild-groep welke nog meer "biased" is dan AutoBild of AutoWeek...
 
[size=medium]Essai Citroën DS3 : l'Olympe n'est pas si loin[/size]

Note Caradisiac: 15.80 / 20

600x450_CITROEN_DS3_IMG_3574.jpg


600x450_CITROEN_DS3_IMG_3646.jpg


600x450_CITROEN_DS3_IMG_3740.jpg


600x450_CITROEN_DS3_IMG_3561.jpg


600x450_CITROEN_DS3_IMG_3554.jpg


600x450_CITROEN_DS3_IMG_3552.jpg


600x450_CITROEN_DS3_IMG_3691.jpg


600x450_CITROEN_DS3_IMG_3544.jpg


600x450_CITROEN_DS3_IMG_3792.jpg


600x450_CITROEN_DS3_IMG_3822.jpg


A retenir
Pari tenté, pari réussi, a t-on envie de dire quand on découvre cette DS3. Séducteur, personnalisable au possible et agréable à conduire, ce nouveau modèle des Chevrons se pare de tous les attributs pour conquérir une large plage de clients allant de la fashion addict à l’amateur de voitures sportives polyvalentes. Cette DS3 a également comme avantage d’avoir des prix plutôt raisonnables, nettement moins élevés en tout cas qu’une Mini. La commercialisation de la DS va intervenir à la fin du mois de janvier. Suite de la saga DS avec la DS4 qui sera dévoilée sous forme de concept lors du prochain salon de Genève.

Complete rijtest: https://news.caradisiac.com/Essai-Citroen-DS3-l-Olympe-n-est-pas-si-loin-861
 
De officiële perspresentatie is pas volgende week, maar wij kregen vast de kans om de Citroën DS3 aan de tand te voelen.

Een Mini-killer moet het worden, deze kekke variant op Citroëns nieuwe C3. Werp er één blik op en je zult dat volmondig beamen. De DS3 is een stoer apparaat; gedrongen, aparte vormen, een Audi-achtige ’single framed grille’ met aan weerszijden verticale ledjes en een zaagtandvormige B-stijl. Knalgele lak, zwart dakje erop en dito sportwielen en de Mini kan de schredder in.
Zou je denken. Maar zo eenvoudig ligt het natuurlijk niet. Zeker, deze DS3 is snel, want we krijgen de THP 150 mee. Dat is vooralsnog de krachtigste versie met zijn - what’s in a name - 150 pk. Het 1.600 cc turboblok is in de basis hetzelfde als dat van Mini; het is immers een co-productie van BMW en PSA. Maar qua vermogen hangt deze THP 150 tussen de Cooper en de Cooper S in. Helaas lijk het het erop dat ze bij Citroën vergeten zijn dat je voor een dergelijke auto ook aan het chassis moet gaan sleutelen. De DS3 heeft de power en de looks, maar mist het directe van de besturing en het kart-gevoel dat een Mini zo leuk maakt. Met name in de slalom valt hij een beetje door de mand; plotselinge lastwisselingen weet hij met moeite op te vangen.
Dat laat onverlet dat de DS3 een erg leuk uitziende auto is, waarmee het op lange rechte stukken lekker blazen is. Een tikkie rumoerig, vooral door prominent aanwezige rijwind, maar lekker rap. Geen Mini, maar een statement is de DS3 beslist.

b5e520ce4ea512b55f9c4a4cf04dc48b.jpg


efdd4ef258bd84f4a49e13ba182d6472.jpg


14608d366078e0df83a40d894e14c5f1.jpg


fb4a2d0dd1fcc02cd48f3d4d2a3ba7a4.jpg


c480b15283f8b41a34432b472a481b71.jpg


a2ea8f1e626252ecf8a59b5ae18f1aef.jpg


dd739e74557c8b57998c89ff21b62ce5.jpg


Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/13549/Gereden-Citroen-DS3
 
Hoppa, 210 PK!

https://www.autobild.de/artikel/citroen-auf-dem-genfer-salon-2010_1124850.html
 
[size=medium]Knallen met de Citroën DS3 Racing![/size]

Dat het nog leuker zou worden met de Citroën DS3 zeiden we vorige week al: dit is de DS3 Racing met 200 pk!

Citroën trekt op de Salon van Genève het doek van de DS3 Racing. Die heeft de 1.6 THP, maar dan wel in een krachtiger versie. Het vermogen gaat van 156 naar 200 pk en ook de stijging van het koppel mag er zijn. Dat neemt toe van 240 naar 275 Nm. Liefhebbers moeten snel hun slag slaan, hij komt in een oplage van 1.000 exemplaren. In de tweede helft van 2010 wordt de Racing leverbaar.
Koolstofvezel in de voorbumper, in de dorpels en in de wielkasten zullen voor een fors prijskaartje zorgen. Verder staat de Racing, op 18-inch wielen. De Racing die op de Salon staat is grijs en heeft een oranje dak, een spoiler in die kleur en ook de spiegels zijn zo opvallend gelakt. Bij Citroën hebben ze goed gekeken naar de wijze waarop Mini speciale versies aankleedt. Zo heeft hij een nummer op het dak.
De Racing ligt 15 mm dichter bij het asfalt, heeft een grotere spoorbreedte en de dempers kun je instellen.

50cbc15fb996e858c1654831c057154f.jpg


2c90beb6ce79144b51223a812f009cb4.jpg


cca20814135fdcaaf9e5a7808bcd6143.jpg


12bfacb68e537030235da111cf6438ca.jpg


12d6667155e5a87a761dcc8e49734e14.jpg


44c70f4e1a09a665583bd51f1df9a850.jpg


2d1516f7af99823e0348b24484508d87.jpg


ff7e31288af1bfce42683f69aaee5e50.jpg


Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/13664/Knallen-met-de-Citroen-DS3-Racing
 
Hmm, ik vind dat ze hem nogal 'sjonnie' gemaakt hebben. Al die stickers en orange fratsen zijn leuk voor op een conceptdingetje, maar om het nu op je auto te bestellen vind ik van weinig smaak getuigen. Het basismodel vind ik wel geinig en het zal technisch wel een bommetje zijn, alleen vind ik dit echt too much.
 
nack zei:
(...) maar om het nu op je auto te bestellen vind ik van weinig smaak getuigen. (...)

Autofabrikanten lijken anders heilig te geloven in het 'customizen' van kleinere modellen. Je ziet de mogelijkheid om je voertuig naar eigen smaak aan te kleden op steeds meer kleine, luxe modellen terugkeren.
 
@Yellow Cab, daar heb je gelijk in. Het is (nu nog) een leuke gimmick om je auto net zo aan te kleden hoe je wilt, maar je kunt ook doorslaan natuurlijk. Daarbij denk ik zelf dat een ongewone keuze qua kleurcombinatie de verkoop of inruil later niet echt ten goede komt. Extreem voorbeeld maar ik kan me niet voorstellen dat Hessing net zo blij is een gele Phantom terug te nemen dan een donkergrijze. Ik weet niet hoe gek je het kunt maken bij deze Citroën, alleen dit orange bij de grille en op de velgen vind ik echt lelijk.
 
Terug
Bovenaan