Vandaag een proefrit gemaakt met de DS3. Ik had hem al een half jaar in mijn hoofd zitten en had hem al gezien op de beurs in Frankfurt. Wist al helemaal hoe ik hem wilde hebben, donkergrijs met bordeauxrood dak en idem leren bekleding. een plaatje!. Gereden met de Sport chic 155 pk. Auto ziet er erg leuk uit en rijdt voor een kleine auto heel goed. Motor is krachtig genoeg om flink te kunnen accelereren. De zit is matig, je zit namelijk vrij hoog, wel makkelijk, maar doet afbreuk aan een sportief gevoel. Had gelezen dat de schakelwegen lekker kort waren, maar dat valt tegen. De bak schakelt op zich verder prima. Vergelijk deze auto niet met een Mini, die is veel scherper. Bij de DS3 lijkt de auto vertraagd te reageren als je stuurt. De vering is wel veel soepeler dan de Mini, maar het blijft een korte auto en dat voel je. De kofferbak is verrassend ruim voor een auto van nog geen 4 meter. Het is jammer dat voor dit luxe product geen open dak, elktrische stoelverstelling en xenonverlichting te bestellen is. Misschien zou dat hem uit de markt prijzen. Toch echt een aanwinst voor Citroën, maar voor de sportieve rijder zijn er betere auto's in de markt. Ik ben benieuwd hoeveel we er straks zullen zien rijden!