Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Had MB vroeger niet een chique chromen kentekenplaathouder aan de achterzijde? Lijkt mij wel mooi met het chroom van het logo, typeaanduiding en uitlaat.

Beste Arno,

Ik vind het prima zo, oogt ook gewoon netjes naar mijn mening.

Beste Piet,

Nee ben absoluut geen liefhebber van veel chrome, zeker niet als het niet origineel is.

Mijn vader heeft een ML350 op lpg gehad, was inderdaad een beul van een motor, die ML 320cdi die hij erna was ook een superblok.
Dan is zijn huidige LR Discovery 2,7 diesel een slappeling.

Montage met 4 zichtbare schroeven is overigens volkomen orgineel bij Mercedes. Ik zou zelf geen kentekenplaathouder monteren met een naam erop.

Beste FH218374,

Er komt absoluut geen kentekenplaat houder met naam erop.
De huidige reclame die met plakletters is aangebracht onder het kenteken ga ik ook nog verwijderen.

Maar idd de wijze van montage zoals hij nu zit is volledig origineel (tu)

Beste Arno,

Als ik heel eerlijk ben vind ik de montage zonder schroeven ook mooier, maar wil eerst even zien hoe het lijkt met de kentekenhouder er nog bij.
Anders boor ik zo weer 4 gaatjes in de platen en monteer ik weer zoals het zat , want het stoort mij verder niet :-D

Ik ben het eens met FH, zichtbare schroeven zijn bij Mercedes sinds jaar en dag volledig origineel en dat zou ik ook zo houden. Bij de oudere modellen met chromen plaat erachter, bij de nieuwere een zwarte of zonder achterplaat.

tenor.gif

Ach Arno,

Ook niet iedereen vind het design van de Civic geweldig toch :T
Dat is natuurlijk puur persoonlijk.

Beste Piet,

Met de kentekenplaat valt het grootste gedeelte van de zwarte plaat toch al weg.
En als je de rest een beetje oppoetst glimt hij net zo hard mee als met de rest.
Een kenteken of de houder blijft de auto ontsieren, hoe je het ook wendt of keert.

Geweldige wagen! Die airscarf is inderdaad een niet te missen optie. Ik kan deze wagen vanaf de passagierstoel nog meer waarderen dan vanaf de bestuurdersstoel. Heerlijk dag omlaag, stoelverwarming aan, airscarf aan, die machtige v6 horen en genieten. Echt een top ding. Zei al tegen Rene : ideale auto voor mijn vrouw. En dan mag zij altijd rijden haha.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Geweldige wagen! Die airscarf is inderdaad een niet te missen optie. Ik kan deze wagen vanaf de passagierstoel nog meer waarderen dan vanaf de bestuurdersstoel. Heerlijk dag omlaag, stoelverwarming aan, airscarf aan, die machtige v6 horen en genieten. Echt een top ding. Zei al tegen Rene : ideale auto voor mijn vrouw. En dan mag zij altijd rijden haha.
Nee hoor gewoon zelf rijden:}

De airscarf wordt hier nog niet gemist maar de SL is sowieso een trip through memorylane.

Zou eens leuk zijn om de SL, SLK, 4C en C4 (van engineer) bij elkaar te hebben voor een mooi vergelijk.

De tand des tijds, van bokworst naar spagetti naar hamburger.

De SL en de c4 zullen de hekkensluiters zijn.
De SLK ken ik al maar die andere 2 ben ik wel heel benieuwd naar. Ik ben voor.

Maar als ik het goed begrijp kunnen je nummerplaten straks gemakkelijk gestolen worden?

Schroeven zitten er niet voor niets...

Zichtbare schroeven zien er niet uit punt klaar. Ik rij al vanaf mn eerste auto met clean plates, nooit bang gewrest voor diefstal. En ja ik doe mijn huisdeur op slot maar ze kunnen zo het raam intikken om naar binnen te komen. Of heb jij daar ook tralies voor of een rolluik.

Gewoon platelocks erachter. Ik kom van de zomer met een verbeterd ontwerp...Moet ik er nog 2 extra van maken?

Je hebt helemaal gelijk Arno, 100%
Daarom houdt de politie ook acties om platen vast te schroeven, omdat ze nooit gestolen worden.
Wel ben ik oprecht blij voor je dat je daar nooit last van gehad hebt, scheelt een hoop ellende.

Uiteraard respecteer ik je mening en is zonder schroeven zeker mooier, maar ik wil dat ze op mijn auto's goed vast zitten.
Een Bofkont auto moet uiteraard perfect zijn, maar van een 1 'tje op de platen zie ik hem niet blij worden...

En nee, geen tralies of rolluik hier.
Gewoon een goede verzekering.

Beste Thomas,

Bedankt!
Het is ook niet voor niets eigenlijk een vrouwen auto toch :}
Maar toch zit ik zelf liever achter het stuur, heerlijk relax toeren.

Beste A3 White,

Leuk plan!
het zijn wagens met allen hun eigen charme's, ik vind ze allemaal leuk!
Voor mij is de SLK precies wat ik zoek qua formaat auto en rij beleving.

Beste Arno,

Nogmaals ben ik zeer zeker met je eens, een plaat zonder zichtbare schroeven vind ik zelf ook het mooist.
https://www.kentekentekst.nl/plates-lock Dit erachter voor het stelen (tu)

Beste michel,

Heb je al wat meer getoerd met de SL?
Geweldige wagen ook!
Air scarf is ook iets waar ik absoluut wel zonder zou kunnen, kende het immers niet.
En in de zomer is het iets wat je toch nooit zal gebruiken.
Maar nu met dat koude voorjaar vind ik het toch wel wat hebben.
Mijn windscherm vind ik nog mijn fijnste aanwinst, wat een topper is dat.

Beste Carkiller,

Absoluut gelijk, ze worden nogal veel gejat, ik zit idd echt niet op een 1tje te springen op mijn kenteken.

Het is dat ik in Engeland woon anders had ik er direct C3 neergezet. Wie is de andere C4 rijder ook alweer?

Was leuk geweest A3 white (tu)
Ook een bijzonder leuke wagen.

De andere C4 rijder is onze gewaardeerde Wouter, met onder andere zijn Ford verzameling (tu)
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5785616
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4942007

A3-White zei:
Het is dat ik in Engeland woon anders had ik er direct C3 neergezet. Wie is de andere C4 rijder ook alweer?
Dan plannen we gewoon als je in Nederland bent. The more the marrier.

En inderdaad Wouter heeft ook een c4.

@bof nog niet veel open maar volgende week als ik de voorspellingen zie gaat dat wel goed komen. Je merkt wel dat de auto inmiddels 25 jaar oud is tov de nieuwere auto's. Maar dat is voor mij geen punt geweest. Overigens gisteren Helmut weg gebracht en dat deed me toch meer dan ik dacht. Nog even een ritje over de dijkjes hier gemaakt en het is met de m119 toch echt wel een geweldenaar.

Absoluut Michel het is origineel (tu)
Ja volgende week gaan we echt een beetje richting voorjaar, zie er zo naar uit.
Kan me voorstellen dat het pijn doet die fantastische S klasse weg te brengen, die M119 V8 is echt geweldig.
Maar goed je hebt er wel een fantastische wagen voor in de plaats gekregen, die R129 van je is echt een schoonheid.

Fijn om te lezen dat je een beetje meer rust in je (bof)kont gekregen hebt! (tu). Rijden en genieten, daar zijn auto's voor gemaakt en als ik tussen de regels doorlees, dan past deze dikke SLK perfect bij je: De souplesse van een dikke koppelrijke motor gecombineerd met een compacte, wendbare en ondertussen toch comfortabele roadster. Ik denk aan een soort ideale mix van je voormalige CLK430 met je Z4. Have fun!

Leuke foto's van Essen René! Ik ga zo nog even je hele album bekijken! Ik wil ook eens een keer heen vriend van me was ook geweest, maar dat was volgens mij meer rond rennen dan alles bekijken. Ik zou denk ik ook wel 2 dagen daar rond kunnen lopen, 14 hallen boh!

Het viel me in Bremen al op hoe absurd sommige prijzen waren in Duitsland. Een SL uit 88 voor 85.000, en niet eens met een maagdelijk lage kilometerstand, en Pagodes van 185.000. Nu weet ik wel dat zeker op beurzen de parels staan, maar ook op de "oldtimer-verkoop" in de parking stonden auto's die echt zwaar overtrokken waren.
Had je buiten(?) ook onder andere die oranje Toyota bus gezien? Dat ging echt nergens over, 18.000.. Dat bedrijf had ook een Kadett E staan, wat mega veel moest kosten. Wel extreem mooie auto's, dat wel.

Mooi windscherm ook! Goede aankoop dus! Wat is een Air scarf eigenlijk?

@Michel1975, wat voor achterkant is dat? Ik kan het net niet helemaal plaatsen.

Beste Smarter,

Perfect omschreven (tu)
Deze SLK past ook echt beter mij, vandaag ook weer op pad geweest.
Waar ik woon toch bijzonder veel klinkerwegen, en dat net ietsje meer comfort van de SLK is zo bijzonder fijn!
Maar vergis je niet het is absoluut niet week ofzo, torderen doet de auto ook niet.
Maar de auto in zijn geheel, motor/automaat/comfort echt geweldig!
Die fun gaat wel goedkomen schat ik in, aankomende zaterdag ga ik lekker toeren in de omgeving. Bakkeveen etc etc etc
Heerlijk daar.

Beste Peter,

Bedankt, ja Essen was echt leuk, ook gigantisch groot, je kijkt je ogen uit.
Prijzen gaan nergens meer over, maar goed ze worden verkocht dus zal het zo zijn.
Windscherm is echt super de super, net al de airscarf met dit koudere weer nog steeds.
Is een systeem in de hoofdsteun wat warme lucht over je heen blaast en tegen de voorruit weer terugkaatst, zo creëer je een constante warme luchtstroom rond je nek/hoofd, echt heerlijk, je merkt het vooral als je hem uitzet, dan is het verschil gigantisch gelijk.
https://www.mercedes-benz.co.id/content/indonesia/mpc/mpc_indonesia_website/enng/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/slk-class/r171/overview/around_the_roadster.html

Vandaag ook de polymer netshield binnen gekregen en een klei handschoen.
Was bijzonder onder de indruk deze coating op Thomas zijn Alfa 4c, en voor dat geld een regelrechte topper.
https://www.poetsenpolijsten.nl/product/sonax-polymer-netshield-profiline-340ml/

Ook een klei handschoen besteld, zeer benieuwd.
Moet mijn hele SLK nog grondig polijsten, dus een rondje kleien vooraf is een pre.
https://www.poetsenpolijsten.nl/product/farecla-g3-pro-klei-handschoen/

Gisteren helaas ook meegemaakt hoe teer de zwarte lak kan zijn *-)
Vogelpoep wat er nog maar net opzit was al in de lak gebeten, dat terwijl hij goed in de wax staat.
Gelukkig wel vrij eenvoudig eruit kunnen polijsten.

Aankomende zaterdag trouwens een mooie rit gepland in de omgeving , mijn broer woont in omgeving Bakkeveen, daar tuf ik mooi binnendoor heen waar we samen verder gaan toeren, de weerberichten zijn fantastisch dus zin in!!

michel1975 zei:
Pjötr zei:
@Michel1975, wat voor achterkant is dat? Ik kan het net niet helemaal plaatsen.
De achterkant van mijn SL (r129).
Vanwege de discussie over de schroeven in de kentekenplaat.

Ah okay,ik had het schroeven-verhaal wel gelezen, maar ik zat me echt af te vragen welk model het was.

Het kan altijd erger! ;)

Ik heb eens zitten kijken bij mijn foto's maar inderdaad ik zie die schroeven ook vaker voorbij komen.

Boh dat had ik niet verwacht René, dat het zo snel zou gaan... Zeker niet bij zo'n goed gepoetste auto als bij jou!

Die airscarf, is dat iets van Mercedes? Of hebben meer wagens dat?

De vogelpoep is tegenwoordig een stuk zuurder dan voorheen. Het bijvoeren van de gevleugelde vriend, het uitsterven van de mus, het verder landsinwaards trekken van de meeuw, de ooievaar die nesteld naast de McDonalds in hoofspanningsmasten, de Twentse boomslaper die ook in de randstad is te vinden. De zanglijster en het koolmeesje die de nesten van de zwaluw overnemen, de reiger die kikkers half opeten, want de billetjes zijn het lekkerst. De duif is aan de pil, en de kiekendief scharreld met de oehoe.

Hou er maar rekening mee, het word alleen maar erger.

Beste Peter,

Nou inderdaad ik schrok er zelf ook van!
Die airscarf is tegenwoordig aardig gemeengoed in elke luxe roadster.
Maar in 2004 was het echt nog wel iets revolutionairs.

Beste A3 White,

Ja het blijkt!
Ben er niet blij mee, gelukkig slaapt hij onder de carport.

Ik zag wel op het etiket dat er siliconen in zaten......dus als je nog iets wilt laten spuiten aan de SLK.....;)

A3-White zei:
Zou eens leuk zijn om de SL, SLK, 4C en C4 (van engineer) bij elkaar te hebben voor een mooi vergelijk.

De tand des tijds, van bokworst naar spagetti naar hamburger.

Leuk idee! En dan nog de Caddilac coupe erbij van Dirk als hamburger tegenhanger van de SL

Klopt Nico (tu)
14 april moet ik nog naar mijn mannetje voor een klein spotje, daarna compleet polijsten en ergens in mei zal de sonax er wel op komen.
Maar bedankt voor het meedenken!

Beste A3 White,

Het mooie rustige noorden van Nederland kan ik van harte aanbevelen, geen files prachtige achteraf wegen.
En de huizen zijn hier ruim betaalbaar, dus wat let je :-D

Terug
Bovenaan