Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Heel mooi! Lijkt me een hele fijne motor, en 5.5 seconden naar de 100? Dat is serieus snel! Nu hopen op mooi weer en genieten, 'tis je gegund (tu)

Beste Elzinga,

Bedankt!

Beste Idefiqs,

Bedankt!

Beste Thomas,

Haha jij snapt hem :D(tu)

Beste Mitsi,

Bedankt, ja nu nog mooi weer, maar dat duurt vast niet lang meer!

Beste Speedtouch.

Bedankt!

Beste Altai,

Bedankt!
Ach ja ik zal altijd wel weer iets vinden wat ik kan verbeteren/opknappen, belangrijkste voor mij is dat de auto qua lakwerk gewoon goed is.
En dat lijkt met dit exemplaar wel het geval te zijn.

Beste Total loss,

Bedankt!
Ja dat is puur persoonlijk natuurlijk, ik vind het juist geweldig, meestal is het standaard zwart, ik vind dit juist net wat anders.

Beste Benzine,

Hij heeft volgens mij nog 2 E cabrio's staan, moest gelijk aan je denken.
Ja hij doet veel import van van jonge Benzen, prachtig bedrijf hoor.
Dat beschadigde paneeltje/navigatie unit heb ik gelukkig niet kunnen ontdekken in de auto toen ik er in zat vanmorgen, heb er gelijk op gelet want natuurlijk had ik de foto's al gezien.
Of de unit is vervangen of hij is bij een restyler geweest, dit plastic is heel erg simpel te herstellen.
Wangetje van de stoel moet nog wel even gekleurd worden, maar wellicht laat ik ze ook wel helemaal verven, is een kleinigheidje.
De basis van de wagen is gewoon bijzonder netjes vooral qua lakwerk en dat is voor mij het belangrijkste.

Gefeliciteerd! Ik houd zelf niet zo van zwarte auto's.... tenzij er een rood lederen interieur in zit (zelf ook ooit die combi gehad in een burgermans Toyota Verso). Die motor is top, heerlijk romig en een bak koppel. Veel plezier met de voorpret. Straks weer lekker je detailfetish er op loslaten.

Ries

Heel veel plezier met je nieuwe bolide....serieuze motor zo'n 350 met heel veel souplesse en ruim voldoende "oemph'.......
En natuurlijk is je nieuwe liefde nu perfect.....ik heb de indruk dat als de eerste vlinders dadelijk weggevlogen zijn er nog ruim voldoende te bofkonten valt....:-D

Gefeliciteerd Bofkont! Geen facelift, maar dit is wel een erg fraai ding. :-D

“Maar niets wat mij stoort of wat ik acuut zou willen verhelpen.”

En over 2 maanden:

“Vandaag nieuwe afdekplaatjes voor onder de kapconstructie gekocht, op de oude zit links een krasje. Zie je niet als de kap open of dicht is, maar nu ik weet dat het er zit stoort het me toch. ”

:}

Beste Nico,

Bedankt!
Ja die schroeven moeten even afgedekt worden met een geel dopje of andere kentekenplaathouders.
Zal ik TZT nog even bekijken.

Beste Gullwing,

Bedankt!
Naar mijn weten werkt hij, anders heb ik wel een adresje bij mij in de buurt die ze repareert.
In mijn CLK is het loopwerk destijds ook vervangen.
Nieuwe 2018 DVD heb ik inmiddels al besteld.

Beste Phaeton,

:}

Beste Carkiller,

Ja dat jaartje zal wel gaan lukken haha.
Hoop eigenlijk wat langer, maar daar ga ik geen uitspraken over doen, we weten allemaal we hoe ik ben :}

Beste Monsieur,

In realiteit heb ik niet zoveel met VW, heb je wel eens vaker gezegd soms is niet alles wat het lijkt :-D

Beste Slots,

Bedankt:}
Nogmaals het paneeltje is al opgeknapt of vervangen, ik kon er in ieder geval niets meer aan vinden zoals hij op de foto er uit ziet.
Of ik moet zo verblind zijn geweest door de liefde, dan kan hij nog altijd naar mijn eigen adresje die doet ook plastic repair.
Had hem de foto al laten zien deze week, kan gewoon compleet hersteld worden.
Stuur is een kwestie van even goed schoonmaken met mijn wondersponsjes dan is hij weer als nieuw.

Beste Vertmaori.

Bedankt!
Ja de combi zwart/rood vind ik zelf ook zeer geslaagd.
Deze 350 motor is idd echt hemels!

Beste Majortom,

Bedankt!
Heb je ook gelijk in, zodra ik hem op de dam heb staan zal ik ongetwijfeld meer zaken gaan tegenkomen.
Is ook niet gek voor een wagen van 14 jaar oud en 115k, maar de basis is echt netjes al.
Ach heb ik ook wat te doen toch :}

Beste Mr PMG,

Bedankt!
Ja zo voel ik mij vandaag ook wel :D

feli @Bofkont, ik neem aan dat de eerste bestellingen al de deur uit zijn?

BENZine zei:
Prachtig Bofkont, gefeliciteerd ermee (tu)

Goeiedag zeg, die Van Bergen heeft een mooie collectie Benzen staan :O(tu). Hoe komt hij aan z'n voorraad, importeert ie veel uit Duitsland? Ik zoek nog steeds naar een geschikte E cabriolet, wellicht daar ook eens binnenlopen.

Van zijn site:
Paul van Bergen zei:
Door jarenlange ervaring met de import van Mercedes-Benz automobielen uit Duitsland, zijn wij in staat uw droomauto te vinden!!!

Wij kopen deze auto's alleen rechtstreeks bij Mercedes-Benz Duitsland !!

Beste Tyn,

Bedankt!
Haha jij kent mij wel aardig inderdaad, zo zal het ongetwijfeld ook wel weer gaan.
Maar qua lakwerk is hij gewoon buitengewoon netjes.
Die facelift 280 vind ik eerlijk gezegd fraaier die ik ook op het oog had, maar de handelaar waar hij staat reageert niet op mijn mail op app.
Nou ja zijn verlies denk ik dan maar, vandaar deze keus.

Beste Pietzoveel,

Bedankt!

Wauw een 350, is toch wel een gave motor zeg! De z4 sprak mij meer aan maar dit is ook absoluut een hele mooie uitvoering.

Gefeliciteerd Bofkont. Schitterende wagen! Misschien wat vroeg, maar hoe is het in alle opzichten verschillend van de z4?

Mooie SLK, Bofkont! Gefeliciteerd (tu) Heerlijke motor ook, daar ga je veel plezier aan beleven.

Enne: Helemaal niets mis met rood leer hoor, bevalt mij ook prima in mijn cabriootje:

XLyo5oB.jpg

Mooie kar.
Dacht eerlijk gezegd dat je een rood interieur niks zou vinden (fout gedacht dus) want bij mij om de hoek stond ook een hele mooie facelift 280 met rood leder.
Veel plezier met de Benz.

https://www.koolaard.com/occasions-kopen/15090054-mercedes-benz-slk-klasse-slk-280-aut7-xenon-navi-telefoon-lederenbkl

Beste Joel,

Bedankt!

Beste Barri,

Hoop het toch niet :}

Beste Total loss

:-D

Beste Idefiqs,

Heb ik al gedaan, duurt even voor die aanpassing er door is blijkbaar.

Beste Damian,

Bedankt!
Ja kan ik me voorstellen, ik vind beide geweldig op hun eigen manier.

Beste Dagdromer,

Erg bedankt!

Beste Patcore,

Bedankt!
De verschillen, ja die zijn groot!
De E85 Z4 was absoluut meer agieler nog qua sturen en koets, absoluut sportiever.
Dan deze R171, de wagen heeft optie 213 dynamic steering, waardoor hij een stukje sportiever zou moeten sturen dan een standaard versie.
Qua automaat zit er absoluut een verschil, waar de Bmw een 5 bak heeft, heeft deze SLK een 7g tronic 7 bak, die gaat toch echt een stukje rapper en vooral nog soepeler. Qua onderstel is de SLK ook stukken meer op comfort, vooral duidelijk te merken op een slechte weg of drempel.
Waar je dan stapvoets met de Z4 moet rijden, kun je met de SLK redelijk doorrijden.
Qua motor zijn ze beide al aardig bedeeld, maar mijn hemeltje als je die 3.5 V6 goed wat toeren laat draaien en je gebruikt de kickdown is het een bruut, blijft versnellen zo lijkt het wel, de wagen heeft een begrensde top van 250 ook.
Maar vooral het rustig cruisen is deze wagen echt nog beter geschikt voor als ik het zo inschat.
Maar dat moet nog blijken de komende tijd, zal geregeld mijn bevindingen posten.

Beste FA1,

Ah leuk die jij post had mijn absolute voorkeur in 1e instantie, maar de handelaar laat niet meer van zich horen, reageert niet op mijn mail of ap.
Tja dan maar niet. Dat exemplaar is bijzonder fraai en een facelift.

Beste Uwbuurman,

Komend voorjaar kom ik bij je langs, kun je zelf even een stukje rijden als je dat wilt :-D

Beste Smarter,

Ah top man dat heerlijke rode interieur van jou (tu)
Bedankt ook!
Ja ik heb er echt zin in, zie ook al zo uit naar het voorjaar.

We doen het rustig aan.....van 0-100 in 5.5 seconden.

Mooie auto, km stand is niet al te veel. Ben niet zo van rood leer, maar beter dan zwart in deze auto.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Bofkont!
Zoals eerder gezegd vind ik het jammer dat je van BMW bent afgestapt. Ook omdat je hetzelfde (onovertroffen) M54 blok had als ik, maar ik ben natuurlijk niet objectief als het om BMW gaat.
Desalniettemin een hele mooie SLK. Dat rode interieur geeft hem net dat beetje extra. Hopelijk gaat deze minimaal 2 zomers mee...
Heel veel plezier ervan en succes met wachten!

Beste A3 White,

Bedankt!
Ach er zijn altijd snellere auto's, maar hij is vrij vlot :D
Ja de kleur is natuurlijk persoonlijk qua interieur.

Beste SLB,

Bedankt!
ja dat begrijp ik, de M54B30 is ook een fenomenaal fijn blok hoor, en qua auto is de Z4 echt super.
Maar goed mijn ergernissen namen de overhand en dan neem ik afscheid.
Hoop ook dat ik wat meer rust ga vinden met deze auto, het is absoluut wel mijn insteek.
We willen binnen nu en een paar jaar verhuizen wellicht , en dan moet er ook geld zijn, dus de prioriteiten liggen de komende jaren toch een beetje anders.

Zo ff een paar uur niet online en ik moet meteen 2 pagina's bij lezen.:}
Gefeliciteerd Boffert. Mooie kleurstelling want in tegenstelling tot anderen vind ik een zwarte wel mooi;)
Combi met rood leer is erg leuk. Nou hopen op snel mooi weer ik haal hem zaterdag op maar denk dat de hardtop er nog even op blijft:}

Beste Arno,

Bedankt!
Haha ja idd, we zulllen wel weer zien hoe het komen gaat :}

Beste Michel,

Bedankt!
Ach ja niets zo persoonlijk als persoonlijke voorkeur, ik vind het ook geweldig, daar gaat het om.
Ah leuk zaterdag de SL halen, zeer benieuwd naar je ervaringen, bijzonder fijne wagen heb je daar gekocht.

Beste Springbok,

Bedankt! ja voor mij was ook alleen de V6 een optie, en dan bij grote voorkeur deze 350.
Bijzonder fijn ding!

Dat ziet er veelbelovend uit! Ben op zich niet erg fan van het model, maar in deze kleur en uitvoering is het wel een erg smakelijke auto.
Mooie vooruitzichten ook met het voorjaar en zomer in het vooruitzicht. Ik kom hem graag een keertje in het echt bewonderen!

Beste Uwbuurman,

Gaan we zeer zeker doen dan!

Beste Kristian,

Bedankt!
Kan ik mij voorstellen, niets persoonlijker dan auto voorkeur natuurlijk.
Ik ben geregeld in de buurt van jou qua rijden, dus we moeten zeer zeker eens afspreken, gezellig :-D
Tegen die tijd doe ik je een berichtje.

Feli Bofkont.
Niet mijn auto, ik heb het niet zo voor klapdakcabrio's.
Maar goed, gelet de steenslag, kras in navigatie en de andere reeds opgemerkte minpunten lijkt het me sterk dat deze SLK volgende winter haalt... ;)

Nou, 'het kind' is geboren hoor!..:D Wat zijn je eerste plannen met de auto?

Nog even succes met het wachten, en alvast veel rijplezier toegewenst! Ik kijk al reikhalzend uit naar de foto's van een volledige gepoetste zwarte SLK, met in de spiegelende flanken het verse groene gras van de landerijen van omgeving Drenthe/Groningen/Friesland. Zodra die plaatjes verschijnen dan weet ik het weer, het is volop zomer!

En een serieus snelle wagen! Binnen de 20 seconden op de tweehonderd. Zie: https://youtu.be/xdyBv95awCc

Fotolia_51207116_XS.jpg

Beste BRG,

Haha grapjas :}
Maar bedankt! ik vind het juist wel weer wat, heerlijk stil toch weer in verhouding met het linnendakje.

Beste Funf,

Bedankt! waardeer ik zeer.

Beste Enzo,

Bedankt!
Ja vrij rap is hij zeker, deze vond ik ook leuk, de fun begint vanaf 49 seconden.
https://www.youtube.com/watch?v=559ny7PLwpM
Maar waarschijnlijk gaat hij bij mij deze snelheden nooit zien.

Tja mijn eerste plannen, ik weet het niet, eigenlijk zo weinig mogelijk is mijn bedoeling.
Veel rijden en genieten, maar goed een auto van 14 jaar oud is absoluut niet perfect/foutloos dus ik zal tzt tegen zaken aanlopen die wel wil aanpakken.
De basis is gewoon bijzonder netjes, je kunt aan alles zien en merken dat er altijd goed op de wagen is gepast.
Automaatbak zal ik op korte termijn wel laten spoelen, is waarschijnlijk nooit gebeurd nog.
Verder laat ik hem even technisch beoordelen door mijn garage, dus wie weet wat daar nog uitkomt, maar ik verwacht zeer weinig.
Hij rijdt echt als een nieuwe zonder overdrijven.

Gewoon lekker mee gaan rijden lijkt mij een goed plan! Nu met de Airscarf kan het dak nog eerder open lijkt mij. Ik ben benieuwd naar je bevindingen op lange termijn.

Bofkont zei:
Ik vind het juist wel weer wat, heerlijk stil toch weer in verhouding met het linnendakje.

En niet te vergeten weer meer plaatwerk om lekker de poetsdoek over heen te halen. :D

Ja gaat lekker of niet Thomas (tu)
Maar ik heb hem vooral voor de souplesse, hij pakt zo goed op icm die heerlijke automaat.

Beste Enzo,

Is absoluut ook de bedoeling, meer genieten minder ergeren, dat meen ik echt (tu)
Ja die airscarf is nieuw voor mij, dat ga ik ondervinden aankomende week.
Ja het dak kan ook eindelijk weer glimmen haha, deze obsidian schwarz is ook bijzonder dankbaar poets kleurtje.
Heb er nu al zin in!

Snelle wending in het verhaal, Wow! Het is totaal mijn ding niet qua model / interieurkleur / automaat voor een hobby auto.

Maar JIJ bent er blij mee en dat is wat telt! Ik wens je er veel fijne, veilige, zorgeloze kilometers mee (tu)

En uiteraard veel poetsplezier en de Bofkont upgrades zien we hier wel passeren B)

Leuke wagen, veel plezier ermee(tu)

Rood leer is zo’n item waar mensen een uitgesproken mening over hebben. Let maar op:T

Dat rode leer vind ik ook geweldig! Zeker een cabrio kan dat heel erg goed hebben. Hele dikke bak, gefeliciteerd (tu)

Bofkont zei:
Ja, die airscarf is nieuw voor mij, dat ga ik ondervinden aankomende week.

Het schijnt bijzonder fijn te zijn tot 100 km/h als ik onderstaande autotester mag geloven.

Met het dak geopend mag de nieuwe vinding van Mercedes zich bewijzen: de "Airscarf". Door een luchtrooster in de hoofdsteunen wordt warme lucht richting de voorruit geblazen. Deze wordt door de rijwind als vanzelf teruggeblazen en zo ontstaat een ring van warme lucht rondom de hoofden van de inzittenden. Al snel blijkt dat de Airscarf is als gezondheid: het mist pas als het er niet meer is. Eenmaal uitgeschakeld blijkt de rijwind knap koud en merken bestuurder en bijrijder hoe koud het buiten is. Het effect van de Airscarf is merkbaar tot ongeveer 100 km/u en het is van belang zo te zitten dat het hoofd (bijna) tegen de hoofdsteun rust.

Vooral een cabriorit bij koud weer, moet nog wel eens worden bekocht met kramp in de nek. Juist dit probleem wordt door de Airscarf perfect opgelost. Airscarf maakt het dus niet alleen mogelijk langer open te rijden, maar is zelfs bevorderlijk voor de gezondheid! Zoals de concurrentie het variodak van de SLK kopieerde, zal de Airscarf in de toekomst vast ook navolging krijgen.

Bron: https://www.autozine.nl/mercedes-benz/slk-2004-2011/autotest

Terug
Bovenaan