Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Beste BRG,

Ja de pagina's gaan snel momenteel :-D
Heb je wel gelijk in, ik moet wel een beetje anders worden met die waanzin van mij.
Nieuwere Italiaanse auto's zijn tegenwoordig verrassend goed afgewerkt hoor.

Beste Enzo,

Ja een Abarth is echt wel iets bijzonders.
Maar goed of het nu echt is iets voor mij daar twijfel ik ook wel aan.

ford--ka-cabriolet--2003-m-3.jpg

Over de 135i cabrio kan ik je zeggen: dat is echt een fijne stuurauto. En wat een vermogen. Hwt blijft gaan en gaan en gaan. En toch prima te cruisen, zo'n auto. Ik heb al meermaals gekeken naar zoiets, maar ik kan mijn e30 325iA cabrio niet missen, en wat moet ik.met twee cabrio's, maar hij staat hier hoog op het lijstje.

Gewoon eens proefrijden met zo'n Fiatje, ik kan er zelf niet lekker inzitten, en ik ben niet eens zo lang.

psst, https://witmerodijk.nl/te-koop/lotus-elise-series-ii-2002/983

IMG_4575_629919.JPG

:}

Beste Michel,

Ja die 135i is geweldig!

Beste Arno,

Oh hemeltje nee dank u.

Beste Uwbuurman,

Dat geloof ik direct met zo'n 135i, bijzonder bommetje ook.
Maar de wagen zit aan bovenkant budget, en qua uiterlijk vind ik de 1 serie cabrio nu ook weer niet zo geweldig om zelf te willen.
Ook die 306pk is geweldig, maar niet echt iets wat ik nu direct hoef te hebben.

Beste Gullwing,

Ja geweldig zo'n Lotus!
Maar die is wel heel erg spartaans, dat gaat hem never nooit niet worden.
Meer een auto voor Brent :-D

Beste BRG,

Bedankt voor je suggesties , de Opel GT vind ik zelf wel erg leuk, maar daar ga ik geen 17k op stuk slaan.
Vind vooral het interieur van de GT kwalitatief slecht.
De soliste is lekker uniek, maar vind ik persoonlijk helemaal niets..

Bijzondere wending weer! Er zijn natuurlijk al bijzonder veel suggesties gedaan, maar ik vind het ook altijd leuk om even mee te zoeken :)

Al eens nagedacht over deze opties?

Iets ouder, maar voldoet wellicht wel ongeveer aan wat je zoekt... 1992 Alfa Romeo Spider
0336877193014.jpg

De volgende generatie Z4 begint ook net onder de 20k te komen: 2009 BMW Z4
0336684130012.jpg

Heel wat anders, maar ook een leuke tweezits cabrio: 2004 MG TF

mg-tf-1-8-tf-120-stepspeed-automaat-hardtop-nl-auto

En zou een Boxster niet wat zijn? Deze heeft een bijzonder interieur: 1997 Porsche Boxster

0337440807022.jpg

0337440807021.jpg

Beste BRG,

Staat bij Gijs Jansen, goed adres ook!
Z3 coupe ben ik jaren en jaren fan van geweest , maar eigenlijk doet de wagen me niets meer tegenwoordig.

Beste Niels,

Bedankt voor je suggesties (tu)
Mooie wagens stuk voor stuk, een oldtimer gaat het sowieso niet worden, maar moet zeggen wel een bijzonder mooie Alfa.
MG-TF heb ik persoonlijk niet zoveel mee, het is vooral het interieur wat ik niet geweldig vind qua afwerking.
De E89 Z4 heb ik persoonlijk niet zoveel mee, maar is een mooi exemplaar.
Boxster ook leuk maar roept geen begeerte meer in mij op, was aantal jaren geleden nog wel.

De focus ligt momenteel echt op een SLK r171 280/350.

Hij is allang voorbij gekomen B)

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/slk-klasse/280-aut-7-memory-harman-airscarf-comand-xenon-compleet-27021680/details.html

Audi A4tdi zei:
Hij is allang voorbij gekomen B)

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/slk-klasse/280-aut-7-memory-harman-airscarf-comand-xenon-compleet-27021680/details.html

Inderdaad, met stip op één. Beetje van de vraagprijs af løllen en je hebt een hobbyauto voor het leven.
[sub](alhoewel dat, gezien je verleden, ook weer niet de bedoeling zal zijn? :T)[/sub]

Kilometerstand is wel hoog, misschien te hoog?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1259610113-mercedes-benz-slk-klasse-350-aut7-full-options-nap-zeer-moo.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Bij alle drie staat 'Einparkhilfe'. Was dat er in die tijd al? Ben eerlijk gezegd niet kapot van de aangeboden auto's, zo maar een gevoel.

Beste Audi A4,

Ja die is geweldig met die lage kmstand.

Beste Haarr,

Haha inderdaad, niets is voor altijd :}

Beste JoostM,

Ja die had ik al gezien, op de foto vrij netjes zeker gezien de best hoge kmstand.
Prijstechnisch daardoor wel weer zeer interessant.

Beste Kristian,

Ja mooi!!
Maar invoeren heeft niet mijn voorkeur, ik wil eigenlijk een Nederlands exemplaar.
Maar ik sluit niets uit als ik niets kan vinden.

Beste Speedtouch,

Altijd moeilijk een auto beoordelen vanaf de foto, die ervaring heb ik inmiddels wel.
Een echte nette auto vinden blijft gewoon moeilijk.

speedtouch zei:
Bij alle drie staat 'Einparkhilfe'. Was dat er in die tijd al? Ben eerlijk gezegd niet kapot van de aangeboden auto's, zo maar een gevoel.

Daar worden gewoon de parkeersensoren mee bedoeld, lijkt me.

Nog even sparen dan maar

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-slk-55-amg-dealer-onderhouden-benzine-grijs-30d9a549-1aed-40b9-ba68-75b719a34101?cldtidx=2

Speedtouch zei:

Ik heb juist auto's gezocht die door een particulier zijn aangeboden. Doe ik persoonlijk liever dan bij een handelaar met gladde praatjes die hem iets te netjes oppoetst. Bij een particulier krijg je doorgaans meteen wel een gevoel (hoe ziet zijn huis eruit, type verkoper etc.) bij de auto.
Dat de foto's wat minder spreken is ook logisch want de gemiddelde particulier is vaak geen fotograaf. Daar moet je dan even doorheen kijken.
Prijstechnisch kan het ook interessant zijn, zeker aangezien er niets ingeruild hoeft te worden.

Import heeft ook niet direct mijn voorkeur maar de markt voor een SLK met V6 is in Nederland wel erg klein natuurlijk.

Beste Audi A4,

Pfff ja een SLK 55 AMG is natuurlijk geweldig!
Geluidje ook hoor, geregeld mee mogen maken met de slk club.
Maar zoiets hoef ik echt niet, dat is mij te.

Beste Kristian,

Absoluut waar, de markt in Duitsland is gewoon veel groter met dit soort auto's.
Particulier kopen kan prima is mijn ervaring, precies zoals je zegt, met handelaren is het altijd maar afwachten.

@ Enzo Ferrari

Het woord "momenteel" zegt alles denk ik B)

"Bezit van de zaak is eind van het vermaak" is toch het gezegde, lekker blijven zoeken dan! Zeker nu het nog geen cabrio weer is, al is dat wellicht wel interessant voor de aankoopprijs.

@Smarter,
Voor dat geld kun je toch ook wel een 225pk Quattro op de kop tikken?

Zo is het Enzo :-D

Beste Audi A4,

Absoluut waar, mijn oma sprak vroeger al die wijze woorden toen ze nog leefde in het begin van mijn auto carriere.
Die wist precies hoe ik ben :T

Beste Smarter,

Zeker fraai, maar dan idd een 225 quattro.
Maar heb absoluut liever een SLK R171.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-sl-500-youngtimer-leder-navi-xenon-benzine-blauw-f9a9d00b-da80-4da8-93ff-b9c763e0cfe5?cldtidx=11
Wellicht al voorbij gekomen? Ik twijfel overigens over kleurverschil tussen de kop en de linker deur

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-sl-350-roadster-sl-automaat-comand-xenon-park-troni-benzine-grijs-3976569b-c702-454e-b1e8-71f4c8b4cbd3?cldtidx=3

Beste Audi A4,

Oei die SL die bij Stern binnenkomt is mogelijk wel heel erg interessant.
Die 1e groene van Vaartland is vaker voorbij gekomen al deze week, foute velgen en brrr geen vaartland auto AUB.

Beste Enzo,

Heb je wel een punt, de SL R230 is wel een lompzware auto.
Vind het nog steeds een bijzonder fraaie auto, maar qua kosten weet ik het niet of ik het wel aandurf.

Daarom, beter een r129

fullsizeoutput-1e4e-large.jpg

https://www.500e.nl/autos/mercedes-benz-sl-320-toermalijngroen-r129/ :}

Heerlijk om dit te lezen :) Met dank aan de verwijzing door White. Leuk dat mijn S4 ter sprake is gekomen, maar daar wil ik nog geen afscheid van nemen. Dit jaar al meerdere keren op zonnige zondagen dakloos onderweg geweest. Daarnaast past-ie niet in het budget dat Bofkont heeft afgegeven. Vorig jaar taxatie: zeer goede staat, volledig fabrieksorigineel, nergens spuitwerk en waarde 26k. Was erg in mijn nopjes met de vele complimenten die de taxateur gaf voor staat van de lak. En nog altijd mensen die op basis van het nummerbord denken dat de auto pas paar jaar oud is, terwijl er toch al bijna 12 jaar (en 88.000km) zijn verstreken vanaf de productielijn.

Bofkont, ik hoop dat je net zo'n snoepje vindt als mij is gelukt, maar dan in model naar jouw keuze! R129 lijkt mij zeer veel betere besteding van de spaarcenten dan een R171. Waardevast, zo niet stijgend. Die groene van Marco Hof (tu) en dan heeft Güllwing met zijn allereerste reactie meteen spijker op zijn kop geslagen.

Prachtige R129 in bijzondere kleurstelling (hoewel ik niet zo van een grijs interieur ben, vergeelt vaak een beetje op hogere leeftijd). Valt ook binnen Bofkonts budget, maar gezien de leeftijd van de auto kunnen er wel meer kosten aan komen. Ik denk dat een R171 wat dat betreft een verstandiger keuze is, bij een goed exemplaar blijft het dan bij poetsen en rijden.

Bovendien lijkt mij dat je een R129 beter in een garage kunt stallen dan onder een carport.

BENZine zei:
Prachtige R129 in bijzondere kleurstelling (hoewel ik niet zo van een grijs interieur ben, vergeelt vaak een beetje op hogere leeftijd). Valt ook binnen Bofkonts budget, maar gezien de leeftijd van de auto kunnen er wel meer kosten aan komen. Ik denk dat een R171 wat dat betreft een verstandiger keuze is, bij een goed exemplaar blijft het dan bij poetsen en rijden.

Bovendien lijkt mij dat je een R129 beter in een garage kunt stallen dan onder een carport.
In sommige gevallen is een carport nog beter dan een garage. Voordeel van een carport is dat het er meestal waait. In tegenstelling tot een (onverwarmde) garage. In dat geval is een carport te prefereren boven een garage. De r129 is hier al eerder voorbij gekomen en dit is echt een plaatje om te zien. Zeker voor die prijs ga je elders geen mooiere vinden. Wellicht gewoon eens de stoute schoenen aantrekken en er mee gaan rijden Bofkont.

R129 , sl 500 facelift , panoramadak wellicht aan de hoge kant van het budget maar staat er al best een tijdje dus wie weet ? https://www.cormillenaar.nl/mercedes-benz/sl-klasse/cabrio-sl-500-v8-vele-extras/occ3052205

hmm lees nu dat panoramadak niet inbegrepen is en 2500 extra kost .... dan wordt het wel wat erg veel geld . op naar de cubanite sl350 bij Stern A'dam dan maar ;o)

De auto’s van Bofkont zijn altijd dikker dan af fabriek, is het niet een tweede lak, dan is het wel een vierde last was.

Een verwarmde garage is niet altijd beter dan onverwarmt.....kan namelijk in de basis meer vocht in de lucht zitten. Ventilatie is belangrijker.

slots zei:
R129 , sl 500 facelift , panoramadak wellicht aan de hoge kant van het budget maar staat er al best een tijdje dus wie weet ? https://www.cormillenaar.nl/mercedes-benz/sl-klasse/cabrio-sl-500-v8-vele-extras/occ3052205

Verkeert in algeheel goede staat. Lijkt mij wat anders dan uitermate verzorgde conditie. Mijn vermoeden is dat in deze auto de komende jaren heel veel geld aan onderhoud gaat zitten. Het is maar een vermoeden.

$_20.jpg

$_20.jpg

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=255270481&adLimitation=ONLY_DEALER_ADS&ambitCountry=DE&categories=Cabrio&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&maxMileage=125000&maxPrice=20000&maxSeats=2&minFirstRegistrationDate=1990-01-01&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=DESCENDING&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&withImage=true&searchId=16f2e024-ab1a-d29d-77bc-7b170967bc15
Toch wel fraai, alleen dat hout 8-)

Ik heb ooit een E93 voorgesteld. Een heerlijke cruiser die aan al Bofkonts eisen voldoet. Maar ik trek die aanbeveling terug. Koop maar een SLK, daar heb je je zinnen op gezit.

Beste Gullwing,

Hij blijft prachtig die groene R129 van Marco (tu)

Beste Nico,

:-D

Beste Ketellapper,

Bedankt voor je reactie, een prachtig exemplaar heb jij daar met die S4, zeldzaam netjes ook.
Gullwing heeft absoluut een goede tip met die R129, maar ben er niet zo zeker van als ik zoiets wil rijden.

Beste F Mitsi,

Absoluut waar!

Beste Benzine,

IK weet wel zeker dat een SLK of andere kleine roadster beter bij mij past dan een R129.
Ook de luxe die een R171 trekt mij eerlijk gezegd heel erg, nek en stuurverwarming vaak/navigatie/ nieuwere 7G tronic automaat etc etc etc
En vooral die 350 V6 met 272pk is een bijzonder fijn blok! souplesse te over om heerlijk rustig te cruisen en een beest als het moet.

Beste Michel,

Eens, de carport tocht altijd mooi door, maar heeft absoluut ook zijn nadelen, met harde wind slaat de regen erbij mij wel in, ik woon op de weilanden dus geen enkele beschutting. Ja ik zou graag eens in die R129 van Marco rijden, een mooier exemplaar ga je voor dat geld niet vinden dat weet ik zeker, maar ik er pas in rijden als ik ook helemaal zeker van mijn zaak ben, en dat ben ik zeer zeker niet.

Beste Slots,

Zo op het oog een fraai exemplaar , en zelfs ook nog een facelift.
Ja die SL 350 bij stern ben ik toch wel heel erg benieuwd naar.

Beste A3 White,

Haha ja mijn laatste Z4 zeker met een voorbumper die in totaal 6x opnieuw is gespoten, daar ben ik gewoon helemaal klaar mee.
Ik heb absoluut geen zin meer in die spuitklussen, heerlijk wassen en waxen en rijden is mijn doel.

Beste Phaeton,

Dat idee heb ik gek genoeg ook, maar goed een R129 is sowieso niet een goedkope auto om te rijden, helemaal de 500 niet.

Beste Carfanatic,

Zeer fraaie E89 , maar heb er gewoon niet zoveel mee als met de E85.
Interieur is wel weer prachtig van de E89.

Beste Twix,

Absoluut waar, maar ik heb gewoon wat minder met een E93, vind ze zeer zeker wel fraai hoor.
Maar dan heb ik liever zoiets.
https://www.autotrader.nl/auto/bmw-3-serie/2002/elspeet/8hbac/bmw-3-serie-330-cabrio-330ci-executive-navigtelefo/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
https://www.autotrader.nl/auto/bmw-3-serie/2005/putten/92m8z/bmw-3-serie-325-325ci-192pk-cabriolet-automaat-hig/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

slots zei:

hmm lees nu dat panoramadak niet inbegrepen is en 2500 extra kost .... dan wordt het wel wat erg veel geld . op naar de cubanite sl350 bij Stern A'dam dan maar ;o)
Is wel behoorlijk aan de prijs zeker met dat panoramadak.

Terug
Bovenaan