Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Bofkont zei:
Beste Diante,

Haha ja dat is natuurlijk ook zo, maar ze is absoluut tevreden met haar bescheiden Hyundai I30 station.
Moet ook zeggen prima auto!

Die SL R230 van Vaartland valt eigenlijk al gelijk af met die grote wielen die er niet onder horen, ben ik bijzonder gevoelig voor.
Deze heb ik natuurlijk al zo vaak voorbij zien komen met mijn zoektocht.

Die R129 vind ik een fraaie nette auto, alleen wil ik absoluut het facelift model met minimaal de nieuwere M112 280/ 320 V6 motor.
hoezo de 280/320? De 300-24 is net zo goed, zo niet beter. Enige reden voor mij om voor de 320 te gaan zouden de stoelen betreffen.

Bofkont zei:
Beste Majortom,

Absoluut waar :-D
De zoektocht is echt leuk!
Dat neurotische naar perfectie zal altijd wel wat blijven vrees ik, maar goed ik moet het wel wat meer loslaten, tenminste dat probeer ik.

Zolang je ervan geniet, moet je gewoon lekker jezelf blijven.....als dat letten op alle kleine details jouw ding is, dan is dat gewoon zo....Daar kunnen anderen van alles van vinden, maar dat is eigenlijk volstrekt onbelangrijk:}

Beste Ibud,

Bedankt voor je reactie!
Tja niets zo persoonlijk als voorkeur en smaak, ik vond mijn Z4 juist geweldig :D
Die merlot rode E85 vind ik idd ook geweldig, in Duitsland destijds toen eentje bekeken, die was helaas zo afgeleefd.
Een R230 SL is eigenlijk wel mijn droom auto, maar goed ik wil dan ook een mooi fris exemplaar, is toch nog best lastig hoor met met mijn budget.
Een CLK 55 AMG van het model A209 bedoel je?? is financieel ook niet haalbaar en praktisch bijna niet te koop.

Ik denk overigens dat zo'n R230 SL misschien budgettair wat moeilijker ligt, maar als je een niet al te bont/creatief/gepimpt exemplaar koopt is de afschrijving waarschijnlijk verwaarloosbaar.
Hetzelfde geldt ook voor de R129, die ik in de juiste kleur (zilvergrijs) met een juist interieur ook steeds mooier begin te vinden.....
Ik ben normaal gesproken geen Mercedes fan maar deze modellen (mits zonder AMG spoilers en ander poespas) begin ik de laatste jaren steeds aantrekkelijker te vinden....
Met de 3.0 liter zescilinder zijn het ook nog auto's die qua gebruik nog enigszins binnen de perken blijven al zal het kwieke weggedrag van de Z4 natuurlijk gemist worden.....

Is deze SL 320 bij Marco Hof niets?

fullsizeoutput-1e48-large.jpg

Die groene r129 is absoluut geen project kan ik je uit eerste hand vertellen. De foto's doen hem geen recht. Dit is echt een top exemplaar en een erg mooie kleurencombinatie met dat grijs en groen. Als Bofkont nog een keer een r129 wil moet hij het nu doen. Anders gaat het niet meer gebeuren. Ze worden alleen maar steeds duurder momenteel en de mooiste exemplaren worden steeds schaarser. En aangezien Bofkont nog wel eens wisselt is een auto die niet afschrijft ook wel erg prettig:}

Bofkont doet het rustig aan maar neemt snel beslissingen......een week de emmer met sop niet buiten en de buren bellen slachtofferhulp. Carclean stuurt al coupons en de action zit met witte sponsjes in hun maag.

Nee, dit is niet goed, ik zie tijdens de gemeenteraad verkiezingen een relletje ontstaan.

Beste Majortom,

Ik denk dat je gelijk hebt, sowieso wil ik een compleet origineel exemplaar en niets anders!
AMG pakket of een echte AMG ambieer ik ook niet, de wagen moet gewoon lekker vlot en soepel zijn.
Ja dat kwieke weg gedrag ervaren is nog wel een puntje, dat zal een SL nooit doen, die heeft heel andere kwaliteiten, comfort!
Het gekke is dat de CLK gewoon beide niet heeft, zowel comfort als dat kwieke niet, bevreemde me zo.

Beste Caspian,

Ja die van Marco Hof is een pareltje, en zoals Michel zegt is deze gewoon perfect, dat zijn al zijn wagens , dat weet ik 100% zeker.
Ik denk ook dat Michel gelijk heeft, de prijzen zullen enkel nog alleen maar stijgen van de mooie nette exemplaren zoals deze.
Maar ben er niet zo zeker van dat ik wel een R129 zou willen hebben nog, vind ze wel bijzonder mooi hoor, de grote voorkeur gaat dan toch uit naar een R230 SL zijn opvolger.

Beste Thomas,

Heb je inderdaad een goed punt, projecten heb ik geen zin meer in, natuurlijk heeft een auto van 1994 wel zaken als onderstel etc etc wat zijn aandacht behoeft, maar dat is niet perse een probleem. Belangrijkste voor mij is dat de auto mooi strak is zowel binnen/buiten.

Beste A3 White,

Haha geniaal :D
Nu met aanbreken van het voorjaar gaan ze dat vast denken, s'winters doe ik bar weinig hoor.
Ik kan altijd de Hyundai eens goed doen, geen overbodige luxe kan ik je vertellen.

Bij de R129 betaal je nu al een deel 'verzamelaarswaarde'. Dat is leuk als je een verzamelaar bent of een auto ziet als belegging, maar als je bang voor de bucks wil koop je momenteel geen R129 maar een R230. Check deze, nauwelijks duurder dan die SL320, minder kilometers op de teller, jonger, en een 5 liter V8, moet ik nog meer zeggen? : https://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/mercedes-benz/sl-klasse/r230-sl-500/occ4068658-9889d

Bofkont zei:
Een CLK 55 AMG van het model A209 bedoel je?? is financieel ook niet haalbaar en praktisch bijna niet te koop.

Het was even zoeken inderdaad naar een goeie, maar zoiets is niet verkeerd met zo'n lekker hamerende V8 erin. Kun je gelijk door naar Italië:-D
https://www.autolina.ch/auto/x/1660644

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Kijk is naar de glans van de voorbumper en de overige beplating. Gezien? Goed, dat kun je dus vanaf nu niet meer "unseen".
Die is ook nooit glanzend geweest. Dus dat is geen argument. Next!:}

Ik geloof overigens ook niet dat de r129 de auto voor Bofkont is. Maar mocht hij wel in de race zijn dan was dit wel een Bofkont waardig exemplaar geweest. Mooier dan dit in die prijsklasse ga je niet vinden. De r129 is te oud om te voldoen aan de eisen van Bofkont.

De r230 is ook mooi maar mist wel de uitstraling van de wr129. Ik heb er zo nu en dan wel met een schuin oog naar gekeken maar als deze niet bij een gerenommeerd bedrijf vandaan komt zou ik het niet aandurven. Vaartland zou ik bijvoorbeeld met een grote boog omheen lopen. Je weet wat ze zeggen. Niets zo duur als een goedkope Benz:}

Die van PW staat bij zo'n vertrouwd adres. Auto Timon.

lexus-is-cabriolet-250c-executive-cabriolet-250c-executive.jpg

https://www.autowereld.nl/lexus/is-cabriolet/250c-executive-1e-eigenaar-absolute-nieuwstaat-26824446/foto.html

Moeten alleen ff nieuwe matjes in!

Nou Bofkont, ik lees even je topic niet en er is weer veel gebeurd! Begrijpelijk dat de Z4 weg ging, althans vanuit jouw perspectief dan :D en fijn dat de deal zo snel rond was!

Een R230 is zeker een mooie kar. Ik herinner me hoe gek je was op je vorige R170, en ik denk dat alle "pijnpuntjes" die je bij die auto had niet van toepassing zullen zijn op deze generatie SL dus wat dat betreft denk ik dat je er echt blij van zult worden. En je leeft natuurlijk maar één keer dus als het financieel enigszins haalbaar is zou dat voor mij een no-brainer zijn.

Oh en om nog even in te spelen op de post van Arno S: misschien zou een Lexus SC 430 nog het overwegen waard zijn?

€ 18.900,00
https://link.marktplaats.nl/m1253280235

$_85.JPG

Maargoed, er is zo veel leuk spul te koop.. ik lees wel weer wat het uiteindelijk geworden is :) veel plezier en succes met de zoektocht (tu)

Dit nog iets?

https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi-s4-cabriolet-4-2-v8-quattro-344pk-automaat-leer-n-benzine-rood-87a30651-9728-4c1c-a37b-ad27b3782266?cldtidx=2

Beste Thomas.

Zoals Michel al terecht aangeeft die kunststof bumper hoort mat te zijn.
Heel eerlijk gezegd denk ik ook niet dat de R129 een auto voor mij is.

Beste Michel,

Ja die van Vaartland laat ik sowieso staan met die foute wielen.

Beste Phaeton,

Ja mooi exemplaar die van Timon, maar dan die uitlaten *-)
Verder geheel eens (tu)

Beste Arno,

Bijzonder mooi exemplaar die Lexus IS250 cabrio, al eens vaker naar gekeken ook.
Maar voor dat geld moet er toch echt een SL komen, sorry.
De Lexus lijkt me wel een veel meer een verstandige koop, qua techniek onderhoud, maar dat is voor mij niet doorslaggevend.

Beste Zadelsnuiver,

Ja soms kan het snel gaan :D
Lexus SC430 vind ik tof, maar ook voor dat geld heb ik toch echt liever een R230 SL.
De R230 SL is mijn droom auto, maar met mijn budget weet ik niet of het verstandig is, kan bijzonder duur zijn me wat problemen.
Wellicht moet ik dan nog even iets langer door sparen, een wagen kopen van mijn laatste centen is iets wat ik niet wil.

Audi A4TDI,

Ja geweldig! Had hem ook al gezien, bijzonder mooi exemplaar.
Maar om heel eerlijk te zijn gaat de grote voorkeur uit naar een 2 zitter.
Maar deze is zeker het overwegen waard.

https://cdn.autotrack.nl/38057851/0-MOR-1426468833.jpg Ik weet niet hoe het anders moet Bofkont, ben niet zo goed met computers. Wel een leuk ding :)

Beste MR PMG,

oh sorry nee geen soliste, is eigenlijk een opel GT maar dan meer comfort gericht en de Amerikaanse markt.
Vind het helemaal niets.
De GT zelf vind ik nog wel fraai.

Ik ken iemand die twee SL's heeft gehad en nu een SC430. Die laatste zou ook mijn keus zijn. Of die knalrode S4, heel gaaf!

Beste Barri,

Het is ook niets anders dan persoonlijke voorkeur, de SC430 is kwalitatief ongetwijfeld echt beter.

Al even via de WhatssApp gemeld, maar volgens mij is dit toch echt de Bofkont wagen in alle facetten. Chique, V8, cruiser, bijzondere kleur, bijzonder model, cabrio, eerste eigenaar, acceptabele km-stand, etc. etc:

0326061027002.jpg

0326061027004.jpg

https://www.autoscout24.de/angebote/cadillac-xlr-4-6-v8-bvlgari-1-hand-navi-brd-fahrzeug-benzin-grau-30e8fe74-ece3-43ac-8a95-914e15c92d61?cldtidx=1

Volgens mij doet de afwerking en wellicht ook de rijeigenschappen niet aan de eisen van Bofkont. Wel een erg leuke en hier vrij unieke wagen.

Sketcher zei:
Volgens mij doet de afwerking en wellicht ook de rijeigenschappen niet aan de eisen van Bofkont. Wel een erg leuke en hier vrij unieke wagen.
Volgens mij zijn de rijeigenschappen van een Cadillac grotendeels gelijk aan Mercedes. Sterker nog, deze Cadillac werd enorm gewaardeerd om zijn variabele dempers, die het comfort tot een enorm hoog niveau brengen. Oftewel, volgens mij past hij qua karakter prima bij Bofkont:

Serieus geinig ding, die Caddie. Maar 1654 kg, good gracious!

En zoals al eerder door iemand aangegeven, ik denk dat Bof uiteindelijk toch weer bij een Z4 uitkomt, maar dan eentje die wel helemaal naar de zin is.

Die Caddy XLR is een serieus leuke wagen, alles wat je er ook van leest moet het ook een geweldige wagen zijn.
Maar persoonlijk heb ik dan toch echt weer liever een SL, ja die magie van de ster heeft me wat verblind, ik geef het toe.

Denk dat je daar wel een goed punt hebt Schaduw, een E85 Z4 staat zeker nog op het lijstje.
Maar persoonlijk ben ik me momenteel wat meer aan het orienteren op SLK R171 280/350.
Een facelift 200 zou ook nog kunnen die heeft 184 pk en de vernieuwde turbo motor ipv de oudere 163 kompressor.

XLR is waanzinnig, volgens mij een Corvette onderstel. Maar ja, niet Duits.......deze kan niet veel minder waard worden. Nog vrij exclusief ook.

As White,

Exclusief zeer zeker!
In het verleden wel meerdere testen van gelezen, en het is absoluut een zeer goede wagen die niets onder doet voor de SL.
Wellicht puntje interieur afwerking dat de Benz iets beter scoort.

Bofkont zei:
As White,

Exclusief zeer zeker!
In het verleden wel meerdere testen van gelezen, en het is absoluut een zeer goede wagen die niets onder doet voor de SL.
Wellicht puntje interieur afwerking dat de Benz iets beter scoort.
Echter zit deze standaard vol met gimmicks. Zelfs een HUD!

PS. mijn hart huilt wel een beetje bij de gedachte van een 4 cilinder SLK als je ook in dit soort pracht kan rondrijden... :( Zeker als je komt vanuit die geweldige 6-in-lijn.

Beste Thomas,

Ja klopt van die HUD, zat net wat andere advertenties te bekijken zag ik het ook.
De grote voorkeur gaat uit naar een V6 SLK eigenlijk, maar een 4 cilinder 200 turbo facelift is een mogelijkheid.
Veel hangt af van de staat van de wagen, ik heb liever een zeer nette 200 dan een slordige net niet SLK met V6.

Beste Klieder,

Ja mooie wagen!
Pagina terug is de suggestie ook al eens gedaan, persoonlijk denk ik niet dat de R129 helemaal bij mij past.
Maar vind ze echt wel mooi, en deze staat bij een goed adres.

Het is jammer dat Gijs Jansen allemaal van die karige uitvoeringen heeft staan momenteel, dat is wel een adresje om in de gaten te houden.

Beste Funf,

Zeer zeker! ik ken Gijs ook persoonlijk, bijzonder mooie auto's heeft die altijd.
Ook niet gek ver bij mij vandaan.
Ach ik heb de tijd, wil niet overhaast een auto kopen.

Beste Funf,

Dat is waar, maar heb ook geen zin in verplichtingen, maar kan hem altijd vrijblijvend eens een belletje doen.

Ja mooi Nico!
Deze is een paar pagina's terug al eens gepost, maar is volgens mij geen origineel NL exemplaar.
En zit qua prijs dan wel vrij hoog vind ik persoonlijk weer.
Maar qua kleur en opties bijzonder mooi, deze is wel om in gedachten te houden.

Bofkont zei:
Beste Klieder,

Ja mooie wagen!
Pagina terug is de suggestie ook al eens gedaan, persoonlijk denk ik niet dat de R129 helemaal bij mij past.
Maar vind ze echt wel mooi, en deze staat bij een goed adres.

Ok, duidelijk. Had het niet gezien en heb ook niet het hele topic doorlopen. Crossfire is niks he? Die zijn goed, goed uitgerust en netjes qua prijs.

Beste Klieder,

Geeft niet, er staat inmiddels zoveel begrijp dat je dat niet allemaal wit lezen.
Nee een Crossfire is zeer zeker geen optie, niet onaardig, maar als ik die kant op wil koop ik absoluut een R170 320.

Bofkont zei:
Ja mooi Nico!
Deze is een paar pagina's terug al eens gepost, maar is volgens mij geen origineel NL exemplaar.
En zit qua prijs dan wel vrij hoog vind ik persoonlijk weer.
Maar qua kleur en opties bijzonder mooi, deze is wel om in gedachten te houden.

Ja dat risico loop je uiteraard wel als je een auto voor Bofkont zoekt....

Maar het is een vraagprijs he. ;)

Bofkont zei:
De grote voorkeur gaat uit naar een V6 SLK eigenlijk, maar een 4 cilinder 200 turbo facelift is een mogelijkheid.
Veel hangt af van de staat van de wagen, ik heb liever een zeer nette 200 dan een slordige net niet SLK met V6.

Gewoon rustig de tijd nemen voor de zoektocht, er komt vanzelf een goede V6 voorbij. Als je een V6 wilt en gewend bent, kun je beter ook geen compromis sluiten. Anders heb je straks duizenden euro's gestopt in het verfraaien van een 200 en denk je steeds: 'had ik maar'.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Al even via de WhatssApp gemeld, maar volgens mij is dit toch echt de Bofkont wagen in alle facetten. Chique, V8, cruiser, bijzondere kleur, bijzonder model, cabrio, eerste eigenaar, acceptabele km-stand, etc. etc:

0326061027002.jpg

0326061027004.jpg

https://www.autoscout24.de/angebote/cadillac-xlr-4-6-v8-bvlgari-1-hand-navi-brd-fahrzeug-benzin-grau-30e8fe74-ece3-43ac-8a95-914e15c92d61?cldtidx=1

Alsjeblieft zeg! Die tent ben ik binnen geweest om even het toilet te gebruiken. We zouden daar 2 weken geleden een afspraak hebben met een verkoper, vond ik al wat vaag maar de maat waarmee ik was had gebeld dus dacht: Prima zal wel, daar aangekomen (10 minuten te laat door een uitgelopen bezichtiging ervoor) werden we in de wachtkamer gezet, die van de tandarts is nog gezelliger. *-) Toen wij vroegen of we even snel in de showroom mochten kijken was het: "Nee, jullie verkoper komt er straks aan." Aangezien deze auto niet als eerste op het lijstje stond en de rare manier van werken (en ook de "ambiance" daar aanwezig) maakte dat we na het toiletbezoek weer de auto ingestapt zijn.

@Bofkont: Wat een wending, ik verwachtte een nog iets langer verblijf van de Z4 maar zoals je ziet is iedereen net zo benieuwd als jij waarschijnlijk wat er gaat komen! :)

Beste Schaduw,

Idd je hebt gelijk (tu)
Het is absoluut een prachtig exemplaar, alles klopt zo op de foto's.

Beste Nico,

Ja dat is idd waar, toch bedankt voor de tip!
Deze hou ik zeer zeker wel in gedachten.

Beste IBud,

De nieuwere 200 turbo schijnt wel heel fijn te rijden, maar goed dat moet ik eerst eens ervaren.
Met 184pk is mij die vlot zat. Natuurlijk is een 350 met 272pk weer leuker :D
We zullen zien, ik wil rustig mijn tijd nemen, deze week kom ik helaas toch nog nergens aan toe om iets te bezichtigen.
Andere verplichtingen en uiteraard werk.

Terug
Bovenaan