Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Pas geleden mijn Optimate druppellader verkocht. Fijn ding, hield de accu van m’n R100RT in een goede conditie. Had er een kabeltje bij met oogjes, deze had ik vast gemonteerd aan de accu en de kabel verstopt aan een framebuis. Als je dan thuis kwam had je in 2seconden de druppelaar weer aangesloten. Ideetje?

Bofkont zei:
Vandaag stond operatie stuurhuis dus op de agenda, vanmorgen 05:30 vertrokken richting Monchengladbach

Beste Bofkont, wat is de naam van het bedrijf uit Monchengladbach?

Absoluut Velthuis(tu)

Beste Eerikk,

Ah juist slim gedaan!

Beste Phaeton,

Volker Rothschenk ( Brand und Partner ).

Prijs is €565,-

Het adres en telefoonnummer:

Mülforterstr. 235, 41238 Mönchengladbach.

Tel.02166-83833 /0163-8383839

Door omstandigheden deze week moest ik echt van huis en de Z4 was de enige beschikbare auto.
Flauw zonnetje en de dagen ervoor veel regen dus de wegen weer vrij van pekel, graadje of 5/6 best fris om open te rijden maar was best fijn even.
Het uitlijnen stond altijd nog op de agenda na de stuurkolom revisie, dus dat ook gelijk even geregeld, was ook geen overbodige luxe, zowel voor als achter stond hij aardig buiten zijn waardes.
Al met al toch echt wel even lekker om de auto uit te laten, alles even echt goed warm gereden.

IMG_20180130_094826 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180131_081526 by bofkont OEM, on Flickr

Ja vies is de wagen zeer zeker geworden Nico :D
Maar helaas nog geen tijd gehad de wagen te wassen, dat zit nog even.
Maar 6 februari moet ik ook weer op pad met de Z4 voor een kleinigheidje, dus ik denk dat ik nog even wacht.

Even terug gelezen. Italië is zeker aan te raden. Mooi land, mooie omgeving, mooi uitzicht, mooie wegen. Ik zeg doen! Zou er volgend jaar zo weer heen gaan met de Alfa.
Alleen al de snelweg náár italië met van die heerlijke bochten naar links, rechts, links, rechts op de autobahn. Denk er nu nog aan terug.
Oostenrijk is ook een mooi land om doorheen te rijden (Y)

Beste Hellracer,

Wil eigenlijk zoveel mogelijk binnendoor reizen met het dak eraf.
Snelwegen doe je mij geen plezier mee.
Oostenrijk ben ik ook nog nooit geweest net zoals Italië, het ligt er een beetje aan waar mijn kameraad heen wil, moeten we nog even samen uitpluizen.

Bofkont zei:
Beste Hellracer,

Oostenrijk ben ik ook nog nooit geweest net zoals Italië, het ligt er een beetje aan waar mijn kameraad heen wil, moeten we nog even samen uitpluizen.

Vergis je niet. Zuid Duitsland is nog geen Italië. Als je niet via de autobahn wilt moet je echt genoeg tijd nemen. Zeker de terugweg is toch wel vaak: "snel naar huis".
En de Autostrada is geweldig. Tenminste, rondom de bergachtige plekken. Zeker van Milaan naar Genua is geniaal. Dat heeft weinig met een snelweg van doen, meer met een circuit. En vergis je niet in de 80-jarige oma in haar Panda. Die gaat harder de bocht om dan jij :D

Denk dat je gelijk hebt Thomas (tu)
Heb ook geen enkele ervaring in dit soort reizen, mijn kameraad gelukkig gigantisch veel.
Maar ach het zijn van die dromen, heerlijk op je gemakje van dorp naar dorp binnen door toeren in het mooie buitenland.
Dat wil ik echt nog eens doen.

Ja die locals rijden je helemaal zoek, zij mijn kameraad ook al, werd zijn GTA compleet zoek gereden door de panda's en punto's :}

Vandaag prachtig droge dag en heerlijk droge vorst, dak los en mooi achteraf wegen genomen.
Het was -4 maar met de kachel op standje nucleair en de stoelverwarming aan was het eigenlijkprima te doen.
Wegens omstandigheden moest ik echt weg en had alleen de Z4 tot mijn beschikking.
IMG_20180207_112019 by bofkont OEM, on Flickr

Beste Mechanix,

Valt mee , wegen waren redelijk schoon met die mooie droge vorst.

Beste Elzinga,

Ja ging echt prima! was echt even genieten zelfs.

Beste Arno S,

Hier in het forum gedeelte laten we normaliter de discussie los die we voeren op op de voorpagina.
Zeg nu maar gewoon even wat je dwarszit kunnen we het wellicht even uitpraten ;)
Ik laat mij ook van mijn beste kant zien in het topic van jou, het zou je sieren dat hier ook te doen of gewoon niet te reageren.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Bofkont zei:
Beste Hellracer,

Vergis je niet. Zuid Duitsland is nog geen Italië. Als je niet via de autobahn wilt moet je echt genoeg tijd nemen. Zeker de terugweg is toch wel vaak: "snel naar huis".
En de Autostrada is geweldig. Tenminste, rondom de bergachtige plekken. Zeker van Milaan naar Genua is geniaal. Dat heeft weinig met een snelweg van doen, meer met een circuit. En vergis je niet in de 80-jarige oma in haar Panda. Die gaat harder de bocht om dan jij :D

Moet je dat nu echt benoemen?

Bofkont, als je dan in Genua bent dan pak je de boot naar Corsica of naar Sardinië. Van Bastia naar Porto Vecchio,dan Bonifacio en door naar Ajaccio. Ik beloof je dat je van oor tot oor gaat grijnzen. Sardinië? Rij binnendoor van Olbia naar Valledoria. Zelfde verhaal. Of van Grosseto naar Rimini. Heerlijk door het binnenland.

Of eens naar het meer van Lugano sturen richting Porlezza. Toeren rond het Lago Maggiore........

Beste MR PMG,

Bedankt (tu)
Was echt lekker ook even, nu nog even wat vorstvrij weer zodat ik hem even weer goed kan wassen.
Trouwens die Avatar foto van die overheerlijke fiat coupe 2.0 20V van je is dat bij Fiat Bovenkamp Vledder??

Hallo Bofkont, dat is bij Fiat Bovenkamp idd. 2 jaar terug heb ik deze coupé daar gekocht. Jan Bovenkamp is een echte liefhebber van z’n eigen merk en een aardige kerel. Volgende week breng ik m’n auto weer naar Vledder voor een beurt + apk.

Ah wat leuk!
Ik ken Bovenkamp persoonlijk, idd een bijzonder aardige man en bovenal Fiat liefhebber!
Mijn vader en Opa zijn tientallen jaren vaste klant hier geweest, heb in het verleden zelf daar een 155 1.8 16v sport gekocht.
Was een bijzonder goede auto. Het is dan ook een uiterst betrouwbaar bedrijf met nog ouderwetse echte service.
Jan Bovenkamp zijn beste kameraad is weer een directe collega van mij, kun je zien klein wereldje weer :D

In de winter rijd je normaal geen auto? En heb je warme ventilatie rondom je nek? Anders lijkt het me maar een koude boel met de kap los, zeker gezien de schrale oostenwind

Mooi verhaal Bofkont, zeker een klein wereldje. Ik ben ook een zeer tevreden klant van Bovenkamp en breng m’n coupe met alle vertrouwen naar zijn werkplaats.
Misschien krijg ik woensdag de 124 spider mee naar huis (zou wel gaaf zijn) .
Wie weet treffen we elkaar nog eens in Vledder,
Groeten Peter

Bofkont zei:
Beste Hellracer,

Zoals EVUNBN al aangeeft de terugreis wil je graag naar huis. Niks is mooier dan de snelweg te pakken van Italië door Oostenrijk zo door Duitsland naar NL. Echt een machtig mooie snelweg met veel bochten, net een circuit qua aflopende bochten omhoog en naar beneden en iedereen die er 150+ rijd. Ik denk er nu nog aan terug, onvergetelijk. M'n volgende vakantie gaat naar Kroatië gelukkig kom ik dan weer dezelfde richting op!

Binnendoor wegen lijkt me ook mooi maar ik ben niet zo van de 80km wegen en stoplichten/rotondes. Geef mij maar snelweg daar kan je tenminste het gas in trappen hahaha. Maar in jou geval met het dak eraf kan ik het wel snappen. Ik zou het gewoon doen roadtripje met je kameraad!

Als ik dit topic lees bedenk ik me altijd weer dat ik nog een nieuw Ford-logo moet bestellen. Dat is op dit moment een zilveren ovaal...

En de koplampen hebben wat tlc nodig. Binnenkort ook maar eens doen.

Prachtige plannen Bofkont (tu). En na die roadtrip denk ik dat je zo verknocht bent geraakt aan die Z4 dat je hem nooit meer weg doet B)

Beste Damian,

S'winters eigenlijk minimaal en eigenlijk alleen met de hyundai van de vriendin, ook een prima auto, fiets altijd naar het werk.
Nee geen nek verwarming heeft de Z4, is ook helemaal niet nodig, je zit er echt lekker beschut wel, top windscherm.
En met de kachel goed hoog en de stoelverwarming was het prima, heerlijk flauw zonnetje, heb zelfs genoten.

Beste Mr PMG,

Woon je ook in de buurt van vledder dan?
De 124 spider vind ik geweldig en helemaal als Abarth, zou ik zo nog eens kunnen aanschaffen.
En met Bovenkamp als dealer in de buurt ook echt ideaal eigenlijk.

Beste Hellracer,

Ach zo af en toe goed op het gas vind ik ook leuk hoor, voorjaar 2017 met mijn stuurkolom revisie in Duitsland monchengladbach de autobahn 31 kun je geweldig doorrijden, vol in de toeren doorhalen, de zes lijn schreeuwt het uit van genot, hele stukken 200+ gereden en zelfs korte stukjes 240 en dan nog loopt hij rustig door. Maar echt genieten van deze wagen doe ik met het dakje eraf en rustig toeren op achteraf wegen.
Idd op de terugreis wil je opschieten naar huis, heb je ook gelijk in.

Beste Twix,

Haha (tu)
Het zijn van die kleine dingen waar de wagen gelijk zo van opknapt.

Beste Benzine,

Nooit meer weg , mijn hemeltje dat is nogal wat, tot nu toe bevalt hij uitstekend.
wil eigenlijk nog een keer gek doen met een SL R230, lijkt me zo ontzettend fijn, mijn ultieme droomwagen.
Roadtrip heb ik echt zin in!

Hoogeveen m’n beste Bofkont, enne, Italië is prachtig. Daar gaan Ms PMG en ik bijna elk jaar naar toe (maar dan op de motoren). En dan niet over de snelweg.

Mr PMG,

Ah dat is ook in de regio, toer ik geregeld zomers (tu)
Mooi leven heeft u daar, heerlijke auto en motorfietsen, en dan ook nog eens van die prachtige reizen.
Geweldig!

Dan moet ik er ook wel eentje zijn zo te lezen...:}. Ben ik ook, want gezond, op dit moment althans B).

Oei, René toch.... Is er nu niets meer heilig? Rijden in de winter, en dan ook nog eens "niet meteen schoonmaken" , de echte Bofkont zou zich in zijn graf omdraaien.... Weg uit dit topic jij!

Die Italië-trip lijkt me ook mooi

Bofkont zei:
Beste Boppie,

Bedankt voor de tips!
Grosseto naar Rimini lijkt me geweldig van kust naar kust.

Was ook prachtig om te doen. Zelfs met de oude Transit. Je komt vrijwel geen snelweg tegen, alleen maar binnendoor hobbelen. Maar voor je bij Grosseto bent heb je er al 1600km opzitten. Omgeving Freudenstadt is ook mooi. Garmisch-Partenkirchen. Er is zoveel mooi om eens te sturen, tijd voor een sabbatical:}.

Ah als we het over de duivel hebben, daar is mijn gewaardeerde collega Frederiksen :}
Zeker ben jij ook een bofkont, van de zomer gaan we weer samen op pad met de Z, gezellig!

Beste Peter,

Ja erg of niet dan, zo ken je me niet.
Maar met die vorst een auto wassen is gewoon niet verstandig, en belangrijker nog, heb er totaal geen zin in momenteel :-D

Beste Boppie,

Geloof ik direct als ik zo de foto's wat bekijk op internet van die omgeving, krijg er nog meer zin in!
Ja een sabbatical zou fijn zijn, maar zit er helaas niet in.

Ach, een auto die zo goed in de wax staat, zal echt niet gaan roesten na een winters ritje. Mijn motor is ook heel vies, moet ook nodig gepoetst worden. De auto boeit me minder... :}

Onderkant van de Z zit dan ook geen spatje roest nog, valt me niets tegen voor een wagen van 2003.
Zodra het goed dooi is zal ik hem eens goed wassen.

Damn die heeft idd ook een bumper probleempje :O
E89 trouwens, nieuwere type.

Vandaag trouwens geweldig weer, heb de Z4 eindelijk eens uitgebreid kunnen wassen en voorzien van een nieuw laagje spraywax.
Nog even deze maand doorkomen en dan gaan we echt richting beter weer, zie er zo naar uit!

Terug
Bovenaan