Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Beste Kristian,

Bedankt!
Nee klopt is een compleet nieuw merk, gewoon gekocht op goed geluk, nu is Lacktech wel een bekende in de poetswereld en plus de beschrijving had ik er alle vertrouwen in, ik ben zeer tevreden over de Lars quick wax, binnen 10 minuten zet ik mijn complete wagen zo in de wax.

Hij staat er inderdaad weer prachtig bij!(tu)

Hoe lastig het wellicht ook is, als je deze houdt is je afschrijving erg beperkt. Dat staat voor mij wel vast. Want vind maar eens een zescilinder tweezits cabrio die zo mooi is.

Dank voor de handige tips overigens, ik heb net ook maar eens wat schoonmaakspul besteld. Ik jakker mijn auto’s eigenlijk standaard iedere twee weken door zo’n flappenwasstraat, maar bij de halfjaarlijkse wielenwissel doe ik wel altijd de velgen met de hand. En daar heb ik dus maar eens de velgenreiniger van Lars voor besteld. Meteen een flesje ruitenreiniger erbij, ben benieuwd.

Beste Cabriorob,

Bedankt!
Waardeer ik, kan eindelijk weer wat genieten van de wagen na al die spuit/bumper perikelen.

Beste Funf,

Ook jij bedankt voor je compliment, wordt ook zeer gewaardeerd.
Ja van afschrijving is eigenlijk geen sprake met deze wagen als ik hem wat netjes hou, het aanbod wordt ook steeds schaarser zeker van een origineel Nederlands exemplaar en een 3.0 automaat met alle opties, kmstand ik ook niet al te schokkend, 130k nu.
Verkopen is ook niet aan de orde zoals ik er nu in sta, ik zal er enorme spijt van krijgen, maar met al die bumper perikelen van de afgelopen maand moet ik wel weer even stevig aan de relatie werken, vooral zo'n ritje van afgelopen maandag is dan weer heerlijk en kom ik tot de conclusie dat het echt een geweldige wagen is!

Poetspul van Lars is echt top (tu)
Compleet nieuw merk, en vrij scherp kwa prijs ook.
Benieuwd naar je ervaring met de velgenreiniger.

Dat bedoel ik. Dit zou wel eens een auto kunnen zijn waarvan je echt spijt krijgt als je hem weg doet. En wat koop je terug?

Beste Funf,

Mocht hij weggaan dan voor een A209 CLK 320 Cabrio (designo)
https://bbexclusives.nl/auto/mercedes-clk320-a209-cabriolet-amg-pakket-designo/
Deze kwam net te koop in de week dat ik mijn Z4 had, enorm gebaald, gelukkig snel verkocht ook, anders had ik hem waarschijnlijk ingeruild:}

Mocht ik zoiets als deze tegen komen dan weet ik het nog niet.
Maar dan moet alles wel kloppen, geen zin meer in opknap projecten.
benz by bofkont OEM, on Flickr

Een mooie auto. Maar qua rijden ga je er dan niet op vooruit. En geen ster op de kap. Dat vind ik ook altijd jammer. En een CLK heb je al gehad. Zo, drie redenen om lekker door te rijden!:}

Beste Funf,

Kwa dynamisch/sportief rijden is de Z4 absoluut de betere auto, maar kwa comfort gaat de CLK winnen.
Maar nogmaals, bedoeling is lekker door toeren met de Z4, ben weer een intens gelukkig man nu hij weer klaar is (tu)
2018 wil ik Europa in met de Z4, Italië!

Daar heb je een punt voor de Benz.

Mooie plannen! Ik wil ook wel richting Italië, dat kan in 2018 ook voor mij weer per BMW!

Ben blij dat alles weer netjes is gemaakt! vindt de BMW er toch mooier uit zien als de Mercedes maar ik weet ook zelf van mijn schoonvader dat de mercedes heel comfortabel rijdt en overal heel sterk is.

Beste Funf,

Mooie vooruitzichten ook weer voor jou met die prachtige nieuwe 5 serie (tu)

Beste Netoj,

Bedankt!
Ja kwa looks vind ik de Z4 ook echt mooier!
Dus eigenlijk weet ik het ook helemaal niet zeker of ik het wel moet doen:}
Komende winter weer genoeg stof tot nadenken!

Bofkont zei:
Vandaag een dagje vrij en geweldig weer 22 graden, heerlijk middagje getoerd met mijn gewaardeerde collega Frederiksen.
Was gezellig!! onderweg een ijsje gegeten, en elk dorpje waar we door heen zijn getoerd de terrasjes gezellig vol.

Route Vledder-Havelte-Meppel/Ruinerwold-Ruinen-Pesse-Spier-Lhee-Dwingeloo-Diever-Wapse, echt heerlijk rustig overal binnendoor getoerd.
Bijna nog een frontale botsing in Dieverbrug op de rotonde, een oude verwarde man nam de rotonde linksom :}
Echt genoten vandaag van deze rit.

IMG_20171016_160344 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20171016_160322 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20171012_113611 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20171012_115816 by bofkont OEM, on Flickr

Als je nog een kopje koffie wil moet je de volgende keer in Ruinerwold even stoppen bij mij :D:T

Vandaag wederom geniaal mooi weer en ik was vrij, vanmiddag heerlijk 2 uurtjes uit toeren geweest weer :D
Wat is het toch een fijne wagen!!

Klopt Phaeton :D
Dat is de flop van het parel moer effect, die is onder elke hoek stand lichtinval weer anders.
A stijl kleurt ook altijd anders dan de motorkap bijvoorbeeld, kijk maar eens goed.
Maar kijk je op de zijkant van de bumper overloop naar het spatbord voor is hij weer gelijk..
Achter precies hetzelfde, het hoort bij deze kleur.

Vorige week bewolkt en overal de kleur gelijk :D
IMG_20171012_115816 by bofkont OEM, on Flickr

Echt niet verkopen nog hoor! Word regelmatig genoemd hier maar de wagen is in topconditie! Maar merk je echt zo enorm veel verschil tussen de verschillende soorten wax trouwens?

Twix zei:
Zeg Bofkont, wat vind je van deze methode?

Dat ziet er eigenlijk wel goed uit. Ik zou dan alleen wel de ruitenwissers vervangen. Als het toch een half jaar blijft zitten op de ruit zit je ook al zo ongeveer aan de vervangtermijn van de wissers (als je auto altijd buiten staat).

@Bofkont:

Mooie foto's weer. Ik zou zeggen blijf lekker bezig zo. Altijd mooi om de verhalen te lezen (tu)

Wat een genot moet dat geweest zijn om gisteren vrij te zijn geweest. Helaas laat mijn agenda het de laatste weken niet toe om echt van het (sporadisch) lekkere weer te genieten, maar gisteren uit het werk de stagiair (autofan) naar huis gebracht en samen met hem een goed stukje binnendoor gereden. :-D

En wat staat die Z4 er toch weer fantastisch bij, echt een fantastisch ontwerp die auto!

Beste Twix,

Hey grappig hij gebruikt de collinite 476S wax, die heb ik ook staan, is echt wel een duurzame topper.
https://www.carclean.nl/product/Collinite/Super_DoubleCoat_Wax_No_476S_255g_CO_476_100990

Ik wax miijn ruiten altijd na elke wasbeurt, het water vliegt er idd af.
Mijn favoriet daarvoor is deze, de QD+ van PB.
https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/QD_Quick_Detailer_Plus_473ml_PB_QD_16_101019
Maar kan ook wel eens de 476S gaan gebruiken, die is vele malen duurzamer.

Beste Damian,

Bedankt !!
Verschil in wax zit er zeker, de quick wax van Lars die ik onlangs heb gekocht zou veel duurzamer moeten zijn dan een QD+.
De Wax zou enkele maanden moeten houden waar een Qd+ het enkele weken volhoud.
Een vaste Wax is natuurlijk nog weer duurzamer maar kwa aanbrengen kost dat veel meer tijd.
Dus eigenlijk ook een beetje uit luiigheid heb ik de quick wax nu genomen, de duurzaamheid moet zich natuurlijk nog bewijzen.
Maar de glans is geweldig en het aanbrengen gaat zo makkelijk!

Beste Pausebreak,

Bedankt! we zijn weer lekker bezig na een dipje met mijn bumper perikelen (tu)

Beste Brent,

Bedankt!
Ja dat was zeker fijn, heb er echt van genoten, ontwerp van de E85 is tijdloos en idd prachtig, voorwaarde is wel dat je zo'n wagen volledig origineel moet laten, anders wordt hij wel fout vind ik persoonlijk.
Mooi dat je eigen wagen ook weer klaar is, zal weer een hele opluchting zijn !

Ben het grotendeels met je eens, van mij mag je als eigenaar er best wat dingen aan veranderen maar dan het liefste wel originele onderdelen. (tu)

Beste Brent,

Idd subtiele aanpassingen kan idd erg mooi zijn, daar moet ik heel eerlijk in zijn.
Maar ik als OEM liefhebber zal dit nooit doen.

Bofkont zei:
Eh... nee. Zie bovenstaande foto's en het is een nobrainer in mijn optiek.

Het was weer een geweldig ritje Bofkont. Het lijkt wel alsof je eigen omgeving, die je zo goed kent, er ineens heel anders uitziet met het dak eraf :)
Groot plezier beleefd aan het weer én de Z4, wat wil een mens nog meer!? Bedankt! (tu)

Was idd zeer aangenaam en gezellig gewaardeerde collega Frederiksen (tu)
Wat wonen we toch ook in een prachtige omgeving!

Tja de benz, over persoonlijke smaak valt niet te twisten, ik vind het een prachtige auto.
Maar mijn huidige Z4 vind ik mooier!

Bofkont zei:
Benieuwd naar je ervaring met de velgenreiniger.

Top! Ik heb vanmiddag de zomerwielen van de Clubman eraf gehaald en de velgenreiniger gebruikt om ze schoon te maken voor de winter. Ik ben vast niet veel gewend, maar dit spul werkt top. Even sprayen, en dan afsponsen en flink naspoelen met de tuinslang. Ze zijn weer als nieuw.

Dat spul voor de autoruiten dat Phaeton tipte, werkt ook fantastisch. Je spuit het op de ruit en veegt het uit met een microvezeldoek. Werkt perfect en streeploos.

Ik krijg er bijna lol in, misschien dat ik die wax van Lars ook maar eens probeer.

Goed om te horen Funf (tu)
Die wax van Lars ga je dan ook absoluut veel plezier van hebben, werkt zo ontzettend snel en handig.
binnen 10 minuten staat je complete auto in de wax.
https://www.laktech.nl/LARS-Quick-Wax

J0cgsK1.jpg

Niks voor jou Bofkont zo’n nieuee A7, check dat kleurverschil op de achterbumper!

Beste Benzine,

Pffff niet best *-)
Trouwens wel een prachtige wagen! maar vrees dat mijn budget niet toereikend is :}

Mooi dat ik de site van Laktech nu ook weet want daar kan ik dus de 35 en 55 mm pads kopen voor mijn Proxxon polijstmachine.
Gelijk ook maar een alternatief voor de PB Spray en Wipe meebestellen.

Top Kristian :D(tu)
Ik heb 55 mm pads uit china besteld, 10 stuks voor 1.55 :}
Heb ze nog niet binnen, hoop dat het wat is.

Nu met het slechte weer is het rijden definitief wel voorbij vrees ik voor dit jaar, dus kan ik weer verder met wat zaken die me al enige tijd storen.
Zo zijn de wielbouten allemaal roestig, had eerst het idee om nieuwe te kopen maar die worden ook weer roestig op ten duur.
Dus een nieuwe kruis sleutel gekocht om de bouten los te draaien en een potje zwarte Hammerite :D
Eerdaags maar eens doen.

IMG_20171023_101700 by bofkont OEM, on Flickr

Heb je wel een momentsleutel om ze weer vast te zetten? (Ook al is dat voornamelijk iets waar ik veel waarde aan hecht)

Want die schijn je tegenwoordig ook te mogen gebruiken om los te draaien.

Vandaag een waterig zonnetje en 15 graden en ik was vrij, dus denk neem het er nog even van.
De Z stond bijna al weer 2 weken stil, echt heerlijk windstil weer, prachtig rustig getoerd in de buurt op wat achteraf wegen.
Blijft toch echt een magnifieke wagen, rijden sturen is zo geweldig van de Z, motor en automaat ook een prachtige combi.
Thuis even goed gepoedeld weer en een voorzien van een laagje spraywax.

IMG_20171101_132901 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20171101_132839 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20171101_133716 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20171101_133652 by bofkont OEM, on Flickr

Wederom ziet ie er weer smetteloos uit. Maar staat ie echt de hele winter stil normaalgesproken? Doe je er dan ook een doek overheen oid?
Want anders zal er een aardige laag stof en meuk zich opbouwen op de wagen en dat laat jij vast niet gebeuren gok ik zo ;)

Bedankt uw Buurman (tu)

Beste Ramon,

Bedankt!!
Ja de wagen staat echt de hele winter stil onder de carport, doek of dergelijke gebruik ik niet.
Vocht kan niet weg en met veel wind gaat het ook wat klapperen wat ook weer schade zou kunnen veroorzaken.
Helaas wordt de wagen wel vies, het is dan niet anders, ik zet hem wel goed in de wax.
https://www.carclean.nl/product/Collinite/Super_DoubleCoat_Wax_No_476S_255g_CO_476_100990?gclid=Cj0KCQjw4eXPBRCtARIsADvOjY1XnjWiRHOuA0NmJ1Zirmkjbk64H0bHdW0VTRaUuLLpoa7PEGeEGnEaAhW3EALw_wcB
Om de week zet ik hem even een dagje aan de lader.
https://www.acculaders.nl/ctek-mxs-50-12v-08a-5a.html

Wassen is ook niets met vorst, rot ook alles vast, tegen maart/April ontwaak ik hem uit de winterslaap.
Maar goed zolang er nog geen pekel op de weg ligt rijdt ik er zo nu en dan nog mee , vandaag was echt schitterend.
Heb ergens eind november nog wel getoerd met de SLK was toen tegen de 18 graden, heel onwerkelijk.

Mooie plaatjes Bofkont. Bumper ziet er goed uit. Alleen zie ik weinig van de zwarte wielbouten.

Je was al een tijd terug aan het peinzen over de carport en de winterstalling.
Ga je de overkapping nog verder dicht maken?
Wellicht kan of mag dit niet maar zou een "autotent" geen oplossing zijn:

Voorbeeld
Harmonica uittrekken in de late herfst en in de lente terug duwen:
Customized-storage-tent-garage-tent-and-parking.jpg

Met zijwanden die jij nodig hebt?
Customized-storage-tent-garage-tent-and-parking.jpg

https://portuguese.alibaba.com/product-detail/customized-storage-tent-garage-tent-and-parking-tent-60509548086.html

Heerlijke foto's weer, en de kleur blijft fantastisch. Er zit ook een wat brons-achtige gloed in lijkt het wel? In elk geval heel fraai zo in het herfstzonnetje (tu)

Beste Altai,

Bedankt!
Wielbouten heb ik eerlijk gezegd nog niet gedaan.
Ja carport heb ik nog verder over nagedacht denk dat ik hem verder dicht ga maken.
Of toch zoiets ?
https://www.dancovershop.com/nl/product/vouwgarages-2/vouwgarage-auto-klein-26x58x21m-grijs.aspx
Gewoon extra onder de carport.
Zo'n harmonica ding is trouwens ook wel wat, zal ik eens onderzoeken.

Beste zadelsnuiver,

Bedankt!!
Kleur is ook heel bijzonder, parelmoer effect is altijd anders.

ZO vandaag de de 1e 4 wielbouten even geschilderd met hammerite, hele verbetering.
Heb geen zin om de wagen op te krikken dus doe 4 per keer zo nu en dan.
Ook nog even flesje spray sealant besteld waar ik ontzettend veel goede dingen van gehoord heb en gelezen, zeer benieuwd.
Zou op alle autodelen gebruikt kunnen worden en zit 6 maanden.

https://www.youtube.com/watch?v=3t1rvoBhczc
https://www.youtube.com/watch?v=5KcjbGq8gQg
https://www.wlcarcare.nl/angelwax-corona-250ml?gclid=Cj0KCQjwp_DPBRCZARIsAGOZYBRdtHJ5IY6jKeCPU-ARNzAEwOS8jXkbKtskXw5cl9EhdeQJ3u9kj_IaAjMCEALw_wcB

IMG_20171103_143619 by bofkont OEM, on Flickr

Terug
Bovenaan