Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Pietzoveel,

Die zijn ook wel voor Bmw te krijgen, alleen verweren die met de jaren ook.
Mijn vorige SLK had ook RVS bouten, ze beschadigen helaas altijd door het gebruik van de luchtsleutel.
Likje zwarte Hammerite is denk het meest simpele en afdoende om alles weer als nieuw te doen lijken.

In Canada is het vein normaal om een tent neer te zetten in de winters.

https://m.alibaba.com/product/1158861396/car-shed-car-parking-shed-car.html?subject=car--shed--car--parking--shed--car&detailId=1158861396&redirect=1

Beste A3 White,

Deze ken ik idd, maar dank voor de tip.
De auto staat verder mooi droog onder de carport bij mij thuis, grote voordeel is ook dat hij mooi droog kan tochten.
Maar als het echt hard waait en regent komt er wel wat water op, niet zo'n probleem verder.
De cabriokap neem ik als graatmeter, die is altijd kurkdroog, goed teken.

Toen ik een tijdje terug deze video zag moest ik gelijk aan jou denken Bofkont:}

Bij deze VAKman kun je je volgende auto laten vernieuwen en kun je een aantal jaartjes alleen maar genieten!

Echt een aanrader deze video voor iedereen die wat met auto's heeft

https://youtu.be/5XH8iy6VeDQ

Ja geweldig Shumi, stiptpolish ken hem en dit filmpje, maar dat gaat echt bizar ver.
Ik zou er wel ontzettend blij van worden, wat een vakmanschap ook.

Haha, soms is het niet te doen om dit topic te volgen! Ben ik op zoek naar een Mazda MX-5 (niet voor mezelf) kom ik er een aantal tegen, nou als er iets veel kleurverschil heeft zijn het wel grijze of rode (of van die speciale lakken) MX-5'jes en dan maakt de leeftijd niet eens heel veel uit! *-)

Ik heb altijd begrepen dat rvs wielbouten niet bestaan. Die zouden lostrillen tijdens het rijden...

Beste Brent,

Leuke zoektocht, MX5 is ook absoluut een topwagen, weinig wagens die zo puur rijden.
Maar kleur verschil door schade of gewoon vanaf nieuw denk je??

Beste Di€sel ,

Hmmm dat is interessant om eens uit te zoeken(tu)

Vanmorgen mijn laatste ritje gemaakt van dit jaar waarschijnlijk, even naar mijn schade mannetje geweest om de bumper goed te stellen.
Schade bedrijf kreeg hem met geen mogelijkheid helemaal vlak met de motorkap, ze zijn tijden aan het klooien geweest ermee, terwijl ik ze precies heb uitgelegd hoe het moet, vorig jaar heeft mijn mannetje het ook al eens gedaan, onmogelijk volgens hun *-)
Mijn mannetje had hem binnen 2/3 minuten weer netjes, kwestie van een paar bovenste schroeven los aandrukken zodat hij dieper valt en klaar :D
Nog even de tank volgegooid, en zal hem vandaag of morgen nog eens goed wassen, en dan is het schluss voor dit jaar.

Vanmorgen 08:00 deze foto, lekker fris -1, maar wat is de wereld dan mooi toch.
IMG_20171125_084302 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20171125_084345 by bofkont OEM, on Flickr

Waar kan ik dat adres van die meneer vinden en hoe kan ik hem contacten. Mijn Z4 4 zou ook zo'n operatie kunnen gebruiken.

Groet Tam
BMW Z4 2005
06-40185077

Met de kap open was het pas echt een prachtige foto geweest ;)

(Maar ik zou het bij een negatieve temperatuur ook niet doen met mijn eigen roadster, dus groot = Bofkont) (tu)

Ja stom van me Niseko, had ik voor de foto wel even moeten doen :D
Heb op de terug weg nog wel even een stuk open getoerd, maar smacht naar het voorjaar.

Arno S zei:
Wat lees ik over een andere auto op de fp.

????
Front page?

Nieuwe auto? nee dat zeker niet, maar een andere auto is altijd in mijn gedachten, maar niets concreets.
Of ik moet een hele mooie CLK 320/500 kunnen vinden dan weet ik het zo nog niet.
Maar eigenlijk wil ik zomer 2018 gewoon lekker doortuffen met de Z4, hij is me net helemaal af naar het zin eigenlijk.
Maar goed benieuwd wat ik zou hebben geschreven.

Eindelijk mijn nieuwe speeltje binnen :D
Een airforce blaster sidekick!
Een dikke maand levertijd maar eindelijk weer op voorraad en vandaag eindelijk gekregen.
https://www.carclean.com/nl/air-force-blaster-sidekick-1-3hp.html

Een handige kleine blaasmachine voor alle hoekjes naden en kiertjes.
Veilige rubberen tuit kan dus overal mooi tussen gedrukt worden.
Het gaat me vooral om de velgen goed droog te krijgen overal, want daar onstaat vaak roest en andere ellende van al dat water en lang stilstaan.
https://www.youtube.com/watch?v=DVly93nu0DE

Ik vind die dingen wel altijd heel erg zwak ogen als je dat zo op video ziet. Een compressor met blaastuitje geen betere optie?

Bofkont zei:
Deze is juist heel erg krachtig Nico, staan ze ook bekend om.

Als t mag wil ik wel eens een keer langskomen Rene, zeggen we al vaker geloof ik maar ik ben wel benieuwd. ;) Ook naar de Z4 overigens.

Altijd welkom Nico, voorjaar/zomer eens afspreken kunnen we ook een blokje om (tu)
We hebben tegen die nog wel even contact.

Zo is het precies Damian(tu)

Klopt idd Micha, vanmorgen mijn velgen voor het eerst even gedaan, wat een geweld deze machine, blaast echt hard :O
Je blaast echt alles perfect weg, zelfs ideaal in het voorjaar met al dat stof.
En idd warme gefilterde lucht.

Ey bofkont wat denk je van chrome dopjes(plastic)

Heb paar gezien die dat gebruiken voor hun w124

Beste Michanus,

Afdekkapjes ben ik sowieso niet zo'n fan van, ik rijdt erg weinig en daar blijft altijd water achter staan.
Ik heb ze nu mooi zwart gespoten in de hammerite, en met mijn blaasmachine blaas ik de bouten/naaf/klauwen mooi droog.
Is echt een ideaal ding.
Maar toch bedankt voor het meedenken (tu)

Bofkont zei:
(...)
Maar eigenlijk wil ik zomer 2018 gewoon lekker doortuffen met de Z4, hij is me net helemaal af naar het zin eigenlijk.

Ja, dit is het teken dat we inmiddels allemaal kennen: Bofkont wil weer een andere auto perfectioneren. :}

Beste Magistrat,

Haha u kent mij goed, een andere auto spookt zeer zeker door mijn hoofd.
Ben me eigenlijk al een tijdje aan het oriënteren op een A209 CLK of een R230 SL 350/500
Mijn schoonvader waar ik veel mee toer kan moeilijk uit de Z4 komen.

Vooral het comfort van de Benz spreekt mij wel aan, en om eerlijk te zijn gaat mijn voorkeur ook meer uit naar Mercedes in het algemeen.
Grote projecten heb ik absoluut geen zin meer in, dus het moet absoluut eentje in top staat zijn.
Maar goed om mijn prachtige Z4 weg te doen gaat me toch wel heel erg aan het hart als ik er zo aan denk.
Nog niets concreets dus eigenlijk, maar mocht ik iets vinden kan het snel gaan.

schumi1986 zei:
Toen ik een tijdje terug deze video zag moest ik gelijk aan jou denken Bofkont:}

Bij deze VAKman kun je je volgende auto laten vernieuwen en kun je een aantal jaartjes alleen maar genieten!

Echt een aanrader deze video voor iedereen die wat met auto's heeft

https://youtu.be/5XH8iy6VeDQ

Mooi hoor! Maar voor zo'n beurt mag je waarschijnlijk wel € 10k+ aftikken. 240 manuur... *-)

Oei, heb je die Vivianit groene 430 bij BB Exclusives dan al gezien Bofkont? Zeer Bofkontwaardige verschijning zou ik zo zeggen ...

Klopt inderdaad Mechanix, met een heel erg dure auto die verkoop klaar gemaakt moet worden is die investering zo terug verdiend.
Maar met een wagen zoals die van mij is dat gekkenwerk, of je moet je hem nooit weer wegdoen.

Beste Bezine,

Ja zeer zeker wel! prachtige verschijning! maar ook uit de generatie roest.
Denk niet weer dat ik een Benz uit die generatie zou willen hebben.

Gisteravond nog een knoop doorgehakt, definitief besloten dat ik toch sowieso zomer 2018 de Z blijf rijden.
Had eigenlijk voor aankomende dinsdag al een afspraak met iemand die de wagen wil kopen, ook voor een goede prijs.
Gezien de investering dit jaar wel wat verlies, maar met 1000 euro wel te overzien.
De Z4 is blijkbaar nog wel in trek, 2 dagen online gehad, en de mailbox vol aanvragen.

Ik denk dat goede exemplaren zoals die van jou al door het laagste punt heen zijn en alleen maar in waarde zullen stijgen. De E85 is een toekomstig klassiekertje en die toekomst is al begonnen!

Absoluut Benzine, echt nette exemplaren worden steeds schaarser.
Zeker de uitvoering die ik heb in combinatie met een origineel NL kenteken.

Bofkont zei:

Maar deze is roest geheel vreemd. En met wat eventuele roestbehandelingen rijd je 'm zo nog 20 jaar lang (tu)

Bofkont zei:
Beste Magistrat,

Haha u kent mij goed, een andere auto spookt zeer zeker door mijn hoofd.
Ben me eigenlijk al een tijdje aan het oriënteren op een A209 CLK of een R230 SL 350/500
Mijn schoonvader waar ik veel mee toer kan moeilijk uit de Z4 komen.

Vooral het comfort van de Benz spreekt mij wel aan, en om eerlijk te zijn gaat mijn voorkeur ook meer uit naar Mercedes in het algemeen.
Grote projecten heb ik absoluut geen zin meer in, dus het moet absoluut eentje in top staat zijn.
Maar goed om mijn prachtige Z4 weg te doen gaat me toch wel heel erg aan het hart als ik er zo aan denk.
Nog niets concreets dus eigenlijk, maar mocht ik iets vinden kan het snel gaan.

Wel grappig dat iemand met een Bmw logo als avatar zegt dat ie eigenlijk meer met Mercedes heeft :p
Tja, ik heb helaas (verdorie) nog steeds niet in de Z4 gereden, dus ik weet niet hoe comfortabel of oncomfortabel die is.
Je hebt wel héél veel werk in de Z4 gestoken dus dan kan ik me voorstellen dat je hem niet zomaar weg wil doen.
We zullen het zien haha... Bij mij ging het opeens ook snel, dus you never know....

Phaeton V8 zei:
Bofkont zei:

Maar deze is roest geheel vreemd. En met wat eventuele roestbehandelingen rijd je 'm zo nog 20 jaar lang (tu)

Niet dat ik twijfel aan de verkoper, top staat auto, en er zijn zeer zeker wel roestvrije exemplaren.
Maar heb gewoon geen zin meer in deze generatie benz, teveel werk om ze bij te houden.
Probleem ook is dat het roest op niet zichtbare plaatsen al kan zitten, je kan je eigen avontuur vast nog wel heugen.
Dan wil ik absoluut de opvolger de 209 serie.

Bofkont zei:
Maar heb gewoon geen zin meer in deze generatie benz, teveel werk om ze bij te houden.
Probleem ook is dat het roest op niet zichtbare plaatsen al kan zitten, je kan je eigen avontuur vast nog wel heugen.

Roestende W210's, W208's, W203's en E39's, kunnen we stellen dat Mercedes en BMW de roestproblematiek sinds 2003-2004 onder de knie hebben? Ik ken namelijk geen roestverhalen over W211's of E60's, of van generatiegenoten van beide merken.

Klopt idd Benzine(tu)

Beste Ramon,

Ja moeten we komend voorjaar/zomer toch echt eens afspreken kun je even een rondje sturen!
Comfort is best goed van de E85 Z4, al is hij duidelijk wel sportief afgesteld.
Vooral drempels en klinkerwegen zijn echt niet fijn, stapvoets.
Glad asfalt is de wagen echt geweldig!

En idd gezien de investeringen en werk heb ik eigenlijk nog maar amper genoten van deze wagen.
Dat moet in 2018 echt anders!!

Terug
Bovenaan