Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Beste Bossinkje,

Daar heb je absoluut gelijk in, dit is gewoon een klote kleur om te spuiten en dan nog die bijkomende zaken die je opsomt.
We gaan het wel weer zien bij de nieuwe spuiter :D

Beste A3 White,

Zo denk ik er ook maar over, en ach het is maar hobby geld, voor de rest doe ik er toch niets mee :}
Zolang de huishouding er niet hoeft onder te lijden heb ik er wel vrede mee.

Bofkont zei:
Ach geen mooier vermaak dan leedvermaak toch :D
Het is precies zoals Schumi zegt, een prof spuiter ziet gewoon veel meer, ik kan het echt niet zien, godzijdank!

Kleine update, de spuiter ziet het niet zo meer zitten, die zegt dat het met de stand van de bumper heeft te maken.
Dat is gewoon niet waar er is duidelijk een tint verschil waarneembaar.
Heb ook geen vertrouwen meer in een goede afloop, dus gaat de wagen naar een andere spuiter.
Even kijken hoe ik dit zaakje met hem ga afhandelen wellicht een klein bedrag terug, zwartmaken in het openbaar ga ik hem zeker niet, dat verdiend de beste man ook niet.
Heb zijn naam ook niet genoemd bij de spuiter waar hij nu geen gaat.

Ik laat hem spuiten waar ik afgelopen zaterdag ook ben geweest voor een second opinion, is een groot ABS spuit bedrijf met een erg goede reputatie.
Vanmiddag nog even alles weer doorgenomen en ook hij stelt dat het zeker niet de stand van de bumper is, dit kan gewoon goed.
Dus we gaan het meemaken (:B

Heb nog getwijfeld om hem naar het adres van Carkilller te brengen maar dat is gewoon niet praktisch voor mij, kleine 200km rijden enkele reis.

Ik hoop echt voor je dat het gaat lukken, als ze het bij mijn schadehersteller kunnen dan moeten ze het elders ook kunnen.

En anders breng je hem terug naar de fabriek en laat je hem daar spuiten. Daar kunnen ze het sowieso zonder kleurverschil..:D

Bofkont zei:
Ach geen mooier vermaak dan leedvermaak toch :D

Die fase ben ik intussen wel al even voorbij in dit verhaal...
Intussen is het vooral ergernis over zoveel geknoei.

Toegegeven,
bij mijn Tourer (zowel voor- als achteraan bumpers vervangen) merk ik ook duidelijk kleurverschil tussen de witte parelmoerlak van de metalen koetswerkdelen en de witte plastic bumpers. En daar komt zelfs gene spuiter nbij te pas, die nieuwe bumper komt kant en klaar in de "juiste" kleur uit het onderdelencentrum van Honda.
Maar ik kan me daar niet aan ergeren, het is "maar" mijn firmawagen.
Mocht de MX-5 dat hebben, ik zou me wellicht ook bestendig ergeren.

Beste Bossinkje,

De Z4 werd gemaakt in de VS :}

Beste Carkiller,

Nou ja dat idee had ik dus ook, dit is een groot schadebedrijf met meerdere spuiters, dus dan is er altijd onderling overleg mogelijk bij twijfel.
Maar we gaan het meemaken weer :T

Beste BRG,

Ach een geintje moet kunnen toch, ik stoor me er niet aan, het is ook wel iets wat ik op mezelf afroep.
Het is idd veel ergernis, geknoei durf ik zo niet te zeggen, daarvoor heb ik de kennis niet.

Maar idd een andere bumper vanaf de fabriek is ook anders, Bmw levert ze trouwens ook alleen maar in de grondverf nu nog maar.
Ik erger me mateloos, vooral aan het feit dat ik het weet, want heel erg opvallen doet het niet.

Haha geweldig Twix :D

Kleine update weer.
De wagen zou aankomende maandag naar een andere spuiter, maar heb daar vanaf gezien.

Heb nu gekozen voor een kleinschalig bedrijf wat alleen pure liefhebbers spul doet, stond ook leuk spul binnen toen ik er vandaag was.
Een vrij nieuwe 911, en een Nissan GTR met 1200pk aldus de man.
Verder waren ze bezig met 3/4 auto's compleet te restaureren, E36 M3/ oude jaguar V12/ Golf 1 / Citroen traction.

Dik uur met de beste man gesproken over mijn voorbumper en het drama kwa spuitwerk, hij erkent ook dat het absoluut beter moet.
Het is vooral een kwestie van goed bijtinten zoals ze dat noemen binnen het vakjargon, dat komt nogal precies.
Maar heb echt vertrouwen in dit bedrijf, kan pas 18 september gespoten worden, en in principe zit hij al vol tot april 2018.
Dus weer een nieuw avontuur :T

De eigenaar was zelf ook een ontzettend grote Bmw liefhebber, rijdt zelf een E38 740i.

Zo is het Zadelsnuiver (tu)
Waar ik hem eerst naartoe zou brengen had ik toch nog wat twijfels.
Voor mijn gemoedsrust is even wat rust ook niet slecht trouwens :}

Vandaag toch nog wel heerlijk getoerd, mooi binnendoor naar de spuiter, hier lekker weertje, 19 graden en een zonnetje.
Dan is het toch echt een grandioos fijne wagen!! eigenlijk de fijnste die ik ooit heb gehad kwa totaalpakket.

We gaan het weer meemaken Springbok, dat weten we pas zeker als de wagen weer terug is.
Maar heb absoluut een goed gevoel erbij (tu)

Mooi! Welke lak heb je gebruikt? Moet dit ook nog eens doen.
Heb jij trouwens ook ervaring met een rotary? Mijn DAP is voor het grovere werk wat te licht, zeker voor orange peel verwijderen. Denk erover om een fatsoenlijke rotary aan te schaffen voor naast de DAP.

Total Loss zei:
In de tussentijd heeft hij mijn remklauwen mooi zwart geschilderd, waren armoedig roestig, echt superblij mee.

Geen kleurverschil ? ;)

:T

Beste Kristiaan,

Hammerite gebruik ik daarvoor, taai spul.
Rotary heb ik weinig ervaring mee, is toch ook best gevaarlijk als je hem verkeerd hanteert.

Mijn eigen spuiter gebruikt deze, en heb hem ook een keer mogen hanteren, fijne profesionele machine voor weinig geld ook.
Kan ook excentrisch ingesteld worden.
https://finixa.nl/?product=finixa-elektrische-polijstmachine-800w-700-2500rpm
Deze machine ga ik ook kopen.

Heb op de vorige Swift ook Hammerite gebruikt op de trommels achter. Bleef mooi zitten. Dan zal het op de klauwen en schijven ook wel willen. Om nu speciaal hittebestendige verf nog weer aan te moeten schaffen.....

Ziet er uit als een mooi apparaat die Finixa. Is die qua performance een beetje vergelijkbaar met een Flex of Rupes? Dat zijn ook mooie machines maar meteen peperduur.
Idee is wel om eerst even een paneeltje van de sloop te halen om op te oefenen. Heb ook al de nodige YouTube video's bekeken met do's and don'ts. Lijkt me een mooie uitdaging om te leren en gaat ook weer een stap verder als met de DAP.

Beste Kristiaan,

Tja alle waar naar zijn geld zeggen ze wel, flex en rupes zijn absoluut de betere machines, maar wat wil je ook, die zijn gelijk x2 duurder minimaal.
Deze machine gebruikt hij dagelijks voor zijn werk, en dat gaat erg goed, voelt erg degelijk aan, traploos snelheid verstelbaar.
Ook vertraagt hij niet als er extra druk wordt gezet op de machine, en met die code finixa code heb je ook gelijk 10% korting op je eerste bestelling.

Oefenen is zeker aan te bevelen, maar op een lage stand gaat het niet erg snel mis hoor.
Vlak houden en in beweging blijven is het voornaamste met een rotary, en niet te dicht bij de randjes, die zijn altijd dunner kwa spuitwerk.

Die GTA blinkt echt weer zo hard als een spiegel, niet te geloven! En ook weer mooi hoe kleine details als de remklauwen ook niet aan het oog van de bofkont ontsnappen :D mooi werk!

Kristian zei:
Een Flex of Rupes? Dat zijn ook mooie machines maar meteen peperduur.

Aanstaande zaterdag kun je 150 euro korting krijgen op een Rupes, bij de Carclean SUmmer Detail Day.

Carclean zei:
Heb je interesse in de aanschaf van een Rupes polijstmachine? Neem dan vooral je oude polijstmachine* mee naar de Summer Detail Day!

Want bij inlevering van je oude polijstmachine op de stand van Rupes, ontvang je een kortingsvoucher van maar liefst € 150! Lever deze voucher in in onze showroom en profiteer direct van € 150 korting op de aanschaf van een Rupes Bigfoot LHR15 of LHR21.

*Let op, geen poetsmachine, maar een echte 'professionele' polijstmachine - roterend of dual action. Dus ook geen schuurmachines!

Officieel moet je een oude polijstmachine inleveren, maar wie weet krijg je de korting ook als je geen polijstmachine inlevert (wat gaan ze überhaupt met al die oude apparaten doen?)

Hammerite blijft dus goed zitten. Goed te weten, bij de Golf moet ik het ook doen en bij de Punto zijn de trommels heel roestig. Koop ik het gelijk vanmiddag even :)

Ja ik weet van de sumersales bij CC, moet alleen helaas werken die dag, dus kan niet heen.
Maar ik wil mijn DAP eigenlijk ook niet kwijt, die zou ik dan gebruiken met een kleine pad voor de moeilijke hoekjes.

Beste Zadelsnuiver,

Ja die 156 glimt weer aardig, was bij een zogenaamde poetser geweest *-)
Alle swirls krassen waren nog aanwezig, ben er dik 12 uur mee bezig geweest in totaal.

Mijn kameraad waar die 156 van is heeft de remklauwen van mijn Z4 even mooi geschilderd :D

Hmm remklauwen schilderen heb ik stom genoeg nooit bij stil gestaan. Maar is wel nice eigenlijk ja. Brengt me wel op ideeën!
Bij mn vorige auto (Hundee Coupé) zaten er van die nep brembo opzetstukjes op *-) maar zag er toch wel geinig uit vond ik dus heb ik er toen gewoon op gelaten haha.

Phaeton W12 zei:
Officieel moet je een oude polijstmachine inleveren, maar wie weet krijg je de korting ook als je geen polijstmachine inlevert (wat gaan ze überhaupt met al die oude apparaten doen?)
Wat is dan het hele punt van de actie als ze dat zouden doen........?

Kristian zei:
Da's een goeie, wellicht mijn DAP500 V1 inleveren voor zo'n Rupes
Dat zou ik zeker doen!

Sowieso krijg je al 10% korting die dagen, dus een oude machine inruilen is nog niet zo voordelig volgens mij.
Die worden ook gewoon weer verkocht via via door hun.

Micha D. zei:
Phaeton W12 zei:
Wat is dan het hele punt van de actie als ze dat zouden doen........?

Ze willen gewoon korting geven. Maar om het een beetje ludiek te maken zeggen ze dat je alleen korting krijgt als je je oude polijstmachine inlevert. Doet me denken aan een actie van een auto-importeur die korting gaf zolang je een object in rijdende staat inruilde. Maar dat mocht dus ook een rollator zijn, of een peuterskelter. Ik wilde ook eens meedoen met zo'n actie, maar ik kon niet inruilen wat werd gevraagd. Reactie was meteen, maakt niet uit je krijgt die korting ook zonder dat je wat inruilt.

Maar dat hoeft bij deze actie natuurlijk helemaal niet het geval te zijn (:P)

Alleen een professionele poetsmachine mag je inruilen. Dus geen schuurmachines etc. Lijkt dus tot nu toe nog niet heel ludiek.
Met 150 euro korting blijft zo'n Rupes overigens nog steeds erg prijzig. En een retourtje Berkel Rodenrijs is ook niet gratis natuurlijk.....

Morgen de hele dag dag toeren in de kop van Groningen, heb er zin in :D
Heb daar in mijn jeugd jaren ook enkele jaren gewoond dus even wat oude bekende plekjes opzoeken ook.

Ook vandaag heerlijk aan het toeren geweest, ondanks het kleurverschil rijdt de wagen nog zeker niet onaardig :T
18 september gaat de wagen naar de andere spuiter, duurt gelukkig niet zo heel lang meer.

Foto van vandaag.
Untitled by bofkont OEM, on Flickr

Vorige week 250 km, uiteraard open, gereden (regio boven de Lek, oa Stolwijk), kwamen daar nog een bende (kudde? groep?) Z3/Z4's tegen... Vandaag 150 km in de buurt van Scherpenzeel/Barneveld... Het leuke van dat rondrijden is dat je alle beschadigingen aan de buitenkant van je auto niet ziet! Wel de omgeving! En die was prachtig. Succes morgen!!

Was op vakantie in Overijssel aan jullie kanten Bofkont (25 km van Zwolle in Rheezerveen), wat een ontzettend mooie streek om te rijden met die open vlaktes, wijdse vergezichten en pittoreske dorpjes die we hier in Vlaanderen eigenlijk niet meer kennen.

Haha zo is dat Pietzoveel (tu)
Heerlijk getoerd jij ook!!
Zal blij zijn als de bumper ook weer dezelfde kleur, al rijdt de wagen er niets beter om :}

Idd Kristian, precies dat:}
Al kun je het op de foto op afstand niet eens zien volgens mij.

Absoluut Niseko!!
Morgen in de kop van Groningen ook zo mooi, prachtige oude dorpen met van die gigantische oude heren boerderijen, en ga even een stuk langs de wadden zee.

Volgende week een betere camera/telefoon, zie ik nu al naar uit.
Mijn oude iphone 5s wordt vervangen voor een Hawawei p10, schijnt een geweldige camera te hebben.
Die van de 5s is vrij waardeloos.
https://www.forbes.com/sites/bensin/2017/03/19/huawei-p10-review-one-of-the-best-cameras-on-a-phone-right-now/#eb311a973fa2

Foto's zijn inderdaad wat flets. Maar goed, dan valt het kleurverschil ook niet op :)

Rheezerveen ligt wat meer bij mij in de buurt (Dalfsen). Hier een geweldig mooie omgeving om te touren. Zie regelmatig een Z4 rijden maar die van Bofkont nog niet gespot.

Daar is ie toch voor, om heerlijk mee te rijden! Het is te hopen dat die spuiter het kleurverschil oplost, je weet het en daardoor blijf je je er aan irriteren*-) Ik ben niet zo thuis in de telefoons, maar van een 5s naar zo'n huawai p10 lijkt mij lichtjaren voorruit, al ben ik ook best tevreden met de iPhone 7 camera, maar ja nogal duur zo'n ding..

Beste Kristian,

Ja was ook nog tegen de zon in, dus dat is niet wat, eerdaags als de wagen weer toonbaar is kom ik een keer die kant op.
Stuur je TZT een PB :D

Beste Damian,

Ja idd dat is ook het probleem, al moet ik zeggen dat het wel wat afzakt al, erger me er niet zo heel erg meer aan.
Iphone 7 is een topper de P10 is een vergelijkbaar toestel/specs.

Ik stap rond 10:00 in de wagen om een dagje te toeren in de kop van Groningen, zal vanavond wat foto's posten.

Ben benieuwd naar de foto's! Veel plezier René!

Oh, en ben ik de enige die de iPhone 7 stom vindt omdat ie geen headphone jack meer heeft??
Ik gebruik best vaak mn koptelefoon bij mn iphone se en ik vind t echt stupide dat de 7 gewoon die headphone ingang heeft afgeschaft.
Mag je weer voor extra knaken een of andere adapter aanschaffen 8-) lekker handig...

omniradius zei:
Ben benieuwd naar de foto's! Veel plezier René!

Oh, en ben ik de enige die de iPhone 7 stom vindt omdat ie geen headphone jack meer heeft??
Ik gebruik best vaak mn koptelefoon bij mn iphone se en ik vind t echt stupide dat de 7 gewoon die headphone ingang heeft afgeschaft.
Mag je weer voor extra knaken een of andere adapter aanschaffen 8-) lekker handig...

Iphone kopen mensen denk ik ook alleen voor de status. Ik heb de mijne verkocht en ik ga nieuwe Nokia 6 z.s.m. halen. Uit testen is gebleken dat de Nokia even snel is als de nieuwe Samsung S8 alleen is de Nokia bijna 600 euro goedkoper.

Leuk Bofkont, de koffie/het bier staat klaar :)

Ben zelf heel tevreden over mijn S7. Maakt echt perfecte foto's. Zo goed dat ik vaak mijn camera thuis laat. S7 is ook wat betaalbaarder tegenwoordig en doet maar weinig onder voor de S8.

Beste A3 White,

Bedankt!
Haha nee zo gek is het nu ook weer niet, ben nu net weer thuis, morgen of maandag even uitgebreid wassen.
Ben nog tot woensdag vrij.

Beste Ramon,

Bedankt, was erg leuk vandaag.
Oh muziek luisteren doe ik nooit, maar geloof je direct dat het dan zeer lastig voor je is.

Beste Rumalf,

Zal best meespelen dat status met de high end toestellen, maar dat zal met de S8 dan precies zo zijn, die is ook stervensuur.
Ik keus juist daarom voor de Huawei P10, top specs voor een concurrerende prijs.

Beste Kristian,

Haha dat zal dan koffie gaan worden, ik doe je TZT even een PB, lijkt me gezellig!!
De S7 is ook een topper, heb ik nog serieus overwogen, klopt het verschil tussen de S7 en S8 is heel erg klein.
De P10 die ik nu neem zit in diezelfde range.

Vandaag heerlijk aan het toeren geweest, 23/24 graden was het echt fantastisch.
Dik 250km gemaakt toch wel, Bellingwolde/Vriescheloo bezocht, waar ik als kind enkele jaren heb gewoond.
Was echt mooi om dat weer eens terug te zien naar al die jaren, je zit daar letterlijk bijna aan de Duitse Grens.

Toen via Oude Schans naar het sluizen complex Nieuw Statenzijl, is het uiterste puntje van Nederland daar boven in Groningen.
https://www.oostgrunn.nl/nl/toerisme/sluizencomplex-nieuw-statenzijl

Daarna door naar Termunten Zijl voor Patat met kibbeling, en een rondje door het dorpje gelopen bij het gemaal en de dijken.
Erg leuk en toeristisch ook.
https://www.google.nl/maps/place/Termunterzijl/@53.2969123,7.0134337,14z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47b62e24cd3386e9:0x49ccbba741a10d59!8m2!3d53.2984985!4d7.0294484

Ook nog een paar kiekjes gemaakt, 1e op het terras in Bellingwolde koffie en gebak, en uitzicht op de Z, het leven is best mooi dan :D

Bofkont zei:
Beste A3 White,

Bedankt!
Haha nee zo gek is het nu ook weer niet, ben nu net weer thuis, morgen of maandag even uitgebreid wassen.
Ben nog tot woensdag vrij.

Beste Ramon,

Bedankt, was erg leuk vandaag.
Oh muziek luisteren doe ik nooit, maar geloof je direct dat het dan zeer lastig voor je is.

Beste Rumalf,

Zal best meespelen dat status met de high end toestellen, maar dat zal met de S8 dan precies zo zijn, die is ook stervensuur.
Ik keus juist daarom voor de Huawei P10, top specs voor een concurrerende prijs.

Beste Kristian,

Haha dat zal dan koffie gaan worden, ik doe je TZT even een PB, lijkt me gezellig!!
De S7 is ook een topper, heb ik nog serieus overwogen, klopt het verschil tussen de S7 en S8 is heel erg klein.
De P10 die ik nu neem zit in diezelfde range.

Huawei P10 is inderdaad ook een geweldig apparaat!

Terug
Bovenaan