Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Beste Carkiller,

Huidige spuiter is nog aan het kijken/onderzoeken wat hoe het beter kan, ging ook nog overleggen met zijn leverancier, maar wordt er wel een beetje moedeloos van.
Moet zeggen dat het beter is dan als het was, second opinion vanmorgen gedaan bij een groot schade bedrijf en die vond het niet slecht, maar het kan beter zei hij, hij moet duidelijk een tint geler zoals hij dat dan noemt.

Probleem is ook hoe je kijkt op de wagen, heb ook momenten dat ik gewoon niets geen verschil zie nu, maar van recht bovenaf zie je het dan wel weer.
Loop je er vandaan zie je ook niets/ of heel minimaal.
Je moet het nu echt weten dat hij bij gespoten is, de leek zal het niet zien, uiteraard de getrainde vakman ziet het direct.
De beste man van vanmorgen liet mij nog wel wat meer pijnpuntjes /kleurverschil zien die mij nog nooit waren opgevallen :}

De beste man van vanmorgen liet mij nog wel wat meer pijnpuntjes /kleurverschil zien die mij nog nooit waren opgevallen

giphy.gif

Hahaha ook precies mijn gedachten Carfanatic :D

Beste uwbuurman,

Nee het zijn zaken die ik bijna tot niet kan zien zelf, dus vind het wel best zo.
Focus ligt nu op bij de bumper, even afwachten waarmee de huidige spuiter gaat komen.
En wellicht kan ik er ook wel mee leven zoals hij nu is, het verschil is minimaal nu, maandag ben ik vrij zal ik hem even goed wassen.
Ook even rustig nadenken hoe nu verder, ook bij die andere spuiter kan het gewoon misgaan en dan *-)

Carfanatic zei:
De beste man van vanmorgen liet mij nog wel wat meer pijnpuntjes /kleurverschil zien die mij nog nooit waren opgevallen

giphy.gif

LOL

Het is een soort flip flop verf toch? Neem daarbij wel in acht dat de hoek van het plaatwerk van de 2 delen (de motorkap en bumper bijvoorbeeld) verschilend kan zijn wat met een flipflop lak heel erg kan opvallen en kan lijken of er echt kleurverschil zit. Pakt de keur spectrophotometer het verschil op? Of hebben ze dat niet getest.

Wel vervelend dat het nog steeds niet naar wens is. Zeker als het net niet goed is is het exta vervelend omdat niet iedereen het als probleem ziet.

Beste Sketcher,

Hij zegt wel te beschikken over zijn apparaat en deze gebruikt te hebben.
Ook al van andere spuiters begrepen dat zelfs het merk verf wat gebruikt wordt hier van invloed op kan zijn.
Hij is gespoten met cromax maar lesonal was beter geweest :S
Tja zeg het maar, daar heb ik geen verstand van.

Er zit idd een parelmoer effect in, die maakt de zaken niet makkelijker.

Nou Bofkont, ik vind het knap dat er mensen zijn met een scherper oog dan jij!:} Maar gaat de Z4 nu naar een andere spuiter?

Zo. Heb even wat pagina's moeten bijlezen haha.... maarehh ja, Rene... je bent een perfectionist of je bent het niet he ;)

Ik hoop dat het in ieder geval in orde komt, naar jouw hoge maatstaven dan :D

Beste A3 White,

Bedankt maar daar heb ik niet zoveel aan, die levert gewoon het kleurnummer en dan nog de vraag welke van de 6 tinten.
Plus dat de motorkap al eens eerder is gespoten is het beste hem uit te meten met een spectrum kleur lezer.
En dan nog het spuiten zelf, liggende en staande delen *-)

Beste Mechanix,

Tja schade mensen weten precies hoe ze moeten kijken blijkbaar.
Of hij naar een andere spuiter gaat? tja, het is nog even afwachten waar de huidige spuiter mee gaat komen.
Maar na 3x zakt de moed we wel wat in de schoenen.

Beste Ramon,

Pffff ja dat perfectionisme , het breekt me nu wat op, met dit gezeur.
Tja of het in orde komt moet nog maar blijken, het is momenteel ook niet schokkend slecht of zo.
Wellicht valt er mee te leven :}

Beste Nico,

Ja heb het adres inmiddels gekregen van Carkiller, die spuiter geniet momenteel ook mijn voorkeur!

Beste Carkiller,

Heb je nog een pb gedaan.

Bofkont zei:
Haha valt mee Mechanix, ik kan het niet zien, de beste man moest mij er echt op wijzen.

Ik zou daar niet tegen kunnen. Je weet nu dat het er zit en ongemerkt kijk je er dan toch telkens naar. Dat toch af aan het geheel. :}

Ik denk dat voor degenen die interesse in deze z4 hebben, het nu een goed moment is om toe te slaan. No way dat Bofkont kan leven met (de wetenschap van) kleurverschil en de overige plekjes rondom. Nee, de lol is er vanaf, de auto is niet zo perfect als gewenst en zal dat ook niet worden.

Beste Pietzoveel,

Zaterdag morgen nog heerlijk getoerd! Dan geniet ik zeker wel!
Nog even een half uurtje de auto ergens geparkeerd op de heide en erom gedanst, om tot een conclusie te komen kwa kleur.
Moeilijke voor mij is je ziet het amper tot niet, maar ik weet het gewoon, dus het blijft in die hersenpan spoken (:B
Vanmiddag wil hem eerst even wassen en dan wellicht nog een blokje om, even zie hoe ik zit kwa tijd, ben nu nog aan het werk, 1400 vrij.

Beste Zadelsnuiver,

Niet de intentie, maar wie weet :}

Beste R-W,

Haha je kent mij ondertussen, de lol is idd momenteel ver te zoeken, maar verkopen is momenteel absoluut niet aan de orde.
Ik ga er nog steeds van uit dat de bumper goed kan, desnoods bij een andere spuiter, er is van dat geen weg terug.
Het moet goed! :?

Was rondje naar de Maas bij "de blauwe sluis".... gelukkig valt het (mij) niet zo op dat m'n cabrio niet zo strak is, rondom gebruiksschade heeft, maar het zwart heeft geen kleurverschil.... Ik stap in en dan zie je weinig meer van de auto. Maar heerlijk brommende V6, max 2.000 toeren, meestal 1.500 toeren, fluisterend stil, de wind door je haren, zonnetje erbij... Super!

Kleurverschil? Dan heb je de verkeerde spuiter te pakken. Kleurflop? Metallic deeltjes? Allemaal gelul.

500 E zei:
Kleurverschil? Dan heb je de verkeerde spuiter te pakken. Kleurflop? Metallic deeltjes? Allemaal gelul.

Ben ik met je eens Marco (tu)
Daarom accepteer ik het ook niet, het moet gewoon goed, desnoods laat hij het door een ander spuiten die het wel kan.
We gaan zien waar de spuiter mee gaat komen aankomende week, hij heeft de intentie het op te lossen, tenminste dat roept hij nog steeds.

schumi1986 zei:
Bofkont zei:
Monsieur Le Loure zei:
Als ik jou was zou ik weer een nieuwe auto gaan zoeken, bij voorkeur een nieuwe.(:B

Probleem is dat ik totaal niets met nieuwe auto's van nu heb.
de nieuwe MX-5 is wel gaaf(tu)

Dan liever de 124 !!
Maar die dingen zijn mij te modern, ben sowieso niet een fan van kleine blokjes.
Ik wil een lekker dik atmosferisch blok met minimaal 6 cilinders, dat is het echte autorijden voor mij.

Nee niet echt Nico, te nep vind ik, al die plofjes etc etc
Oudere atmosferische motoren klinken zoveel beter naar mijn mening.

Ik ben echt blijven hangen in de jaren 90 begin 00 kwa auto's.
Maar ieder zijn meug uiteraard, over persoonlijke smaak valt niet te twisten.

Bofkont zei:
.....
Oudere atmosferische motoren klinken zoveel beter naar mijn mening.

Ik ben echt blijven hangen....

Abarth124, geen bumperproblemen meer en een oudere atmosferische motor:
the-1974-fiat-124-abarth-of-max-girado-in-the-paddock-at-the-2013-dey10h.jpg

:T

Ja dat is echte werk Altai :D(tu)
Maar deze auto heeft weer het probleem dat alle naden niet precies goed gelijk zijn (:B

Ach, die naden. Met zo'n oude Fiat is het een keer hard een oprit oprijden of met twee wielen op de stoep gaan staan en de ruime naad zit aan de andere kant.
:}
Dat slaapt toch een stuk lekkerder?

Beste Altai,

Dat ben ik zeker met u eens, maar zo'n oude 124 abarth is langzamerhand aardig duur aan het worden :D
https://www.newsnow.co.uk/classifieds/cars-vans-for-sale/fiat-124-abarth-rally-cars-sale.html

Tja beste Bofkont, dat is nu het ironische. Wat een prijzen zeg voor een Fiat al is het wel een heerlijk model. Maar drie keer een spuitbeurt....

Maar alle gekheid op een stokje. Wat een pech zeg zo achter elkaar. Eerst de domper tijdens de toertocht en dan bij een perfectionist een zichtbaar kleurverschil. Het wordt tijd dat we weer kunnen spreken van een BOFkont en dat de bumper wel naar tevredenheid gespoten is. Sterkte.

Qua motoren zit ik wel op jouw lijn, Bofmans. Doe mij maar een lekkere dikke 6 of 8 pitter, fijner dan die downsizeblokjes. Maar de downsizers zijn wel lekker qua koppel etc tegenwoordig. Ik vraag me af hoe die motoren zich houden na een jaar of 6 en een ton of 2.

Doe mij lekker mijn m20 en m30 6 cilinders. Tegenwoordig te royaal met benzine en te weinig power in vergelijk met een beetje powerdiesel, maar toch. Het geluid, de beleving... onverslaanbaar.

Bedankt Altai, zie uit naar die tijd :D

Beste Uwbuurman,

Dat is zeker waar, goede kameraad van mij rijdt een guilietta 1.4 multiair 170, bijzonder fel rakkertje is dat.
Maar persoonlijk blijf ik meer liefhebber van een dik atmosferisch blok.

Bofkont zei:
De beste man van vanmorgen liet mij nog wel wat meer pijnpuntjes /kleurverschil zien die mij nog nooit waren opgevallen :}

Oei, nu je ze kent, kan je de wagen nooit meer op z'n bofkonts bekijken... Die imperfecties zullen je vanaf nu altijd storen.
Dat wordt opnieuw een zoektocht naar de perfecte occasion...

Zadelsnuiver zei:
Houden jullie eens op met Bofkont pesten :| de Z4 is veels te mooi om nu al weer weg te doen.

Dat dachten we allemaal maar blijkt irl niet zo te zijn dus. Er blijkt meer sprake te zijn van Fopkont in dit geval ;)

Ik ben ook eens met een imo strakke auto bij de spuiter geweest voor het laten her spuiten van de kofferklep, de spuiter wees mij op een paneel wat ooit al eens over gespoten zou zijn. Hoe goed ik ook keek (verschillende hoeken/licht) ik zag er niets van.

Een spuiter ziet gewoon nog meer als een scherp oog van een hobby poetser

Ach geen mooier vermaak dan leedvermaak toch :D
Het is precies zoals Schumi zegt, een prof spuiter ziet gewoon veel meer, ik kan het echt niet zien, godzijdank!

Kleine update, de spuiter ziet het niet zo meer zitten, die zegt dat het met de stand van de bumper heeft te maken.
Dat is gewoon niet waar er is duidelijk een tint verschil waarneembaar.
Heb ook geen vertrouwen meer in een goede afloop, dus gaat de wagen naar een andere spuiter.
Even kijken hoe ik dit zaakje met hem ga afhandelen wellicht een klein bedrag terug, zwartmaken in het openbaar ga ik hem zeker niet, dat verdiend de beste man ook niet.
Heb zijn naam ook niet genoemd bij de spuiter waar hij nu geen gaat.

Ik laat hem spuiten waar ik afgelopen zaterdag ook ben geweest voor een second opinion, is een groot ABS spuit bedrijf met een erg goede reputatie.
Vanmiddag nog even alles weer doorgenomen en ook hij stelt dat het zeker niet de stand van de bumper is, dit kan gewoon goed.
Dus we gaan het meemaken (:B

Heb nog getwijfeld om hem naar het adres van Carkilller te brengen maar dat is gewoon niet praktisch voor mij, kleine 200km rijden enkele reis.

Is t wel waard toch voor een goede spuitbeurt?

Ach...hopelijk komt het allemaal goed, twijfel ik niet aan met jouw hoge waarden, ook qua fatsoen. (tu)

Beste Nico,

Het is mij het zeker waard!
Volgende maandag de 14e gaat de wagen die kant op, ergens halverwege die week zou ik hem dan weer kunnen ophalen.

Ja fatsoen is erg belangrijk voor mij Nico, al ben je het niet met elkaar eens.

Balen dat het allemaal niet gaat zoals je het zelf graag zou zien Bofkont. Snap best dat je je kunt ergeren aan kleurverschil, dat zou ik zelf ook hebben. Toch kunnen bepaalde kleuren erg lastig zijn om te spuiten, vooral als er ook parelmoer in zit. De kleur grondverf, het aantal lagen, de spuitrichting, de soort blanke lak, deze kunnen allemaal effect hebben op het uiteindelijke eindresultaat, hoe gek het eigenlijk ook klinkt. Maar ondanks dat zou je toch mogen verwachten dat een professionele autospuiter hier wel mee overweg kan en precies weet op welke manier je het beste resultaat verkrijgt.

Laten we hopen dat de aankomende spuitbeurt de laatste is.

Terug
Bovenaan