Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Zo is het dat gezever over een paar mm, waar praten we over op een lengte van bijna 4 meter.

Als je in de auto zit zie je het niet, en als je weet dat het linksvoor is zet je er gewoon een bloempot voor.

Opgelost, toch?

Twix, jouw nobele kijk als Texaan is gewenst,

Beste A3 White,

Nuchter gezien heb je natuurlijk gewoon helemaal gelijk (tu)
Maar zo werkt het helaas niet bij mij.

A3-White zei:
Zo is het dat gezever over een paar mm, waar praten we over op een lengte van bijna 4 meter.

Als je in de auto zit zie je het niet, en als je weet dat het linksvoor is zet je er gewoon een bloempot voor.

Opgelost, toch?

Als iets flush moet zitten en het steekt er een paar mm uit valt dat wel heel erg op. Dat is de ontwerper in me die daar ook zeer grote moeite mee zou hebben bij een auto als de Z4.

Mooi dat 't nu gefixt is qua kleur, het afstelwerk lijkt me overkomelijk. Maar zo laten is inderdaad geen optie, juist bij 'n Duitser moet alles strak aansluiten. Daar is het op ontworpen.

Valt mij op dat bij heel veel nieuwe auto's de boel vaak ook slecht is afgehangen. Met name Franse auto's zijn vaak slordig gemonteerd. Zag gisteren een splinternieuwe Megane met een scheve achterklep. Kan me daar erg aan storen. Mijn Civic was ook een drama qua bumpers en achterklep.

Inderdaad, maar zeker niet alleen bij 't Franse spul. Ook de Duitsers kunnen het tegenwoordig heel goed níet.

Dat schijnt, ja, maar daar hebben alleen hun klanten last van. De vaker niet dan wel aansluitende chroomstrips onder de ruiten storen mij meer.

De huidige Focus Wagon is inderdaad zo'n auto waar de chroomstrips vaak echt belabberd zijn gemonteerd. Tegenwoordig zijn ze wel netjes maar bij een 2011 of 2012 is het echt treurig. Kan me niet voorstellen dat je als koper zoiets accepteert...

A3-White zei:

Wij lossen zaken pragmatisch op...

8becd87f8ee0011a58db2b9d66699268--car-repair-home-repair.jpg

Twix zei:
A3-White zei:

Wij lossen zaken pragmatisch op...

8becd87f8ee0011a58db2b9d66699268--car-repair-home-repair.jpg

Kan niet voor Bofkont, kleur rood en blauw matchen niet...

@Bofkont, ga eens rijden in dat ding ipv er een museumstuk van te maken. Hoe meer je er zo mee bezig bent, hoe meer je er mee bezig blijft.

Idd Elco,

Alles moet idd vlak gelijk lopen, zo is de auto ontworpen.
Stoor me er echt mateloos aan, hoop echt dat het hersteld kan worden, de vervangende bumper is gewoon origineel dus moet goed kunnen passen.
Al met al verpest het mijn weekend enorm :|
Maandag maken we een nieuwe afspraak, hoop dat hij gelijk terug kan, en niet eerder terug voordat alles goed is.

Beste Phaeton W12,

Het is nooit anders geweest (:B

Maar gelijk heb je helemaal, dit is niet goed voor mijn gezondheid, heb om zulke zaken enorme stress.
Zou het graag wat meer loslaten, maar zo ben ik nu eenmaal niet, ik geef het eerlijk toe.
Zodra het weer goed is kan ik aan de andere kant weer gigantisch genieten.

Ik heb met Van der Bofmans afgesproken dat hij die auto een beetje netjes maakt en houdt. Kan ik m over een jaartje tenminste fatsoenlijk in de collectie kwijt :T

Beste Uwbuurman,

Haha:D(tu)
We zullen zien TZT, wil hem vooralsnog echt niet kwijt, wat een fijne auto!!
Maar de laatste weken met dat bumper gezeik heeft het wel door me hoofd even gespookt hem een schop te geven.
Maar tot de conclusie gekomen dat ik bij god niet zou weten wat ik weer zou moeten kopen waar ik echt blij van wordt en kan betalen.

Daarom ook besloten te investeren in de nieuwe bumper, en dat moet gewoon goed!
Desnoods breng ik hem nog naar een ander schadebedrijf om het perfect te krijgen en dan zien we wel wat er nodig is om het perfect krijgen, heeft nu toch al genoeg gekost dus er is geen weg terug :T
Maar vooralsnog lijkt me dat wat te voorbarig, heb er alle vertrouwen nog in dat hij het netjes oplost.

Misschien gewoon een vitrinekast omheen bouwen en hem eens in de zoveel tijd af te stoffen, haha! *-)

Grapje, blijf het mooi vinden hoe ver jij gaat/kan gaan om alles perfect te hebben.

Beste Brent :D(tu)
Ja lijkt me wel at zo'n atmosferische druk bubbel onder de carport :}

Best betaalbaar ook.
https://www.dancovershop.com/nl/product/carcoons--bike-bubbles/carcoon-47x2-m-maat-4-transparant.aspx?_ga=2.111651469.84201009.1501247697-477953340.1501247697

Bofkont, ik weet hoe jij je voelt, spuitwerk bij mijn auto(s) moest ook altijd overnieuw, kleurverschil/stof ik trof het altijd.
ik parkeerde mijn auto altijd achteraan of anders tussen 2 vrij vakken maar als ik even later terug kwam was mijn auto altijd strak ingeparkeerd door bestuurders die geen respect voor ander mans eigendom hebben. Bij elke wasbeurt trof ik weer nieuwe kras(jes). Mijn polijstmachine kon het gewoon niet bijhouden. ik kwam jaarlijks bij de uitdeuker om mijn auto weer strak te krijgen. TOT EEN PAAR WEEKEN TERUG.......

mijn hobby auto is vervangen door een gezinsauto omdat ik en mijn vriendin overgaan op maar 1 auto (werk komt dichterbij). Beste bofkont het is een aanrader, Ik slaap beter, ik kan overal parkeren (gek genoeg parkeer ik nu overal voor de deur en nog niet 1 keer is de auto strak ingeparkeerd door mede weggebruikers) en het is nog goedkoper ook!

anders tussen 2 vrij vakken maar als ik even later terug kwam was mijn auto altijd strak ingeparkeerd door bestuurders die geen respect voor ander mans eigendom hebben

Euh ja, dan vraag je er ook wel een beetje om.

R-W zei:
anders tussen 2 vrij vakken maar als ik even later terug kwam was mijn auto altijd strak ingeparkeerd door bestuurders die geen respect voor ander mans eigendom hebben

Ik bedoel natuurlijk een parkeervak met rechts en links een lege plaats.

schumi1986 zei:
R-W zei:

Ik bedoel natuurlijk een parkeervak met rechts en links een lege plaats.

ah, da's anders ja, ik dacht hier zo'n in het midden van 2 vakken parkeerder te lezen ;)

Maar uiteindelijk is een auto een gebruiksvoorwerp, daar heb je wel eens bij dat er iets mee gebeurt, dat is imo niet anders. Ik zal iig geen nachtrust missen of een weekend chagrijnig zijn door een deukje of krasje.

Beste schumi1986,

Heb je absoluut een goed punt, ik maak het mezelf idd ontzettend moeilijk, dat zie ik ook wel in.
De auto helemaal weg doen is me nog een stap te ver, maar ben wel serieus aan het overwegen om in de toekomst de hobby op een wat lager pitje te zetten, Mischien iets van een vrij nieuwe Honda CRZ, is een wagen die me blijft boeien toch wel.
Maar of het daar van gaat komen ik weet het echt niet, een benz cabrio zie ik ook nog wel zitten op termijn.

Focus ligt nu eerst op mijn eigen wagentje weer netjes klaar te hebben naar mijn zin, wil sowieso zomer 2018 ook nog lekker tuffen met deze wagen en dan zie ik wel verder.
Ben nog steeds enorm verliefd !! rijdt zo geweldig.

Beste R-W,

Bij mij is de auto zeker geen gebruiksvoorwerp alleen, kleine gebruikerssporen omtkom je niet aan een daar heb ik absoluut vrede mee, maar dit soort zaken waar ik nu tegen aanloop moeten gewoon perfect.

Lijkt mij heerlijk om een auto als gebruiksvoorwerp te kunnen zien. De auto van mijn vrouw is de kindertransporter, die kan me (inmiddels) geen reet meer schelen. En haar al helemaal niet, ze wil.een stevige auto met voldoende vermogen om hard te gaan als het moet en lekker te kunnen rijden. Maar of er een kras op zit, boeit haar niks.

Maar vanwege werkgerelateerde keuzes sluit ik niet uit dat ik het wagenpark ga aanpassen, een dikke benzine bmw koop voor haar en dan zelf die e91 touring op diesel pak en de f30 320d wegtrap. Als dat gaat gebeuren laat ik de e91 wel spuiten en eventueel chippen en koop ik een setje leer ipv het huidige interieur. Dan ineens is het geen gebruiksvoorwerp meer.

Wat ik wil zeggen is dat de beleving van auto tot auto en van gebruiker tot gebruiker verschilt. Zelfde auto, zelfde gezin en toch verschil in beleving.

Ik laat Van Boffenstein lekker zijn keuzes maken, heb er verder geen oordeel over, maar snap het wel.

Beste Uwbuurman,

Zo is bij ons de Hyundai station echt ons werkpaardje, een kras meer of minder boeit me totaal niet, honden gaan erin etc etc etc
Deze wagen heb ik ook al 2 maanden niet gewassen :D

Zo anders ga ik om met mijn eigen Z4, die moet gewoon perfect zijn, brandschoon etc etc
Echt een dingetje voor mij alleen, waar ik zo van kan genieten als alles klopt, zit er dan ook zo geregeld een uurtje in onder de carport, heerlijk rustig, alles schoon en perfect, noem mij maar gek, maar daar ik kan echt van genieten:}

Ik moest aan www.carcoon.com denken, iets minder prijzig.

Ik kan er best van genieten dat je een auto vertroeteld, er zijn hier wel meer forummers die dat doen, allemaal op hun eigen maniwr, xtrailrider met zijn projecten, het sierra museum van Wouter en wijlen Ronald met zijn waanzinnige garage annex autolift. Om er maar een paar te noemen.

Dat hele perfectionistische heb ik ook gehad hoor. Toen ik mijn Civic nieuw kocht in 2009 sliep ik ook slecht van elke swirl die ik had ontdekt in het lakwerk. Zelfs een nieuwe auto valt dan genoeg aan op te merken.
Nu met kleine kinderen ontbreekt me (gelukkigd) de tijd om zo met auto's bezig te zijn en is het ook niet meer te doen.
Maar goed, ik slaap dan nu weer slecht omdat ik geen beslissing kan nemen over de aanschaf van een andere auto.....

Haha idd Kristian, elke gek zijn gebrek (:B
Ach een swirl of krasje lig ik echt niet wakker van, zelfs deze bumper perikelen slaap ik zelfs nog wel goed om.
De ergernis is vooral dat men niet in een keer iets goed kan doen wat afgesproken is, het ergste vind ik dat hij me de wagen zo meegeeft terwijl hij weet dat de bumper er niet goed aanzit, ik heb zeer nadrukkelijk gezegd dat het perfect moet zijn.
Had ik liever gehad dat hij me opgebeld had we trekken het even over het weekend heen en laten de wagen hier nog even staan, had ik ook gebaald, maar bij lange na niet zoals nu.
Misschien heeft hij ook wel gedacht hij ziet het toch niet :T

Nogmaals de spuiter zat wat in tijdnood met zijn weekendje Hongarije F1,alleen zo jammer dat ik daar net weer de dupe van moet zijn.
Maar ach iedereen verdiend een herkansing, en eerder werk van hem was wel perfect, dus heb nog vertrouwen in hem dat hij het goed en netjes oplost.

Gisteren de wagen even gewassen en helaas geconstateerd dat er nog steeds sprake is van kleurverschil, als je er voor/naast staat zie je het eigenlijk niet, maar kijk je van bovenaf zie je het toch echt wel, de bumper is toch een tint donkerder.
Morgenvroeg direct terug naar de spuiter!! en in overleg.

Kristiaan gaat toch gelijk krijgen met zijn minimaal 3x spuiten :T
Al met al wordt ik er vrij moedeloos van:(

Wat een gerommel, is sterling grey zo lastig om te spuiten? Nog even en het was beter geweest de gehele auto opnieuw te spuiten(:P) De q3 heeft ook 2 keer een paneel opnieuw gespoten gehad, zie je echt helemaal niks van op het mythos zwart.

Beste Damian,

Ja het is nogal een lastig kleurtje, zit ook een parelmoer effect in.
Zwart is juist een van de makkelijkste kleuren om te spuiten.

Beste Springbok,

Dat is het juist!! wat een ander ziet vind ik niet belangrijk, ik ben altijd secuur aan het poetsen etc etc en dan blijf je je ergeren.
Hoop ook dat het op te lossen is, maar stiekem vrees ik dat de hele neus moet om het helemaal op te lossen.

Beste Zadelsnuiver,

Ja bedankt!! dat hoop ik ook, ben er gewoon een beetje ziek van letterlijk.
Alles wat mis kan gaan is ook misgegaan,bumper zit er niet goed aan en kleurverschil :(
Morgenvroeg gelijk maar eens een goed gesprek met de spuiter, uiteraard in goed fatsoen.

Mooi balen! Vergeet echter niet dat ook bij nieuwe auto's bijna altijd kleurverschil aanwezig is tussen bumpers en rest van de carrosserie.

Wat ik te horen kreeg is dat de kleur exact reproduceren niet het moeilijkste is. Wat ook meespeelt is de kleur van de primer die is gebruikt en zelfs de blanke lak die er uit eindelijk overheen komt.
Vaak maken ze eerst een aantal staaltjes en kiezen daar uiteindelijk de juiste uit.
Wil je het een spuiter echt moeilijk maken, kom dan met een parelmoerwitte auto aan.... Is de blanke lak ook maar ietsje te geel dan heb je al een verschrikkelijk kleurverschil.
Maar, uiteindelijk gaat het natuurlijk wel goed komen!

Beste Kristian,

Ja dat hoor ik vaker van nieuwe auto's en het verschil tussen kunststof en plaatwerk, maar heb dit nog nooit zelf gezien bij mijn eigen wagens.
Hoop echt dat het goed gaat komen dit, eerst maar een serieus gesprek met de spuiter:(

Een echte BH?

https://m.ebay.com/itm/BMW-Z4-09-2010-2011-2012-2013-2014-2015-2016-Custom-Car-FULL-MASK-BRA-1-Piece/182668975371?_trkparms=gclientid%3DpJ72aC8BCyayO7TQ3arGYjFjzh26aX-PPh56xJKXJNQZhZWVSKMG4e4sWWl08MwD&_trksid=p2380231.m4335.l8656

A3-White zei:
Een echte BH?

https://m.ebay.com/itm/BMW-Z4-09-2010-2011-2012-2013-2014-2015-2016-Custom-Car-FULL-MASK-BRA-1-Piece/182668975371?_trkparms=gclientid%3DpJ72aC8BCyayO7TQ3arGYjFjzh26aX-PPh56xJKXJNQZhZWVSKMG4e4sWWl08MwD&_trksid=p2380231.m4335.l8656

Neuh, gewoon helemaal wrappen. In een leuk kleurtje zoals matroze of verchroomd goud, uiteraard.:T

Auto vanmorgen afgeleverd bij de spuiter en die gaat hem opnieuw doen.
Nogmaals op het hart gedrukt dat ik het nu perfect wil hebben, desnoods staat de auto daar 2 weken.
Ook aangeboden als hij niet uitkomt kwa uren/kosten dat ik hem met alle liefde wat extra centjes gun, en dat het daar absoluut niet moet om misgaan.
Dus we gaan het weer meemaken :T

Pfoe, je zou zo'n klant hebben... :)

Ik ben soms ook wel precies, maar denk ook vaak: laat maar
Bij de DS3 destijds had ik zoiets van 'ach, het is niet mijn auto maar een leaser'. De voorbumper was niet goed gespoten. In de uitsparingen van de mistlampen zag je de kleur verneveld zitten en de zwarte grondlak kwam erdoor. Daar deed de dealer me wel iets te laconiek over.
Ik kan me jouw irritatie ook wel voorstellen, maar je bent wel héél precies :D

Terug
Bovenaan