Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Beste Barri,

Ik heb van tevoren gemeld wat voor mierenneuker ik ben, dus hij had nog de keus om te weigeren :T
Verder bied ik aan om extra bij te betalen dus als klant kan hij een mindere treffen volgens mij.

Als ik een lease auto zo had terug gekregen had de dealer ook een probleem gehad, zo lever je geen auto af.
Men betaald ervoor dus moet het goed, het moet niet uitmaken van wie die auto is.
Ik weet dat ik ontzettend precies ben, en doe daar nog maar eens factor x100 overheen :}

Beste Pietzoveel,

Bedankt, ik heb het ook nodig, zenuwinzinking nabij (:B

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Deze Z4 zou ik nooit meer hoeven te hebben. Schadebak met een dubieus herstel....

(:P)

Haha :}
Ach zo'n opgevoerd naaimachine blokje die turbo's vreet bij de vleet is ook niet iets waar ik nu zo blij van zou worden :p

Bofkont zei:
Pietzoveel zei:
"loat goan" zouden de tukkers flegmatisch roepen.....

Sorry zo ben ik niet, wellicht met de volgende auto, dit is waarschijnlijk het laatste project :D(tu)

Geloof je dat echt zelf? Aard van het beestje enzo :p

Doe eens een fotootje idd, vaak zie je toch al wel iets verschil tussen kunststof en metaal en tussen oude en nieuwe lak.

Wat Kristian al zei, kleurverschil vanuit een bepaalde hoek tussen lak op kunststof of metaal is er altijd. Ook affabriek. Ook op mijn auto zag ik het toen ik die aan het poetsen was vóór aflevering. En nu valt het heel soms ook nog op.
Parelmoerwit is inderdaad lastig spuiten, maar toch hebben ze een tijd terug het keurig weten te herstellen. Die schade achterop de bumper. Voordeel voor ze was dat alles daaromheen van plastic is.

Succes met de (hopelijk) laatste keer spuiten. Ik denk dat je hoe dan ook ietwat verschil zal blijven zien voor het getrainde oog.

Beste Adinsx,

Kan je verzekeren dat er voor de tijd 0,0 sprake was van kleurverschil, ik ken elke millimeter van het lakwerk inmiddels wel :T

Beste R-W,

Dat zeggen ze wel, maar dat is gewoon een smoes om de klant af te poeieren.
Het moet echt perfect kunnen overlopen kwa kleuren, de auto heeft eerder wat gehad voor getuige het spuitstofje wat ik weet te zitten.
En daar is sprake van geen enkel kleurverschil. Heb in het verleden zo veel auto's laten bij spuiten ook bumpers en dat was altijd perfect.
Een vakman die echt zijn vak verstaat en die de tijd neemt kan het goed krijgen, diverse spuiters gesproken de laatste dagen en die beamen dat.
Heb ook tegen de spuiter gezegd dat tijd/geld geen rol mag spelen, dan betaal ik wel bij.

De bumper is overduidelijk een tint te donker.
Untitled by bofkont OEM, on Flickr

Tja, maar de bumper is ook plastic en de motorkap metaal. Die absorberen verschillend licht. Ondanks dat mijn auto geen schades heeft, nooit gespoten is, etc, is de voorbumper ook net een tintje donkerder. Dat komt niet doordat er andere lak op zit, maar puur door de absorptie van plastic in tegenstelling totdat van metaal.

Na recent spuitwerk op mijn auto zie ik geen kleurverschil tussen kunststof en metaal. Heb het goed bij verschillende soorten licht bekeken omdat ik er ook bang voor was.

Tja, maar de bumper is ook plastic en de motorkap metaal. Die absorberen verschillend licht. Ondanks dat mijn auto geen schades heeft, nooit gespoten is, etc, is de voorbumper ook net een tintje donkerder. Dat komt niet doordat er andere lak op zit, maar puur door de absorptie van plastic in tegenstelling totdat van metaal.

Yep, precies dit.

Hoeft zeker niet het geval te zijn, nogmaals het is een veel gebruikte smoes om de klant af te wimpelen, juist met de overloop naar de bumper/motorkap moet je uitnevelen op de juiste wijze en dan hoeft er absoluut geen sprake te zijn van kleur verschil.
Om dit kleurverschil op te vangen moet de spuiter ook slim omgaan met de tinten, wellicht een tintje lichter gaan zodat je het niet kan zien.
Het gaat puur om vakmanschap/tijd/geld.

Zoals Meeuw het aangeeft is ook mijn ervaring.

bofkont zei:
Dat zeggen ze wel, maar dat is gewoon een smoes om de klant af te poeieren.

Dat is echt grote onzin, verschillende materialen met lakken in verschillende staat (leeftijd, nieuw/oud) geeft altijd een verschil. Misschien minimaal en waarschijnlijk een stuk minder dan bij jou het geval lijkt te zijn maar verschil is er.

Ik zou hem gewoon verkopen, nu het een schade auto is, zou ik hem niet eens meer willen hebben.

:T

Bofkont zei:

Hoeft zeker niet het geval te zijn, nogmaals het is een veel gebruikte smoes om de klant af te wimpelen, juist met de overloop naar de bumper/motorkap moet je uitnevelen op de juiste wijze en dan hoeft er absoluut geen sprake te zijn van kleur verschil.
Om dit kleurverschil op te vangen moet de spuiter ook slim omgaan met de tinten, wellicht een tintje lichter gaan zodat je het niet kan zien.
Het gaat puur om vakmanschap/tijd/geld.

Zoals Meeuw het aangeeft is ook mijn ervaring.

Je gaat het verschil absoluut zien. Het zou ook raar zijn als het niet zo was. Plastic absorbeert, metaal reflecteert.
Nogmaals, juist met volle zon op het hoogst van de dag die er direct opschijnt ga je verschil zien.

Stond net even met de buurman te praten die zijn auto ook aan het wassen en kleien was.
Auto heeft geen schade gehad maar duidelijk kleurverschil tussen bumper en spatborden/motorkap.

20170801_171201.jpg

Zoals ze in Duitsland zo mooi zeggen "Stand der technik".
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de ungleiche spaltmaße ab Werk.

Ik zou er dan ook niet al te zwaar aan tillen, het Freude am Fahren hoeft er in principe niet onder te leiden.

Haha Gullwing,

Dat was het al toen ik hem kocht :D

Nogmaals, jullie kunnen wel blijven beweren dat het niet anders kan met het kleurverschil, maar uit eigen ervaring weet ik dat het zeker wel goed kan.
Ook voor de tijd was er absoluut geen sprake van kleurverschil. Ook het werk van mijn eigen spuiten onlangs nog.
Precies op de rechter rand spatbord met overloop naar de bumper, geen enkel kleurverschil.

Bij mijn Hyundai i20 waren de beide voordeuren iets anders van tint... mogelijk doordat ze ondersteboven hingen in de lakstraat toen ze gespoten werden met de rest van de auto (andere spuitrichting? ). Zelfs op de foto's in de brochure viel het op dat bij meerdere auto's de voorportieren iets kleurverschil tov het voorscherm en de achterdeur hebben... Volgens mij worden de kunststof delen niet gelijk met de metalen delen van een auto in dezelfde lakstraat gespoten en verklaart dat het geringe kleurverschil. Maar zoals de eigenaar van de schitterende Z4 al aangeeft, het kan echt compleet zonder kleurverschil. Bij een van mijn auto's is een deel van het achterscherm bijgespoten en dit is niet te zien! Nog even geduld dus! Sterkte weer!

Beste Pietzoveel,

Bedankt!!
Het is gewoon een kwestie van vakmanschap en tijd/geld, vaak ontbreekt het aan de laatste 2 waardoor je zulke zaken krijgt.
Mooi dat ook jij beaamt dat het zeker wel goed kan, dat is ook precies mijn ervaring.

Ik heb 'm ook pas laten bijspuiten na jouw ervaringen hier op het forum en nadat m'n dealer zei dat hij zaken doet met "een goede spuiter"...

Als je een adres van een goede spuiter zoekt Bofkont...

Eentje die nog kritischer is dan jij zelf (Ik weet het, dappere uitspraak.) en net zo vaak als nodig is zal spuiten tot het perfect is.
En hij is niet eens duur.

Balen Bofkont dat het niet meteen goed gaat. Maar respect voor hoe perfect je het wil hebben hoor. (tu)

Beste Carkiller,

Ik zou heel erg graag dat adres van je willen hebben (tu)
Zou je mij een pb willen doen, wordt zeer gewaardeerd!

Beste Joel,

Ja baal echt enorm, en nog steeds ben ik niet gerust.
Ik wil dit gewoon goed hebben, desnoods betaal ik hem bij, dat is geen enkel probleem.

Beste A3 White,

Nou je gaat het bijna wel wensen idd :D
Als ik alles vantevoren had geweten weer had ik dat ook wel gedaan.
Maar we gaan het wel weer zien, komt uiteindelijk vast wel weer goed.

Beste Pietzoveel,

Ah dat is mooi om te horen ook (tu)
Hou die dealer-spuiter in ere, echte vakmensen zijn dun gezaaid.

Ik vind dit trouwens goed om te lezen, het is namelijk 100% waar.
Maar ook dat is op te lossen, de spuiter moet een net iets andere kleur op de bumper spuiten die door de eigenschappen van het kunststof dan hetzelfde wordt als de metalen delen.
Meer is het niet, maar wel vakwerk.

Vind ik ook hoor. Dat kleurverschil vaak af fabriek al aanwezig is, wil nog niet zeggen dat dat acceptabel is. En inderdaad, het hoeft niet. Bij mijn vorige Swift hebben ze het zo perfect gespoten dat het beter was als uit de fabriek.

Zelfs op een peperdure Ferrari springen je de tranen in de ogen.....
ferrari-f12-6-3-tdf-hele-188320_05.jpg

https://www.hartvoorautos.nl/wp-content/uploads/2017/02/Ferrari-F12-TDF-Hartvoorautos-17.jpg

Zelfde auto, is idd schokkend slecht, nogmaals dit hoeft echt niet.

Kleurverschil op die F12 is misschien wel de bedoeling, beste Bofkont? Two-tone, je weet wel. Zie je ook vaak bij Rolls Royce.

Bij zo'n Ferrari heb je helemaal te maken met allelei verschillende ondergronden, denk aan plastic voor de bumpers, koolstofvezel voor de motorkap, en waarschijnlijk aluminium voor de spatschermen. Daarop hecht de lak iedere keer weer anders.

Mooi in z'n geheel wrappen dus, zo'n ding. Al is dat met de bloemkoolvormen op deze voorbumper ook geen prettige klus.

Leuk filmpje Thomas van 5 gear, ken hem wel (tu)

Kleine update van de spuiter, hij heeft de bumper inmiddels wel pas gekregen, er zat toch verschil in de bevestigingen tussen de beide originele bumpers. Nu het kleurtje nog, waarschijnlijk vrijdag klaar en dan gaan we het wel weer meemaken :T

Beste Carkiller,

Wederom bedankt voor je PB, wordt zeer gewaardeerd, inmiddels reactie terug.
Ja als ik nu niet goed is moet ik me idd gaan beraden hoe nu verder, maar vooralsnog ga ik er van uit dat de spuiter het nu goed doet.
Heb hem tot in de puntjes uitgelegd hoe ik in elkaar steek en wat ik verwacht, trouwens was een gemoedelijk gesprek.
Fatsoen en wederzijds respect/ begrip is het toverwoord.

adinsx zei:
Op naar je post met foto's van een perfect gespoten bumper dus ;) (tu)

En dan niet allemaal gaan roepen dat je toch echt kleurverschil ziet, want dan moet er eentje opgenomen worden, denk ik 8-) B)

Beste Adinsx,

Ja die hoop ik heel snel te kunnen posten :D

Beste R-W,

Haha iedereen mag roepen wat hij wil, als het echt zo is zie ik het zeker wel :}

Beste Sketcher,

Nou idd dat kun je wel stellen.
Ik slaap er gelukkig nog wel goed om, dus zo hoog loopt het nog niet op :D

Dat is er zeker, ben nog steeds niet tevreden, het is volgens mij wel beter dan het was.
Maar het verschil is mijn nog steeds te groot, net de spuiter bericht gedaan dat ik hem niet accepteer zo.
Pluspuntje is wel dat de bumper er nu goed recht vlak aan zit (tu)
Morgen naar een ander schadebedrijf voor een second opinion.

Ja idd Damian, een enorm gedoe, je omschrijft het goed :(
Het is volgens mij wel beter dan het was, al twijfelen sommige er aan of hij uberhaupt wel overnieuw is gedaan :D

Terug
Bovenaan