Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Een keer een overgespoten bumper vind ik nog niet zo erg, maar als aan de carrosserie al het nodige is geplamuurd en gespoten dan laat ik hem staan. Ik heb ook nog nooit spuitwerk gezien wat helemaal perfect is. Je vindt altijd wel ergens een stofdeeltje.

Aan mijn Mazda zitten ook wel wat kleine beschadigingen. Die ziet een ander niet, maar ik weet ze wel te vinden. Ik probeer daar wat makkelijker in te worden. Is bij ons ook gewoon een gezinsauto die uiteindelijk ook wel weer plaats maakt voor wat anders.

Dat is wel een verschil Kristan. Mijn f30 is voor mij, zakelijk moet die representatief zijn, dus geen kids in de auto maar ik zal m niet snel polijsten. De e91 is kindertransporter. Die was ik en maak ik van binnen schoon, maar eigenlink alleen als ik er zelf een rit van meer dan 100km in moet maken. De e30 325iA cabrio is gepoetst, heeft ergerlijke plekjes en krassen, maar dat is patina en die auto is voor fun. Ongeveer 90% originele lak. De e21 323i, die moet helemaal super strak zijn. Geen swirltje in de buurt van de auto...

Bofmans heeft er maar 1. Dan moet die ook perfect zijn.

Kristian zei:
Een keer een overgespoten bumper vind ik nog niet zo erg, maar als aan de carrosserie al het nodige is geplamuurd en gespoten dan laat ik hem staan. Ik heb ook nog nooit spuitwerk gezien wat helemaal perfect is. Je vindt altijd wel ergens een stofdeeltje.

Aan mijn Mazda zitten ook wel wat kleine beschadigingen. Die ziet een ander niet, maar ik weet ze wel te vinden. Ik probeer daar wat makkelijker in te worden. Is bij ons ook gewoon een gezinsauto die uiteindelijk ook wel weer plaats maakt voor wat anders.

Ik wel, vele keren zelfs.
Bij mijn Sub is de motorkap overgespoten wegens steenslag.
100 % kleur match en 100 % strak.

Kwestie van een goede spuiter vinden, het bedrijf waar ik kom heeft de motorkap 3 X gespoten voordat ze zelf tevreden waren.
Uiteraard voor de prijs van 1 X spuiten.
Ben ook naar een beurs over autolak gegaan, ook daar niets dan lof over het niet originele spuitwerk.

En met veel steenslag rondrijden is al helemaal geen gezicht.
Steenslag die er overigens op gekomen is bij de vorige eigenaar, heb er nu geen last meer van...

Moet zeggen dat ik nog geen enkel stofdeeltje heb kunnen vinden in het spuitwerk van mijn spuiter, wel in wat ouder spuitwerk van de vorige eigenaar.
Maar ik begrijp je punt, heb het liefst ook 100% originele lak, maar dat is met een auto van 14 jaar oud bijna een illusie.
Als het spuitwerk verder netjes is heb ik daar ook geen problemen mee.

Zoals Uwbuurman al aangeeft het is mijn fun wagen, die moet gewoon zoveel perfect zijn.
Dit is waarschijnlijk ook mijn laatste project, hierna ga ik toch wat nieuwers rijden op termijn.
Met de hyundai ben ik vrij makkelijk, echt ons werkpaardje.

Beter zelfs dan de robots in de fabriek.

Ken zat custom/showcars die met de hand gespoten zijn en werkelijk perfect.
Het is echt vakwerk, je moet gewoon een spuiter treffen die ook perfectionistisch is.

Bij de Swift zijn de voor en achterbumper ook overgespoten vorig jaar i.v.m. steenslag en kleine tik van achteren. Van te voren heb ik aangegeven dat ik geen kleurverschil accepteer en ze hebben het dan ook drie keer overnieuw gedaan. Iedere keer belden ze me dat ik nog even geduld moest hebben want het was nog niet perfect.
Dat hebben ze nu uiteindelijk wel netjes gedaan hoor. Je moet denk ik niet bij een bedrijf als Care (al failliet ook) zijn wil je perfect spuitwerk.

Verder is de kleur ook wel een dingetje. Parelmoerwit of Soul Red is heel lastig plaatselijk bij te spuiten zonder kleurverschil. Gaf dat schadebedrijfje ook aan. Kost heel veel tijd om dat goed te doen. Kleur van onderlagen en blanke lak luistert ontzettend nauw. Daarom moet het vaak meerdere keren overnieuw voordat het echt goed is. De blauwe kleur op de Swift was ook een lastige.

Klopt idd Kristiaan, en tijd is geld, daar zit het probleem, spuiters krijgen niet fatsoenlijk de tijd iets netjes af te leveren.
Kennis van mij is daarom opgehouden en voor hemzelf begonnen.
Het moet snel/snel, want de volgende staat alweer klaar, en 99% v/d mensen kijkt nergens naar.

Die zijn er absoluut nog Speedtouch, alleen moet je ze wel de tijd gunnen die ze nodig hebben.
Uitgeknepen prijzen dragen ook niet bij aan kwaliteit.

Zo gisteren is mijn vervangende bumper aangekomen bij de spuiter, deze zal de komende week compleet nieuw gespoten worden.
Hoop eind volgende week dat alles weer klaar/perfect is :D

Origineel exemplaar in toevallig precies dezelfde kleur, auto op de achtergrond onder het doek is een ferrari Dino, wordt daar volledig gerestaureerd.
Zeer serieus zijn ze bezig bij dit bedrijf, en ze weten hoe kritisch ik ben :}

Untitled by bofkont OEM, on Flickr

Total Loss,

Die laat ik achter bij de schade hersteller, hij ziet maar wat hij er mee doet.
Wellicht kan hij hem repareren en zo wat verdienen, het is hem van harte gegund, ik heb er geen zin in.
Ligt mij alleen maar in de weg thuis.

Bofkont zei:
Total Loss,

Wellicht kan hij hem repareren en zo wat verdienen, het is hem van harte gegund, ik heb er geen zin in.

Snap dat je wellicht geen zin hebt in gedoe maar je gooit gewoon honderden euro's weg zo. Voor iemand die ietsjes minder precies is dan jezelf zou deze bumper gewoon voldoen. Geen grote schade en perfect gespoten in een veel voorkomende kleur. Beetje "makkelijk" om maar gewoon achter te laten daar, maar het is jouw geld ! (tu)

Hoe perfectionistisch kan iemand zijn...???
Heb onlangs ook een krasje op de bumper van de roadster ontdekt dat er voorheen nog niet zat... so be it ;)

Total Loss zei:
Bofkont zei:
Total Loss,

Snap dat je wellicht geen zin hebt in gedoe maar je gooit gewoon honderden euro's weg zo. Voor iemand die ietsjes minder precies is dan jezelf zou deze bumper gewoon voldoen. Geen grote schade en perfect gespoten in een veel voorkomende kleur. Beetje "makkelijk" om maar gewoon achter te laten daar, maar het is jouw geld ! (tu)

Ik zou hem ook niet meenemen hoor...
Waar laat je die dingen, en al dat gehannes en geloop om die dan kwijt te geraken,
met gezeur en geklaag,
waarna je die van ergernis toch nog op het containerpark adchterlaat...

Dat heet daar de milieu straat BRG ;)

Ik zou er ook een koper voor zoeken, iemand die een kop-staart aanrijding heeft gehad en niet perfectionistisch is kan hiermee wel wat aan.

Beste Total loss,

Ik heb geen trek om een kapotte bumper te verkopen, ik denk er net zo over als BRG.
Dat geld ben ik zo weer vergeten als de bumper weer perfect is.

Beste BRG,

Tja helaas ben ik zo perfectionistisch, ik blijf me ergeren, kan het niet van me afzetten.
Perfectioneren is een groot onderdeel van mijn hobby, kan er ontzettend van genieten als hij strak bij staat.
Aangezien deze wagen een blijvertje is moet hij perfect, zeker het zichtwerk waar altijd het oog opvalt.

Interieur zijn nog een paar kleinigheden die ik wil vernieuwen, instaplijsten en her en der wat plastic kappen.
Maar die kosten niet de wereld gelukkig.

Trouwens kleine krasjes zijn verrassend goed zelf te verwijderen hoor (tu)
Daar gebruik ik deze voor, super snel en handig inzetbaar.
https://www.ts24.nl/product_info.php/info/138149/Westfalia-12V-Roterende-Polijstmachine-80-mm/

Niseko,

Heb je gelijk in, maar heb er gewoon geen zin in.
Moet hem ook weer ophalen met de station, en dan ligt hij weer in het hok waar ik me er aan dood erger.
Hoop dat de schade hersteller hem goed kan verkopen (tu)

Net de wagen afgeleverd bij de spuiter en morgenmiddag kan ik hem weer ophalen.
Vanmiddag wordt de bumper gespoten en morgenvroeg gemonteerd.
Erg spannend weer :T

Helaas, kleurverschil bij het spuiten :,(
Mijn eigen vaste spuiter heeft geen enkele moeite met maken van deze kleur, maar die kan de hele bumper niet doen ivm stof.
De 472 sterling grey zit ook een parelmoer flop in die schijnbaar toch vrij moeilijk is.
Dus daarom gekozen voor een schade bedrijf waar ik wel goede ervaringen mee heb.
Is vanmiddag opnieuw gespoten en morgenvroeg opnieuw gemonteerd, zeer benieuwd.
Duimen dat het dan wel goed is, heb geen zin in de hele neus te moeten spuiten voor dit geintje, maar als het moet is het niet anders.

Nou idd Thomas, ach heb uitvoerig met het schade bedrijf gesproken vooraf en uitgelegd hoe ik ben, verschrikkelijke mierenneuker dus (:B
Men doet verder ook niet moeilijk en doet het over, probleem was ook denk ik dat de auto niet aanwezig was toen men is gaan spuiten.
Dus mag hopen dat hij nu eerst heel erg goed gaat vergelijken.
Van de 472 sterling grey kleur variant zijn weer 6 verschillende tinten weer heb ik gezien op zijn kleur computer *-)

Tja is ook mijn ervaring met spuitwerk, het is zelden echt en in een keer goed. De bumpers op mijn Swift zijn drie keer overnieuw gedaan voordat het perfect is. Wel balen natuurlijk.

Ja idd Kristian, je hebt helemaal gelijk, moet ook altijd mij overkomen :T
Hoop toch echt dat het morgen goed is, maar we zullen zien.

Beste A3 White ,

:}
Ja dat kun je wel stellen, had me zo verheugd om vanmiddag met dit heerlijke weer open naar huis te rijden.
Schade bedrijf zit ook in een prachtige regio waar het heerlijk cruisen is binnendoor.
Rest v/d week hier regen helaas :(

Bofkont, krijg bijna medelijden na je smeekbede van het moet altijd mij overkomen. Kan jouw "spotplekjes" mannetje de verf niet mengen voor de "grote" jongens?

Ik heb een heerlijk ritje gehad vanavond, erg rustgevend.

Hebben ze geen stukje lakwerk gehouden dan als de auto er niet was? Bij mij hebben ze destijds de achterbumper moeten spuiten en om geen kleurverschil te krijgen hebben ze de tankklep gehouden en daarvan de kleur gemeten. Alleen een origineel kleurnr was leuk maar jaren invloeden van buitenaf deed toch altijd wel wat met de kleur.

Kan er echt niet aan doen, maar zit hier spontaan heel hard te glimlachen...
Dat dit nu juist Mr. Perfection moet overkomen :}

Nelsonfinal.png

Zwaar balen natuurlijk...
De aanleiding zag niemand, behalve jijzelf; de oplossing kon echt niemand naast kijken.

Beste A3 White,

Ja dat ik beter wel kunnen laten doen zo blijkt nu, mijn eigen mannetje heb ik dit nog nooit gegehad, maar ach in de herkansing :}
Medelijden hoeft niet hoor, het is vooral een luxe probleem, heb er ook uitstekend om kunnen slapen verder.
Die rustgevende rit hoop ik eerdaags ook weer eens te maken.

Beste Sketcher,

Haha geweldig, dat is wel het andere uiterste :}

R-W,

Ja daar heb je een goed punt, de spuiter heeft het afdekklepje van het sleepoog al achter gehouden, die is ook in kleur.
Maar hij is wellicht puur op de computer afgegaan kwa kleur, hij zal nu toch wel beter weten hoop ik.

Mechanix,

Ook jij drol :}

Beste BRG,

Geen mooier vermaak dan leed vermaak :}

Kristian zei:
Tja is ook mijn ervaring met spuitwerk, het is zelden echt en in een keer goed. De bumpers op mijn Swift zijn drie keer overnieuw gedaan voordat het perfect is. Wel balen natuurlijk.

De laatste jaren heb ik bij 3 auto's spuitwerk moeten laten doen en alle keren is het perfect gedaan (steeds bij Merks in Haarlem). Zou het misschien aan de hersteller liggen?

Dat is goed nieuws, weer genieten dus......tot de volgende drempel (:P)

Waren er echt 5 verschillende versies van de zelfde kleur of was het gewoon aanpassen aan lak die een beetje verkleurd is?

Beste Meeuw,

Natuurlijk ligt het aan de spuiter, mijn eigen spuiter heeft ook geen moeite deze kleur te maken spuiten.
Het blijft mensenwerk dus ja helaas kan het wel eens mis gaan.

Beste Sketcher,

Die volgende drempel is er al :,(
De bumper sluit niet netjes aan bij de carrosserie/wielkast, moet vlak zijn, maar steekt er een paar mm uit.
Dus aankomende week moet hij weer terug , wordt er echt een beetje moedeloos van.
Zo uitvoerig gemeld dat alles perfect moet zijn, hou dan gewoon die wagen daar denk ik dan.
Spuiter gaat vannacht naar Hongarije F1 kijken dit weekend, dus zal wellicht wat tijdsdruk meegespeeld hebben.
Verder moet ik zeggen dat het spuitwerk wel netjes is geen stof/kleurverschil, dus dit zal ook wel opgelost worden.
Heb in ieder geval nog wel vertrouwen in hem.

A3-White zei:
Hamer en een klosje hout en die bumper past goed.

Is idd een goede (tu)
ook de tip van mijn eigen vaste spuiter, wel met beleid.
Ga ik toch even proberen zelf.

Carkiller,

Heb je gelijk in (tu)
Maar het blijft mensenwerk, en vind maar eens gelijk de juiste.
Eerder werk van hem was wel perfect gelijk.

Beste Sketcher,

Volgens mij ben jij wel verrekte handig :D(tu)

Terug
Bovenaan