Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Bedankt Aras (tu)
Vandaag nog een heerlijk stukje open getoerd, moest naar de keuring.
Kan echt genieten van het mooie interieur weer!!

Linkse kuthippies hebben het helaas niet zo op Z4's... (td):(

e10bac58_IMG_4704.JPG.jpg

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Lekker genuanceerd. Ik zie dat jij de situatie in Hamburg hebt geanalyseerd en de mensen inclusief hun overtuigingen persoonlijk kent? Misschien kun je ons ook voorzien van een verslag van jouw bevinden daar.

Micha D. zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Lekker genuanceerd. Ik zie dat jij de situatie in Hamburg hebt geanalyseerd en de mensen inclusief hun overtuigingen persoonlijk kent? Misschien kun je ons ook voorzien van een verslag van jouw bevinden daar.

Wat is je niet zo duidelijk dan, wat daar momenteel gebeurt?
Ik voel een nuancering aankomen van honderden brandende auto's, meer dan 100 gewonde politie-agenten en een afgebrande Z4. Ik ben benieuwd! (tu)

Denk dat ik met mijn diesel Discovery Hamburg maar beter kan meiden........gelukkig kom ik er door het gebrek aan umweltplakette toch niet in. :)

OnTopic:
Ziet er prachtig uit. Krijg spontaan zin om mijn interieur eens aan te pakken of te vervangen.

Lullig van die schade. Alfa heeft hier ook flink last van, is ook niet echt berekend op hoge opritten.

Ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten nuanceren, ik zeg toch ook niet dat wat daar gebeurd goed is. Ik zeg alleen dat jouw reactie weinig genuanceerd is. Dergelijke protesten zijn vaak broedplaatsen voor mensen die daar helemaal niet met een overtuiging komen, maar die gewoon graag rotzooi willen trappen.

Er zullen ongetwijfeld genoeg links-radicalen tussen zitten die er een bende van maken, maar dat kun je ook op een normale manier brengen in plaats van 'linkse kuthippies'.

Micha D. zei:
Ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten nuanceren, ik zeg toch ook niet dat wat daar gebeurd goed is. Ik zeg alleen dat jouw reactie weinig genuanceerd is. Dergelijke protesten zijn vaak broedplaatsen voor mensen die daar helemaal niet met een overtuiging komen, maar die gewoon graag rotzooi willen trappen.

Er zullen ongetwijfeld genoeg links-radicalen tussen zitten die er een bende van maken, maar dat kun je ook op een normale manier brengen in plaats van 'linkse kuthippies'.

Ik hou enorm van generaliseren, zeker als een Z4 in vlammen op gaat. Echter, waren het voetbalsupporters geweest, dan was er ook geen nuance geplaatst. Of waren het dan "een aantal mensen die er een bende van maken en paar mensen waarvan we eigenlijk ook niet weten wat ze er doen"?
Anyway, ontopic. Verkeerde topic voor deze discussie. Mijn hart breekt echter als ik een afgebrande auto zie, veroorzaakt door mensen met teveel afgunst.

Bedankt Sketcher (tu)
Het is echt genieten!!
Morgen naar de spuiter, en dan is hij weer helemaal top.

Wat momenteel gaande is in Hamburg is een schande voor onze Westerse beschaving als je het mij vraagt, zonder om daar verder een etiket op te plaatsen, vuurwerkbommen die ontploffen in het gezicht van een agent, auto's die in vlammen opgaan.
Elke G20 top is dit weer aan de orde, vraag me af waarom ze dit ook niet gewoon stiekem/anoniem organiseren, heb je die bizarre veiligheidsmaatregelen/kosten ook niet nodig.

Vandaag eindelijk de bumper opnieuw gespoten :D
Echt weer superblij dat alles netjes is, compleet opnieuw afgehangen, en weer superstrak erop!
Gelijk maar even goed gewassen bij thuiskomt.
Morgen maar even een lekker blokje om.

Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr

De schade zie ik wel, maar de uitkomst van een rondje spuiten niet...

Fijn dat het weer klaar is, in ieder geval.

Foto's zijn inderdaad niet te zien, helaas. Bij het wassen van onze 3 kwam ik ook wat steenslag tegen onderaan onze bumper. Dat is echt het nadeel van het wassen van de auto, je ziet meteen alles weer.

Gelukkig slaap ik er geen minuut minder om...

Foto's moeten weer zichtbaar zijn.

Best Twix,

Dit was helaas heel wat meer als steenslag, onderstuk is geschaafd op een te hoge oprit, bumper was ook uit zijn hoeken gedrukt.
Een beetje steenslag lig ik idd ook niet wakker van , daar ontkom je niet aan.

Thx Uwbuurman (tu)

Beste Pietzoveel,

Haha zo gek was het nog niet hoor, ik slaap altijd goed.
Maar ben erg blij dat hij weer klaar is, ja weer is goed, vanmiddag een blokje om.

Netjes geworden René, nee mooi zelfs, dit is weer helemaal des Bofkonts! :)

Vandaag inderdaad even mooi toeren!

Het weer is erg lekker, ik reed gisteren ook een ronde, en ook al had ik de ramen open, maar door de bossen, en toen dacht ik wel, boh open rijden zal het wel leuker maken, gelukkig ging ik daarna van auto ruilen, een Ford Sierra met naast open ramen, ook een sunroof, en zo door de bossen, heb ik letterlijk 2 keer aan je gedacht, "zo voelt het dus om René Bofkont te zijn" :)

Oh ja zeker, dat weet ik wel, maar 't was met alle ramen open wel iets meer "cabrio gevoel" dan dat de Y10 biedt, dus zo bedoelde ik het ;)

Leuke foto's weer! Hij staat er weer mooi bij!

Vandaag een rode gezien en een grijze. De rode was van een nieuwere bouwjaar en de grijze een oudere maar ik vindt die van jou toch wel de mooiste hoor.

Helemaal netjes weer! Testrit in de abarth 500c heeft mij ieder geval overtuigd geen cabrio te nemen, al kan ik volledig begrijpen wat er wel lekker aan is!

Wat heerlijk om je topic weer eens bij te lezen en te zien wat een hoop energie jij in je auto stopt. Het ziet er allemaal super de luxe uit, René. Respect (tu)

Jammer dat veel van je photobucket foto's zijn geblokkeerd. Ook bij mij is dat het geval. En ik ga echt geen 399 dollar per jaar betalen om het vrij te maken.

Ik las dat je in juni bij de stuwdam van Gileppe was geweest. Ik was er ook gisteren. En om toch een van jou photobucket foto's te compenseren, plaats ik er een die ik gisteren heb gemaakt.

Le lac de la Gileppe (B) by Rob Cabrio, on Flickr

Het is inderdaad een mooie plek om te zijn, maar ook de route er naar toe is mooi. Wij hadden vanuit Heerlen alleen maar binnenwegen erheen genomen.

Ah oke Peter:D(tu)
Bedankt, hij staat er idd wel weer aardig bij.

Beste Netoj,

Bedankt!!
Deze sterling grey is een machtig mooi kleurtje, zit zelf een vleugje parelmoer in, hij veranderd ook met lichtinval van de zon.

Beste Damian,

Bedankt!
500C is ook niet echt een cabrio nog, zit je nog wel heel erg beschut hoor, maar het moet je idd liggen het cabrio rijden.
Dagen zoals vandaag 20 graden plus is het gewoon heerlijk, maar vol in de zon met 30 graden plus zoals in de Ardennen was op het laatst wel afzien, daar moet ik wel eerlijk in zijn.

Damianw26 zei:
Testrit in de abarth 500c heeft mij ieder geval overtuigd geen cabrio te nemen, al kan ik volledig begrijpen wat er wel lekker aan is!

De 500C is in niets een cabrio. Niet mee te rijden met 't dak open... alleen leuk-ish in de stad. Zo'n Z4 gaat ook op de snelweg nog prima!

Ah wat een leuke reactie Rob :D(tu)
Wordt zeer gewaardeerd, ja prachtig daar rond dat stuwmeer, zeer van genoten.
Jij ook zo te horen, heerlijk zo alles binnendoor te toeren!!
Ja dat photobucket is echt de weg kwijt, zo jammer *-)

Beste Elco,

Ja de Z4 is prima rijden op de snelweg, open met 120 is geen enkel probleem.
Zelfs tot de 160 is het eigenlijk meer dan prima te doen nog, maar dat is iets wat ik zelden doe.
Sowieso mijd ik de snelwegen het liefst, mij teveel gefrustreerde mensen daar.

Bofkont zei:
Dagen zoals vandaag 20 graden plus is het gewoon heerlijk, maar vol in de zon met 30 graden plus zoals in de Ardennen was op het laatst wel afzien, daar moet ik wel eerlijk in zijn.

Ik kan erover meepraten. Tijdens de zomer gaat het dak bij ons nauwelijks open... Alleen soms 's avonds. Vind ik sowieso een heel prettige ervaring: open rijden onder de donker hemel.

Helaas blijven de bumper perikelen wat door zeuren, kwa spuitwerk is alles wel weer netjes maar dit probleem zit in de bevestigingen van het onderste rooster, hier zitten pinnen in die het rooster mooi op zijn plek laat zitten en steun geeft aan de bumper.
Deze zijn helaas afgebroken waardoor de bumper iets wat doorhangt in het midden onder, en het rooster niet goed zit, er zit een naad tussen de bumper en het rooster. Enige oplossing is een andere bumper die heel is.
Het is allemaal weer minimaal zichtwerk, maar het grote probleem is dat ik het weet en daar heb je de ergernis al, ik wil dit gewoon perfect hebben!
Zo erg al dat ik heb geopperd de auto te verkopen deze week, maar na pittig nadenken tot de conclusie gekomen dat ik de auto niet kwijt wil, dus maar even door de zure appel heen, toch weer 600 kosten.
Maar ach goedkoper dan een andere auto :D

2e hands bumper in goede staat is inmiddels besteld en wordt gelijk doorgestuurd naar de spuiter.
zal ergens laatste week juli zijn dat hij naar de spuiter gaat.

Geld is het laatste waar ik aan denk.

Maak je je hetzelf niet erg moeilijk? Als accountant zie ik je wel als collega.

Nee begrijp je wel A3 White, mijn vriendin zegt snel laten maken, anders blijf je maar kijken en zeuren.
Eigenlijk wil ze het niet eens weten, het boeit haar gewoon niet.
Ach elke gek zijn gebrek, de mijne is wel overduidelijk:D

Laatste heb je wel gelijk in, ik maak het me zelf wel erg moeilijk, maar wil dit gewoon perfect hebben.

Ik snap dat wel, als je het eenmaal ziet dan blijf je het zien. Heb dit in mindere maten zelf ook (wat betreft mijn auto's kan ik het redelijk relativeren, maar daar zijn mijn auto's dan ook naar. Helaas niet in topconditie. Ooit komt dat nog eens)

Neem aan dat die pinnen niet meer (onzichtbaar) te repareren zijn? Eventueel met wat 3d print werk?

Oude bumper verkopen aan iemand die minder kritisch is, zal toch schelen.

Moeilijk om op de foto te krijgen, kan wellicht vast, maar mijn schade mannetje ziet het niet zitten.
Dus simpelste is een vervangende bumper opnieuw spuiten en plaatsen.
Ook geen zin in gehannes verder, dan maar even extra bloeden.

Het gaat om het zwarte rooster onderin de bumper.

Kijk jij begrijpt het Sketcher :-D
Ik weet dat het er zit en de ergernis blijft dan, en die wordt zo erg dat ik wagen uiteindelijk een schop geef.
Tja repareren op een of ander manier zou wellicht misschien wel kunnen, maar dat wordt zoeken en regelen en uiteindelijk ook betalen.
Ik kies nu voor de makkelijke manier, en heb ik ook gelijk een kakelverse nieuwe bumper als bonus :D
Oude bumper zien ze maar wat ze ermee doen, verkopen doe ik hem niet met schade, sta ik niet achter.

Ik zou 'm verkopen. Er zijn genoeg Z4's waar die pinnen in het rooster niet zijn afgebroken, ik zou dit zeker altijd bij een aankoopcontrole checken, een van de aandachtspunten met name bij een Z4.

En dan noemen ze mij perfectionistisch..... Overigens, een auto waar al van alles aan bijgespoten is zou ik zelf erger vinden als een paar gebruikssporen Originele lak is voor mij dan wel een dingetje. Is ie bijgespoten dan is voor mij de lol er al meteen af.
Kleine afwerkingsmissers kom ik trouwens ook op veel nieuwe auto's tegen.

Beste Phaeton W12 ,

Ik doe het ook niet voor een ander of verkoop, maar puur voor mijzelf.
Deze wagen is vooralsnog een blijvertje voor mijn gevoel, en dat gevoel wil ik graag vasthouden :}

Beste Kristiaan,

Kan ik me voorstellen bij een vrij jonge auto, maar met een wagen van 14 jaar oud ontkom je er niet aan, ze hebben bijna allemaal wel iets meegemaakt kwa spuitwerk, en als het spuitwerk goed is gedaan is het ook geen probleem.
Nieuwe auto's vanuit de fabriek hebben idd soms al afwerkingsmissers of transport schade, je wilt niet weten hoeveel dat gebeurd.
Dan zijn ze al bijgelapt voordat ze ooit een eigenaar hebben gehad.

Terug
Bovenaan